eitaa logo
نهج البلاغه و زندگی
4.1هزار دنبال‌کننده
23.6هزار عکس
11.4هزار ویدیو
367 فایل
💌اجتماعی که علی (علیه السلام) را کنار گذاشت، علی (علیه السلام) را از علی(علیه السلام)بودن منع نکرد، بلکه خود را از علی(علیه السلام) داشتن محروم کرد. اینجا کلاسی است برای مرور تفکرات امیرالمومنین (علیه السلام) باشد که مقبول حضرتش افتد. ساجدی نسب
مشاهده در ایتا
دانلود
نهج البلاغه ۸- و من كتاب له ( عليه السلام ) >إلي جرير بن عبد الله البجلي لما أرسله إلي معاوية < أَمَّا بَعْدُ فَإِذَا أَتَاكَ كِتَابِي فَاحْمِلْ مُعَاوِيَةَ عَلَي الْفَصْلِ وَ خُذْهُ بِالْأَمْرِ الْجَزْمِ ثُمَّ خَيِّرْهُ بَيْنَ حَرْبٍ مُجْلِيَةٍ أَوْ سِلْمٍ مُخْزِيَةٍ فَإِنِ اخْتَارَ الْحَرْبَ فَانْبِذْ إِلَيْهِ وَ إِنِ اخْتَارَ السِّلْمَ فَخُذْ بَيْعَتَهُ وَ السَّلَامُ .
نهج البلاغه نامه ۸-به جرير بن عبدالله البجلي وادار ساختن معاويه به بيعت پس از نام خدا و درود! هنگامي كه نامه ام به دستت رسيد، معاويه را به يكسره كردن كار وادار، و با او برخوردي قاطع داشته باش، سپس او را آزاد بگذار در پذيرفتن جنگي كه مردم را از خانه بيرون مي ريزد، يا تسليم شدني خواركننده، پس اگر جنگ را برگزيد، امان نامه او را بر زمين كوب، و اگر صلح خواست از او بيعت بگير، با درود.
نهج البلاغه Now then, when you receive this letter of mine ask Muawiyah to take a final decision and to follow a determined course. Then ask him to choose either war that exiles him from home or ignoble peace. If he chooses war leave him alone, but if he chooses peace secure his allegiance; and that is an end to the matter.
از نامه هاى امام(علیه السلام) است که به جریر بن عبدالله بجلّى هنگامى که او را به سوى معاویه (براى اتمام حجّت نهایى) فرستاد نگاشت. محتواى نامه کاملا روشن است امام(علیه السلام) مى خواهد فرستاده اش جریر، به معاویه اتمام حجت نهایى را بکند که اگر آماده بیعت است بیعت کند; و اگر آماده بیعت نیست مفهومش این است که قصد جنگ دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #برش_دیدار | رهبرانقلاب، در دیدار ائمه جمعه: 🚨 ما به آن تعهداتی که در #برجام بود و به چیزی بالاتر از آن عمل کردیم، حالا که شروع کردیم در مقابل آنها تعهداتمان را کاهش بدهیم آنها طلبکارانه می‌آیند جلو، اِ آقا چرا شما تعهدتان را کاهش میدهید! خب #پرروها! شما یازده تا تعهد داشتید، هیچ عمل نکردید. چرا از ما میخواهید که ما به تعهداتمان پابند باشیم؟ حالا ما تازه شروع کردیم به کم‌کردنِ تعهدات و این فرآیند #قطعاً ادامه خواهد یافت. ۹۸/۴/۲۵ 🔺️ قابل استفاده در بخش استوری و IGTV اینستاگرام 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از جوان حزب اللهی
نتیجه دیپلماسی لبخند و سازش ظریف! امروز مایک پمپئو در مصاحبه تلفنی با واشنگتن پست از اعمال محدودیت برای تردد وزیر امور خارجه ایران در نیویورک حین شرکت در نشست‌های تخصصی سازمان ملل خبر داد😕 روحانی: آنچنان عزتی به پاسپورت ایرانی بدم که وزیر خارجه ایران واسه دستشویی رفتن تو نیویورک هم باید اجازه بگیره😐 🆔👇👇👇 @javane_hezbollahi
#رشد_فردی ❓ ﭼﺮﺍ ﺍﻓﮑﺎﺭﺗﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻧﻤﯽ‌ﺭﺳﺪ؟ 💭 #ﺍﻓﮑﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁب‌های ﭘﺮﺍﮐﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ؛ ﺑﺮﺧﯽ ﺗﺒﺨﯿﺮ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ، ﺑﻌﻀﯽ ﺟﺬﺏ ﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻬﺎیت ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ. 🔵 چه ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺮﺩ؟ 🔆 ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﺭﻭﺳﺘﺎﺋﯿﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻣﺤﺼﻮﻻﺗﺸﺎﻥ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ؛ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﺁب‌هاﯼ ﺳﺮﮔﺮﺩﺍﻥ ﯾﮏ ﮐﺎﻧﺎﻝ ﺑﺴﺎﺯﯾﺪ ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﯿﺪ ﺍﯾﻦ ﺁب‌ها ﺭﺍ به سمتی ﮐﻪ می‌خواهید هدایت ﮐﻨﯿﺪ. 🔶ﮐﺎﻧﺎﻝ ﭼﯿﺴﺖ؟ #ﮐﺎﻧﺎﻝ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﺷﺪﻥ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﯾﮏ #ﻓﮑﺮ ، ﯾﮏ ﻫﺪﻑ ﮐﺎﻣﻼً ﺭﻭﺷﻦ ﻭ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﺪﻩ، ﯾﮏ ﻓﮑﺮ ﯾﻌﻨﯽ ﮐﺎﺷﺘﻦ ﯾﮏ ﺑﺬﺭ ، ﺍﯾﻦ ﺑﺬﺭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺁﺑﯿﺎﺭﯼ ﻭ ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﻫﺮ ﺭﻭﺯﻩ ﺷﻤﺎ ﺩﺍﺭﺩ ﺗﺎ ﺭﺷﺪ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺛﻤﺮ ﻧﺸﯿﻨﺪ؛ ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﮔﯿﺎهتان ( ﻫﺪﻓﺘﺎﻥ ) ﺧﺸﮏ ﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺖ ﺍﺯ ﮐﻢ ﮐﺎﺭﯼ ﺷﻤﺎﺳﺖ. 🌺 ﻗﺪﺭﺕ ﻓﮑﺮﺗﺎﻥ ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺑﺎﺭﺵ ﺍﺳﺖ، ﻓﻘﻂ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺮﻭ ﺭﺍ ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﮐﻨﯿﺪ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﯾﮏ ﻫﺪﻑ ﺭﻭﺷﻦ ﻭ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺑﺪﺍﻥ ﺑﯿﺎﻧﺪﯾﺸﯿﺪ، ﯾﺎﺩﺗﺎﻥ ﻧﺮﻭﺩ: « ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ». ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️این چند دقیقه رو ببینید تا متوجه بشید چرا به آینده و محکوم شدن همه مفسدین امیدواریم. 🔻امروز نماینده دادستان یک جوان گمنام اما انقلابی و شجاع هست که یقه خیلی از کله گنده‌های فاسد رو می‌گیره، و به رئیس ادوار مجلس میگه من به زودی در دادگاه روحانیت علیه شما اعلام جُرم می‌کنم 👌😎 @Afsaran_ir
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ روحانی گفته باید مثل ژاپنی ها بعد از جنگ جهانی دوم، روزی یه چهار ساعت مجانی کار کنیم... بزرگوار به ژاپن بمب اتم زده بودن، اما سر ما بلایی به اسم حسن روحانی نازل شده که پیش از این به هیچ کشوری نازل نشده. به نظرم تمام روزهای هفته رو هم مجانی کار کنیم، بازم از کشور رفع خسارت نمی‌شه!👍😂 👤ساسان سروش 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️اینکه می بینید سیدحسن نصرالله در راستای #عزت ایران و وحشت دشمنان سخن می گوید و گافهای جناب ظریف برای چندمین بار باعث #ذلت و پررو شدن دشمنان شده، نشان دهنده نظام فکری هریک از آنهاست. منشأ فکری سیدحسن نصرالله حوزه های علمیه نجف و قم است و آبشخور تفکراتِ ظریف، دانشگاههای آمریکاست. 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️قابل توجه #سلبریتی_هایی که چند روزی رفتن اروپا و حالا تو سر کشور خودمون میزنن... ایرانی ساکن آلمان در مورد زندگی در اروپا چه می گوید؟؟ 🔹ایرانیا بیشتر میخندن یا اروپایی ها؟؟؟ #غربزدگی #خودتحقیری 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از عموفیدل / سعیدیسم 🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر فواد ایزدی،‌ عضو هیات علمی دانشگاه تهران: قبل از برجام با وجود تحریم‌ها، ۱ میلیون بشکه نفت می‌فروختیم، اما الان ۴ سال بعد از گذشت برجام،‌ فروش رسمی نفتمان به صفر رسیده است ایزدی گفت: قبل از برجام صنعت هسته‌ای داشتیم، اما الان دیگر آنرا هم نداریم. متاسفانه برجام برای برخی از مسئولین حالت شخصی و ناموسی پیدا کرده و هرکس کوچکترین نقدی به برجام بکند انگار به همسرش نگاه بد کرده باشیم! 🔷🔶 @amoofidel 🔶🔷
🏠 حمایت از پویش #صاحبخانه_خوب 🏘 کار زیبای املاکی‌ها در برخی از استان‌های کشور که افزایش نامتعارف اجاره‌‌بهاء رو ثبت نمی‌کنند. 💐 تا می‌توانی مهربان باش! خدا مهربانی را پس‌انداز ذخیره عمرت می‌کند … 🌸 تا می‌توانی دستگیر باش! خدا درهای رحمتش را تا بینهایت برویت باز می‌کند. 💞 طرز فکر و مهربانی ماست که به ما #آرامش می‌بخشد. ❤️ #مهربانی_را_تکثیر_کنیم ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
💫 دلتنگی ما بهر #حرم هر #شب_جمعه یک رسم قدیمی‌ست، به ما ارث رسیده.. #یااباعبدالله ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️ جمعه 👈28 تیر 1398 👈19 ژوئیه 2019👈16 ذی القعده ۱۴۴۰ 🏛مناسبت ها اسلامی و دینی. ✅برای شروع عمارت و بنایی نیک است. ❇️در این روز زیاد صدقه داده شود. 📛امور ازدواجی اقدام نگردد. ✈️مسافرت. بعد از ظهر و همراه صدقه باشد. 👶روز مناسبی برای نوبت زایمان است و نوزاد امروز حالش خوب است. ان شاءالله. 🤕بیمار امروز خوب میشود ان شاءالله. 🔭 احکام نجوم. 🔘شروع به ساخت و ساز و بنایی. 📌دقت کنید شروع بنایی هم از نظر نجومی و هم جهت روایی و اسلامی بسیار نیک است. 🔘انتقال جهاز عروس و حجله ارایی. 🔘جابجایی منزل مغازه و مکان . 🔘امور کشاورزی و بذر افشانی. 🔘معامله تجارت و داد و ستد... 💑 انعقاد نطفه و مباشرت 👩‍❤️‍👩امروز.... ..مباشرت پس از فضیلت نماز عصر استحباب ویژه ای دارد و فرزند حاصل از ان دانشمندی معروف با شهرت جهانی گردد ان شاءالله. 💑امشب... برای در جمعه شب (شب شنبه )دلیلی برای تاثیر ان بر فرزند وارد نشده. 💇💇‍♂ اصلاح سر و صورت طبق روایات، (سر و صورت) در این روز ماه قمری ،خوب نیست و باعث حزن. و اندوه گردد. 💉حجامت خون دادن فصد و زالو انداختن.... یا ، زالو انداختن خوب است و باعث فرج و گشایش و نشاط شود. ✂️ ناخن گرفتن جمعه برای ، روز بسیار خوبیست و مستحب نیز هست. روزی را زیاد ، فقر را برطرف ، عمر را زیاد و سلامتی آورد. 👕👚 دوخت و دوز. جمعه برای بریدن و دوختن، روز بسیار مبارکیست و باعث برکت در زندگی و طول عمر میشود.. ✴️️ وقت استخاره در روز جمعه از اذان صبح تا طلوع آفتاب و بعد از زوال ظهر تا ساعت ۱۶ عصر خوب است 😴 تعبیر خواب... خواب و رویایی که امشب. (شبِ شنبه)دیده شود تعبیرش در ایه 17سوره. مبارکه اسراء باشد. و کم اهلکنا من القرون من بعد نوح و کفی بربک بذنوب عباده خبیرا بصیرا ... و از مفهوم و معنای ان چنین استفاده میشود که چیزی که باعث ازردگی و اندوه خواب بیننده گردد پیش اید ولی عاقبت بخیر شود ان شاءالله و خیرات و صدقات بدهد. و چیزی همانند ان قیاس گردد... ❇️️ ذکر روز جمعه اللّهم صلّ علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۲۵۶ مرتبه موجب عزیز شدن در چشم خلایق میگردد . 💠 ️روز جمعه طبق روایات متعلق است به . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
نهج البلاغه ۹- و من كتاب له ( عليه السلام ) >إلي معاوية < فَأَرَادَ قَوْمُنَا قَتْلَ نَبِيِّنَا وَ اجْتِيَاحَ أَصْلِنَا وَ هَمُّوا بِنَا الْهُمُومَ وَ فَعَلُوا بِنَا الْأَفَاعِيلَ وَ مَنَعُونَا الْعَذْبَ وَ أَحْلَسُونَا الْخَوْفَ وَ اضْطَرُّونَا إِلَي جَبَلٍ وَعْرٍ وَ أَوْقَدُوا لَنَا نَارَ الْحَرْبِ فَعَزَمَ اللَّهُ لَنَا عَلَي الذَّبِّ عَنْ حَوْزَتِهِ وَ الرَّمْيِ مِنْ وَرَاءِ حُرْمَتِهِ مُؤْمِنُنَا يَبْغِي بِذَلِكَ الْأَجْرَ وَ كَافِرُنَا يُحَامِي عَنِ الْأَصْلِ وَ مَنْ أَسْلَمَ مِنْ قُرَيْشٍ خِلْوٌ مِمَّا نَحْنُ فِيهِ بِحِلْفٍ يَمْنَعُهُ أَوْ عَشِيرَةٍ تَقُومُ دُونَهُ فَهُوَ مِنَ الْقَتْلِ بِمَكَانِ أَمْنٍ وَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ( صلي الله عليه وآله ) إِذَا احْمَرَّ الْبَأْسُ وَ أَحْجَمَ النَّاسُ قَدَّمَ أَهْلَ بَيْتِهِ فَوَقَي بِهِمْ أَصْحَابَهُ حَرَّ السُّيُوفِ وَ الْأَسِنَّةِ فَقُتِلَ عُبَيْدَةُ بْنُ الْحَارِثِ يَوْمَ بَدْرٍ وَ قُتِلَ حَمْزَةُ يَوْمَ أُحُدٍ وَ قُتِلَ جَعْفَرٌ يَوْمَ مُؤْتَةَ وَ أَرَادَ مَنْ لَوْ شِئْتُ كَرْتُ اسْمَهُ مِثْلَ الَّذِي أَرَادُوا مِنَ الشَّهَادَةِ وَ لَكِنَّ آجَالَهُمْ عُجِّلَتْ وَ مَنِيَّتَهُ أُجِّلَتْ فَيَا عَجَباً لِلدَّهْرِ إِذْ صِرْتُ يُقْرَنُ بِي مَنْ لَمْ يَسْعَ بِقَدَمِي وَ لَمْ تَكُنْ لَهُ كَسَابِقَتِي الَّتِي لَا يُدْلِي أَحَدٌ بِمِثْلِهَا إِلَّا أَنْ يَدَّعِيَ مُدَّعٍ مَا لَا أَعْرِفُهُ وَ لَا أَظُنُّ اللَّهَ يَعْرِفُهُ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَي كُلِّ حَالٍ وَ أَمَّا مَا سَأَلْتَ مِنْ دَفْعِ قَتَلَةِ عُثْمَانَ إِلَيْكَ فَإِنِّي نَظَرْتُ فِي هَذَا الْأَمْرِ فَلَمْ أَرَهُ يَسَعُنِي دَفْعُهُمْ إِلَيْكَ وَ لَا إِلَي غَيْرِكَ وَ لَعَمْرِي لَئِنْ لَمْ تَنْزِعْ عَنْ غَيِّكَ وَ شِقَاقِكَ لَتَعْرِفَنَّهُمْ عَنْ قَلِيلٍ يَطْلُبُونَكَ لَا يُكَلِّفُونَكَ طَلَبَهُمْ فِي بَرٍّ وَ لَا بَحْرٍ وَ لَا جَبَلٍ وَ لَا سَهْلٍ إِلَّا أَنَّهُ طَلَبٌ يَسُوءُكَ وِجْدَانُهُ وَ زَوْرٌ لَا يَسُرُّكَ لُقْيَانُهُ وَ السَّلَامُ لِأَهْلِهِ .
نهج البلاغه نامه ۹-به معاويه افشاي دشمني هاي قريش و استقامت پيامبر (ص) خويشاوندان ما از قريش مي خواستند پيامبرمان (ص) را بكشند، و ريشه ما را بركنند، و در اين راه انديشه ها از سرگذراندند، و هر چه خواستند نسبت به ما انجام دادند، و زندگي خوش را از ما سلب كردند، و با ترس و وحشت به هم آميختند، و ما را به پيمودن كوه هاي صعب العبور مجبور كردند، و براي ما آتش جنگ افروختند، اما خدا خواست كه ما پاسدار دين او باشيم، و شر آنان را از حريم دين باز داريم، مومن ما در اين راه خواستار پاداش بود، و كافر ما از خويشاوندان خود دفاع مي كرد، ديگر افراد قريش كه ايمان مي آوردند و از تبار ما نبودند، يا به وسيله هم پيمانهايشان و يا با نيروي قوم و قبيله شان حمايت شده و در امان بودند، هرگاه آتش جنگ زبانه مي كشيد، و دشمنان هجوم مي آوردند پيامبر اسلام (ص) اهل بيت خود را پيش مي فرستاد تا به وسيله آنها، اصحابش را از سوزش شمشيرها و نيزه ها حفظ فرمايد، چنانكه عبيده بن حارث در جنگ بدر، و حمزه در احد، و جعفر در موته، شهيد گرديدند. كساني هم بودند كه اگر مي خواستم نامشان را مي آوردم، آنان كه دوست داشتند چون شهيدان اسلام، شهيد گردند، اما مقدر چنين بود كه زنده بمانند، و مرگشان به تاخير افتاد، شگفتا از روزگار! كه مرا همسنگ كسي قرار داده كه چون من پيش قدم نبوده، و مانند من سابقه در اسلام و هجرت نداشته است، كسي را سراغ ندارم چنين ادعايي كند، مگر ادعاكننده اي كه نه من او را مي شناسم و نه فكر مي كنم خدا، او را بشناسد، در هر حال خدا را سپاسگزارم. افشاي ادعاي دروغين معاويه در خونخواهي عثمان اينكه از من خواستي تا قاتلان عثمان را به تو واگذارم، پيرامون آن فكر كردم و ديدم كه توان سپردن آنها را به تو يا غير تو ندارم، سوگند بجان خودم! اگر دست از گمراهي و تفرقه برنداري، به زودي آنها را خواهي يافت كه تو را مي جويند، بي آنكه تو را فرصت دهند تا در خشكي و دريا و كوه و صحرا زحمت پيدا كردنشان را بر خود هموار كني. و اگر در جستجوي آنان برآيي بدان كه شادمان نخواهي شد، و زيارتشان تو را خوشحال نخواهد كرد، و درود بر اهل آن.
نهج البلاغه Our people (the Quraysh) decided to kill our Prophet and to annihilate our root. They created worries for us, behaved with us harshly, denied us ease of life, exposed us to fear, forced us to take refuge in a rugged mountain and ignited for us the flames of war. Allah then gave us determination to protect His religion and defend His honour. The believers among us expected (heavenly) reward form it, and the unbelievers among us gave their support because of kinship. Those who accepted Islam from among the Quraysh were away from the distresses in which we were involved either because of a pledge that protected them or vecause of the tribe that would rise to support them. They were therefore safe from killing. The way with the Prophet (may Allah bless him and his descendants) was that when fighting became fighting became fierce and people began to loose ground he would send forward members of his family and through them protect his companions from the attacks of swords and spears. In this way Ubaydah ibn al-Harith was killed on the day of Badr, Hamzah (ibn Abd al-Muttalib) on the day of Uhud and Jafar (ibn Abi Talib) on the day of Mu'tah. One more person, whom I can name if I wish, desired to seek martydom as they did; but their deaths approached, while his death and not yet approached. How strange it is that I am being grouped with him who never evinced briskness of pace like me nor had he to his credit any achievement like mine unless he claims something of which I do not know and which I think Allah too does not know. In any case, all praise belongs to Allah. A regards your request to hand over to you the murderers of Uthman, I have thought over this matter and I do not find their handing over to you or to someone else possible for me. By my life, if you do not give up your wrong ways and disruptive acts you will surely know them. They will shortly be seeking you and will not give you the trouble of seeking them in land, sea, mountains or plain. But this search will be painful for you and their visit will not give you happiness. Peace be on those who deserve it.