فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چطور یک تل کشی خوشگل بسازیم؟😍
💫آموزش درست کردن یک تل کشی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چطور با مقوا رنگی کاردستی طبیعت بسازیم؟😍
ببینید 👆
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چطور با برگ کاردستی بسازیم؟😍
کاردستی با برگ
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترفند های مقوایی کدامند؟😍
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقاشی با اعداد چگونه است؟😍
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چطور کاردستی پاییزی (گل و گلدان) بسازیم؟😍
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش یک تابلوی زیبا چگونه است؟😍
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
تابلوی طرح قلب با دکمه چگونه ساخته میشود؟😍
💞ایده_خلاقیت
🎁 ترفند های بیشتر اینجاس👇
↪️ @tarfand_jaleb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چطور املت طرح دار درست کنیم؟😍😋
🍳 تا حالا املت به این خوشگلی ندیده بودم
🌺 بیشتر شبیه گل شده تا املت
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
کلاس دلخواه / اعظم لاریجانی
ایجاد جذابیت در آموزش از راههای متفاوتی با دانشآموزان ممکن است. یکی از این راهها بر پایه شناخت و درک علاقهمندیهای هر دانشآموز است. یکی تماشای فیلم را میپسندد و آن دیگری با کتاب دوستی دارد. حتی یکی ترجیح میدهد با بازی رایانهای وقت بگذراند.
معلمی که با آگاهی از تمایلات دانشآموزان، روشهای آموزشی متنوعی را برمیگزیند، فرصت یادگیری با کیفیتی را در اختیار آنان قرار میدهد. بر این اساس، او علاوه بر آموزش، رابطه صمیمانهای با دانشآموزان خواهد داشت؛ رابطهای که در آن اعتماد به وجود میآید، زیرا آنها میبینند که نظرات و علاقههایشان مورد توجه است.
از آن گذشته، هر معلمی به دنبال راهی است که توجه جدی و متمرکز دانشآموزان را به موضوعی جلب کند و چه راهی مؤثرتر از آنکه فرصتهایی فراهم شوند تا در زمینههایی که با آن علاقهمندند، به جستوجو و کشف بپردازند و در این میانه بیاموزند.
آنها همیشه مشتاق حضور در چنین کلاس سرگرمکننده و لذتبخشی خواهند ماند
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
ماندگاری با تجربهنگاری
آغاز دهه هفتاد، وقتی برای نخستین بار بهعنوان معلم سر کلاس درس حاضر شدم، یکی از دبیران مورد علاقه و اثرگذار دوران تحصیلم که انگیزه معلمی را در من شعلهور کرده بود گفت: «نیرو! معلمی نود درصد تجربه است و ده درصد سواد» . به هر روی، دانش و تجربه مکمل یکدیگرند. مَثَل این دو، مَثَل دو پا برای حرکت آدمی است. به یکی تکیه میکنیم و دیگری را پیش میبریم و در گام بعدی، با اتکا به دیگری، پای عقبمانده را به جلو سوق میدهیم. به تجربه تکیه و دانش (نظریه) را ایجاد میکنیم و به دانش تکیه و تجربه را تفسیر میکنیم.
در این میان، معلمی خاستگاه تجربههای سرشار و گوناگونی است که هر کدام میتواند واجد آثار پیشبرنده یا بازدارنده درخور توجهی باشد؛ تجربههایی که لزوماً نه مسبوق به سابقه معلم هستند و نه مندرج در کتاب، ولی میتوانند رافع نیاز معلمان تازهکار و عامل بهرهوری بیشتر معلمان کهنهکار باشند. بهویژه که معلم هرسال با دانشآموزان، کلاسها و موضوعاتـی کامـلاً متفاوت مواجه است. معلم در این شرایط برای اداره کلاس و تحقق اهداف آموزشی خویش نمیتواند تنها به دانش صریح1 مندرج در کتابها اکتفا کند، چراکه آن را پاسخگوی موقعیتهای ناخواسته و بیشمار پیش رویش نمییابد، بلکه به گسترهای از دانش نیازمند است که آن را بهطور ضمنی2 دریافته است؛ دانشی که در پی تجربههای شخصی پدیدار شده و به آسانی تن به نمایش و بیان صریح نمیدهد. از این رو، شاهدیم که علاوه بر برنامههای درسی رسمی یا آشکار، برنامه درسی پنهان3 یا همان تجربههای قصدنشده در دایره امور کلاس قرار میگیرند.
این تجربههای گرانسنگ که به بهای عمر گرانبار معلم و دانشآموزان پدید میآیند، در سینه و خاطر ایشان هستند که غالباً به ورطه فراموشی سپرده میشوند و قابل دسترسی و استفاده نیستند. در حالی که میتوان با بهرهجویی از تجربهنگاری، ضمن بینیازی از بازانجام ناکامیها، بر قلمرو روشها و الگوهای مؤثر در جریان آموزش افزود و با کمترین هزینه و آزمون و خطا مسیر رسالت و اثربخشی خود و یادگیری لذتبخش فراگیرندگان را هموارتر کرد.
تجربهنگاری، بهویژه اگر در قالب خاطرات صورت پذیرد، شیرینی و باور دیگری را بارور میکند. نمونه اين کار را میتوان در کتاب آقامعلم4 نوشته فرانک مککورت مشاهده کرد. او که یک معلم معمولی و ناآشنای ایرلندیتبار بود، پس از ثبت تجربههای معلمی خویش، نهتنها پرفروشترین کتاب وقت ایالات متحده را رقم زد و خود را نامآشنا و شهره ساخت، بلکه در مدیریت دانش5 نقشی ایفا کرد. نگارنده، این کتاب را پیشتر در شماره هشتم رشد معلم سال 1391 معرفی کرد. رمزینه آن در مقابل آمده است.
از آن پس من نیز تجربههای معلمی خود را در وبنوشت «یادداشتهای آقامعلم» درج کردم. این تجربه چهارده پیامد ضمنی به دنبال داشت: شناخت برنامه درسی پنهان کلاس؛ بهبود مستمر و خودارزیابی، تولید دانش کاربردی و بومی؛ گفتمان همرسانی تجربهها؛ گسترش فضای ارتباطی معلم؛ دریافت بازخورد اثربخش؛ پویایی نوآورانه معلم؛ رصد بیرونی جریان کلاس؛ الگوگیری معلمان تازهکار؛ مهارتافزایی نگریستن و نگاشتن؛ پیوند همافزای تعلیم و تألیف؛ افزایش انگیزه آموزشی؛ رفع خشکی و تلخی کلاس و بالاخره شناخت و همسویی بیشتر دانشآموزان و معلم. شرح این تجربهها در «یادداشت بنویس، آقامعلم!» در شماره 8 سال 1395 رشد مدرسه فردا به رمزینه مقابل آمده است.
از آن پس تاکنون نیز بهرههای ناخواسته و ارزندهای، افزون بر موارد مزبور، کسب کردهام. نخستین بهره آن ایجاد ارتباط گستردهتر با معلمان و مدیران مناطق گوناگون کشور بود که عرصه امکان بیشتری را برای انتقال تجربهها در نشستهایی به شکل سخنرانی و کارگاه فراهم کرد. این موضوع جدا از افزایش فرصتهای کاری و درآمدی، احساس مفیدبودن و عزتنفس ویژهای به دنبال داشت. اغلب محتوای این نشستها بر تجربههای زیسته مستند و نگاشته مبتنی بود و پس از تحلیل کیفی و آرایش آنها، دلالتهایی کاربردی ایجاد میکرد که بر ارزش آنها میافزود. بازخوردهای رضایتمندانه نسبت به تغییرات برخاسته از این ارائهها، به حس خوب و شناخت مضاعف گوینده و تقاضایی فزاینده منجر میشد که بهرههای گستردهتر، از جمله یادداشتهای متعدد در نشریات را به ارمغان داشت. گفتنی است، بخش عمده دادههای کیفی رساله دکترای نگارنده نیز از همین تجربهنگاریها برخاسته است. شرح این مطلب در سخنرانی تقریباً کوتاه نگارنده در یکی از همایشهای ارائه تجربه معلمان بیان شد. دیدن فیلم آن6 با استفاده از رمزینه مقابل در تبیین و انگیزهبخشی این موضوع مؤثر است.
امروزه تجربهنگاری و همچنین مستندسازی، جدا از ضرورت آن، بهسهولت قابل انجام است. وجود گوشیهای هوشمند که هم امکان ذخیره صدا و تصویر دارند و هم میتوانند صدای فرد را به نوشته تبدیل کنند، انجام این امر را آسان و سریع میکند. با یادسپاری رخدادهای هر کلاس یا درج کلیدواژههای مرتبط، میتوانید در شبکههای اجتماعی یا وبنوشت یا دیگر سایتهای میزبان، تجربههای کلاس خود را روایت کنید و به اشتراک بگذارید. ضمن آنکه میتوانید با بازخوردهای مخاطبان، اعم از دانشآموزان یا خوانندگان، بر غنای آن بیفزایید و به مرور از توصیف به تفسیر و تحلیل و حتی پژوهشهای کیفی7 سوق پیدا کنید.
کلام آخر
تجربهنگاری موجب نشر و نقد تجربهها میشود و بهویژه اگر با شایستگی و خیرخواهی همراه باشد، ماندگاری تجربه و تجربهگر و بهرههای سرشاری برای رشد حرفهای او و بهبود نظام آموزشی کشور به دنبال خواهد داشت. طبیعی است، انجام هر کار جدیدی دشوار مینماید و دلایل گوناگونی برای پرهیز از آن تداعی و بیان میشوند. لیکن شروع و انجام مستمر این کار شور و انگیزهای درونی و بیرونی در فرد ایجاد میکند و میتواند نقطه عطفی در مسیر معلمی او شود. به هر روی، کمرنگترین جوهرها از قویترین حافظهها ماندگارترند
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ترفند درست کردن کاردستی که چندین ساعت بچهها رو سرگرم میکنه 😍
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
ای معلم🌸🍃
هیچ شعری تو را در وزن، یارای تحمل نیست ...
و هیچ بیتی تو را در قافیه به پایان نمی رساند ...
از بزرگی تو تنها ردیفی از نشانگان شگفتی باقی می ماند...
عظمت تو را صرفا باید به نظاره ایستاد در فراخنای فهم و ادراک زمان ....
با کلید واژه های عشق و اندیشه🌸🍃
روز معلم بر شما همکاران فرهیخته تبریک و تهنیت باد.🌸🍃
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
#معلم #ضمن_خدمت #آزمون
46701719796677.pdf
387.2K
بازی های آموزشی جهت تفهیم مفاهیم دینی به کودکان
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
🌷 اختلال در بیان نوشتاری چه نشانه هایی دارد؟
🌷 تعدادی از کودکانی که نارسایی در بیان نوشتاری دارند، اندیشه های بسیار خوب و اطلاعات فراوانی در ذهن دارند؛ اما نمی توانند آنها را به درستی بنویسند تا دیگران هم آن اندیشه ها را بدانند و درک کنند. همچنین ممکن است دستخط و املای ضعیفی داشته باشند. برخی از مواردی که ممکن است کودکان دارای اختلال نوشتاری با آن روبرو شوند:
• مشکل در به نوشته در آوردن اندیشه ها و تخیلاتشان در صورتی که ممکن است خیلی خوب بتواند درباره آنها توضیح دهد، مثلا درباره اردویی که رفته خوب توضیح میدهد ولی همین را به صورت نوشتاری نمیتواند بیان کند.
• اشکال در سازماندهی ایده هایشان در هنگام نوشتن. یعنی انشایش شروع، ادامه و پایان مشخصی ندارد.
• دشواری در به کاربردن دستور زبان و املاء درست به هنگامِ نوشتن، همچنین اشکال در مرتب و واضح نوشتن حروف، مثلا جمله ها را کامل نمی کند یا کاربرد درست علائم نگارشی و غیره را نمی داند. برای نمونه جمله پرسشی آیا از خوردن غذا لذت «بردی؟» را به صورت آیا از خوردن غذا لذت «بردی » می نویسد.
• پاک کردن مطالب نوشته شده به دفعات که می تواند به علت عدم اعتماد به نفس هم باشد. یعنی تردید دارد و خودش و عملکردش را حتی اگر درست هم باشد قبول ندارد.
✅ کند نوشتن یا نوشتن ناقص:
خیلی کمرنگ، پررنگ یا تودرتو نوشتن (اختلال در نوشتن می تواند شامل عمل فیزیکی نوشتن یا فعالیت ذهنی ،تجزیه تحلیل و ترکیب اطلاعات باشد).
• اختلال نوشتن پایه ای به شکل کلمات و حروف مربوط است. اختلال نوشتاری نشان دهنده مشکل در سازماندهی افکار نشان دهنده روی کاغذ است.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم #ابتدایی #آموزش
46778802550200.pdf
918.6K
✅ نشر رشد
✅ مدیریت تدریس و کلاس درس
✅️ به کوشش: دکتر نیره شاه محمدی
وزارت آموزش و پرورش
سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
📕 بخشی از آنچه خواهید خواند:
🔻ايجاد تحول در كلاس درس
🔻۱۱ پيشنهاد برای رسيدن به كلاس شاد
🔻يادگيری تلفيقی؛ چيستی و چرايی؟
🔻كاربردهای آموزشی روش حل مسئله
🔻ياددهی ـ يادگيری اثربخش
🔻خيلی خوب يا نياز به تلاش بيشتر
🔶️ عوامل زيادی بر مديريت كلاس درس تأثيرگذار است اما بدون شک ويژگی های شخصيتی و روش ها و فنون تدریس معلم از عوامل بسیار مهم در نظم دهی کلاس می باشند.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم #ابتدایی #آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صفر_زوج_است_یا_فرد؟
#دکتر_داودی_مولف_کتب_ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم #ابتدایی #آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌📌📌شیوه ثبت دوره های برون سازمانی در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
#معلم #ضمن_خدمت #آزمون
هدایت شده از تدریس یار پایه چهارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌺معلم باغبان باغ عشق است
معلم قافله سالار عشق است
همه كار معلم كار عشق است
عارفان علم عاشق میشوند
بهترین مردم معلم میشوند
عشق با دانش متمم میشود
هر که عاشق شد معلم میشود
روز معلم مبارک باد. 🌺🌺
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بازی
✅️ با مواد بازیافتی بازی بساز!
🔹️همیشه یه کشو توی خانه داشته باشید که پر از مواد بازیافتی بهدردبخور برای ساخت کاردستی و بازی باشه: مقوا، کاغذ، در نوشابه، لیوان پلاستیکی و... . ماژیک و چسب و قیچی هم که جزو جدانشدنی هر خانه بچهداره.
🔹️دو نمونه از بازی فوتبال رو که با جعبه کفش یا پیراهن ساخته میشه، در کلیپ بالا موجوده. کاری که باعث میشه هم زمان بیشتری با بچههاتون بگذرونید هم مهارت سرعت واکنش رو در اونها تقویت کنید.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
#آموزشی
✳️ اینفوگرافیک
🔹️تلفن همراه تهدید جدی برای سلامت کودکان و نوجوانان و بزرگسالان
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کاردستی
🔹️یه ایده جالب برای کاردستی عید🐟
کانال کاردستی و نقاشی رو دنبال کنید و هر روز ایده های جالب ببینید.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
اتل و متل بزغاله ها - @mer30tv.mp3
3.98M
#قصه_شب
🔹️اتل و مال بزغالهها
✅ یه کانال پر از داستانهای صوتی کودکانه🧑🎄
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ghesehayekoodakaneeh
#کودک #قصه #بازی
#تغذیه
⛔️ شیرکاکائو برای صبحانه کودک ممنوع
❌کاهش یادگیری
❌خرابی دندان به علت قندبالا
❌افزایش پرخاشگری به علت شکربالا
❌چاقی
🍶 به جای شیرکاکائو از شیر استفاده کنید.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش