eitaa logo
قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
8.1هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
8.3هزار ویدیو
1.1هزار فایل
#قصه ها و کلیپ های کودکانه ایده و #نقاشی و #کاردستی مورد استفاده در پایه ابتدایی قابل استفاده برای معلمان و اولیا و دانش آموزان
مشاهده در ایتا
دانلود
علل: علّت‌هاي مختلفي براي کند نويسي وجود دارد؛ از جمله : · عدم هماهنگي چشم و دست · فشار زياد قلم روي کاغذ · عدم صحيح در دست گرفتن قلم · ضعيف بودن عضلات انگشتان و دست · ملال‌آور بودن نوشتن به دليل ضعف يا عدم داشتن انگيزه و.... 💥 کند نويسي هم‌چنين موجب ضعف دانش‌آموز در درس املا مي‌شود. اين مشکل او را در انجام تکاليف نيز ناتوان کرده و از جهتي اگر در سنين پايين درمان نشود، در سنين بزرگ‌سالي باعث به‌وجود آمدن مشکلات ثانويه مي‌گردد. در بسياري از موارد مشاهده شده است که والدين با پرخاش و اعتراض به دانش‌آموز و آموزگار او، موجب تشديد اين مشکل شده‌اند 💥 راهبردهای درمانی * هرگونه ترس و اضطراب را از دانش‌آموز خود دور کنيم. * همیشه ترغيب و تشويق دانش‌آموز خود را به خوش‌نويسي را به یاد داشته باشید. * تکاليف مدرسه بايد براي دانش‌آموز، شيرين و جذّاب باشد. * از مدادها و خودکارهاي خيلي بلند و خيلي کوتاه به هيچ وجه استفاده نگردد. * از ميز تحريرِ مناسب استفاده شود. * از کاغذ و برگ‌هاي سفيد و مرغوب استفاده شود. (کاغذ نبايد کاهي، روغني يا موج‌دار باشد.) * به‌منظور تقويت عمل انبساط و انقباض ماهيچه‌هاي انگشتان، دانه‌هاي کوچک (مثلاً دانه‌هاي تسبيح) را روي زمين ريخته و از او بخواهيم آن‌ها را با سر انگشت‌هاي شصت و اشاره و ميانه، جمع کند. * هوا نويسي (نوشتن با قلم روي هوا و فضاي اطراف): اين روش در تند نويسي، کمک قابل توجّهي به دانش‌آموزان مي‌کند؛ چرا که اين عمل در تسريع حرکات عضلات دست، بازو و ساعد و هماهنگي مغز با چشم و دست، تأثير بسياري دارد. * سينه‌خيز رفتن: روزي چند دقيقه (کم‌تر از ده دقيقه) دانش‌آموز سينه‌خيز برود. اين عمل در هماهنگي اعضاي بدن بسيار مؤثّر است.) * هر روز قبل از نوشتن تکاليف، چند دقيقه انگشتان را باز و بسته کند. * به تجربه ثابت شده است که انجام بازي‌هاي محلّي که با حرکات سريع و زياد همراه است، در تند نويسي دانش‌آموزان بسيار مؤثّر است. * براي تکاليف منزل سعي شود از حروفي که دانش‌آموز در نوشتن آن مشکل دارد، استفاده شود. بدين شکل مثلاً کلماتي را از درس پيدا کرده که حروف هم‌صدا مانند (ذ ز ض ظ) داشته و يا کلماتي که به‌صورتي که خوانده مي‌شوند، ولي نوشته نمي‌شوند مانند خواب. * دانش‌آموز در منزل با کمک خانواده مطالبي که در نوشتن مشکل دارد را مطالعه کند و براي کلمات مهم هم‌خانواده پيدا کند؛ مثلاً براي کلمه‌ي «حميد»، کلمات «محمد،احمد، حامد» را مي‌توان بنويسد؛ زيرا اين کلمات، سه حرف مشترک دارند. * معمولاً دانش‌آموزاني که اين مشکل را دارند، قلم را با فشار زياد در دست مي‌گيرند، تا حدّي که دست آن‌ها عرق مي‌کند؛ دانش‌آموزاني که قلم را با فشار زياد در دست مي‌گيرند، دچار ترس، استرس و دلهره هستند. بهتر است معلّمان و اولياء ميزان فشار به قلم را کنترل کرده و بيش‌تر در مورد مسائل روحي و رواني با دانش‌آموز کار کرده و ترس و استرس را از او دور کنند در پايان باز هم عنوان مي‌شود که پرخاش و تنبيه در درمان مشکلات، نه تنها نقش مثبتي ايفا نکرده، بلکه به تشديد شدن آن مشکل، منجر می شود. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
173.5K
🌷ای رهبر آزاده آماده ایم آماده 🌼دشمن به فکرِ جنگ است درنده چون پلنگ است 🌸لیکن تمامِ ایران آماده با تفنگ است 🌼فرمانِ «مااستَطَعتُم» داده خدا به مردم 🌸موشک ذخیره داریم از دیدِ دشمنان گم 🌼هر کس نمود تصویب ایران ببیند آسیب 🌸بنمود خانه یِ خویش با دستِ خویش تخریب 🌼ما کشورِ جوانیم شاداب و پر توانیم 🌸پایِ دفاع ازین خاک تا پایِ جان بمانیم 🌼ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده 🌸در راه حفظِ ایران ما جان به‌کف نهاده 🌼هستیم یارِ مهدی چشم انتظارِ مهدی 🌸از بهرِ حفظِ اسلام ما جان نثارِ مهدی 🌼ای کاش بامدادی گردیم غرقِ شادی 🌸درکعبه ما ببینیم مهدی قدم نهادی 🌸🌼🍃🌼🌸
✅️ آموزش اعداد بیاین بیاین تماشا! کنار ما بمونین وقت شستن دست‌ها اینو باید بدونین: آب رو بریز رو دستات، صابون مایع بردار به دست من نگاه کن، همراه من تو بشمر: 1 و 2 و 3 و 4 بِکِش دستاتو رو هم، دست چپ و دست راست حالا برعکس کوچولو، این کار تو چه زیباست 5 و 6 و 7 و 8 ناخن‌های کوچولوت خیلی پاکیزه می‌شه اینطوری که من می‌گم تمیزش کنی همیشه 9، 10، 11، 12 می‌سازه یه پروانه، این انگشتا که نازه پروانۀ دست تو خیلی شده پاکیزه حالا تا 16 بشمر شَست‌های بازیگوشت سُر می‌خورن چه آسون وای که چه کِیفی داره بازی با آب و صابون حالا تا 18 بشمر همراه لی‌لی حوضک دست‌ها می‌شن پاکیزه آب رو بریز رو دستات تا میکروب‌هاش بریزه یادت نره خشک کنی دست‌هایی که تمیزه عقربه‌های ساعت می‌گن که نمره‌ات بیست ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
✅️ قصه‌ای درباره مهربانی یکی بود یکی نبود زیر گنبد کبود توی این شهر شلوغ یه خونه‌ی خیلی بزرگی بود که چندتا اتاق داشت، توی یکی از این اتاقها پر از اسباب بازی بود، روبروی کمد اسباب بازیها یه تخت خواب چوبی بود که زیر این تخت خواب یک جفت کفش صورتی ناراحت و غمگین نشسته بود، خانم کفشه هرروز گریه می‌کرد و با خودش میگفت: “دیگه سارا منو دوست نداره، دیگه منو پاش نمیکنه از وقتی که مادر بزرگش یه جفت کفش قرمز براش خریده همش اونو پاش میکنه سارا دیگه منو نمیخاد”. هر روز یکی از اسباب بازیها میومد و خانم کفشه رو دلداری میداد اما فایده نداشت خانم کفشه بازم گریه می‌کرد چون از مامان سارا که داشته با خانم همسایه صحبت میکرده، شنیده بوده که میگفته : ” سارا عاشق کفشه، دوست داره کفشای جورواجور پاش کنه خیلی زود از کفشای قبلیش خسته میشه و کفش جدید میخاد”. خانم کفشه خوب میدونست که دیگه سارا سراغش نمیاد با ناراحتی میخوابید و با نا امیدی بیدار میشد.تا اینکه یک روز مادر بزرگ میاد داخل اتاق تا برای سارا قصه بگه وقتی مادر بزرگ میشینه روی تخت عصای مادربزرگ که خیلی قدیمی بوده سر میخوره و میوفته کنار خانم کفشه، اولش خانم کفشه خیلی میترسه و جیغ میزنه اما اقا عصا با صدای کلفت میگه :”سلام ببخشید سر خوردم”. خانم کفشه میگه: “سلام اقا عصا” آقا عصا میگه : “چرا گریه کردی؟” خانم کفشه با ناراحتی قصه زندگیشو تعریف میکنه، اقا عصا بعد از شنیدن حرفهای خانم کفشه میخنده و میگه: “اینکه ناراحتی نداره دختر جون، من یه دیواری توی این شهر میشناسم که تو میتونی بری اونجا اسمش دیوار مهربونیه من تا حالا چند بار با مادربزرگ رفتم اونجا”، خانم کفشه میگه : “دیوار مهربونی دیگه چیه؟”، اقا عصا میگه: “یه دیواریه که اگر کسی چیزی داره که بهش نیاز نداره میبره اونجا آویزونش میکنه تا کسی که بهش نیاز داره بیاد و بردارو ببره”، خانم کفشه با تعجب پرسید: “یعنی کسی هست که به من احتیاج داشته باشه؟” اقا عصا گفت: “چرا نباشه هستن آدمایی که قدر چیزایی که دارنو میدونن و زود ازش دل نمیکنن تو برو اونجا مطمئن باش که یکی تو رو میبره و ازت مواظبت میکنه”، خانم کفشه تا صبح از خوشحالی خوابش نبرد، صبح که شد فوری خودشو به پارکی که قبلا با سارا رفته بود رسوند روبرو پارک دیوار مهربونی بود با هر سختی که بود خودشو به دیوار مهربونی آویزون کرد، خیلی نگذشته بود که یه نفر بدوبدو اومدو کفشارو برداشت خانم کفشه از خوشحالی جیغ زد و خندید. ✅ یه کانال پر از داستانهای صوتی کودکانه🧑‍🎄 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ghesehayekoodakaneeh
✅️ اختلال_کمبودتوجه_بیش فعالی 1⃣عدم توجه وتمرکز 2⃣پرتحرک، تکانشی 3⃣ترکیبی «هردومورد» 💥علائم بایستی حداقل ۶ماه مداوم دیده شوند. 💢سن شروع قبل از ۷سالگیست. 👌علائم درسنین مدرسه خود را نشان می دهد 🔺️علائم باید در همه موقعیتها وجود داشته باشد نه فقط در خانه یا فقط در مدرسه.. 💥بعضی از علائم: ✅دست و پاهای بیقرار ✅ناتوانی در نشستن در جاهایی که انتظار نشستن از او می رود ✅ناتوانی از انجام بازی بی سروصدا ✅رفتارتکانشگری مثل:ناتوانی در رعایت نوبت و مداخله وقطع حرف و کار دیگران ✅بی دقت وبی ملاحظه ✅انجام کار خطرناک نامتناسب با سن کودک ✅فراموشکار، بی دقت و بی توجه ✅با دستپاچگی قبل از پایان پرسش جواب میدهد 🔴 اینها بعضی از علائم اختلال بیش فعالی_کمبود توجه اند.با دیدن بعضی از اینها در کودکان، برچسب اختلال به او نزنید . 🔺بین شیطنت و پرفعالیتی با اختلال بیش فعالی تفاوت هست: 🔺️کودک پر جنب و جوشی که عملکرد تحصیلی مناسبی دارد و یا مشکل ارتباطی زیادی با همسالان ندارد بیش فعال نیست. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️یه بازی بسیار جذابی که تمرکز بچه ها رو زیاد می کنه ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
✅️ برخی کودکان تحمل باختن در بازی را ندارند. چگونه تحمل آنان را بالا ببریم؟ 🔹️ دلیل این امر اینست که آن‌ها خودباوری پایینی دارند و احساس منفی درباره خود دارند که باید تلاش نمود تا *اعتماد به نفس* او را بالا برد. 🔹️او را با خواهر و برادر و همسالانش مقایسه نکنید.گاهی باختن را هم تجربه کند و در آن زمان برد قبلیش را به او یادآوری کنید. بیشتر بازی‌های غیر رقابتی را در لیست بازی‌هایش قرار دهید. بهتر است بی‌اهمیت بودن باختن را به‌صورت عملی به او بیاموزید. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
اختاپوس خجالتی و ماهی مهربون - @mer30tv.mp3
3.73M
🔹️اختاپوس خجالتی و ماهی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅️ یه بازی خیلی جذاب 😍 🔹️بالا بردن دقت، تمرکز، ضربه زدن👌👌 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️کارتون گرگ ناقلا و پرنده بلا ✅ یه کانال پر از داستانهای صوتی کودکانه🧑‍🎄 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ghesehayekoodakaneeh
🔹️نقاشی مرحله به مرحله👌 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بریم که با هم از چاه آب بکشیم😅 🔹️این کاردستی بازیافتی جالب رو حتما برای بچه ها درست کنید خیلی جذابه ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
🔹️ با دقت و تمرکز تصاویر را کامل کن😍 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2 ابتدایی خواندن گفتاری و تلفظی عمومی بدن تنفس و بهبود و زبان 💥 اگر فرزندان مشکلات و یا و تلفظ نادرست برخی حروف و کلمات در درس دارد، این بازی جالب وکاربردی رو حتما انجام دهید 💥 با کردن ،توپ ها را از دروازه عبور بده و وارد سبد ها کن فوت کردن و دم و بازدم ، برای بهبود مشکلات مناسب هستند
♦️ تقویت حافظه ♦️ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2 ابتدایی دانش اموزانی که دچار ضعف در حافظه دیداری هستند در حروف هم صدا مشکل دارند.مثال —>را (منزور) --> را (سبح) را (کسیف)می نویسد.(در دیکته). 🍀فعالیتهایی جهت تقویت حافظه دیداری👇 1-نشان دوتصویر وبعد ان رامخفی میکنیم واز اومی خواهیم تصویرهارا ببرد. 2-همان کار اول با 3تصویر 3-نشان دادن یک تصویر مرکب وبعد مخفی میکنیم واز تصویر سئوالاتی می کنیم. 4-تعدادی اسباب بازی نشان داده بایک پارچه روی آن ها را می ومی خواهیم هرچه دیده را بگوید. 5- مجموعه ای اشیارابه ترتیب وچشمان را بسته وجای یک شیئ را تغییر داده وچشمان را باز می کنیم وتغییر رامی خواهیم.یا با دانش اموزان این کار رامی کنیم . 6-روی کارت 10در7کلمات را چند تابه اومی دهیم اومی خواند ازاو کارت هاراگرفته دوتا را پنهانی برداشته وکارت های دیگرراداده بگوید چه کارتی در بین ان ها نیست. 7-استفاده از بازی حافظه مثل دومینو،چوب کبریت،بازی موزائیک رنگی ، 8-پس از چند روز که روزانه 15دقیقه تمرین های قبلی راانجام دادیم وکارت های 10در7هایی که ایجاد مشکلات املایی می کند رانشان داده ومخفی میکنیم وبا روی هوایاشن بنویسید وبعد دوکارت رانشان داده ومی خواهیم املای دوکلمه رابنویسد. 9-تمرین دانش آموز با دیدن و خواندن کلمه های جدید توانایی به خاطر سپاری کلمات را به ئست می آورد. 10-پیداکردن واژه های مشکل درس ونوشتن روی کارت10در7 11-نوشتن روی کارت 5در7 12-استفاده از واژه های هم 13- نقاشی کردن ساده بعد از نشان دادن
✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2 ابتدایی 💥 یکی از دلایل بروز مشکلات و ؛ ضعف در دو نیمکره مغز است. 👌یکی از تمرینات کاربردی جهت دونیمکره مغز همزمان از دو دست (برداشتن ، گذاشتن ،خط کشیدن ، نوشتن و طراحی ، بریدن و... با دو دست بصورت ) می باشد 💥 میتوانید در یا اختلالات یادگیری یا و.. با استفاده از یک مقوا ،ابزاری جهت تقویت دو مغز بسازید
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
باسلام به توفیق الهی کانال انس با قرآن و عترت به منظور ارائه فایل های صوتی به صورت روزانه و هفتگی راه اندازی شده است. در این کانال موضوعاتی با محوریت قرآن، نهج البلاغه،مناسبتهای دینی و نیز پاسخ به شبهات روز جوانان مطرح می شود. لینک کانال انس با قرآن و عترت 👇 @hoseinkamyab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا