eitaa logo
کانال نقد الحاد
353 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
990 ویدیو
555 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند که مدعی است ، اسلام حق و حقوقی برای زنان قائل نشده است و هر چه است خواست مرد است را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2051 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2052
👌مورد خطاب آیه که دستور به نبرد با کفار می دهد ، کافران و منافقینی هستند که در حال طرح و برنامه ریزی برای نابودی اسلام هستند و کافر حربی اند ، اسلام با سایر کفار سر جنگ ندارد ، تفصیل مطلب را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/777
برتولد اشپولر و شرق‌شناس : تقریباً تمام ایرانیان بدون اعمال زور به اسلام گرویده‌اند. -صرفاً جهت اطلاع کسانی که اسلام را دین شمشیر می‌دانند!! ☑️ @naghdeelhad
4_6039624466659542068.pdf
1.22M
- غزوه بنی قریظه ☑️ @naghdeelhad
4_5807510849002145014.pdf
511.8K
- شبهه بنی قریظه ☑️ @naghdeelhad
4_5983123029419360732.pdf
709.9K
- ردی جامع بر افسانه ی بنی قریظه ارائه دهنده: جناب افنان ☑️ @naghdeelhad
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد فارسی بودن زبان جهنمیان را در دو نمایه ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2054 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2055
♣ نظر آرتور شوپنهاور از بزرگان الحاد و استاد فردریش نیچه راجع به زنان: 🔹کافی است به بنگرید تا بفهمید که نه طاقت کار سنگین جسمی دارند و نه توان فعالیت شدید ذهنی ! 🔹 دقیقا مناسب کار معلمی و پرستاری دوران طفولیت ما هستند،زیرا که ایشان خود کودک صفت ، سبکسر و کوته نظر؛ در یک کلام ،در سراسر زندگی، کودکانی بزرگ جثه اند ! 🔹چیزی میان کودک و انسان بالغ، یعنی بین یک کودک و یک مرد تمام و کمال ! 📓📓جهان و تاملات فیلسوف صفحه 59 ☑️ @naghdeelhad
نحوه با در در طول تاریخ، سعی اسلام همواره این بوده است که در برخورد با اسیر، هدف اصلی اصلاح و بازگشت اسیر به جامعه باشد نه قتل بلافاصله او. برای دستیابی به این مهم اسلام چند راهکار قرار داده است که در صورت عملی نشدن آنها، قتل بر اسیر واجب میشود. ۱. اسیر مسلمان شود، در این صورت بدون هیچ قید و شرطی آزاد خواهد شد. اما شاید بگویید اگر اسیر میلی به مسلمان شدن نداشته باشد، آنوقت تکلیف چیست؟ در جواب میگوییم آیا اسیر در ظاهر هم نمیتواند مسلمان شود؟ مگر در صدر اسلام، ابوسفیان برای نجات جان خود اسلام ظاهری نیاورد؟ آیا پیامبر و یاران ایشان ابوسفیان را به سبب اسلام ظاهری مواخذه کردند؟ خیر، اتفاقا دین اسلام برای آزادی اسیر، حتی به اسلام ظاهری او راضی میشود. چون هدف اول اسلام نجات است نه کشتن. ۲. اسیر طبق تعهد اعلام کند که بعد از آزادی، علیه مسلمانان آزاری مرتکب نمیشود، جنگی را شروع نمیکند و همچنین در هیچ جنگی هم شرکت نمیکند. این تعهد همانند اسلام آوردن حتی میتواند باشد! این تعهد در شرایطی که حتی اگر احتمال دهیم اسیر عهد شکنی خواهد کرد، باز هم مورد قبول اسلام قرار میگیرد. زیرا اسلام عهد شکنی را مانع آزادی اسیر نمیداند! نمونه آزادی اسیر به این روش آزادی یهودیان مدینه بود. و با وجود احتمال عهد شکنی آنها، این یهودیان آزاد شدند اما پس از تعهد، جنگ احزاب را علیه مسلمانان براه انداختند که بعد از این عهد شکنی و شورش دوباره قتل مردان جنگی آنها واجب شد. ۳. اگر اسیر از قدرت مالی کافی برخوردار باشد، با پرداخت فدیهء اندک آزاد میشود. ۴. به مسلمانان اگر اسیر سواد علمی داشته باشد، با آموزش آن به ۱۰ مسلمان آزاد میشود. ۵. اگر هیچ یک از راهکارهای فوق، آزادی اسیر را محقق نکرد، آنگاه اسیر برای نجات خود میتواند بعنوان برای مسلمانان کار کند. اما یک نکته مهم، اگر میگوییم بردگی آخرین راهکار اسلام برای نجات اسیر است بدان معنا نیست که اسلام بردگی را قبول دارد. خیر، اگر کمی فکر کنیم خواهیم دید از بین ۴ راهکار اول، موارد اسلام آوردن و تعهد ولو به تظاهر به مراتب آسان تر از بردگیست. اما اینکه خود اسیر قبول نمیکند مقصر اسلام نیست. آیا سختی اسلام آوردن یا تعهد بیشتر از بردگی است؟ اگر اسیر هیچ از این موارد را نپذیرد، قتل بر او واجب میشود. اگر قرآن کریم در برخی ایات دستور قتل مشرکین و کفار را داده است، در واقع آن دست از افرادی هستند که به هیچ صراطی مستقیم نیستند و نه تنها احتمال، که این بار به تکرار آزار و اذیت از سوی این افراد داریم. آیا قتل دشمنی که حتی حاضر به یک تعهد ظاهری نیست، دور از عقل است؟ ☑️ @naghdeelhad
💥 شهادت زن در اسلام چرا در آیه ٢٨٢ بقره گفته شد : شهادت دو زن برابر با شهادت یک مرد است. 📢 پاسخ به شبهه در چند پست بعد ➰ خواهیم دید : با توجه به مسئولیتهای مدنی و کیفری و تهدیدهایی که بر علیه شاهد وجود دارد، امر شهادت نوعی تکلیف است، که زن از این به طور نسبی یافت ... [ نه اینکه حقش تضییع شده باشد] ✅ @Antikafaar ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
💥 شهادت زن در اسلام چرا در آیه ٢٨٢ بقره گفته شد : شهادت دو زن برابر با شهادت یک مرد است. 📢 پاسخ
💥 علل نصف بودن ‌شهادت زن « وَ اسْتَشْهِدُوا شَهِيدَيْنِ مِنْ رِجٰالِكُمْ فَإِنْ لَمْ يَكُونٰا رَجُلَيْنِ فَرَجُلٌ وَ امْرَأَتٰانِ مِمَّنْ تَرْضَوْنَ مِنَ الشُّهَدٰاءِ أَنْ تَضِلَّ إِحْدٰاهُمٰا فَتُذَكِّرَ إِحْدٰاهُمَ‌ا الْأُخْرىٰ ... » «دو نفر از مردان خود را به گواهى بگيريد و اگر دو مرد نبودند، یک مرد و دو زن از ميان كسانى گواه كنيد كه مورد رضايت و اطمينان شما هستند، تا اگر يكى از آن دو انحراف یافت ( با فراموشی يا اشتباه) ، ديگرى به يادش آورد. 📗 بقره ـ ٢٧٢ ✍ تشریح علل این مسئله : 1⃣ ضعف حافظهٔ انسان نسبت به مسائلی که با آن سر و کار ندارد : ✍ استاد مطهری : شرط دیگر برای شاهد این است که شاهد باید ضَبّاط [ ضبط کن] باشد. شاهدی نباشد که ضبطش خوب نیست، مثل این که نسیان و فراموشی زیاد دارد. انسان به هر موضوعی که زیاد توجه دارد، در موضوعات مورد علاقه‌اش، حفظ و ضبطش خوب است ولی در موضوعاتی که مورد علاقه‌اش نیست طبعا کمتر به یادش می‌ماند. مسائلی که مورد شهادت واقع می‌شود ـ از جمله همین چیزی که قرآن در این آیه ذکر کرده است ـ مسائلی است که از حدود کارهای زن خارج است، کارهای بیرونی است. البته اسلام آن زنی را می‌گوید که طبق دستور خود اسلام عمل می‌کند که اشتغال و سرگرمی‌اش بیشتر به کارهای داخلی و بچه‌داری و تربیت فرزند و شوهرداری و خانه‌داری و این جور چیزهاست و مسائل بیرون که مثلا برادرش یا شوهرش یا همسایه ‌ها با هم معامله‌ای کردند و در آن معامله قراردادشان این گونه بود یا نبود، از موضوعاتی است که طبعا مورد توجه او نیست. چون طبعا مورد توجهش نیست، حفظ در آن جا ضعیف است. آیه قرآن هم تکیه ‌اش روی موضوع حفظ و ضبط است از این جهت این جور فرمود : «اَنْ تَضِلَّ اِحْدیهُما فَتُذَکرَ اِحْدیهُمَا الاُْخْری» دو زن باشند نه یکی، برای این که اگر یکی از آنها یادش نبود دیگری به یادش بیاورد. 📚 زن و مسایل قضایی و سیاسی، ج ۱، ص ۱۶ ـ ١٧ 🌐 jvan.me/1D13 🌐 jvan.me/1D14 2⃣ تاثیر احساسات و عواطف زنان : ✍ استاد مطهری : عواطف زن از عواطف مرد قویتر است باب شهادت و باب قضاوت با احساسات سر و کار دارد یعنی ممکن است زن در یک موردی که باید شهادت بدهد حقیقت یک جور حکم کند ولی احساساتش جور دیگری حکم کند مثلا یک التماس و یک خواهش و یک گریه آن کسی که شهادت علیه او تمام می‌شود کافی است که روح او را منقلب کند. این نه مربوط به ضعف عقل است و نه مربوط به ضعف ایمان و ضعف عدالت، بلکه مربوط به این حالت احساساتی بودن است. این امر در میان خود مردها هم هست. ما بعضی از مردها را می‌گوییم مردهای احساساتی. این معنایش این نیست که چون اینها احساساتی هستند پس عقلشان یا ایمان و تقوایشان از مردهای دیگر کمتر است، بلکه جوشش و تأثر آنها بیشتر است. این احتمال هست که در باب شهادت، علت این که در مواردی که شهادت یک مرد کافی است گفته‌اند به جای او دو زن باید شهادت بدهند این است که زن بیشتر از مرد متأثر می‌شود. آیه قرآن هم که فرمود: «اَنْ تَضِلَّ اِحْدیهُما فَتُذَکرَ اِحْدیهُمَا الاُْخْری» ما این را بر نسیان و فراموشی زن حمل کردیم، گفتیم ممکن است او در مطلب گم شود و گمراه شود از باب این که فراموش کند، دیگری به یادش بیاورد. ممکن هم هست مقصود ـ که بعضی دیگر از مفسرین گفته‌اند ـ این باشد که «اَنْ تَضِلَّ» یعنی زن گمراه شود نه از باب این که فراموش کند، بلکه از نظر این که احساساتش به یک طرف برود، آن دیگری یادآوری‌اش می‌کند که نه، مطلب این جور است. وقتی آن دیگری یادآوری ‌اش کند جلوی احساساتش را می‌گیرد 📚 زن و مسایل قضایی و سیاسی، ج ۱، ص ۱۸ ـ ١٩ 🌐 jvan.me/1D1g Why are women more emotional than men? It is actually due to the wiring in a female’s brain چرا زنان از مردان احساسی ترند؟ در حقیقت به خاطر ساختار مغز زنان است. 📘 دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا 🌐 https://sites.psu.edu/siowfa15/2015/12/04/why-are-women-more-emotional-than-men/ ادامه دارد ••• ✅ @Antikafaar ☑️ @naghdeelhad
❓آیا شرکت در عزاداری محرم افراد را افسرده می کند؟ دکتر سید علی مرعشی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در مصاحبه ای که با ایرنا داشت، در پاسخ به این سؤال که "آیا این ادعا که شرکت در عزاداری محرم افراد را افسرده می کند آیا مبنایی از صحت دارد یا خیر؟" چنین گفت: ✅ در پژوهشی که در این زمینه انجام دادیم به افرادی که در آیین عزای امام حسین (ع) شرکت می کردند و کسانی که شرکت نمی‌کردند (به عنوان گروه شاهد) پیش از شروع دهه اول محرم پرسشنامه افسردگی 'بک' داده شد و پس از پایان دهه اول محرم دوباره هر دو گروه مورد آزمون قرار گرفتند (پیش‌آزمون ـ پس‌آزمون). عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه بیان کرد: بر اساس نتایج این پژوهش، مقایسه میانگین نمره افسردگی 2 گروه در تحلیل واریانس، در میان شرکت‌کنندگان، کسانی که افسردگی نداشتند پس از عزاداری هم افسرده نشدند، و نمره افسردگی افراد افسرده پس از شرکت در آیین عزای امام حسین (ع) کاهش‌ یافته و میانگین آن به زیر حد طبیعی رسیده بود. وی گفت: بنابراین فرض افسرده شدن به دلیل شرکت در عزاداری محرم رد، و بلکه خلاف آن تایید شد به این معنی که شرکت در عزاداری محرم برای سلامت روانی مفید است و سبب کاهش افسردگی یا بهبود آن می‌شود. مرعشی بیان کرد: اما چگونه شرکت در یک جلسه غم انگیز باعث کاهش افسردگی می شود؟ این جلسات چه فرقی با بقیه جلسات غم‌انگیز دارند؟ این پزشک و متخصص روانشناسی با اشاره به 6 مکانیزم پیشنهادی بر اساس مکانیزم های مورد قبول در مکاتب روانشناسی عرفی بیان کرد: از جمله این مکانیزم ها این است که افراد، برون ریزی یا تخلیه هیجانی می کنند و این باعث می شود هیجانات منفی باقیمانده تقلیل یابد. همچنین اگر کسی احساس گناه حل‌نشده‌ای دارد، ممکن است گرایش به افسردگی پیدا کند اما با شرکت در عزاداری و امید به رحمت خدا، این امید احساس گناه را تا حدی خنثی و افسردگی را برطرف می کند. مرعشی افزود: یکی از دلایل افسردگی احساس تنهایی است؛ شرکت در آیین عزاداری امام حسین (ع) همراه با خیل عظیمی از افراد باعث می شود فرد خودش را تنها نبیند و خود را عضو یک گروه منسجم بزرگی بنام گروه عزاداران امام حسین (ع) تلقی کند و به این ترتیب احساس حمایت اجتماعی می کند. همچنین از دیگر مکانیزم های پیشنهادی این است که ضعف سرمایه‌های معنوی سبب افزایش آسیب‌پذیری روانی از جمله استعداد افسردگی می‌شود؛ در عزاداری سیدالشهدا (ع)، حجم بالایی از سرمایه‌های معنوی قابل اکتساب است. وی بیان کرد: افراد افسرده یا در معرض ابتلا به افسردگی، در آیین عزاداری حسینی این فرصت را می‌یابند تا مصایب خود را با مصایب امامشان که او را از خود بهتر می‌دانند مقایسه کرده و از دیدگاه شناختی بزرگ‌نمایی مصایب خود را متوقف کنند. آن‌ها در این روند متوجه می‌شوند که عزیزتر از آنها در درگاه خداوند تعالی مشکلات بزرگتری داشته است و این تحمل مشکلات را برای عزاداران آسان می‌کند. این پزشک و متخصص روانشناسی با بیان اینکه یکی از دلایل افسردگی احساس پوچی، بی‌هدفی و بی معنایی است ادامه داد: در آیین سوگواری سیدالشهدا (ع)، فرد این فرصت را می‌یابد تا همسو با ایشان زندگی پرمعناتر و هدفمندتری را شروع کند و به این ترتیب از افسردگی فاصله می‌گیرد. نتایج پژوهش مذکور در مجله دستاوردهای روانشناختی دانشگاه شهید چمران اهواز دوره چهارم شماره یک سال 1392 چاپ و منتشر شده است. www.irna.ir/fa/News/83029018 ☑️ @naghdeelhad