eitaa logo
موسسه و مرکز تخصصی تفسیر تمهید
472 دنبال‌کننده
511 عکس
123 ویدیو
251 فایل
موسسه و مرکز تخصصی تمهید مؤسسه تخصصی در زمینه تفسیر تنزیلی ایتا: @mtamhid ادمین: https://eitaa.com/ANSAREQURAN تلفن موسسه: 02532920244 ایمیل: @yahoo.com" rel="nofollow" target="_blank">hamgambavahy@yahoo.com سایت موسسه: tamhid.net
مشاهده در ایتا
دانلود
990302_سخنرانی تلوزیونی به‌مناسبت روزجهانی قدس.mp3
9.04M
🎙بشنوید | صوت کامل سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس. ۹۹/۳/۲ ☑️ @Khamenei_ir
هدایت شده از آینده روشن؛ تفسیر سوره قصص
15.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📒 نهمین جلسه بیان تفسیر سوره قصص با حضور استاد خانلو از اساتید موسسه تمهید قم ⏰ ۸ دقیقه 🔷 بیان تفصیلی پایان بخش دوم سوره 🌺 با ما همراه باشید https://eitaa.com/joinchat/1450573873C10080e6de5
6.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نقش رهبر انقلاب در مدیریت بحران کرونا 🔺نمکی، وزیر بهداشت: از خدا خواسته‌ام تا زنده هستم سایه بلند مقام معظم رهبری را از سر من کم نکند.
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ مِنْ أَلِيفٍ آنَسَ مُقْبِلاً فَسَرَّ وَ أَوْحَشَ مُنْقَضِياً فَمَضَ‏ بدرود اى همدم ما كه چون بيايى، شادمانى و آرامش بر دل ما آرى و چون بروى، رفتنت وحشت خيز است و تألم افزاى. اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ مِنْ مُجَاوِرٍ رَقَّتْ فِيهِ الْقُلُوبُ وَ قَلَّتْ فِيهِ الذُّنُوبُ‏ بدرود اى همسايه‏ اى كه تا با ما بودى، دلهاى ما را رقت بود و گناهان ما را نقصان. 🕯 التماس دعا
هدایت شده از (حریم عفاف) سیر فرهنگ سازی پاکدامنی در قرآن
جلسه 27.mp3
11.77M
📙برگزاری بیست و هفتمین جلسه از کارگاه مجازی مهندسی فرهنگی پاکدامنی در قرآن کریم (طرح عبادالرحمان ) ✅با حضور استاد صافی از اساتید موسسه تمهید قم . ⏰ مدت زمان فایل:32:41 ⏹ وهفتم 🔶 موضوع:تحلیل فرایندی گام چهارم از فرهنگسازی پاکدامنی در قرآن کریم بر اساس آیات 30الی31 سوره مبارکه نور 🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹 🔰با ما همراه باشید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1743650864Ce6d50007d8
هدایت شده از (حریم عفاف) سیر فرهنگ سازی پاکدامنی در قرآن
روش فرهنگسازی پاکدامنی در قرآن 27.docx
19.1K
📙برگزاری بیست و هفتمین جلسه از کارگاه مجازی مهندسی فرهنگی پاکدامنی در قرآن کریم (طرح عبادالرحمان ) ✅با حضور استاد صافی از اساتید موسسه تمهید قم . خلاصه نگاشت استاد از بحث به صورت فایل ورد برای عکس نوشته و ... ⏹ وهفتم 🔶 موضوع:تحلیل فرایندی گام چهارم از فرهنگسازی پاکدامنی در قرآن کریم بر اساس آیات 30الی31 سوره مبارکه نور 🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹 🔰با ما همراه باشید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1743650864Ce6d50007d8
استاد بهجت پور در ذیل نکات روش شناختی سوره قلم در ویراست جدید جلد اول تفسیر همگام با وحی پیرامون آیات استثنایی سوره ها: 👇👇👇 یکی از چالش‎های مهم در فهم انسجام و سازواری قرآن، آیات استثنایی است. نمونه‎ی آن در این سوره ادعا شده بود. ادعای وجود آیات استثنایی از منطق و برهان قوی برخوردار نیست. عمده مشکل دراین‎باره، به تصور نادرست اشخاص از قرآن بر می‎گردد؛ آن‎ها از قرآن نظمی مشابه کتب تألیفی و مکتوبات علمی انتظار دارند و یا این متن را در عداد کتب آموزشی ارزیابی کرده‎اند، حال‎آن‎که قرآن، نگارش متنی شفاهی است که با رویکرد تربیت عملی و میدانی مخاطبان اولیه، نازل شده و مطالب جاودانه‎ی خود را در لابه‎لای گفت‎وگو با مخاطبان اولیه جا داده است. قرآن با این زوایه‎ی دید، انسجام یافته، و هیچ‎گاه دچار بریدگی و شکستگی مضامین نمی‎شود. شرق‎شناسان و اشخاصی که قرآن را جَسته‎جسته و بریده‎بریده می‎بینند، با پیش‎فرض‎های نادرستی سراغ قرآن می‎روند، و مشابه متون مدرسه‎ای، علمی، و منابعی که واجد قضایای کلی و آموزشی است، قرآن را ارزیابی کرده‎اند، درنتیجه به وحدت و انسجام قرآن دست نیافته، و دچار سردرگمی شده‎اند.
استاد بهجت پور در تفسیر همگام با وحی ویراست جدید ذیل آیه کل نفس بما کسبت رهینه در سوره مدثر 👇👇👇👇 تکرار رفتارهای خاص، شخصیت انسان را می‎ سازد و از او صبور، یا ناشکیبا، و، صادق یا دروغ‎گو، و غیر آن ... می‎ سازد. تکرار نماز خواندن از انسان، مصلی و استمرار اطاعت از انسان، بنده می‎ سازد. و به‌تدریج نفس انسان، شخصیتی موافق رفتارهای تکرار شده پیدا می‎ کند.
در ویراست جدید جلد اول تفسیر همگام با وحی ذیل سوره تکویر 👇👇👇 نکته‎ی مهم: شیوه‎ی کشف هندسه‎ی تحول اسلامی باتوجه به سیر نزول تدریجی سوره‎ها حکمت قرآن اقتضا می‌کند که معارف و ارزش‌های بیان‎شده در آیات و سور، به‎طور گسترده و تصادفی درکنار یک‎دیگر قرار نگرفته باشند؛ بلکه میان آن‌ها رابطه‌ای معنادار از نوع تقدم و تأخر، اولویت و غیر آن برقرار باشد. خداي حكيم با اصالتی که به برخی از مفاهیم دینی داد و زمانی که به پردازش هر مفهوم اختصاص داد، این مفاهیم را همچون حلقه‌هایی از یک زنجیره‎ی تربیتی، پشت سر هم قرار داد، به‎گونه‌ای که نادیده گرفتن هر حلقه، موجب بریده شدن زنجیره، و درنتیجه تحقق نیافتن اهداف تربیتی مورد نظر مي‎شود. برای نمونه، چند مفهوم محوری «احساس فقر به پروردگار»، «توجه به عدالت پروردگار»، «پذیرش رسول رب»، «احساس ترس از آینده و داشتن دغدغه نسبت به آن»، «درخواست هدایت توحیدی از خدای متعال»، «اقبال به قرآن به‎عنوان منشور هدایت به راه مستقیم» و در آخر «اقدام عملی به پذیرش برنامه‎ی رهایی» در سوره‎های علق، قلم، مزمل، مدثر، حمد، تکویر و اعلی (سوره‎های اول تا هشتم نزول) به‎بار نشسته است. در مقدمه (ص 59 تا 61) نکاتی پیرامون کشف هندسه‎ی تغییر و تحول دینی بیان شد که علاقه‎مندان مراجعه نمایند.
تفسیر سوره انشراح (مکی 12) ویراست جدید جلد اول تفسیر همگام با وحی ١. خدای متعال حتی درمقام ایجاد انگیزه برای رسول اکرم ص، به یادآوری نعمت‎های خود بر او می‎پردازد. از این مطلب استفاده می‎شود که اصل ایجاد انگیزه، عمومیت داشته و حتی بزرگ‌ترین شخصیت انسانی، یعنی پیامبر اکرم ص نیز برای پی‎گیری امر دین و وظیفه‎ی اجتماعی نیاز به تکرار انگیزه و شادابی آن دارند. https://eitaa.com/mtamhid
تفسیر سوره (مکی 12) ویراست جدید جلد اول تفسیر همگام با وحی ٢. نشان ‎دادن آثار و ثمرات گذشته‌ی عمل به یک برنامه‌ی تربیتی، در ایجاد انگیزه برای پی‎گیری و تداوم آن، تأثیر بسزایی دارد. چنان‌که در این سوره، خداوند پس از بیان آثار مثبت تحمل سختی‌ها در گذشته، و بیان این حقیقت که آسانی‎ها در دل سختی‎هاست، پیامبر را مأمور به ورود در میدان سختی‎های جدید می‎کند: «فَإِذا فَرَغْتَ فَانْصَب‏». https://eitaa.com/mtamhid