eitaa logo
نبض قلم | علی امیری
981 دنبال‌کننده
851 عکس
673 ویدیو
5 فایل
✓انعکاس دیدگاه اندیشه ورزان فکری _سیاسی ایران و جهان ✓سکوی آزاد اندیشی و تضارب آرا ✓ آموزش دانش سیاسی و تحلیل ارتباط با بنده: @Ali_Amiri0731 طلبه حوزه علمیه قم پژوهشگر فقه سیاسی و علوم سیاسی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 یحیی سنوار خالق عملیات طوفان الاقصی رئیس حماس شد✌️ بشنوید ایشان روایتی از الامام علی‌بن ابی طالب کرم‌الله وجهه می‌گوید: من این جمله از امام علی را خوب به خاطرم سپرده ام که گفت: دو روز در زندگی انسان هست، روزی که در آن مرگ سرنوشت تو نیست، و روزی که مرگ سرنوشت تو ست. من از روز اول نمیترسم چون مرگ سرنوشتم نیست پس کسی نمی تواند به من آسیبی برساند. از روز دوم هم نمیترسم چون اگر تقدیرم باشد نمی توانم از آن جلوگیری کنم. @nabzqalam
هدایت شده از نبض قلم | علی امیری
🔴ظاهر و باطن لیبرال دموکراسی در کنترل مردم 🔸توماس هابز به عنوان یکی بنیان گذار و از مهم ترین نظریه پردازان اندیشه سیاسی غرب می گوید. تمایل عمومی همه آدمیان جستجوی همیشگی و خستگی ناپذیر قدرت بعد از قدرت است که تنها با مرگ پایان می یابد. وی معتقد است زندگی دشوار و ظالمانه است، و طبیعت واقعی موجودات زنده، آنها را وادار به پیکار و خشونت مدام (برای تنازع بقا) می کند ... از این رو تنها وسیله متصور برای رسیدن به هرگونه نظمی در صحنه پرآشوب و منازعه آمیز بشری، «زور» است. و این دیدگاه زیر متن نظریه حکومتی هابز تحت عنوان «لویاتان» بود. نگاه ماکیاولی تقریبا معاصر هابز هم که عین همین دیدگاه بلکه افراطی تر از آن است. 🔹آگوست کنت شهر دویست سال بعد از هابز با نگاهی خودمدارانه بی رحمانه ضمن شریرانگاری ذات بشر تساوی حقوق افراد بشر را مردود دانسته و در عمل قدرت و زور را تنها داور سرنوشت بشر قرار می دهد. 🔸این واقعیت و باطن و زیربنای اندیشه حکمرانی و سیاسی غرب است. اما آنها وقتی بحث از مدیریت و مهندسی جامعه می شود همچنان این زور و قدرت را در کنترل جامعه با شدت هرچه تمام تر اعمال می کنند اما بدون اینکه جامعه کمترین احساسی در محدود شدن زیاد و اعمال زور عریان داشته باشد. آنها با قالب سازی و نهادسازی و تحت شعارهای جذاب اعمال زور کرده و همان لحظه که اعمال زور می کنند حس رهایی و آزادی را به جامعه القا می کنند!! 🔹لیبرال دموکراسی با بی رحمانه ترین شکل ممکن اما در بسترها و قالب های نرم و نامحسوس و غیر فیزیکال اعمال دیکتاتوری و زور می کند و این راهبرد را هم از توصیه های ماکیاولی در فریب سازمان یافته مردم أخذ کرده و بعدها با روش های علمی و کارشناسی به راهبرد فراگیر در مواجهه با جامعه تثبیت کردند. هیچ جریانی در جوامع غربی نمی تواند از خطوط قرمز ارزش های غربی عبور کند و با یک مشت آهنین مواجه می گردد اما یک مشت آهنین تقریبا بدون تجسد خارجی! یک مشت آهنین که روی آن را ابریشم چشم نواز و بسیار نرم و لطیف پوشانده است. آنها به درستی درک کرده اند اعمال قدرت و حاکمیت راه و روش های تخصصی خود را دارد و درگیری فیزیکی و خیابانی در عرصه اعتقادات و ارزش ها اگر بدون قاعده و جلوی چشم همگان باشد به عکس خود تبدیل خواهد شد و مردم در مقابل آن گارد گرفته و جامعه تعادل خود را از دست می دهد. ✍علی امیری 👈 @nabzqalam
هدایت شده از نبض قلم | علی امیری
🔴 راهبرد ما و غرب در مدیریت فرهنگی جامعه؛ عریان یا پنهان !! 🔸در اوائل قرن بیستم صاحب قدرت و حکمرانان با کمک استفاده از اندیشمندان و متفکرین به این نتیجه رسیدن که به جای قدرت انتظامی و فیزیکی در کنترل مردم، بهترین روش برای این کار کنترل افکار عمومی و روش های نرمی است که کمترین بروز فیزیکی و میدانی را داشته باشد. گفتند باید این کار را به صورتی انجام داد که عمل کنترل، آشکار و ملموس نباشد که جامعه در مقابل آن گارد بگیرد و نقض غرض پیش بیاید بلکه کامل پنهان و به وسیله ساختارهای نهادینه شده باشد. اتاق فکرها و مراکزی برای مدیریت این کار شکل گرفت که یک نمونه آنها مرکزی بنام شورای روابط خارجی بود که گروه های متعدد مطالعاتی ذیل آن فعال شد که هنری کیسنجر، دیوید راکفلر، جیمی کارتر و زبیگنییف برژنسکی و ده ها فرد متنفذ دیگر از درون این اتاق فکرها شروع به فعالیت کردند و بالا آمدند! 🔹ده ها اتاق فکر مسئول این کار شد که ایدئولوژی و ارزش های اربابان قدرت را به شکل غیر رسمی و بی طرفانه و با صورتی کاملا خنثی و بدون اعلام و بدون نسبت دادن دائمی آن ارزش ها به حاکمیت ترویج و به روندهای جاری و فرهنگ عمومی تبدیل کنند. این راهبرد را غربی ها علاوه بر استفاده از علوم انسانی مانند جامعه شناسی، روان شناسی و فرهنگ شناسی ... از تجربه دوران قرون وسطا و روش های ناکارآمدی که منجر به فروپاشی فرهنگ اربابان قدرت آن روز شد بهره گرفتند و مهندسی فرهنگی آنها دچار انقلابی در روش گردید و تمام ارزش های خود را نه به شکل عریان سر دست بگیرند بلکه در قالب ساختارها و نهادسازی ها و بسته بندی های زیبا و توسط مراکز به ظاهر مستقل از قدرت اما در باطن مهندسی شده نه تنها در جوامع غربی بلکه به تمام دنیا صادر کردند ...! 🔸امروز این راهبرد حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی از گم شده های مدیریتی کشور ماست که آسیب های فراوانی برای ما داشته است. ما در غالب موضوعات راهبرد اساسی و پر آسیب مان است. خواسته ها و جهت گیری های خود را مرتب قبل از هر اقدام به وضوح افشا کرده و راهبردهای اجتماعی و فرهنگی مان را آن قدر عریان و بی پرده در چشم جامعه فرو می کنیم و تکرار و تکرار و تکرار که حتی عالی ترین و متعالی ترین مسائل برای ذهن ها خسته کننده و بی جاذبه می شود. مراکز مختلف به کنار حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی که کلان ترین اتاق فکر فرهنگ است در این جنگ تمدن ها بدون طراحی و چشم انداز روشنی مانند برخی فعالان رسانه ای دائم توییت می زند و از نیروی انتظامی می خواهد هرچه مقتدرانه تر وظایف این شورا را هم انجام دهد.!! ✍علی امیری 👈 @nabzqalam
24.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 دکتر شریعتی از دیدگاه حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) در پی انتشار کلیپی از استاد معظم و مکرم، حضرت آیت الله فیاضی حفظه الله_ که حقیر ارادت فراوان خدمت ایشان دارم_ در ارتباط با دکتر شریعتی بر خود فرض دانستم تا صرفا یک نمونه از بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با ایشان را منتشر نمایم: ایشان در سخنرانی آبان‌ماه ۱۳۵۷ که در خلال اعتصابات دانشگاهیان مشهد صورت گرفت، به گرامی‌داشت یاد و خاطره دکتر شریعتی پرداختند. این کلیپ برای نخستین‌بار توسط پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در خرداد امسال منتشر شد: «ای کاش در میان ما دکتر شریعتی بود. بنده از دیروز صبح احساس می‌کنم که جای دکتر شریعتی در میان ما خالی است. آیا این شکوه عظیم این حرکت بزرگ تا حدی و البته تا حد عظیم و قابل توجهی مدیون آن ذهنیت صیقل‌یافته‌ای نیست؛ مدیون آن تلاش و کوششی نیست که به دست آن مرد و آن رادمرد در جامعه‌ی ما و در جذب ذهنیت امت ما به وجود آمد؟ کیست که بتواند این را انکار کند؟ به‌راستی و با همه‌ی وجود احساس می‌کنم که «اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شیء» وقتی یک دانشمند آگاه یک انسان آگاه می‌میرد بر پیکره‌ی امت اسلامی ثلمه‌ای به وجود می‌آید که هیچ چیز جای آن را پر نمی‌کند. دیگران هر کدام و هر یک جای خود را دارند، جای آن ستاره‌ی فروزنده‌ی زود خاموش‌شده خالی‌ است. پروردگارا ! پروردگارا! به حق این دل‌های پاک و جوشنده، به حق این اجتماع عظیم که گفته‌ای یدالله مع‌ الجماعه آن روح منور را مشمول نور و رحمت و برکت هرچه بیش‌تر خود قرار بده: الهی آمین!» @nabzqalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴وقتی آیت الله العظمی بروجردی (ره) منبر علامه امینی را به جهت خدشه به وحدت امت تعطیل کردند. 🔸فیلم را ببینید. @nabzqalam
هر کانال ایتایی را باز می کنیم نوشته « اگر پاسخ صهیونیست ها را ندهید منتظر چه و چه باشید...» انگار این گزاره ساده را سران مملکت که ۴۵ سال است سنگین ترین حملات بین المللی و داخلی نظامی،سیاسی، اقتصادی، رسانه ای را خنثی کرده اند متوجه نیستند😊 باید صبر کرد و دعا...🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 علامه آیت الله جوادی آملی مد ظله العالی: حجاب و عفاف با فشار سرنیزه حل نمی شود. @nabzqalam
7.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 علامه آیت الله مصباح(ره): اگر آدم این محبت گیرش بیاید، هیچ ضرر نمی‌کند @nabzqalam
الحمدلله چند مدال گرفتیم ان شالله دل مردم بیشتر شاد شود ...
استاد سید حسن خمینی حفظه الله: هر جا احساس کردید از «مردم» فاصله گرفتید، بدانید که دارید از «جمهوری اسلامی» دور می شوید ✅پ.ن: با اینکه سلیقه سیاسی حقیر با ایشان متفاوت است. اما برای پیشرفت این سرزمین، برای ایجاد گشایش و جذابیت در گفتمان بی نظیر انقلاب اسلامی، برای ایجاد تضارب اندیشه ها و جوشش خلاقیت ها و برای حرکت همه جانبه به سمت ساخت تمدنی مبتنی بر گفتمان اسلام سیاسی، ضرورت دارد همه دلسوزان با وسعت نگاه برای به میدان آوردن نخبگان همه جریانات درون نظام اسلامی تلاش کنند. هر مقدار سفره فکری و علمی انقلاب اسلامی پهن تر باشد و افراد بیشتری بر سر آن بنشینند استحکام نظام اسلامی بیشتر و رسیدن به نتایج مورد توقع سهل الوصول تر خواهد شد... برای نمونه از شخصیت آقا سید حسن _که واجد خصوصیات انتسابی و اکتسابی فراوانی است و در میان مردم محبوبیتی دارد_می شود در برخی مناصب در کنار دیگر مجتهدین بزرگوار انقلابی مورد استفاده قرار گیرند... علاوه بر اینکه ترکیب فضلای جوان تر با بزرگان در نهادهای مختلف هم برای آینده این مراکز نیروسازی منطقی اتفاق می افتد هم راندمان این نهادها با وجود جوانان پرانگیزه و پرانرژی بیش از پیش خواهد شد. ایشان یک روحانی فکور و یک خطیب قوی است. ✍علی امیری 👈 @nabzqalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تماس زهرا پزشکیان، با ناهید کیانی مدال آور المپیک به جهت وضعیت افتضاح اینترنت ناموفق بود ! و این مشکلی است که همه ایرانیان خارج از کشور و داخل کشور با آن دست و پنجه نرم می کنند... صحنه بسیار نامطلوبی است و در شأن این ملت بزرگ و مقاوم و هزینه داده نیست این شکل مدیریت فضای مجازی سراسر خسارت است؛ هم کار مردم لنگ می ماند هم آبروی کشور در جهان خدشه دار می شود هم سرمایه اجتماعی نظام اسلامی آسیب می بیند و از همه بدتر اینکه همه مردم هم با هزار زحمت و هزینه و فیلترشکن به صورت یکپارچه در فضای مجازی حضور دارند و به بدترین سایت ها هم دسترسی پیدا کرده اند ! یعنی از هر طرف نگاه می کنیم جز خسارت آورده ای دیده نمی شود ... با این نوع مدیریت فشل، غیرکارشناسی و باری به هر جهت که در برخی زمینه ها مشاهده می شود چگونه می خواهیم جامعه سازی و تمدن سازی کرده و الگویی از حکمرانی مترقی اسلامی به جهان کنونی ارائه کنیم !؟ یا آرمان ها را بالکل فراموش کرده ایم یا نسبت به آنها بی اعتقاد شده ایم ...😔 ✍علی امیری 👈 @nabzqalam
🔴بخش هایی از سخنان شهید آیت الله بهشتی خطاب به علامه علی الاطلاق آیت الله مصباح در نحوه مواجهه با افکار و آثار دکتر شریعتی در ادامه می خوانید؛ این سخنان شهید بهشتی در کتاب «شریعتی جستجوگری در مسیر شدن» چاپ نشر بقعه آمده است. 🔸«من مکرر به جناب آقای مصباح هم گفته‌ام. گفته‌ام دوست عزیز، چرا این بحث‌هایی که احتیاج به رسیدگی بیشتر دارد، باید این‌طور مطرح شود؟ ... بحث من در اینجا بحث جناب آقای مصباح نیست. بحث من در اینجا با شما طلاب است. به ایشان هم در این ١٠، ١٥روز قبل عرض کردم. گفتم آقا! بحث، بحث روش تربیتی مدرسه است... شما طلاب مدرسه نمی‌توانید با این اسلوب بار بیایید وگرنه لااقل بنده نمی‌توانم در چنین مدرسه‌ای ذره‌ای در کارها سهیم باشم.مدرسه‌ای که بخواهد یک مشت انسان لجوج، پرخاشگر بیجا و متعصب تربیت کند، نتوانند با هم دو کلمه حرف بزنند، چه ارزشی دارد؟ در این صورت چه خدمتی به اسلام و به حق کرده‌اند؟ به چه انگیزه‌ای؟ ...من می‌گویم شرط اول خدمت در مدرسه این است که انسان منصف، اسلام انصاف‌آور، تشیع انصاف‌آور در مدرسه پا بگیرد. برخورد باید منصفانه، منطقی، آرام، متین، روشنگر، امکان فکر گسترده‌دادن، باشد. تحجر،جمود و مطالب را زود در چارچوب‌های محدودآوردن و تاختن، هرگز نمی‌تواند آهنگ تربیت مدرسه باشد. اگر هست، بنده از این مدرسه نیستم. اگر چنین چیزی در مدرسه هست، رفقای ما اعلام بفرمایند که رسالتش این است، مطمئن باشید آخرین دیدارمان با شما به‌عنوان مدرسه خواهد بود.ما می‌خواهیم انسان جستجوگر بار بیاوریم که در پی شناخت حق باشد. شما آقایان چگونه معارف فعلی خودتان را برای شناخت حق در تمام جزئیاتش آن‌قدر بالغ می‌دانید که این‌قدر به هم پرخاش می‌کنید؟! شنیده‌ام شما رفقا به هم پرخاش می‌کنید. اصلا ولنگاری می‌کنید. کِی ولنگاری راه آوردن انسان‌ها به حق است که شما از حربه ولنگاری استفاده می‌کنید؟ ...چرا باید مسئله‌ای که لااقل میان من و جناب آقای مصباح به‌صورت دو برداشت، قابل طرح است، به این شکل درآید؟ همین‌طور متقابلا من نیز نباید این کار را بکنم. نمی‌گویم فقط آقای مصباح نباید این کار را بکنند، من هم نباید این کار را بکنم. مدرسه جای برخورد سالم آرا و افکار است و از هر آهنگ و شیوه‌ای که بخواهد به سلامت برخورد آرا و افکار لطمه بزند، به‌شدت جلوگیری می‌شود. 👈خوب دقت کنید این شعار ماست: مدرسه جای برخورد سالم آرا و افکار است... 🔹موضع من در برابر دکتر شریعتی و کارهای او موضع بهره‌برداری صحیح است، نه لگدکوب‌کردن، نه لجن‌مال‌کردن و نه ستایش‌کردن و بالابردن. بلکه حسن استفاده از سرمایه‌ای در خدمت هدفی،باروشنگری بدون کمترین محافظه‌کاری برای تمام نقطه‌های ضعف او...من با صراحت به جناب آقای مصباح اعلام کردم، جناب آقای مصباح! اجمالا به شما بگویم، من در برابر دکتر شریعتی نقد سالم و سازنده خواهم داشت... جناب آقای مصباح، در بحثی که با ایشان کردم فرمودند من به‌عنوان اتمام حجت می‌گویم. گفتم برادر، اتمام حجت چیست؟! قبل از اتمام حجت، هدایت مطرح است. اگر هدایت آسیب دید چه اتمام حجتی؟ من به‌عنوان یک فرد کارشناس این فن می‌گویم. اگر قرار است در روحانیت کسی به‌عنوان صاحب نظر در مسائل مربوط به نسل جوانِ درس‌خوانده در ارتباط با مذهب نام برده شود، لااقل من که یکی از آنها هستم. عمرم را در این راه گذراندم. من به‌عنوان کارشناس صاحب‌نظر این فن می‌گویم این «اتمام حجت» های شما خطرناک است. «اتمام حجت» چیست؟!می‌گویم این، تمام رشته‌های این ٣٠، ٤٠ سال را پنبه می‌کند. اتمام حجت یعنی چه؟چه کسی گفته است اگر ما با بیان روشنگر، نقطه‌های انحرافی را بیان کنیم کافی نیست؟ طول می‌کشد؟ طول بکشد.کار مفید طولانی بهتر است یا کار پرخطر فوری؟ کدام‌یک؟ » @nabzqalam