#کتب_الکترونیک
⭕️ به منظور دسترسی هر چه راحت تر و تسهیل استفاده معلمان گرامی کتاب های نقشه مفهومی ، درس پژوهی و آثار جابربن حیان دانش آموزان الکترونیکی شدند.
📌 دانلود کتاب نقشه محتوایی و مفهومی هدیه های آسمانی دوره اول و دوم ابتدایی 👇
✳️ http://ketabch.in/61099382
📌 دانلود کتاب نقشه محتوایی و مفهومی علوم تجربی دوره اول و دوم دبستان 👇
✳️ http://ketabch.in/61099381
📌 دانلود کتاب نقشه محتوایی و مفهومی ریاضی دوره اول و دوم ابتدایی 👇
✳️ http://ketabch.in/61099380
📌 دانلود کتاب تربیت تمام ساحتی همگام با سندتحول آموزش وپرورش درمقطع ابتدایی 👇
✳️http://ketabch.in/61099379
📌 دانلود کتاب درس پژوهی و یادگیری اثربخش 👇
✳️ http://ketabch.in/61099378
📌 دانلود کتاب پژوهشگر امروز دانشمند فردا👇
✳️ http://ketabch.in/61099377
─┅━◇━♧♧━◇━┅─
معاونت آموزش ابتدایی خراسان رضوی
کانال اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی وبررسی محتوا ابتدایی
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم
📋 تکالیف ترمیمی، اصلاحی
طراحی تکلیف ترمیمی و اصلاحی، طراحی فرصت یادگیری جدید برای دانش آموزانی است که نیاز ویژه آموزشی دارند و این نیاز ویژه با مطالعه عملکرد دانش آموز و تحلیل و تفسیر خطاها و موفقیتهایش شناخته میشود. تکلیف اصلاح یا ترمیمی بعد از انجام انواع آزمون و تکالیف جهت رفع اشکال و با توجه به تفاوت های فردی ارائه می شوند.
✅ مراحل طراحی تکالیف ترمیمی:
۱_ هدف مشخص شود: این هدف باید با تحلیل و تفسیر اطلاعات به دست آمده از عملکرد دانش آموز یا گروهی از دانش آموزان تعریف شود یعنی باید در راستای اصلاح ضعف یا بهبود و ارتقای توانایی خاصی باشد.
۲_ دو فعالیت مناسبی برای دانش آموز تعریف شود؛ این فعالیت باید با هدف ضعف و توانایی دانش آموز یا گروهی از دانش آموزان متناسب باشد.
۳_ دانش آموزان و افراد ذینفع، همکار و اولیا توجیه شوند.
۴_ روند اصلاح و بهبود عملکرد دانش آموز بررسی شود.
⁉️ سوال: آیا تکالیف ترمیمی باید به برگه ی آزمون الصاق شود؟
این کار الزامی نیست چون ممکن است تکالیف ترمیمی به صورت شفاهی باشد اما در صورتی که به یادگیری کمک کند می تواند به برگه الصاق شود.
📚منبع:
کتاب ارزشیابی کیفی توصیفی(گامی در راستای عدالت آموزشی) _ صفحه ۴۷
#تکالیف_ترمیمی
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم
⁉️ تکالیف امتدادی یا بسطی چیست؟
✅ گاهی لازم است دانشآموزان در امتداد موضوعی که یاد گرفتند تجاربی اضافه کسب کنند و دانش فهم و مهارت خود را توسعه دهند یا لازم است دانش خود را در موقعیت های غیر کلاسی و جدید به کار گیرند. فعالیت هایی که با این منظور طراحی می شوند به بسط و توسعه تجارب دانش آموزان منجر میشوند و به لحاظ تربیتی ارزش فراوانی دارند زیرا هدف اساسی تربیت بر این بست و استعلای تجارب استوار است؛ یعنی دانش آموزان باید بتوانند فهم و دانش و توانمندی های خود را توسعه دهند.
تکالیف بسطی امتدادی زمانی ارائه میشوند که دانش آموزان به اهداف یادگیری رسیده اند و شما قصد دارید و یادگیری آن ها را عمق ببخشید. این تکالیف جهت توسعه دانش و ماندگاری یادگیری و آمادگی لازم برای آزمون های عملکردی استفاده می شود.
🔶 مثال ۱:
فرزندم وقتی به خانه رفتی با استفاده از ساعت و به کمک مادرت زمان انجام این کارها را مشخص کن و آنها را بنویس.
نوشتن اعداد یک تا بیست
مسواک زدن
ذوب شدن یک قطعه یخ در لیوان
🔷 مثال ۲:
خفاش و جغد را از این نظر ها مقایسه کن:
نوع رشد کردن/ شکل دهان
📚منبع:
کتاب ارزشیابی کیفی توصیفی(گامی در راستای عدالت آموزشی) _ صفحه ۴۶
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم
◀️ چگونه می توانیم اقدام پژوهی را در کلاس درس اجرا کنیم؟
⬅️ اقدام پژوهی نیز مانند سایر روش های پژوهش مراحل متعددی دارد که باید مطابق آن عمل کرد. اما همیشه باید به یاد داشته باشیم که پژوهشگر اول معلم کلاس درس است و سپس پژوهشگر از سوی دیگر اقدام پژوهی نباید مانع فعالیت های یادگیری دانش آموزان و فعالیت های آموزشی معلم شود.
⬅️ فرایند اقدام پژوهی هفت مرحله را شامل می شود که عبارت اند از:
1️⃣ مرحله اول: مشخص کردن سؤال یا مشکل:
⬅️ این مشکل یا سؤال باید با یادگیری دانش آموز در کلاس درستان مرتبط شود. برای مثال چه نوع از تکالیف درسی میتواند درک دانش آموزان از درس را بهبود ببخشد؟ چگونه میتوان نمرات درسی دانش آموزان را بهبود بخشید؟ تا چه اندازه یادگیری از طریق همکاری میتواند برای درک مفاهیم سطوح بالای یادگیری به دانش آموزان کمک کند؟ تا چه اندازه روش تدریس جدیدی که اختیار کرده ام در یادگیری دانش آموزان مؤثر است؟
⬅️ از آنجا که هدف از اقدام پژوهی در کلاس درس کمک به معلم در تصمیم گیری های آموزشی است. سؤال یا مشکل باید مواردی را شامل شود که تحت نظر و مدیریت معلم (مانند راهبردهای آموزشی تکالیف درسی و فعالیت های کلاس درس است.
⬅️ مشکل باید به گونه ای انتخاب شود که شما به عنوان معلم قادر به تغییر آن باشید. از سوی دیگر، اگر شما بر اقدام پژوهی نظارت نداشته باشید و بر یافته های آن تأمل نکنید، انگار هیچ کاری نکرده اید.
⬅️ نهایت اینکه سؤال یا مشکل باید با توجه به منابع تلاش و زمانی که در اختیار دارید، قابل بررسی و سرانجام گرفتن باشد به طور کلی، سؤال یا مشکل باید جنبه ای خاص و جزئی را شامل شود تا بتوان با توجه به شرایط و امکانات پاسخ آن را پیدا کرد و از نتایج آن در همان کلاس درس بهره برد.
2️⃣ مرحله دوم: مرور پیشینه نظری و پژوهشی مرتبط با موضوع:
⬅️ شما به جمع آوری دو نوع اطلاعات یعنی پیشینۀ مربوط به موضوع و داده ها نیاز دارید. مرور پیشینه پژوهش ضرورت ندارد که مانند سایر روش های پژوهش چندان گسترده باشد. استفاده از منابع دست دوم نیز کافی و سودمند است. بهتر است اطلاعات مرتبط به موضوع را بر پایه یادگیری انگیزش و موضوعات مدیریتی کلاس درس تهیه کنید.
3️⃣ مرحله سوم: طرح یک راهبرد پژوهشی:
⬅️ طرح پژوهشی مربوط به اقدام پژوهی در کلاس درس شکل های گوناگون و متنوعی دارد و می تواند از یک طرح پیش آزمون، پس آزمون تا مقایسه بین دو کلاس درس مشابه یا مطالعه موردی درباره تنها یک دانش آموز را شامل شود.
⬅️ داده های مربوط به آن را نیز می توانید از چند بعد مانند جمع آوری داده ها بر پایه اجرای آزمون ارزشیابی های کلاسی معلم، مشاهده رفتار دانش آموزان و نظایر آن مورد توجه قرار دهید. اگر داده هایی که از منابع متعددی جمع آوری کرده اید همسو و مشابه باشند میتوانید به نتایج اقدام پژوهی که در کلاس درس به عمل آورده اید بیشتر اعتماد کنید.
4️⃣ مرحله چهارم جمع آوری داده ها:
⬅️ اقدام پژوهی در کلاس درس برای آگاهی از اثر بخشی اقدام به عمل آمده با تکیه بر جمع آوری داده ها بر پایه نمره های آزمون ارزشیابی های کلاسی و نمره های پایانی دانش آموزان گرایش زیادی دارد، اما باید به یاد داشته باشید که از سایر منابع نیز اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید تا با اطمینان و اعتماد بیشتری درباره نتایج اقدامتان قضاوت کنید.
5️⃣ مرحله پنجم: تحلیل داده ها:
⬅️ داده هایی را که جمع آوری کرده اید تجزیه و تحلیل کنید به این منظور، علاوه بر روش های کیفی می توانید از روشهای کمی تحلیل مانند آزمونهای آماری مربوط به مقایسه گروه ها آماره همبستگی اسپیرمن و پیرسون و تهیه جداول و نمودارهای آماری نیز استفاده کنید.
سرگروه توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان استان قزوین(معصومه شریفی)
#چکیده_اقدام_پژوهی
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم
#کندنویسی_دانش_آموزان
علل:
علّتهاي مختلفي براي کند نويسي وجود دارد؛ از جمله :
· عدم هماهنگي چشم و دست
· فشار زياد قلم روي کاغذ
· عدم صحيح در دست گرفتن قلم
· ضعيف بودن عضلات انگشتان و دست
· ملالآور بودن نوشتن به دليل ضعف يا عدم داشتن انگيزه و....
💥 کند نويسي همچنين موجب ضعف دانشآموز در درس املا ميشود. اين مشکل او را در انجام تکاليف نيز ناتوان کرده و از جهتي اگر در سنين پايين درمان نشود، در سنين بزرگسالي باعث بهوجود آمدن مشکلات ثانويه ميگردد.
در بسياري از موارد مشاهده شده است که والدين با پرخاش و اعتراض به دانشآموز و آموزگار او، موجب تشديد اين مشکل شدهاند
💥 راهبردهای درمانی
#روشهاي_درمان_کند_نويسي
* هرگونه ترس و اضطراب را از دانشآموز خود دور کنيم.
* همیشه ترغيب و تشويق دانشآموز خود را به خوشنويسي را به یاد داشته باشید.
* تکاليف مدرسه بايد براي دانشآموز، شيرين و جذّاب باشد.
* از مدادها و خودکارهاي خيلي بلند و خيلي کوتاه به هيچ وجه استفاده نگردد.
* از ميز تحريرِ مناسب استفاده شود.
* از کاغذ و برگهاي سفيد و مرغوب استفاده شود. (کاغذ نبايد کاهي، روغني يا موجدار باشد.)
* بهمنظور تقويت عمل انبساط و انقباض ماهيچههاي انگشتان، دانههاي کوچک (مثلاً دانههاي تسبيح) را روي زمين ريخته و از او بخواهيم آنها را با سر انگشتهاي شصت و اشاره و ميانه، جمع کند.
* هوا نويسي (نوشتن با قلم روي هوا و فضاي اطراف): اين روش در تند نويسي، کمک قابل توجّهي به دانشآموزان ميکند؛ چرا که اين عمل در تسريع حرکات عضلات دست، بازو و ساعد و هماهنگي مغز با چشم و دست، تأثير بسياري دارد.
* سينهخيز رفتن: روزي چند دقيقه (کمتر از ده دقيقه) دانشآموز سينهخيز برود. اين عمل در هماهنگي اعضاي بدن بسيار مؤثّر است.)
* هر روز قبل از نوشتن تکاليف، چند دقيقه انگشتان را باز و بسته کند.
* به تجربه ثابت شده است که انجام بازيهاي محلّي که با حرکات سريع و زياد همراه است، در تند نويسي دانشآموزان بسيار مؤثّر است.
* براي تکاليف منزل سعي شود از حروفي که دانشآموز در نوشتن آن مشکل دارد، استفاده شود. بدين شکل مثلاً کلماتي را از درس پيدا کرده که حروف همصدا مانند (ذ ز ض ظ) داشته و يا کلماتي که بهصورتي که خوانده ميشوند، ولي نوشته نميشوند مانند خواب.
* دانشآموز در منزل با کمک خانواده مطالبي که در نوشتن مشکل دارد را مطالعه کند و براي کلمات مهم همخانواده پيدا کند؛ مثلاً براي کلمهي «حميد»، کلمات «محمد،احمد، حامد» را ميتوان بنويسد؛ زيرا اين کلمات، سه حرف مشترک دارند.
* معمولاً دانشآموزاني که اين مشکل را دارند، قلم را با فشار زياد در دست ميگيرند، تا حدّي که دست آنها عرق ميکند؛ دانشآموزاني که قلم را با فشار زياد در دست ميگيرند، دچار ترس، استرس و دلهره هستند. بهتر است معلّمان و اولياء ميزان فشار به قلم را کنترل کرده و بيشتر در مورد مسائل روحي و رواني با دانشآموز کار کرده و ترس و استرس را از او دور کنند
در پايان باز هم عنوان ميشود که پرخاش و تنبيه در درمان مشکلات، نه تنها نقش مثبتي ايفا نکرده، بلکه به تشديد شدن آن مشکل، منجر می شود.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
173.5K
🌷ای رهبر آزاده
آماده ایم آماده
🌼دشمن به فکرِ جنگ است
درنده چون پلنگ است
🌸لیکن تمامِ ایران
آماده با تفنگ است
🌼فرمانِ «مااستَطَعتُم»
داده خدا به مردم
🌸موشک ذخیره داریم
از دیدِ دشمنان گم
🌼هر کس نمود تصویب
ایران ببیند آسیب
🌸بنمود خانه یِ خویش
با دستِ خویش تخریب
🌼ما کشورِ جوانیم
شاداب و پر توانیم
🌸پایِ دفاع ازین خاک
تا پایِ جان بمانیم
🌼ای رهبر آزاده
آمادهایم آماده
🌸در راه حفظِ ایران
ما جان بهکف نهاده
🌼هستیم یارِ مهدی
چشم انتظارِ مهدی
🌸از بهرِ حفظِ اسلام
ما جان نثارِ مهدی
🌼ای کاش بامدادی
گردیم غرقِ شادی
🌸درکعبه ما ببینیم
مهدی قدم نهادی
🌸🌼🍃🌼🌸
#اشعار_کودکانه_سلمان_آتشی
#ای_رهبر_آزاده_آمادهایم_آماده
#شعر
✅️ آموزش اعداد
بیاین بیاین تماشا! کنار ما بمونین
وقت شستن دستها اینو باید بدونین:
آب رو بریز رو دستات، صابون مایع بردار
به دست من نگاه کن، همراه من تو بشمر:
1 و 2 و 3 و 4
بِکِش دستاتو رو هم، دست چپ و دست راست
حالا برعکس کوچولو، این کار تو چه زیباست
5 و 6 و 7 و 8
ناخنهای کوچولوت خیلی پاکیزه میشه
اینطوری که من میگم تمیزش کنی همیشه
9، 10، 11، 12
میسازه یه پروانه، این انگشتا که نازه
پروانۀ دست تو خیلی شده پاکیزه
حالا تا 16 بشمر
شَستهای بازیگوشت سُر میخورن چه آسون
وای که چه کِیفی داره بازی با آب و صابون
حالا تا 18 بشمر
همراه لیلی حوضک دستها میشن پاکیزه
آب رو بریز رو دستات تا میکروبهاش بریزه
یادت نره خشک کنی دستهایی که تمیزه
عقربههای ساعت میگن که نمرهات بیست
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان
#داستان
✅️ قصهای درباره مهربانی
یکی بود یکی نبود زیر گنبد کبود توی این شهر شلوغ یه خونهی خیلی بزرگی بود که چندتا اتاق داشت، توی یکی از این اتاقها پر از اسباب بازی بود، روبروی کمد اسباب بازیها یه تخت خواب چوبی بود که زیر این تخت خواب یک جفت کفش صورتی ناراحت و غمگین نشسته بود، خانم کفشه هرروز گریه میکرد و با خودش میگفت: “دیگه سارا منو دوست نداره، دیگه منو پاش نمیکنه از وقتی که مادر بزرگش یه جفت کفش قرمز براش خریده همش اونو پاش میکنه سارا دیگه منو نمیخاد”.
هر روز یکی از اسباب بازیها میومد و خانم کفشه رو دلداری میداد اما فایده نداشت خانم کفشه بازم گریه میکرد چون از مامان سارا که داشته با خانم همسایه صحبت میکرده، شنیده بوده که میگفته : ” سارا عاشق کفشه، دوست داره کفشای جورواجور پاش کنه خیلی زود از کفشای قبلیش خسته میشه و کفش جدید میخاد”.
خانم کفشه خوب میدونست که دیگه سارا سراغش نمیاد با ناراحتی میخوابید و با نا امیدی بیدار میشد.تا اینکه یک روز مادر بزرگ میاد داخل اتاق تا برای سارا قصه بگه وقتی مادر بزرگ میشینه روی تخت عصای مادربزرگ که خیلی قدیمی بوده سر میخوره و میوفته کنار خانم کفشه، اولش خانم کفشه خیلی میترسه و جیغ میزنه اما اقا عصا با صدای کلفت میگه :”سلام ببخشید سر خوردم”. خانم کفشه میگه: “سلام اقا عصا” آقا عصا میگه : “چرا گریه کردی؟” خانم کفشه با ناراحتی قصه زندگیشو تعریف میکنه، اقا عصا بعد از شنیدن حرفهای خانم کفشه میخنده و میگه: “اینکه ناراحتی نداره دختر جون، من یه دیواری توی این شهر میشناسم که تو میتونی بری اونجا اسمش دیوار مهربونیه من تا حالا چند بار با مادربزرگ رفتم اونجا”، خانم کفشه میگه : “دیوار مهربونی دیگه چیه؟”، اقا عصا میگه: “یه دیواریه که اگر کسی چیزی داره که بهش نیاز نداره میبره اونجا آویزونش میکنه تا کسی که بهش نیاز داره بیاد و بردارو ببره”، خانم کفشه با تعجب پرسید: “یعنی کسی هست که به من احتیاج داشته باشه؟” اقا عصا گفت: “چرا نباشه هستن آدمایی که قدر چیزایی که دارنو میدونن و زود ازش دل نمیکنن تو برو اونجا مطمئن باش که یکی تو رو میبره و ازت مواظبت میکنه”، خانم کفشه تا صبح از خوشحالی خوابش نبرد، صبح که شد فوری خودشو به پارکی که قبلا با سارا رفته بود رسوند روبرو پارک دیوار مهربونی بود با هر سختی که بود خودشو به دیوار مهربونی آویزون کرد، خیلی نگذشته بود که یه نفر بدوبدو اومدو کفشارو برداشت خانم کفشه از خوشحالی جیغ زد و خندید.
✅ یه کانال پر از داستانهای صوتی کودکانه🧑🎄
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ghesehayekoodakaneeh
#درمانی
✅️ اختلال_کمبودتوجه_بیش فعالی
1⃣عدم توجه وتمرکز
2⃣پرتحرک، تکانشی
3⃣ترکیبی «هردومورد»
💥علائم بایستی حداقل ۶ماه مداوم دیده شوند.
💢سن شروع قبل از ۷سالگیست.
👌علائم درسنین مدرسه خود را نشان می دهد
🔺️علائم باید در همه موقعیتها وجود داشته باشد نه فقط در خانه یا فقط در مدرسه..
💥بعضی از علائم:
✅دست و پاهای بیقرار
✅ناتوانی در نشستن در جاهایی که انتظار نشستن از او می رود
✅ناتوانی از انجام بازی بی سروصدا
✅رفتارتکانشگری مثل:ناتوانی در رعایت نوبت و مداخله وقطع حرف و کار دیگران
✅بی دقت وبی ملاحظه
✅انجام کار خطرناک نامتناسب با سن کودک
✅فراموشکار، بی دقت و بی توجه
✅با دستپاچگی قبل از پایان پرسش جواب میدهد
🔴 اینها بعضی از علائم اختلال بیش فعالی_کمبود توجه اند.با دیدن بعضی از اینها در کودکان، برچسب اختلال به او نزنید .
🔺بین شیطنت و پرفعالیتی با اختلال بیش فعالی تفاوت هست:
🔺️کودک پر جنب و جوشی که عملکرد تحصیلی مناسبی دارد و یا مشکل ارتباطی زیادی با همسالان ندارد بیش فعال نیست.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بازی
🔹️یه بازی بسیار جذابی که تمرکز بچه ها رو زیاد می کنه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان
#تربیتی
✅️ برخی کودکان تحمل باختن در بازی را ندارند. چگونه تحمل آنان را بالا ببریم؟
🔹️ دلیل این امر اینست که آنها خودباوری پایینی دارند و احساس منفی درباره خود دارند که باید تلاش نمود تا *اعتماد به نفس* او را بالا برد.
🔹️او را با خواهر و برادر و همسالانش مقایسه نکنید.گاهی باختن را هم تجربه کند و در آن زمان برد قبلیش را به او یادآوری کنید. بیشتر بازیهای غیر رقابتی را در لیست بازیهایش قرار دهید. بهتر است بیاهمیت بودن باختن را بهصورت عملی به او بیاموزید.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان
اختاپوس خجالتی و ماهی مهربون - @mer30tv.mp3
3.73M
#قصه_شب
🔹️اختاپوس خجالتی و ماهی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قرآنی
🌸 کلیپ آموزشی سوره حمد 🌸
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ورزشی
✅️ یه بازی خیلی جذاب 😍
🔹️بالا بردن دقت، تمرکز، ضربه زدن👌👌
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🔹️کارتون گرگ ناقلا و پرنده بلا
✅ یه کانال پر از داستانهای صوتی کودکانه🧑🎄
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ghesehayekoodakaneeh
#نقاشی
🔹️نقاشی مرحله به مرحله👌
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کاردستی
بریم که با هم از چاه آب بکشیم😅
🔹️این کاردستی بازیافتی جالب رو حتما برای بچه ها درست کنید خیلی جذابه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان
#خلاقیت_هوش
🔹️ با دقت و تمرکز تصاویر را کامل کن😍
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#امام_زمان #لبیک_یا_خامنه_ای ابتدایی
#پیشنهاد
#بازی
#اختلال خواندن
#اختلالات گفتاری و تلفظی
#هماهنگی عمومی بدن
#کنترل تنفس و بهبود #تلفظ و زبان #بیانی
💥 اگر فرزندان مشکلات #تلفظی و یا #کند_خوانی و تلفظ نادرست برخی حروف و کلمات در درس #فارسی دارد، این بازی جالب وکاربردی رو حتما انجام دهید
💥 با #فوت کردن ،توپ ها را از دروازه عبور بده و وارد سبد ها کن
#تمرینات فوت کردن و دم و بازدم ، برای بهبود مشکلات #خواندن مناسب هستند
♦️ تقویت حافظه #دیداری ♦️ #دیکته
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#امام_زمان #لبیک_یا_خامنه_ای ابتدایی
دانش اموزانی که دچار ضعف در حافظه دیداری هستند در #تشخیص حروف هم صدا مشکل دارند.مثال
#منظور —>را (منزور) #صبح--> را (سبح) #کثیف را (کسیف)می نویسد.(در دیکته).
🍀فعالیتهایی جهت تقویت حافظه دیداری👇
1-نشان دوتصویر وبعد ان رامخفی میکنیم واز اومی خواهیم تصویرهارا #نام ببرد.
2-همان کار اول با 3تصویر
3-نشان دادن یک تصویر مرکب وبعد مخفی میکنیم واز تصویر سئوالاتی می کنیم.
4-تعدادی اسباب بازی نشان داده بایک پارچه روی آن ها را می #پوشانیم ومی خواهیم هرچه دیده را بگوید.
5- مجموعه ای اشیارابه ترتیب #چیده وچشمان را بسته وجای یک شیئ را تغییر داده وچشمان را باز می کنیم وتغییر رامی خواهیم.یا با دانش اموزان این کار رامی کنیم .
6-روی کارت 10در7کلمات را #نوشته چند تابه اومی دهیم اومی خواند ازاو کارت هاراگرفته دوتا را پنهانی برداشته وکارت های دیگرراداده بگوید چه کارتی در بین ان ها نیست.
7-استفاده از #اسباب بازی حافظه مثل دومینو،چوب کبریت،بازی موزائیک رنگی ،
8-پس از چند روز که روزانه 15دقیقه تمرین های قبلی راانجام دادیم وکارت های 10در7هایی که ایجاد مشکلات املایی می کند رانشان داده ومخفی میکنیم وبا #انگشت روی هوایاشن بنویسید وبعد دوکارت رانشان داده ومی خواهیم املای دوکلمه رابنویسد.
9-تمرین #رونویسی دانش آموز با دیدن و خواندن کلمه های جدید توانایی به خاطر سپاری کلمات را به ئست می آورد.
10-پیداکردن واژه های مشکل درس ونوشتن روی کارت10در7
11-نوشتن #چندکلمه روی کارت 5در7
12-استفاده از واژه های هم #خانواده
13- نقاشی کردن #تصاویر ساده بعد از نشان دادن
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#امام_زمان #لبیک_یا_خامنه_ای ابتدایی
#نکته
#تمرین
#ایده
💥 یکی از دلایل بروز مشکلات #خواندن #نوشتن و #ریاضی ؛ ضعف در #هماهنگی دو نیمکره مغز است.
👌یکی از تمرینات کاربردی جهت #تقویت_هماهنگی دونیمکره مغز #استفاده همزمان از دو دست (برداشتن ، گذاشتن ،خط کشیدن ، نوشتن و طراحی ، بریدن و... با دو دست بصورت #همزمان) می باشد
💥 میتوانید در #منزل یا #مرکز اختلالات یادگیری یا #مدرسه و.. با استفاده از یک مقوا ،ابزاری جهت تقویت دو #نیمکره مغز بسازید
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
باسلام
به توفیق الهی کانال انس با قرآن و عترت به منظور ارائه فایل های صوتی به صورت روزانه و هفتگی راه اندازی شده است.
در این کانال موضوعاتی با محوریت قرآن، نهج البلاغه،مناسبتهای دینی و نیز پاسخ به شبهات روز جوانان مطرح می شود.
لینک کانال انس با قرآن و عترت 👇
@hoseinkamyab