eitaa logo
🔸مدرسه نهج البلاغه🔸
49 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
148 ویدیو
60 فایل
🔹امام خامنه ای : باید با كارهاى اصولى و اساسى مدرسه‏ نهج البلاغه رادر کل فضای جهان اسلام گسترش داد. «راهبرد مقابله با جنگ شناختی نظام سلطه ، ترویج ، گسترش و نهادینه کردن ، معارف نهج البلاغه در مردم است.» 🔸خادم کانال : @Khomool
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸مدرسه نهج البلاغه🔸
#خاطرات_مستر_همفر (قسمت چهارم): به استانبول رسیدم؛ خود را محمد نامیدم و به مسجد جایگاه گردهمایی و ع
(قسمت پنجم): به یادم باش ؛ مادر روز واپسین یکدیگر را نزد پیامبر (ص)خواهیم دید.... وزارت، نه نفر از دوستان دیگرم را نیز همچون من به حضور در لندن فراخوانده بود، آنها پس از شنیدن گزارش هایم مرا تشویق کردند اما من دریافتم کارکرد من پس از جرج بلکود و هنری فانس در درجه سوم قرار دارد. دبیرکل گفت همفر تو درسفر آینده دو وظیفه داری: 1⃣ نقطه ضعف مسلمان ها را که ما می توانیم از طریق آن به آنها آسیب برسانیم، دریابی و این پایه ی پیروزی بر دشمن است. 2⃣ اگر این نقطه ضعف را یافتی بر آن یورش ببر؛ اگر توانستی چنین کنی بدان که موفقترین مزدورانی و شایسته ی نشانه افتخار وزارت. 🔺شش ماه در لندن بسر بردم؛ دراین مدت با دختر عموی خود که یک سال ازمن بزرگتر بود ازدواج کردم. هنگامی که ما در انتظار میهمان جدیدمان بودیم، وزارت به من دستور داد که باید به عراق بروم؛ یک سرزمین عربی. این دستور باعث تأسف من شد آن هم هنگامی که در انتظار تولد کودکم بودم؛ اما دلبستگی من به میهنم و نیز علاقه به مشهور شدن بر احساساتم چیره شد. 🔹شش ماه بعد در بصره بودم. بصره شهری است عشایری که در آن شیعه و سنی زندگی می کنند. برخی اهالی آن عرب اند و بعضی دیگر فارس و اندکی هم مسیحی در آن است. به خاطر دارم یک بار موضوع اختلاف شیعه و سنی را با برخی از مسئولان وزارت در میان نهادم و گفتم: اگر آنان خردمند بودند اختلاف را به یک سو می نهادند و یکپارچه می شدند. آن مسئول بر من بانگ زد که تو باید آتش را شعله ور تر کنی نه آنکه در بین آنها وحدت ایجاد نمایی! وظیفه تو آن است اختلاف ها و کوه های آماده ی آتشفشانی را بیابی و اطلاعات دقیق آن را برای وزارت بفرستی. اگر بتوانی آتش اختلاف را شعله ور کنی خدمت بزرگی به بریتانیای کبیر کرده ای. ما 👈نمی توانیم در زندگی کنیم 👉مگر آنکه در همه ی مستعمرات و درگیری ایجاد کنیم. ما تنها از طریق ایجاد آشوب در میان مردم است که خواهیم توانست سلطان عثمانی را در هم کوبیم؛ در غیر این صورت چگونه یک ملت کوچک خواهد توانست بر یک ملت بزرگ چیره شود. ✅ بدان که حکومت های ترک و فارس ناتوان شده اند و تو باید مردم را بر این حکومت ها بشورانی؛ اگر آنها از هم جدا شوند و با یکدیگر به درگیری بپردازند ما به آسانی خواهیم توانست بر آنان چیره شویم.👌 ""تفرقه بیانداز و حکومت کن✂️Divide and Rule"" ↩️ ادامه _دارد ... @nahj_110
🔸مدرسه نهج البلاغه🔸
🌺•••﷽•••🌺 📌 قسمت (٦٤) #خطبه_متقين 👈در ادامه امیرالمومنین (علیه السلام) می فرماید : ✨" و لا یُض
🌺•••﷽•••🌺 📌 قسمت (٦٥) 👈🏼در ادامه وصف پرهیزکاران امیرالمومنین (علیه السلام) می فرماید: ✨"و لا یشمت بالمصائب "✨ 💠 مصیبت زده را شماتت نمی کند. ✍🏻 میدانیم مصیبت زده همچون انسان مجروحی است که نیاز مبرم به تسلیت دارد. و شماتت مانند نمک پاشیدن بر زخم اوست. و هیچ انسان با وجدانی چنین اجازه ای را به خود نمی دهد که بر زخم کسی نمک بپاشد. 🖍ادامه دارد... ✍🏻 شرح خطبه متقين @nahj_110
🔸مدرسه نهج البلاغه🔸
#خاطرات_مسترهمفر (قسمت پنجم): به یادم باش ؛ مادر روز واپسین یکدیگر را نزد پیامبر (ص)خواهیم دید....
(قسمت ششم): هنگامی که به بصره رسیدم با شخصی به نام عمر طایی آشنا شدم؛ اما این مرد به من شک کرد ومن به مسافرخانه ای رفته و از آنجا پس از یک ماه با نجاری قرارداد بستم که در مقابل غذا، خواب و دستمزد کمی، برای او کار کنم. او مرد شریفی بود وبا من چون فرزندش رفتار می کرد نامش عبدالرضا بود؛ یک از مردم خراسان. فرصت راغنیمت شمردم تا از او بیاموزم. شیعیان ایرانی عصر هر روز پیش او گرد هم می آمدند و از هر دری سخن می گفتند بسیار به حکومتشان می تاختند... در آن مغازه بود که با جوانی آشنا شدم که سه زبان ترکی، عربی و فارسی را می دانست و نامش بود او جوان بسیار تندخو و بلندپرواز بود سنی بود ودوست عبدالرضا. در بصره شیعه وسنی همچون برادران برخورد دارند. این جوان بلند پرواز فهم خود را از قرآن و سنت تقلید می کرد ونظرات بزرگان و مذاهب چهار گانه بلکه عمر وابوبکر را نیز به نقد می کشید. می گفت پیروی از کتاب وسنت واجب است؛ مذاهب و صحابه هر نظری می خواهند داشته باشند. [بخوانید مباحثه ی شیخ جواد قمی و محمد بن عبدالوهاب پیرامون ضرورت پیروی از ائمه اطهار ص 34 کتاب دستهای نا پیدا] دربرابر قمی این سالخورده، همچون در دست صیاد توان حرکت نداشت. من اما گمشده ای را که درجستجویش بودم یافتم محمد بن عبدالوهاب. ، آزاد اندیشی، از زمان و استقلال رأی مهمترین نقطه های ضعف او بودند که می شد از آن سود جست و وی را دراختیار گرفت. حتی نظریات خلفای چهار گانه هم در برابر فهم خودش از کتاب وسنت ارزشی نداشت. این جوان سرکش کجا وآن شیخ ترک که در ترکیه از او دانش آموختم کجا. قوی ترین روابط و پیوندها را با محمد ایجادکردم و همواره در او می دمیدم ومی گفتم تو بزرگتر از و عمر هستی و اگر پیامبر اکنون زنده بود تو را به جانشینی خود بر می گزید؛ امیدوارم اسلام به دست تو احیا شود و... تصمیم گرفتم که تفسیر قرآن را با محمد در پرتو اندیشه های خودمان مورد گفتگو قرار دهیم. ( من می خواستم او را در دام بیاندازم) یک بار به او گفتم مگر جهاد واجب نیست چرا پیامبر با منافقان جهاد نکرد؟ پس از بحثی طولانی او به نشانه ی موافقت سر تکان داد.... یک بار به او گفتم بهره مندی از جایز است واو گفت هرگز!!! من گفتم:.....چرا من وتو نباشیم که از زنان بهره مند شویم. سرانجام او به نشانه ی موافقت سر تکان داد.... من این موافقت را بزرگترین یافتم و زمانی را مشخص کردم.... ↩️ ادامه_دارد... @nahj_110
ان شا الله در قالب 9 جلسه به مبحث با بیان استاد پناهیان میپردازیم ما معتقدیم باید نهج البلاغه بخوانیم تا تجریه تلخ تکرار نشود . 👇👇👇👇
velayatmadari01.mp3
20.72M
🔹ولایتمداری جلسه اول 🔊استاد پناهیان @nahj_moltimedia
🔸مدرسه نهج البلاغه🔸
🔹ولایتمداری جلسه اول 🔊استاد پناهیان @nahj_moltimedia
🔸سرفصلهای این جلسه : اهمیت رعایت آداب در کنار احکام «آداب ولایت‌مداری» مسأله اصلی ادب، یک مسألۀ حیاتی تحمیل هزینه بر جامعه، بخاطر رعایت نکردن آداب ولایت‌مداری اقتدار ولایت؛ نتیجه رعایت آداب ولایت‌مداری ارتباط آداب ولایت‌مداری با محرم از آداب ولایت‌مداری تا قتل ولی خدا جسارت مردم نسبت به اهل‌بیت از ارکان فاجعه کربلا عدم رعایت آداب ولایت‌مداریِ برخی از یاران امام بی‌وفایی یکی از مظاهر رعایت نکردن آداب ولایت‌مداری آزمونی برای سنجش ولایت‌مداری مردم کوفه
🔸مدرسه نهج البلاغه🔸
🌺•••﷽•••🌺 📌 قسمت (٦٥) #خطبه_متقين 👈🏼در ادامه وصف پرهیزکاران امیرالمومنین (علیه السلام) می فرماید:
🌺•••﷽•••🌺 📌 قسمت (٦٦) 👈در ادامه وصف پرهیزکاران امیرالمومنین (علیه السلام) می فرمایند : ✨"و لا یدخل فی الباطل و لا یخرج من الحق "✨ 🔷🍃 در امور باطل وارد نمی شود و از دائره حق بیرون نمی رود ✍ این جمله مفهوم وسیعی دارد و به مقتضای آن پرهیزکار؛ در افکار باطل و گفتار باطل وارد نمی شود، و در همه جا و نسبت به هر کس و هرکار تابع حق است، و مطلقا از حق عدول نخواهد کرد. 🖍ادامه دارد .... ✍ شرح خطبه متقين @nahj_110
🔸مدرسه نهج البلاغه🔸
#خاطرات‌_مسترهمفر (قسمت ششم): هنگامی که به بصره رسیدم با شخصی به نام عمر طایی آشنا شدم؛ اما این مرد
(قسمت هفتم): من می خواستم ترس انجام کارهای مخالف اعتقادات را در او از بین ببرم. فوراً به دیدار یکی از زنان مسیحی در خدمت وزارت مستعمرات که برای کردن در آنجا حضور داشتند شتافتم و شرح داستان را برای او گفتم ونام او را صفیه نهادم. ...این چنین من از خارج و صفیه از داخل برای توجیه شیخ می کوشیدیم. سه روز بعد من گفتگوی طولانی در مورد عدم حرمت با وی انجام دادم هر چه به آیات قرآن و روایات استدلال کرد؛ رد نمودم و سرانجام گفتم معاویه، یزید، خلفای اموی و عباسی همه شراب می نوشیدند وهمین طور یهودیان و مسیحیان. آیا ممکن است همه ی آنها گمراه باشند و تو به راه درست بروی؟؟؟!!!.... در آخر متقاعدش کردم که اگر شراب را با آب چنان مخلوط کنی که مستی آور نباشد ممنوع نیست.(با اندکی تلخیص) صفیه را از آنچه گذشته بود آگاه کردم واز او خواستم که به شیخ شرابی سخت بنوشاند. او چنین کرد و در پی آن به من خبر داد که وی شراب را تا به آخر نوشیده و عربده کشیده است... روز بعد از آن شب، من آثار و را در او دیدم. 👈 چه زیبا بود این سخن طلایی که وزیر مستعمرات هنگام خداحافظی به من گفته بود که ما، را با و از مسلمانان باز پس گرفتیم وباید بکوشیم دیگر کشورها را هم با همین دو نیروی بزرگ باز ستانیم.👉 یک بار به شیخ گفتم قرآن می گوید اگر روزه بگیرید برای شما بهتر است و نگفته بر شما واجب است و.... اما او دیگر در برابر این نظر ایستاد و گفت محمد تو می خواهی مرا از دینم بیرون بری؛ به او گفتم: وهاب: دین ، سلامت روان وتجاوز نکردن به دیگران است؛ اگر انسان و نیکوکار باشد بهترین مردم است...(‌چه ترفندآشنایی!!!) او به نشانه ی عدم پذیرش سر تکان داد. نوبتی دیگر گفتم: "نماز واجب نیست زیرا خدا در قرآن می گوید نماز را برای یاد من بپا دار" پس کافیست تنها به یاد خدا باشی. وهاب گفت بله این را شنیده ام. از این سخن او بسیار شادمان شدم و... پس از آن نیز مشاهده می کردم که او جدیتی در نماز ندارد. اینگونه من به تدریج رخت ایمان را از تن او بیرون آوردم... ↩️ ادامه_دارد @nahj_110