eitaa logo
کانال نقد الحاد
351 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
988 ویدیو
555 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹برخلاف تصور بسيارى از افراد، نظريه جدايى دين از سياست سخنى نيست كه به تازگى مطرح شده باشد، بلكه سابقه‌اى بسيار ديرين دارد و در واقع به همان سال‌هاى اوليه ظهور اسلام بازمى‌گردد. همه ما مى‌دانيم كه مسأله غدير و اعلام خلافت و ولايت حضرت على(عليه السلام)فقط حدود دو ماه قبل از وفات پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله)اتفاق افتاد. بين هيجدهم ذى‌الحجه كه تاريخ حادثه غدير است، با رحلت پيامبر اسلام(صلى الله عليه وآله)، يعنى بيست و هشتم صفر، فقط هفتاد روز فاصله وجود دارد. با اين كه پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) در روز غدير صريحاً مسأله خلافت و جانشينى حضرت على(عليه السلام) را مطرح كرد، اما تنها پس از هفتاد روز گويا همه، اين سخن آن حضرت را از ياد بردند. 🔹خليفه دوم خودش از اولين كسانى بود كه روز غدير با اميرالمؤمنين(عليه السلام) بيعت كرد و خطاب به آن حضرت گفت:بَخٍّ بَخٍّ لَكَ يا عَلِيُّ اَصْبَحْتَ مَوْلايَ وَمَوْلا كُلِّ مُؤْمِن وَمُؤْمِنَة. اما همين خليفه دوم و سايرين، پس از رحلت پيامبر(صلى الله عليه وآله) آن‌چنان كه گويا اصلا غديرى در كار نبوده، اين بحث را مطرح كردند كه بايد تصميم بگيريم پس از پيامبر(صلى الله عليه وآله) چه كسى خليفه باشد! به عبارت ديگر، اين‌گونه القا كردند كه مسأله جانشينى پيامبر(صلى الله عليه وآله) مسأله رياست دنيوى است كه خود مردم بايد رأى بدهند و توافق كنند و تصميم بگيرند.بدين ترتيب، مسأله جدايى و تفكيك دين از سياست در واقع اساسش در سقيفه گذاشته شد. البته آن روزها اين اصطلاحات وجود نداشت كه مثلا نام آن را «‌سكولاريزم‌» بگذارند، اما آنچه كه در سقيفه انجام شد بذر اوليه و ريشه همين چيزى است كه آقايان امروزه با عنوان «‌سكولاريزم‌» از آن نام مى‌برند. 🔹مسأله جدايى دين از سياست كه اساس آن در سقيفه بنيان نهاده شد به تدريج رشد كرد و كم‌كم كار به جايى رسيد كه خلفايى كه به نام «‌خليفه رسول‌الله‌» بر مسند خلافت تكيه مى‌زدند رسماً شراب مى‌خوردند! شراب هم كه مى‌خوردند نه از اين شراب‌هاى رقيق و در حد نصف پيمانه و يك پيمانه، بلكه در حدى كه آن‌چنان مست مى‌شدند كه از حال عادى خارج مى‌شدند و نمى‌فهميدند چه مى‌گويند و چه مى‌كنند. كار از پيمانه و پياله گذشته بود و حوض شراب درست كرده بودند و خود را در آن مى‌انداختند و غوطهور مى‌ساختند!نوشته‌اند يكى از خلفا چنان مست شد كه قرآن را به عنوان هدف و نشانه گذاشته بود و به آن تيراندازى مى‌كرد! آرى، ثمره سكولاريزم و تفكيك دين ازسياست اين شده بود كه خليفه رسول‌الله براى تفريح و سرگرمى قرآن را نشانه تير قرار مى‌داد! 🔹در هر صورت، مقصود اين است كه بساط سكولاريزم از سقيفه شروع شد و به يك قرن نرسيد كه چنين وضعى را در جامعه اسلامى، آن هم در بالاترين و مهم‌ترين جايگاه آن، يعنى خلافت رسول‌الله(صلى الله عليه وآله)، به وجود آورد.در اين بين، يكى از فسادهاى رايج و بسيار گسترده خلفا و اطرافيان آنها مسأله فساد مالى بود. هنوز 40 سال از رحلت پيامبر گرامى اسلام(صلى الله عليه وآله) نگذشته بود كه برخى از اصحاب پيامبر(صلى الله عليه وآله) و شخصيت‌هاى مهم و تأثيرگذار زمان آن حضرت، چنان ثروت‌هايى اندوخته بودند كه وقتى پس از مرگشان مى‌خواستند ثروتشان را تقسيم كنند شمش‌هاى طلايشان را با تبر مى‌شكستند! آرى، صحبت از ترازو و قيراط و گرم و مثقال نبود، آن قدر طلا روى هم انباشته بودند كه آنها را با تبر مى‌شكستند و بين ورثه تقسيم مى‌كردند! 🔹اين افرادى كه طى قريب به سى سال پس از پيامبر(صلى الله عليه وآله) به چنين ثروت‌هايى رسيده بودند طبيعتاً نمى‌توانستند با على(عليه السلام) و عدل او كنار بيايند. از اين رو بناى مخالفت با آن حضرت را گذاشتند خلفاى پيشين سال‌ها بى‌حساب و كتاب در بيت‌المال مسلمين به چَرا مشغول بودند و طلاهايشان را بايد به ضرب تبر خُرد كرد، به يك‌باره چشم باز كردند و خود را با خليفه‌اى مانند اميرالمؤمنين على(عليه السلام) مواجه ديدند. على(عليه السلام) خليفه‌اى بود كه وقتى براى كار و صحبت شخصى و خصوصى به نزد او مى‌رفتند شمع بيت‌المال را خاموش و شمع خودش را ‌آن هم اگر داشت‌ـ روشن مى‌كرد! ديده بگشا كه تفاوت ره از كجا تا به كجا است؟!يكى آن‌چنان بيت‌المال را غارت كرده و چپاول نموده كه تبر هم جواب طلاهايش را نمى‌دهد، و ديگرى براى سوختن شمعى بى‌ارزش ‌آن هم فقط در حد ساعتى و كمتر از ساعتى‌ـ چنين وسواس و دقت به خرج مى‌دهد! ☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹تجربه نشان داده که یکی از مهمترین عوامل تشدید انتشار کرونا، مسافرت‌های غیرضروری است. ❌اونوقت همین‌هایی که برعلیه برگزاری عزاداری محرم، توئیت می‌زنند و مطلب می‌نویسند، تو راه شمالن تا جوج بزنن با نوشابه!! 😐جالب‌تر اینکه از چند روز تعطیلی تاسوعا و عاشورا هم صرف‌نظر نمی‌کنند و باز دوباره جاده چالوس و.... اونایی شون هم که توفیق خنک کردن داغ دلشون تو دریای خزر را نداشته باشند، بازم در برابر مسافرت‌های کرونایی سکوت مرگبار اختیار می‌کنن. ☑️ @naghdeelhad
4_5956338625519028031(0).pdf
939.1K
- حدیث غدیر و شبهات پیرامون آن قسمت ششم اهل سنت معتقدند امکان ندارد صحابه که به خاطر پیامبر (ص) سختی های زیادی را متحمل شدند، دو ماه بعد از فوت آن حضرت سخن او را فراموش کنند و ابوبکر را به جای امام علی (ع) به عنوان خلیفه انتخاب کنند در این مقاله مفصلا در مورد این موضوع از کتب تاریخی و حدیثی پرداخته میشود که در دوران خود پیامبر هم صحابه از جمله عمر خلیفه دوم نافرمانی هایی نسبت به دستورات پیامبر داشته اند آیا به راستی همچین کسانی میتوانند به عنوان جانشین رسول الله باشند؟ ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
▪️ساعت‌ساز نابینا [۱] یا خالق علیم و حکیم ▪️وقتی فرگشت بدون هوشمندی و هدفمندی معنا ندارد... تمام تل
⏺ اینجا باید بر او اعتراض کرد که اگرچه فرضاً برای مدتی، این فیلتر باعث دوامِ ویژگی مفید موجود زنده باشد، به همان دلیلی که به‌ وجود آمده، - جهش ژنتیکی - دوباره از بین رفته است و هیچ مکانیسمی برای بقای آن تعریف نشده است. ⏺ باید دقت کنیم زنده‌ماندن و بقای نسل، عواملی بیرونی هستند که صد البته باعث پیدایش این تغییرات نشده‌اند، بلکه جهش‌های ژنتیکی عامل ایجاد این تغییرات هستند، [۲] بنابراین سازگاری با عوامل بیرونی که باعث زنده‌ماندن موجود می‌شود، فقط تا زمانی بقای موجود را تضمین می‌کند که دوباره جهش ژنتیکی رخ ندهد؛ چراکه پس از مدتی، همان جهش ژنتیکی که باعث بقای موجود شده بود، این بار باعث ایجاد تغییراتی ناهمگون در آن می‌شود که او را با محیط ناسازگار می‌سازد و منجر به نابودی او می‌شود. ⏮❗️اینجا دیگر بر خلاف برنامهٔ کامپیوتری (!) داوکینز، چیزی مانع تغییر ویژگی‌های مفید نیست. ☑️ بنابراین یا باید احتمالاتِ نزدیک صفر را برای انتخابِ تک‌مرحله‌ای بپذیریم که به اعتراف خود او بسیار نامعقول است، یا باید در انتخاب انباشتی به هدفمندی و هوشمندی که خصیصه‌های اصلی تکامل هوشمند است، متوسل شویم و در هر دو حالت، خلقت هوشمندانه خواهد بود! عجیب آن است که این کتاب، یکی از منابع اصلی فرگشت‌گرایان در مبارزه با احتمالات است و این قسمت از کتاب، نیز هستهٔ اصلی ادعاهای داوکینز است!!! [۳] 📚پی‌نوشت: [۱] از «ساعت‌ساز» به ناظم جهان تعبیر می‌شود که ایدهٔ آن از نیوتن بود. از قرون وسطی، برخی از خداباورانِ غرب، جهان را به ساعتی دقیق تشبیه می‌کنند و می‌گویند که چنین دقت و نظمی، باید ناظمی داشته باشد. داوکینز نیز نظم موجود در نظام هستی را پذیرفته است؛ اما ادعا می‌کند که «تصادف» و «انتخاب انباشتی» باعث این نظم شده‌اند و می‌خواهد با به‌کاربردنِ صفت «نابینا»، مفاهیم هوشمندی و هدفمندی را از این ایده خارج کند. [۲] تبیین نیوداروینیسمی از فرگشت. 🖋نویسنده: «ابراهیم سوری» ☑️ @naghdeelhad
8.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 آیا توسل و استغاثه کفر و شرک است؟ قسمت دوم ☑️ @naghdeelhad
9⃣3⃣آیا شیعیان مخالفان ولایت علی را حرام زاده می دانند ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3138 0⃣4⃣آیا حسان بن ثابت در غدیر برای ولایت علی شعر سرود ❕آیا او عاقبت به خیر شد ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3139 1⃣4⃣اگر علی در غدیر به امامت رسید ، چگونه حاضر شد که از امامتش چشم بپوشد و با ابوبکر بیعت کند ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3140 2⃣4⃣ آیا لقب « امیر المومنین » تنها اختصاص به علی علیه السلام دارد و حتی دیگر امامان هم به این لقب نامیده نمی شوند ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2864 3⃣4⃣ اگر آیه ابلاغ مربوط به جریان غدیر خم است چرا این نکته در آیات ماقبل آن نیامده است و آیه ابلاغ با آیات قبل و بعد بیگانه است و چرا در پایان آیه منکران ولایت علی کافر خوانده شده اند مگر صحابه مخالف کافر بودند ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3142 4⃣4⃣اعتراف رجال شيعه الكشی در صفحه 101 از كتاب رجال تصريح ميكند : كه عده اي از اهل علم ذكر كرده اند كه عبدالله بن سبأ شخصي يهودي بود و مسلمان شد واو در زمان يهوديتش قائل به امامت يوشع بن نون بوده و در اسلام بعد از وفات رسول خدا صل الله عليه وآله وسلم مانند همين نظر رامطرح كرد و او كسي بود كه فرض بودن امامت علي عليه السلام را مشهور كرد و براءت از دشمنانش را ظاهر كرد جای دارد : او اولين كسي بود كه فرض بودن ولايت و برائت از مخالفين را مشهور كرد❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3143 5⃣4⃣آیه 110 سوره آل عمران در مورد امت زمان رسول خدا می فرماید : شما بهترین هستید که برای مردم خلق شده..اما دوستان چه میگن1-پهلوی دختر پیامبر را شکستند،و خانه او را به آتش کشیدند،و علی را. دست بسته بردند تا بیعت کند و هیچ کس چیزی نگفت3-علی و فاطمه شبها در خانه مهاجر و انصار رو میزدن و از بیعت آنها در غدیر خم می گفتند ولی در جواب می شنیدند که ترس دارند و فضای رعب آوری.است.همه این اتفاقها افتاد و هیچ کس اعتراض نکرد و این همان امت بود ،حال حرف قرآن.را باور کنیم که یاران پیامبر را بهترین امت میداند که تا به حال خلق شده یا کسانی که یاران رسول خدا را لعن و نفرین میکنند❗️❗️❗️ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3144 6⃣4⃣یکی از اهل سنت این پرسش را مطرح کرده که پاداش و جزای اعتقاد به توحید، نبوت و معاد در قران مشخص شده، اگر امامت اصل چهارم دین است پس پاداش اعتقاد به آن در قران کجاست؟ عدم اعتقاد به امامت در قران کجاست ❗️❗️ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3145 7⃣4⃣❓خواستم ببینم شیعه چه دلیل عقلی دارد که خداوند باید بعد از پیامبر امامی را برای مردم معین کند❕❕دلیل عقلی بر لزوم امامت چیست❗️❗️ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1765 8⃣4⃣چگونه امامت از اصول دین شیعه هست؟ آیا آیه‌ای از قرآن وجود دارد که به این موضوع دلالت کند؟اصلا اصول دین شیعی چگونه و توسط چه کسی وضع شده است❗️❗️ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2984
👌کانال وهابی از کمال حیدری کلیپی گذاشته است که می گوید امامت نه اصلی از اصول دین است و نه ضروری مذهب است ، این سخن جهالت و نادانی محض است و کمال حیدری هم فردی متروک در نزد شیعه است ، در ذیل در مورد اصولی و ضروری بودن امامت مفصلا توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2412 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2414
👌در کانال کمال حیدری سخنرانی ایشان قرار گرفته است که می گوید امامت مورد نزاع ما با اهل سنت ، امامت سیاسی است یعنی اختلاف ما با اهلسنت بر این است که حاکم جامعه بعد از پیامبر با چه کسی باید بوده باشد ❗️ایشان از بدیهی ترین عقاید شیعه نیز اطلاع ندارد ، اختلاف ما با اهلسنت بر سر امامت دینی و جانشینی از پیامبر در تمام شوون است که امامت سیاسی یکی از شوون امامت دینی است ، به خاطر همین چون اهلسنت امامت دینی حضرت علی و فرزندانش علیهم السلام را قبول ندارند ، دینشان را از آنان نمی گیرند ، در ذیل مفصل توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1820 ❔باید به این سوال پاسخ گفته شود که آیا کمال حیدری مهره وهابیت در میان شیعه برای خراب کردن عقاید شیعه و همسو کردن آن با عقاید وهابیت نمی باشد ❗️ در ذیل برخی از آراء کمال حیدری که متخذ از وهابیت بوده است را نقد کرده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2431 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2412 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2408 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2379 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2406
❤️ مسیحی هم به عشق علی(ع) شاعر غدیر شده.. 👏✌ ای تو کیستی.. به ما بگو...❤️ ☑️ @naghdeelhad
6.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ادله اثبات وجود امام زمان (ع) ☑️ @naghdeelhad
4_5958590425332713381(0).pdf
748.8K
- حدیث غدیر و شبهات پیرامون آن قسمت هفتم اهل سنت معتقدند امکان ندارد صحابه که به خاطر پیامبر (ص) سختی های زیادی را متحمل شدند، دو ماه بعد از فوت آن حضرت سخن او را فراموش کنند و ابوبکر را به جای امام علی (ع) به عنوان خلیفه انتخاب کنند در این مقاله مفصلا در مورد این موضوع از کتب تاریخی و حدیثی پرداخته میشود که بعد از زندگانی پیامبر هم صحابه از جمله عمر خلیفه دوم نافرمانی هایی نسبت به دستورات پیامبر داشته اند و مانع از اجرای سنت پیغمبر (ص) میشده اند آیا به راستی همچین کسانی میتوانند به عنوان جانشین رسول الله باشند؟ ☑️ @naghdeelhad
🔆متن شبهه یک اهل سنت می گفت که علی در حجه الوداع همراه با پیامبر نبوده است و در یمن بوده و تمام احادیثی که می گوید علی در به عنوان مولی معرفی شده است دروغ است 🔆 پاسخ شبهه: 1⃣به راستی انسان از شدت عناد و تعصب این افراد می کند . از سویی می گویند حدیث غدیر به خاطر شکایت سپاهیان یمن از علی علیه السلام صادر شده است و دلالت بر علی علیه السلام با افراد شاکی دارد و از سوی دیگر می گویند از اساس علی علیه السلام از به سوی مکه نیامدند. 2⃣به راستی چگونه انسان می تواند تمام احادیثی که می گوید پیامبر پس از حجه الوداع و در منطقه غدیر دست علی علیه السلام را گرفت و به عنوان خلیفه و جانشین خود معرفی کرد و فرمود ؛ « من کنت مولاه فهذا علی مولاه » را انکار کند و بگوید علی در بوده است . 3⃣علامه امینی در شریف ،حدیث غدیر و جریان مذکور را از بیش از 110 تن از بزرگان صحابه روایت می کند 📚الغدیر،ج1 ص141 به بعد و از 84 تن از و 360 از علما و اهل سنت از قرن دوم تا قرن چهاردهم نام می برد که این حدیث را نقل و در کتب خود آورده اند 📚الغدیر،ج1 ص167 به بعد 4⃣این نشان می دهد که حدیث یکی از قطعی ترین روایات متواتر است و اگر کسی در تواتر و صحت قطعی آن شک کند ، ما هم باید به او شک کنیم و این نکته ثابت می کند که علی السلام از یمن بازگشت و به پیامبر گرامی در حجه ملحق شد . 5⃣سبط بن از بزرگان اهل سنت می نویسد : « علمای اسلام اتفاق دارند که قصه غدیر پس از بازگشت پیامبر از سفر حجه الوداع در هیجدهم ذی الحجه روی داد ، آن حضرت اصحاب و یارانش را که بالغ بر 120 هزار نفر بودند را جمع کرد و فرمود هر که من مولای اویم این علی مولای اوست » 📚تذکره الخواص ص37 6⃣ذهبی از ترین علمای اهل سنت می نویسد : « محمد بن جریر طبری اسناد روایت غدیر خم را در چهار جلد جمع آوری کرده که من از دیدن قسمتی از روایات آن و گستردگی آن شگفت زده شده و یقین کردم که این روی داده است » 📚سیر اعلام النبلاء ج14 ص277 7⃣ابن حجر یکی دیگر از بزرگان اهل سنت می نویسد ؛ « در صحت حدیث غدیر شکی نیست ، بیشتر سندهای این حدیث صحیح و حسن است و سخن کسی که به این حدیث ایراد بگیرد ندارد » 📚الصواعق المحرقه ج1 ص106 8⃣ملا علی یکی دیگر از بزرگان اهل سنت می نویسد ؛ « نبود علی در مکه کلام باطلی است ، زیرا در تاریخ ثابت شده است که علی از یمن بازگشته بود و در حجه الوداع همراه رسول خدا حضور داشت » 📚مرقاه المفاتیح ج5 ص574 9⃣علاوه بر این موارد ، صحاح شش گانه اهل سنت و مسندهای آنان و منابع دیگر ، همگی آنجا که واقعه خروج از احرام در حج را ذکر کرده اند ، به این مطلب تصریح کرده اند که علی علیه السلام در حجه الوداع همراه رسول خدا بوده است. ☑️ @naghdeelhad