فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فتوکلیپ
✍️حکمت ۴۸۰
📖نهجالبلاغه
✅صاحب اثر: سید محمدعلی فتوحی
دبیرستان شهید مطهری(ره) منطقه ۶ تهران
#نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
https://eitaa.com/joinchat/3042902020Cab4e8d14dc
ملاک عظمت اشخاص از منظر امیرالمؤمنین علی علیه السلام-سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی-13-10-1400- حجت الاسلام مهدوی ارفع.mp3
14.49M
✳️ ملاک عظمت اشخاص از منظر امیرالمؤمنین علی علیه السلام-سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
🔹شرح #حکمت289 نهج البلاغه
🔈 حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
#مهدیه_نهج_البلاغه_ایها
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#ما_نهج_البلاغه_میخوانیم
#حاج_قاسم
#قاسم_سلیمانی
🗓1400/10/13
https://eitaa.com/joinchat/3042902020Cab4e8d14dc
18.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اکولایزر
انتخاب کارگزار، حق یا تکلیف
حجت الاسلام مهدوی ارفع
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#ما_نهج_البلاغه_میخوانیم
#کتاب_تدوین_شده-انقلاب_اسلامی
https://eitaa.com/joinchat/3042902020Cab4e8d14dc
ما نهج البلاغه میخوانیم
🌳شجره آشوب« قسمت سی ام » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻 بعد از آن ط
🌳شجره آشوب« قسمت سی و یکم »
📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام
🔻 اما افسوس که دنیا دوستی و حرص برای رسیدن به مطامع دنیوی، باعث شد آن ها بعد از به خلافت رسیدن امام، مدعی شوند که بیعتشان به زور و اکراه بوده و به همین دلیل، اساس مشروعیت بیعت خود با حضرت را زیر سوال بردند. همین موضوع برای آن ها بهانه ای شد تا غائله جمل را آغاز کنند.
🔻4. این اقدام طلحه و زبیر برای به دست آوردن خوله، نشان می دهد آن ها از همان ابتدا، منفعت طلب بودند و این اخلاق، تنها مربوط به پایان دوره عثمان یا آغاز خلافت امام نیست. هر کجا که دین با منافع آن ها تعارض داشت، حاضر بودند منافع خود را ترجیح دهند. کدام حق بالاتر از امیرالمومنین که آن دو راضی به مخالفت با ایشان و برتری دادن منافع دنیوی برای رسیدن به حکومت شدند؟
🔻5. نکته آخر و مهم اینکه خوله به امام عرض می کند آیا شما همان کسی نیستید که در غدیر خم منصوب شد؟ بعد از پاسخ مثبت حضرت به وی، خوله به ایشان می گوید که ما به خاطر تو اسیر شدیم. در نتیجه مطلب اخیر نشان می دهد طلحه و زبیر، قصد داشتند یکی از شیعیان امام را به کنیزی ببرند.
🔻6. حال باید این سوال را مطرح کرد که آیا حمایت زبیر از امیرالمومنین، واقعا از سر اعتقاد به حق بودن امام، بدون در نظر گرفتن منافع شخصی زبیر بود؟ جمله ای که از زبیر هنگام دفاع از امام نقل شده این است که: «ای جماعت بنی عبدالمطلب، آیا این کار با علی می شود و شما زنده هستید؟» این جمله خوی قومیت گرایی زبیر را نشان می دهد. به نظر می رسد با اثبات روحیه منفعت طلبی زبیر که پیش از خلافت مولا نیز آن را داشت، بعید نیست این اقدام زبیر برای این باشد که می خواست حکومت از دست بنی هاشم و پسران عبدالمطلب جدا نشود و تنها به دلیل منافع قومی این کار را کرد.
🔻 ما چنین احتمالی را قوی می دانیم و معتقدیم اگر زبیر واقعا از سر اعتقاد به دفاع از مولا برخاست، چرا در موارد دیگر مثل تبعید امام به اطراف مدینه در زمان عثمان، هیچ گونه دفاعی از حضرت نکرد؟ آیا شکی در حقانیت امام پیدا کرده بود؟ یا سکوت را برای حفظ منافع خود، موثر تر از دفاع از امام می دید؟
📚 کتاب شجره آشوب
💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری
↩️ ادامه دارد...
https://eitaa.com/joinchat/2483486973Cfd85ad48ee
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(2).mp3
3.68M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز
🌺 سهم روز سی ودوم از حکمت ۲۸۵ تا حکمت ۲۹۵
https://eitaa.com/joinchat/3042902020Cab4e8d14dc