eitaa logo
قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
8.1هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
8.3هزار ویدیو
1.1هزار فایل
#قصه ها و کلیپ های کودکانه ایده و #نقاشی و #کاردستی مورد استفاده در پایه ابتدایی قابل استفاده برای معلمان و اولیا و دانش آموزان
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از Ltms
یه کانال پر از داستانهای صوتی کودکانه🧑‍🎄 @ghesehayekoodakaneeh
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
با سلام و عرض ادب بنا به درخواست دوستان و همکاران و اولیا گروه درسی پایه های مختلف درسی تشکیل می‌شود. لینک را به همکاران گرامی بدهید . پایه اول دبستان https://eitaa.com/joinchat/2838561015C9b93b1c1bd پایه دوم دبستان https://eitaa.com/joinchat/2346058024C62b0905ada پایه سوم ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/2348548343Ccc7ed234f2 پایه چهارم دبستان https://eitaa.com/joinchat/3129409822C99b9231cd9 پایه پنجم ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/4038852895C73efe08774 پایه ششم ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/2426208538C231a05d739 پایه هفتم متوسطه https://eitaa.com/joinchat/3152085278Cb69fdb9dd1 پایه هشتم متوسطه https://eitaa.com/joinchat/2360607016Cd3b70332c6 پایه نهم متوسطه https://eitaa.com/joinchat/2469003546C8ef86ce53b
هدایت شده از تدریس یار دهم
😱آموزش زبان انگليسى😱براى اولين بار در ايتا ❌ 🔹️ آموزش تصويرى لغات و عبارات 🔹️ آموزش مکالمه از مبتدی تا پیشرفته 🔹️ آموزش گرامر با بيانى ساده و قابل فهم 🔹️ امكان استفاده از مطالب براى همه سنين 🔹️ امكان ارتباط با مدرس جهت رفع اشكال 💫در خانه و بدون پرداخت هزینه زبان انگليسى ياد بگير 💫 لينک عضويت در 👇 https://eitaa.com/joinchat/863568080Cbacdd7a67c https://eitaa.com/joinchat/863568080Cbacdd7a67c اين فرصت عالى رو از دست ندين. 😉👆
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯در مجلس 🖤مظلومیّت مردِ غریب 🕯بنگرکه دلم 🖤میان غمخانه گم است 🕯این ناله 🖤ز ماتمِ امامِ هادی ست 🕯معصوم دوازدهم 🖤امامِ دهم است 🖤شهادت جانسوز امام علی نقی(ع) تسلیت باد🏴 🖤 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤در این 🤍شب شهادت 🖤امام هادی (ع) 🤍میخوام دعا کنم 🖤براے اونایے 🤍کہ خیلےﮔﺮﻓﺘﺎﺭﻥ 🖤خیلے ﺩﻟﺸﮑﺴﺘﻦ 🤍خیلےتنهان 🖤خیلے ها مریض دارن 🤍ﺧﺪﺍیا هوای 🖤ﺩﻻﺷﻮﻧﻮ داشتہ ﺑﺎﺵ 🤍ﺩﺳﺘﺸﻮﻧﻮ ﺑﮕﻴﺮ 🖤و حاجتشون رو برآورده کن 🤍شهادت امام هادی ( ع ) 🖤به همه عزیزان تسلیت بـاد ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar12
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
🔴🔴سوال شماره ۳۱ با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما بنده معلم پایه اول هستم ، یک دانش آموزی دارم که حروفی را که آموزش میدهم یاد میگیرد ولی زود فراموش میکند ، دستخط خوبی دارد ،خوب مینویسد ولی حروف را فراموش میکند و نمی‌تواند بخواند ،اگه کلمه ای بگم بنویسد شکل کلمه را حفظ می‌کند. 🔵🔵پاسخ این دانش آموز احتمالا دچار ضعف در حافظه می باشد و باید تمرینات مربوط به تقویت حافظه مثل ببین و بگو که به تصویر خوب نگاه کند و بعد تصویر را بردارید و از تصویر سوال کنید یا سه کلمه بنویسید و بخواند و بعد پاک کنید تا او بنویسد و یا از کارت کلمات استفاده کنید و بچینید و بعد بردارید و از او بخواهید مثل شما بچیند و....خیلی تمرینات دیگر که می شود با او کار شود و هم چنین برای جلوگیری از حفظ کردن کلمات باید علاوه بر کتاب فارسی کلمات را روی کارت بنویسد و از روی کارت هم بخواند یا یک سری کتابهای کمک آموزشی استفاده شود و در واقع حروف و کلماتی را که خوانده است باید بتواند به همه جا تعمیم دهد از توی مجلات و روزنامه ها کلمات یا حروفی را که یاد گرفته پیدا کند و بخواند سعی کنید ترکیب و تجزیه کلمات و بخش کردن و جدول صامت و مصوت را برای او بیشتر کار کنید. فرزانه ابراهیمی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
🔵🔵سوال شماره ۳۰ سلام،وقتتون بخیر وخوشی سپاس از مشاوره های ارزشمندتان دوتا سوال ۱-دانش آموز کلاس اول دارم که با همه ی روش‌ها، تشویق شده ولی با وجود همه ی حمایت ها از سوی خودم،مدرسه واولیا به شدت وابستگی شدید به مادر دارد،ومادر سرکلاس می نشیند،ولی تکیه به مادر هست ،حتی باوجود اینکه می داندمادر ش در کلاس حضور دارد تا آخر زنگ ،زنگ تفریح ها بیرون نمی رود،و از لحاظ درسی هم خیلی به وظایفش عمل نمی کند، اگر بگوییم روی درس بخوان ویا چیزی را بگو و یا بنویس ،انجام نمی دهد،و خیلی هم لجاجت و برخورد نابهنجاری با مادرش و خودم دارم. سوال ۲ دانش آموزی که خیلی خیلی کّند می نویسد،در ولی یادگیریش عالی هست ، چه پیشنهادی دارید. 🔴پاسخ این دانش آموز دچار اضطراب جدایی هست و می بایست در همان یک هفته اول مشکل او را حل می‌کردید و‌نمی گذاشتید تا این موقع از سال ادامه پیدا کند و باید کم کم او را از مادر جدا کنید و مادر به بچه اطمینان دهد که او هست و او را تنها نمی‌گذارد و حتی اگر برود خانه ظهر مثل همه مادرها می آید و او را می برد قوانین مدرسه را توضیح دهد و بگوید هیچ‌ مادری حق ندارد در مدرسه کنار بچه اش باشد و باید حضور مادر از داخل کلاس کم شود و در پشت در کلاس بنشیند و بعد کم کم برود در حیاط مدرسه و در مرحله بعدی وسط ساعت از خانه بیاید به مدرسه و به او سر بزند تا مطمین شود که مادر او را فراموش نکرده است و بعد کم کم حذف شود و اگر کودک از رفتن به مدرسه اجتناب کرد در منزل از برنامه محرومیت استفاده شود و نگذارند در منزل به تفریح بپردازد چون اگر تکرار شود و با حضور در منزل به او خوش بگذرد دیگر حاضر نیست در مدرسه حاضر شود و این مسئله کمی قاطعیت مادر را می طلبد چون بعضی از مادرها خودشان قاطعیت لازم را ندارند. و سوال دوم کند نویسی کودک به خاطر ضعف مهارتهای حرکتی ظریف کودک است و باید عضلات دست تقویت شود زاویه دست و مداد دست گرفتن کودک اگر مشکل دارد اصلاح شود و تمریناتی مثل خمیر بازی کار با ژل اسلایم و صفحه دوخت و نخ و مهره و قیچی کردن و...با او در منزل کار کنند تا عضلات تقویت شود. فرزانه ابراهیمی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
🎨بازی های آموزشی برای کلاس فارسی 🔻 بازی به این ترتیب است که نفر اول یک کلمه می‌گوید، نفر دوم کلمه دیگری به آن می‌افزاید(اگر خواستید بازی سه نفره باشد، نفر سوم نیز کلمه دیگری می‌افزاید) به شکلی که ترکیب معناداری پدید آید و اگر کسی نتواند این کار را بکند یا کلمات قبلی را فراموش کند باخته است. مثلا: نفر اول : خرگوش نفر دوم: خرگوش باهوش نفر اول: خرگوش باهوش بازیگوش نفر دوم: خرگوش باهوش بازیگوش مهربون نفراول: خرگوش باهوش بازیگوش مهربون رفت. نفر دوم: خرگوش باهوش بازیگوش مهربون رفت مدرسه. و این بازی را تا حد حفظ و نگه داری 7 تا 10کلمه ادامه می دهیم و سپس بازی جدیدی شروع می کنیم👌 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
🎨بازی های آموزشی برای کلاس فارسی 🎲نام بازی: کلمه قرمز، کلمه سبز بازیکنان کارت‌های کلمه را می‌خوانند اما برای برنده شدن باید بتوانند کلمات نوشته شده بر کارت قرمز را بخوانند. 🎯هدف: تمرین خواندن کلمات 🔸محدوده سنی: ۶ تا ۱۰ سال 🔹تعداد بازیکنان: ۲ تا ۶ نفر 🔸وسایل مورد نیاز: کارت های کلمات، ماژیک قرمز و سبز پیش از بازی: یک بسته‌ی بزرگ از کارت‌های کلمات تهیه کنید که با گروه سنی یا سطح مهارت‌های خواندن بازیکنان تناسب داشته باشد. بیشتر کلمات را به رنگ سبز و چند کلمه را که سطح دشواری بالاتری دارند یا کلمات جدیدی هستند با قرمز بنویسید. روش بازی: تمام کارت‌های کلمات را به پشت در یک ستون بین بازیکنان قرار دهید. اولین بازیکن، یکی از کارت‌ها را از سر ستون برمی‌دارد. اگر کارت سبز باشد و بازیکن بتواند کلمه‌ی روی آن را بخواند، آن کارت را نزد خود نگه می‌دارد و یک کارت دیگر برمی‌دارد. اگر نتواند کلمه‌ی سبز را بخواند دیگران کلمه را به او می‌گویند و بازیکن کلمه را تکرار می‌کند و کارت را در انتهای ستون کارت‌ها می‌گذارد. حالا نوبت نفر بعدی است. اگر بازیکنی کارت کلمه‌ی قرمزی را بردارد و بتواند آن را بخواند می‌تواند کارت‌های قبلی‌اش را نگه دارد. اما کارت دیگری برنمی‌دارد و نوبت را به نفر بعدی می‌دهد. اگر نتواند کلمه قرمز را صحیح بخواند، همه کارت هایی را که خوانده است، در انتهای دسته کارت ها می گذارد. بازی هنگامی پایان می یابد که کارت دیگری برای خواندن باقی نمانده باشد. در این زمان بازیکنی که بیشترین تعداد کارت را داشته باشد برنده است. 🔵تغییر در بازی * برای درس ریاضی از کارت‌هایی استفاده کنید که روی هر کدام از آنها یکی از عملیات چهارگانه‌ی ریاضی را با رنگ‌های قرمز یا سبز نوشته‌اید. در این صورت، بازیکنان برای نگه داشتن کارت، باید جواب درست جمع، ضرب، تفریق و یا تقسیم‌ها را بگویند.  * هنگام شمردن کارت‌ها، به هر کارت سبز ۱ امتیاز و به هر کارت قرمز، ۲ امتیاز بدهید. یا پشت هر کارت بنا بر سطح دشواری امتیازی بنویسید. مثلاً دشوار ۳ امتیاز، متوسط ۲ امتیاز، ساده ۱ امتیاز. در این صورت بازیکنان می‌توانند درجه‌ی دشواری کلمه‌ای را که قرار است بخوانند انتخاب کنند.  * در انتهای بازی از بازیکنان بخواهید با استفاده از کلماتی که به‌دست آورده‌اند یک متن بنویسند. یا هر کدام ۵ کلمه را انتخاب کنند و با آن جمله بسازند.  * برای تمرین شکل نوشتاری کلمات، بچه‌ها را به گروه های دو نفره تقسیم کنید. یک نفر از هر گروه وقتی نوبتش شد یک کارت برمی دارد و کلمه آن را می‌خواند. نفر دوم گروه باید آن کلمه را درست بنویسد. اگر خواندن و نوشتن هر دو درست بود آنها می‌توانند کارت را نگه دارند و این بار نفر دوم کارت دیگری را بردارد و برای نفر اول بخواند. نکته ها: هر یک از کلمات دشوار و جدید را روی چند کارت بنویسید. ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
✍ راهبردهای موثر در افزایش دقت و تمرکز دانش آموزان در کلاس درس: تهيّه ليست‌ و يادداشت‌ کردن کارها و تکاليف مربوطه که توسّط معلّم ارائه مي‌شود: ☻ زماني که دانش‌آموز دقّت مي‌کند، او را تشويق نماييد و پاداش دهيد. ☻ آموزگار بهتر است برای جهت افزايش دقّت کودکان، از مطرح کردن مطالب تکراري خودداري نموده و از روش های مشارکتی بیشتر کمک بگيرد. ☻ نحوه‌ي نشستن دانش‌آموز در کلاس درس، بر تمرکز وي موثّر است؛ بنابراين مراقب باشيد که دانش‌آموز در هنگام ارائه‌ي درس و ... سرش را به حالت خوابيده روي ميز نگذارد و صاف و درست بنشيند، بهتر است دانش آموزان کم دقت در ردیف های جلوی میز معلم بنشینند ☻ بهتر است مطالبی که تدریس می شود به‌صورت عینی ، تصویری و یا شعر و ريتميک باشد، موجب تقويت دقّت دانش‌آموزان مي‌شود. ☻ به دانش‌آموز کم‌دقّت، مسئوليّت داده و او را در کارهاي گروهي شرکت دهيد تا بدين وسيله، برخي مطالب را از دوستان خود فرا بگيرد. ☻ اعتماد به نفس دانش آموز را با تشويق کردن افزايش دهيد. ☻ خواب و غذاي کافي در افزايش تمرکز حواس، تأثير فراواني دارد؛ بنابراين دانش‌آموزانِ خواب‌آلود و يا گرسنه و حتّي تشنه، کم‌تر به درس توجّه مي‌کنند. بهتر است زمانی هر چند کوتاه به خوردن تغذیه اختصاص داده شود. ☻ معلّم بايد در دانش‌آموزان، ايجاد انگيزه کند. زيرا نداشتن انگيزه، از علل بي‌دقّتي است. ☻ خنده باعث آرامش و نيز تمرکز حواس مي‌شود و باعث مي‌شود که دانش‌آموزان، سريع‌تر ياد بگيرند و بيش‌تر دقّت نمايند. ☻ معلّم با طرح سؤال‌هاي مختلف، بر قدرت تفکّر و افزايش دقّت دانش‌آموزان، نقش بسزايي خواهد داشت. ☻ از دانش‌آموزان بخواهيد در هنگام خواندن مطالب، زير آن خط بکشند و يا انگشت خود را زير کلمات بگذارند و شمرده شمرده بخوانند. ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
سوال شماره ۲۸❓دانش آموزی که نمی تواند خوب به حرف های معلم گوشه کنه و مدام حواسش جای دیگر است چه راهکاری را پیشنهاد می دهید؟ ✅ پاسخ: حواس‌پرتي دانش‌آموزان، علل مختلفی دارد که با شناسایی دقیق علت ، می توان تمرکز و توجه دانش آموز رو به درس و کلاس جلب کرد . حواس پرتی دانش آموز ممکن است به دلیل محرکات و متغیر های درونی باشد . مثل : ☻مشغله‌ي ذهني دانش‌آموز؛ شامل مواردي از قبيل: درد، رنج، غم و غصّه ☻ اضطراب و نگراني دانش‌آموز ☻ گرسنگي و تشنگي ☻ ترس، خشم و شادي ☻ بيماري‌هاي گوناگون ( پرکاری و یا کم کاری تیروئید و....) ☻ بي‌علاقگي به موضوع درسي ☻ فشارهاي رواني ناشی از مشکلات خانوادگی یا بی دقتي و حواس پرتي بيروني و محيطي؛ مانند: ☻ وجود تصاویر زیاد روی دیوار کلاس ☻ سردي و گرمي هواي کلاس درس ☻ نور شديد و نور ضعيف ☻ صداهاي ناهنجار و گيج کننده. ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
🔵🔵سوال شماره ۲۶ ببخشید من پایه دوم تدریس میکنم یه دانش اموز دارم همه خروف رو به درستی تشناخته چون سی تا شاگرد دارم نمیرسم خیلی یاهاش خصوصی کار کنم خیلی باهوش وبا دقت هست ممنون میشم راهکارهایی بفرمایید تا به مادرش بگم تا با ایشون کار کنن 🔵یه دانش آموز دیگه هم شفاهی جواب میده ولی در امتحان کتبی نمیتونه بموقع وکامل جواب بده ممنون میشم از شما بزرگواران که راهنمایی کنید 🔴🔴پاسخ این دانش آموز اول این که وقتی حروف را درست یاد نگرفته است معلم سال قبل نباید به او کارنامه قبولی کلاس اول را می داده است چون مبحث شناخت حروف و روانخوانی در پایه اول خیلی مهم است و حالا که به کلاس دوم آمده است قطعا شما نمی رسید که با او درس های کلاس اول را کار کنید باید خانواده خودشان اقدام کنند و یا خودشان کار کنند یا معلم خصوصی گرفته و او را به کلاس برسانند و مطمئن شوید که او دچار اختلال یادگیری نباشد چون در این صورت باید مربی مراکز اختلالات با او کار کند. در مورد سوال بعد دانش آموزانی که شفاهی خوب هستند کتبی بد بیشتر به این دلیل هست که عادت به نوشتن هنوز نکرده اند و چون تازه به کلاس دوم آمده اند کمی طبیعی هست و باید در خانه از والدین بخواهید سوالات را به صورت کتبی از او امتحان بگیرند تا کم کم به خواندن سوال و نوشتن عادت کنند و روش امتحان کتبی گرفتن شما با خانواده باید مثل هم شود چون وقتی در خانه شفاهی کار شود و در مدرسه کتبی برای دانش آموز سخت می شود. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
🔵🔵سوال شماره ۲۵ یه دانش اموزدارم ازنظرذهنی مشکل داره وازبچه های کلاس خیلی عقبه من بااین چه کارکنم خواهردوقلوش زرنگه ولی خودش نه 🔴🔴پاسخ اول این که یک معلم در کلاس باید همیشه به تفاوتهای فردی بچه ها با هم توجه داشته باشد و هیچ‌کس را با هم مقایسه نکند دوم این که فقط به صرف عقب بودن این دانش آموز از بقیه یا خواهر دوقلویش نمی توان به کسی برچسب زد که از نظر هوشی مشکل دارد چون برای تشخیص هوش نیاز به گرفتن تست هوش است و ممکن است به هر دلیلی این دانش آموز روحی یا اختلال شاید یادگیری مشکل داشته باشد و اگر نیاز هست برای تشخیص مشکل این دانش آموز و گرفتن تست هوش و مطمئن شدن باید به مراکز مشاوره یا اختلال یادگیری ارجاع داده شود. ابراهیمی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
سوال شماره ۲۴❓ با ترس از مدرسه و بی انگیزگی دانش آموزان که زیاد به چشم می خورد چگونه برخورد کنم ؟ ✅ پاسخ: در درمان اختلالات رفتاری ،شناسایی علت ، درموفقیت درمان تأثیر گذار خواهد بود. ترس از مدرسه رفتن ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد؛ وابستگی شدید به مادر، اعتماد به نفس پائین کودک، ترس از تنهایی و دوری از خانواده، ترس از تنبیه، شنیدن خاطرات بد و نامطلوب از پدر و مادر . مادر یا پدری که تجربه های منفی توام با وحشت و ترس و اضطراب، خود را از دوران تحصیل و مدرسه، تنبیه و توبیخ ها به بچه ها انتقال می دهند و از آنها می خواهند مواظب رفتارهایشان باشند، خواه ناخواه، این ترس ها به فرزند خود انتقال می دهند ،گاهی هم کودکان درگیر یک مشکل شایع دیگر هستند که در واقع ترس از ترک منزل است. دعوای والدین در خانواده یا حوادث و اتفاقات محتمل، موجب می شود کودک تصور کند اگر به مدرسه برود و دور از محیط خانواده باشد اتفاق ناگواری پیش خواهد آمد. بهتر است جلسه ای با والدین کودک تشکیل شود توصیه ها و موارد زیر مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا علت ترس کشف شود . 📶 ساعت خواب کودک تنظیم شود تا صبح ساعت مشخصی از خواب بیدار شود. 📶 از والدین بخواهید از انتقال تجارب و بازخوردهای منفی خودداری کنند. 📶 والدین و معلمان باید اقداماتی در جهت تقویت روحیه مستقل در کودک انجام و میزان وابستگی او را کاهش یابد ،با دادن مسولیت های در حد توان کودک در خانه و کلاس و تشویق وتعریف از عملکرد وی در حضور دیگران ، موجبات افزایش اعتماد به نفس وی را فراهم کنند . 📶 والدین از ترساندن بچه ها، ایجاد رعب و وحشت از معلم، تشبیهاتی مثل «اگر بچه خوبی نباشی به معلمت می گویم که تو را در کلاس نگه دارد» خودداری کنند. 📶 والدین بهتر است خاطرات، تجارب مثبت، شاد و جالب خود را با کودکان در میان بگذارند، از معلم ها با القاب خوب یاد کنند، کودکان را با مسئولان، معلمان و جو مدرسه آشنا کنند تا حس امنیت در آنها پدید آید. 📶 والدین باید از تحقیر کودک بپرهیزند و دوست داشتن او را مشروط به مدرسه رفتن نکنند یعنی به او نگویند «اگر به مدرسه بروی دوستت دارم، اما اگر درس نخوانی و غیبت کنی دیگر مادرت نیستم». معلم یا والد کودک نباید با او در مورد مشکلات مدرسه نرفتن یا به دست نیاوردن شغل مناسب در صورت مدرسه نرفتن، صحبت کنند این مسأله ترس و اضطراب را در کودک بیشتر و ریشه دار تر می کند . ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
🔵🔵سوال شماره ۲۳ دانش‌آموزی که با کمترین محرک دچار حواس پرتی می‌شود وننی تواند بیش‌تر از ۲ دقیقه تمرکز داشته باشد.آیا بیش فعال است وباید ارجاع داده شود.؟ بادانش آموزانی که سرکلاس تمرکزندارندوبایک صدای یه حرکت حواسشون پرت میشه چه کارکنیم ممنون میشم راهنمایی کنید. 🔴🔴پاسخ دانش آموزی که تمرکز ندارد و حواس او پرت می شود ممکن است دچار نقص توجه و تمرکز باشد نیاز هست که به مراکز اختلالات یادگیری ارجاع داده شود تا مشکلات او بررسی و تشخیص داده شود و درمان لازم صورت پذیرد و اگر در بعضی موارد نیاز به گرفتن دارو داشته باشند از طریق مراکز خودشان ارجاع می دهند. و در سر کلاس او را کنار دست خود بنشانید و در کنار یک دانش آموز ساکت تر و هر موقع حواسش پرت شد او را صدا بزنید و حتی اگر لازم هست برای امتحانات از او به صورت تکی امتحان بگیرید چون بعضی از آن ها در امتحانات تکی عملکرد خیلی بهتری دارند ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
🔵🔵سوال شماره ۲۲ سلام وخسته نباشید.ببخشید معلم پسرم املا میگه بعد چیزهایی میگه که کلا نشنیدن کلاس اولی وبهش میگیم که انقدر کلمات سخت نگو میگه وقتی نشانه رو یادگرفتن باید بلد باشن هرچی من میگم بنویسن واین پسرم من نمیتونه بعضی کلمات رو بنویسه بعد روزی که املا دارن میگه من نمیرم مدرسه به نظر شما چیکار کنم بعد معلم میگه اینایی که نمیتونن بنویسن اختلال دارن 🔴🔴پاسخ بهتر هست به معلم اعتماد کنید و با روش معلم جلو بروید چون دانش آموزی که نشانه را خوب یاد گرفته باشد باید بتواند هم در خواندن و هم در نوشتن این نشانه ها را تعمیم و گسترش دهد و این کار کمک می‌کند به گسترش خواندن و نوشتن بچه ها پس سعی کنید مقاومت نشان ندهید و با کلاس همراه شوید و در منزل هم جلوی کودکتان نسبت به روش معلم صحبت نکنید تا ذهنیت فرزندتان خراب نشود و خودتان هم در منزل کلمات خارج از کتاب را هم دیکته بگیرید تا عادت کند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
سوال شماره ۲۱ ❓ دانش آموز ی پایه دوم دارم که بسیار مضطرب است و پاهای خودش را تکان می دهد. طوری عرق می کند که مقنعه خیس می شود. باهاش حرف زدم و هر وقت متوجه می شوم طوری حواسش، را پرت می کنم و از جا بلندش، می کنم ولی بازم تکرار می شود. کلاس من شاد است. ✅ پاسخ : اضطراب به عنوان شایع ترین اختلا ل روانی موجود و عامل مهمی در بروز ناسازگاری های اجتماعی و اختلا ل در یادگیری و سلا مت روانی محسوب می شود. و با علایم و نشانه‌هایی خود را نشان می‌دهد که البته نوع علا یم آن در افراد متفاوت است. ▪️نشانه های فیزیولوژیکی:(گرفتگی یا اضطراب، احساس درد، تپش قلب، تعرق بدن، مشکلا ت خواب و...) ▪ نشانه های روحی و روانی: (بی حوصلگی، خلق ناپایدار، بی قراری و...) ▪ نشانه های رفتاری: (پرخاشگری، بازی با موی سر یا کندن پوست سر، نداشتن تمرکز و...) ▪ نشانه های فکری: (گیجی یا شلوغی ذهن، بهانه جویی، اشتباهات مکرر و...) برای کاهش اضطراب کودکان بسیار مهم است که همه افرادی که با او سر وکار دارند، دست به دست هم داده و با همکاری یکدیگر مشکل را برطرف کنند. ✅ راه حل : نخست علت اضطراب شناسایی شود، اضطراب به دلایل زیر ممکن است ایجاد شود: 🔆تغییرات در وضعیت موجود زندگی تغییر محل زندگی ، مدرسه ،تولد خواهر یا برادر ، طلاق و.‌.‌‌.. 🔆ترس 🔆ضربه روحی 🔆احساس نا‌امنی 🔆دوران بلوغ 🔆سایر علل به جای تلاش برای از بین بردن نگرانی دانش آموز، با آوردن دلیل و منطق سعی در مهار کردن اضطراب او کنند. تکنیک “مهار” روشی موثر برای مدیریت اضطراب کودک است. گام‌های این تکنیک به صورت زیر است : ♻️مکث : در ابتدا با دیدن اضطراب کودک می‌توان کمی مکث کرد و در نهایت با کشیدن نفسی عمیق؛ پاسخ سیستم عصبی به اضطراب را معکوس کرد. ♻️همدلی : مقوله اضطراب برای کودک موضوعی ترسناک است. کودک از شما می‌خواهد که وضعیت او را درک کنید .بیان جمله “نگران نباش” در شرایط اضطراب کودک، جمله کمک‌کننده‌ای نمی‌باشد و در کنترل اضطراب او تاثیری ندارد. ♻️ارزیابی : زمانی که دانش آموز به آرامش رسید؛ وقت آن است که راه‌حل مناسبی برای مدیریت وضعیت او پیدا کنید. ♻️رهایی : شما آموزگاری مهربان و بی‌نظیر هستید؛ چرا که از تکنیکی مناسب برای مدیریت اضطراب دانش آموز خود استفاده کردید، پس هرگز احساس ناتوانی در خود راه ندهید و سعی کنید مأمن امنی باشید و با درک و شناخت دقیق از دانش آموز و کلاس ،متغیر های مزاحم و مولد اضطراب را شناسایی و حذف کنید . بعد از انجام اقدامات فوق در صورت ابقای مشکل ،دانش آموز را برای درمان های ( روانشناختی ، دارویی ) از طریق مربی بهداشت مدرسه به کلینیک های مشاوره نواحی ارجاع دهید . ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
🔵سوال شماره ۲۰ من معلم چند پایه هستم با چند مشکل در سه پایه اول و دوم و سوم روبرو هستم دانش آموز پسر پایه اولی دارم که فقط با ایستادن کنار میز من یا اینکه کنارش بایستم میتواند دیکته بنویسد آن هم بدون اشتباه در صورتی که سعی میکنم هر کلمه را دوتا سه‌بار تکرار کنم و به همه اجازه نوشتن بدهم دانش آموز پسردیگری هم دارم که گاهی موقعها آنقدر خوب هست که زودتر از سایر دانش آموزان می‌گیرد گاهی موقعها هم آنقدر باید تلاش کنی که یک کلمه متوجه شود لازم به ذکر است در مواقعی که خوب عمل می‌کند تشویق‌ شده است حتی هدیه هم براش خریدم ولی باز هر از گاهی..... 🔴🔴پاسخ معلم کلاس چند پایه بودن واقعا ایجاد نظم در بین کلاس و رسیدگی به نیاز همه آنها مستلزم تلاش زیادی است. این دانش آموز چون کلاس اولی هستند و هنوز با فضا و‌روال کار مدرسه آشنایی کافی ندارند و معمولا کلاس اولی ها استقلال کافی ندارند طبیعی است ولی سعی کنید از والدین کمک بگیرید و بخواهید که در منزل از او دیکته با رعایت فاصله مکانی از او بگیرند و همزمان یک صدای دیگه مثل صدای موسیقی یا تلویزیون هم در خانه باشد تا حساسیت شنیداری و استقلال در نوشتن در او تقویت شود و همیشه کنار او ننشینند تا در کلاس هم از معلم توقع نداشته باشد در کنار او باشد و بتواند در بین صدای دیگر دانش آموزان و عوامل مزاحم توجه انتخابی داشته باشد و در او تقویت شود. دانش آموز بعدی هم چون گاهی خوب گاهی بد است ممکن است دچار نقص توجه و تمرکز باشد چون دچار نوسان است و باید روی دقت و توجه او کار شود و در صورت امکان به مرکز اختلالات یادگیری جهت کار کردن با او ارجاع دهید. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
🔵سوال شماره ۱۹ دانش آموز دختر پایه دومی دارم که در خواندن بسیار کند هست؛ در نوشتن که شاید از پنج شش خط دیکته نصف خط هم ننویسد هیچ آزمون مداد کاغذی را کامل نمی‌نویسد یک خط از قرآن را شاید بیش از سه دقیقه زمان می‌برد که بخواند. 🔴🔴پاسخ این دانش آموز شاید حروف را در کلاس اول خوب یاد نگرفته است که هم در خواندن و هم در نوشتن مشکل دارد و کسی که خواندن فارسی ضعیف هست مطمئنا در خواندن قرآن نمیشود از او توقع زیادی داشت لطفاً بررسی کنید و ببینید که آیا تمام حروف را تشخیص می دهد و یاد گرفته یا نه و در صورت امکان او را به مراکز اختلالات یادگیری جهت تشخیص مشکل او ارجاع دهید. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
🔵سوال شماره ۱۸ دانش آموز پسر پایه سوم که در خواندن دروس مشکلی ندارد اما در خواندن قرآن بسیار مشکل دارد بخش بخش خوانی، استفاده از صوت، کلمه خوانی هم اثر نداشته است بسیار بد خط است و با تمرین بسیار الان تا حدودی کوچکتر از قبل می‌نویسد دیکته بسیار ضعیف است حتی با رونویسی یا نوشتن کلمات پای تابلو باز هم اشتباه دارد 🔴🔴پاسخ شاید به دلیل عدم تشویق در خانواده و تکرار و تمرین نکردن درست در منزل باشد چون بسیاری از خانواده ها خودشان هم در خواندن صحیح قرآن مشکل دارند سعی کنید از سی دی مربوط به درس ها بیشتر استفاده کنید و مخصوصا چون در قرآن کلاس سوم بیشتر روانخوانی سوره ها است بیشتر از سی دی استفاده شود و در کلاس مورد تشویق قرار دهید اورا . برای کوچکتر نوشتن از جدول استفاده کنید و محدود سازی فضای نوشتن و هر روز جزو تمرینات روزانه قرار دهید و بخواهید از او که تعدادی از کلمات را در جدول با فضای مشخص بنویسد. برای دیکته هم باید بررسی بیشتر صورت گیرد شاید دچار اختلال دیکته باشد اورا به مراکز اختلال یادگیری ارجاع دهید تا مشکل او تشخیص داده شود. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
☑️نکته بسیار مهم روان شناسانه درصورت امکان دانش آموزان کم توجه،بیش فعال،ضعیف ،بی انگیزه به درس را هنگام اتمام کلاس با گفتن یک جمله مثبت کوتاه به انها و سپس خداحافظی کنید. میتوانید از قبل برای هر دانش آموز جملاتی را آماده کنید. بعد از یکی دوهفته متوجه تغییرات چشمگیری در رفتار و یادگیری انان خواهید شد. طبق نظریه گاتری ،آخرین کلام اثر گذار وماندگار ترین کلام خواهد بود. در مقام معلمی خوش بدرخشید🌺 شیوابرزو_دکترای روان شناسی.متخصص اختلال یادگیری و رفتاری ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
سوال شماره ۱۷ دوتا دانش آموز دارم که خانواده شدیدا بیخیال درس هستند و میگن این قراره خونه بشینه برای شوهر و نمیخواد زیاد گیر بدی 🔺پاسخ باسلام واحترام به والدین توضیح دهید در صورتی که ازدواج کند، اگر درس خوانده باشد،با همسر و فرزندانشان بهتر رفتارخواهد کرد.پیامدهای مثبت درس خواندن را توضیح دهید. درمورد دانش آموزتان،بهتراست شما بصورت فردی با او صحبت کنید و از پیامدهای مثبت درس خواندن در آینده توضیح دهید. ضمنا در کلاس مراقب فرصت باشید تا از رفتار یا تمرین هایی که درست پاسخ می دهد تشویق بیشتری داشته باشید. انگیزه های درونی ایجاد کنید. حتی المقدور مسئولیت های کلاسی بدهید تا تمایل به درس خواندن درانها فعال شود. اگر فرض کنیم خواسته والدین انجام شود ، این دانش اموز تجربه خاطرات خوب کلاسی را با خود خواهد داشت و یک زمانی شاید به ادامه تحصیل فکر کنند. شیوابرزو_دکترای روان شناسی.متخصص اختلال یادگیری و ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2