🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه:
🔅 به هر اندازه از بیانات اهل بیت (علیهم السلام) دور باشیم، از خود ایشان دوریم.
🔅 یک دست شما #قرآن و دست دیگر #عترت باشد!
عترت، معارفش در #نهج_البلاغه است؛
اعمالش در #صحیفه_سجادیه است و اعمال تکلیفیه اش در مثل همین رساله ها است.
🔅🔅🔅
#کلام_بزرگان
#آیت_الله_بهجت
@najafpoormh
🔆🔅🔅🔅🔅🔆
✳️ استعمار و بردهداری؛
بلایی که #غرب بر سر شرق آورد!
#مقاله
#چکیده
🔻🔻🔻
⭕️بردهداری به عنوان یک آسیب و پدیده اجتماعی همواره از نمودهای اصلی نابرابری و تضاد در جوامع انسانی بهشمار رفته است.
⭕️ بردگان افرادی بودند که از بیشتر حقوق اجتماعی خود محروم بوده و در مقابل تکالیف وسیعی در قبال افراد بردهدار داشتند و به تعبیری انسانی مالک انسانی دیگر میگردید.
⭕️در مورد سبقه تاریخی این پدیده باید گفت که بردهداری پیشینه و تاریخ بسیار طولانی و بلند بالایی دارد.
در واقع برخی بر این باورند که این پدیده اجتماعی از دوران یونان و روم باستان وجود داشته است و موارد متعددی از آن را میتوان در جوامع گوناگون مشاهده کرد.
🔻⭕️متن کامل این مقاله را در این لینک بخوانید!👇
https://www.iichs.ir/fa/article/24474/%D8%A8%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%B3%D8%B1-%D8%B4%D8%B1%D9%82-%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF
@najafpoormh
🔺🔺🔺🔺🔺🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 خودمو توی محیط خاکستری دیدم که... 💠
🔺تجربه گر: خانم قربانی🔺
#تجربه_نزدیک_به_مرگ
#قسمت_هفتم
ادامه دارد...
✔️ @najafpoormh
➖➖➖➖➖➖➖
💠🔹💠🔹💠🔹💠🔹💠🔹💠
از #شعر های حکمت آمیز #پروین_اعتصامی
💠💠💠
یکی پرسید از سقراط کز مردن چه خواندستی؟
بگفت ای بی خبر، مرگ از چه نامی زندگانی را
اگر زین خاکدان پست روزی بر پری بینی
که گردونها و گیتیهاست ملک آن جهانی را
چراغ روشن جانرا مکن در حصن تن پنهان
مپیچ اندر میان خرقه، این یاقوت کانی را
مخسب آسوده ای برنا که اندر نوبت پیری
به حسرت یاد خواهی کرد ایام جوانی را
به چشم معرفت در راه بین آنگاه سالک شو
که خواب آلوده نتوان یافت عمر جاودانی را
ز بس مدهوش افتادی تو در ویرانه گیتی
بحیلت دیو برد این گنجهای رایگانی را
دلت هرگز نمیگشت این چنین آلوده و تیره
اگر چشم تو میدانست شرط پاسبانی را
متاع راستی پیش آر و کالای نکوکاری
من از هر کار بهتر دیدم این بازارگانی را
بهل صباغ گیتی را که در یک خم زند آخر
سپید و زرد و مشکین و کبود و ارغوانی را
حقیقت را نخواهی دید جز با دیدهٔ معنی
نخواهی یافتن در دفتر دیو این معانی را
بزرگانی که بر شالودهٔ جان ساختند ایوان
خریداری نکردند این سرای استخوانی را
اگر صد قرن شاگردی کنی در مکتب گیتی
نیاموزی ازین بی مهر درس مهربانی را
به مهمانخانهٔ آز و هوی جز لاشه چیزی نیست
برای لاشخواران واگذار این میهمانی را
بسی پوسیده و ارزان گران بفروخت اهریمن
دلیل بهتری نتوان شمردن هر گرانی را
ز شیطان بدگمان بودن نوید نیک فرجامیست
چو خون در هر رگی باید دواند این بدگمانی را
نهفته نفس سوی مخزن هستی رهی دارد
نهانی شحنهای میباید این دزد نهانی را
چو دیوان هر نشان و نام میپرسند و میجویند
همان بهتر که بگزینیم بی نام و نشانی را
تمام کارهای ما نمی بودند بیهوده
اگر در کار میبستیم روزی کاردانی را
هزاران دانه افشاندیم و یک گل زانمیان نشکفت
بشورستان تبه کردیم رنج باغبانی را
بگرداندیم روی از نور و بنشستیم با ظلمت
رها کردیم باقی را و بگرفتیم فانی را
شبان آز را با گلهٔ پرهیز انسی نیست
به گرگی ناگهان خواهد بدل کردن شبانی را
همه باد بروت است اندرین طبع نکوهیده
بسیلی سرخ کردستیم روی زعفرانی را
بجای پرده تقوی که عیب جان بپوشاند
ز جسم آویختیم این پردههای پرنیانی را
چراغ آسمانی بود عقل اندر سر خاکی
ز باد عجب کشتیم این چراغ آسمانی را
بیفشاندیم جان! اما به قربانگاه خودبینی
چه حاصل بود جز ننگ و فساد این جانفشانی را
چرا بایست در هر پرتگه مرکب دوانیدن
چه فرجامی است غیر از اوفتادن بدعنانی را
شراب گمرهی را میشکستیم ار خم و ساغر
بپایان میرساندیم این خمار و سرگرانی را
نشان پای روباه است اندر قلعهٔ امکان
بپر چون طائر دولت، رها کن ماکیانی را
تو گَه سرگشتهٔ جهلی و گه گم گشتهٔ غفلت
سر و سامان که خواهد داد این بی خانمانی را
ز تیغ حرص، جان هر لحظهای صد بار میمیرد
تو علت گشتهای این مرگهای ناگهانی را
رحیل کاروان وقت میبینند بیداران
برای خفتگان میزن درای کاروانی را
در آن دیوان که حق حاکم شد و دست و زبان شاهد
نخواهد بود بازار و بها چیرهزبانی را
نباید تاخت بر بیچارگان روز توانائی
بخاطر داشت باید روزگار ناتوانی را
تو نیز از قصههای روزگار باستان گردی
بخوان از بهر عبرت قصههای باستانی را
پرند عمر یک ابریشم و صد ریسمان دارد
ز انده تار باید کرد پود شادمانی را
یکی زین سفره نان خشک برد آن دیگری حلوا
قضا گوئی نمیدانست رسم میزبانی را
معایب را نمیشوئی، مکارم را نمیجوئی
فضیلت میشماری سرخوشی و کامرانی را
مکن روشنروان را خیره انباز سیهرائی
که نسبت نیست باتیرهدلی روشن روانی را
درافتادی چو با شمشیر نفس و در نیفتادی
بمیدانها توانی کار بست این پهلوانی را
بباید کاشتن در باغ جان از هر گلی، پروین
بر این گلزار راهی نیست باد مهرگانی را
💠🔹💠🔹💠🔹
@najafpoormh
💠🔹💠🔹💠🔹
🔻سؤال: ما آلوده به پستی های درونی و بیرونی هستیم،
ما را طبابت کنید و در پیمودن این طریق، ما را راهنمایی فرمایید؟
✅ حضرت آیتالله #بهجت قدسسره:
🌟بسمه تعالی
زیاد بگویید: «اَستَغفِرُ اللّهَ»
و خسته نشوید
و خاطر جمع باشید این علاج است.
🔅〰〰
📚به سوی محبوب، ص۶٨
#کلام_بزرگان
@najafpoormh
🔹🔸🔸🔸🔸🔹
هدایت شده از محسن قنبریان
28.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برش سوم از برنامه #جهان_آرا ۱اسفند۱۴۰۱
حجت الاسلام#قنبریان
👮♀ اصلا کشف حجاب سلاح براندازی و استحاله؛ این سلاح دست سرباز میدان ژاله باشد یا بعثی شلمچه، مواجهه با او فرق می کند!
• ثابتی: می گویند الان پشتوانه اجتماعی سال۶۰ را ندارید؛ پس چرا اصرار به الزام حجاب دارید؟!
• قنبریان: تحقق احکام اجتماعی اسلام، پشتوانه نظریه اجتماعی کلان را می خواهد: ولاء عرضی طرفینی عمومی مردم...
• این ولاء عمومی دولب است: هم باید مردم مأوا و پناه بگیرند(۷۲ انفال) و هم مثل یک دستگاه دیالیز عیوب خود را تصحیح کنند(۷۱توبه)...
• الان این ولاء آسیب دیده! امام سرباز میدان ژاله را هم با همین ولاء عمومی جزء ملت کرد!...
• اگر دو دهه فقط به حجاب امر شد؛ جامعه به دو طبقه امر کننده(محجبه و متشرعه) و طبقه امرشونده(بی حجابها) تقسیم می شود! این گسل کار دست جامعه می دهد!...
"به تو چی؟" از اینطرف برداشته شود تا از آنطرف هم برداشته شود...
• برخی ادبیات، این شکاف را بیشتر می کند! بعد از جمله رهبر انقلاب درباره شل حجابها، برخی نوشتند اما بی حجابها بی دین و ضد انقلاب اند! جای فحش عوض شد! در حالیکه رهبری همانها را هم بیش از فریب خورده نگفته!
• وقتی رهبر حکیم بگوید: حکم خدا نباید زمین بماند!
اگر به شورای امنیت ملی و قضایی بگوید یک معنا دارد؛ اگر به دستگاه های تبلیغی بگوید معنای دیگری دارد...
⬅️ راه حل اساسی همان ولاء عمومی ملت است که مثل دستگاه دیالیز عمل می کند. دستگاه قهریه اقلی است...
🎧برای قضاوت بهتر، صوت کامل برنامه را بشنوید
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙رونمایی از نماهنگ #سلام_فرمانده ۲ با اجرای ابوذر روحی
#آهنگ
⏰ جمعه ۱۲ اسفند ساعت ۲۰ از شبکه سه سیما
🔹 #سرود «سلام فرمانده ۲»
در آستانه نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان (عج)
به عنوان اثر جدید گروه ماح (ملت امام حسین علیه السلام) جمعه ۱۲ اسفندماه ساعت ۲۰ رونمایی میشود
و برای نخستینبار از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
@najafpoormh
🌻🌻🌻🌻🌻🌻
30.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ "استاد عشق "
💠 به یاد دانشمند مجاهد مرحوم محمدحسین #فرج_نژاد
💠 #افتخار_یزد
🎬 کاری از گروه سرود و کارگروه رسانه خشت اول
📝 @kheshteaval
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
#معرفی کانال👆
@najafpoormh
💠💠💠💠💠
🔅🌼🔅🌼🔅🌼🔅
💠رسول رحمت حضرت محمد(ص):
هر مومنی بمیرد و یک ورق کاغذ از او بماند که دانشی بر آن باشد؛
آن ورقه روز قیامت میان او و دوزخ مانع شود
و خدای تعالی به هرحرفی که در آن کاغذ نوشته، شهری در بهشت به او دهد که هفت برابر دنیا باشد.
🔅امالی صدوق/ص37.
🔅🔅🔅
#حدیث
@najafpoormh
🔅🌻🔅🌻🔅
🔻🇮🇷
💠تـلاش تعـدادی از فقهـای شیـعه
بـرای احیـای تولیـد ملـی
در مقابـله بـا استعمـار انگلسـتان
در دوران قاجـار 👇
💠💠💠🇮🇷
@najafpoormh
💠شرکت اسلامیه پس از قیام تنباکو و بروز فواید آن، توسط علمای آن زمان؛
آقا نجفی اصفهانی، آقا نورالله و میرزا ابوالقاسم زنجانی به همراهی جمعی از بازرگانان در سال 1316.ق/1898 م. با هدف تأمین منسوجات مورد نیاز مردم ایران و مقابله با وابستگی به خارج در اصفهان تاسیس شد.
💠در ماده بیست و یک اساسنامه شرکت آمده بود:
«این شرکت به کلی از دادوستد متاع خارجه ممنوع است.
فقط همّ خود را صرف ترقی متاع داخله و آوردن چرخ اسباب و کارخانه مفیده خواهد نمود و حمل متاع داخله را به خارجه بر حسب اقتضاء و به موقع خود در کشیدن راه شوسه و آهن اقدام خواهد کرد.»
💠و همچنین در ماده بیست و چهارم آن آمدهاست که
«تمام اجزاء از رییس و مرئوس و امنای شرکت حسبالشرط مجبورند لباس خود را از منسوجات و متاع داخله مصرف رسانند».
💠🇮🇷🇮🇷🇮🇷💠
💠شعب این شرکت به سرعت در سایر شهرها و حتی در خارج ایران افتتاح شد.
💠علما و مراجع بزرگ شیعه در تایید و تشویق این فعالیت فتاوی و اعلامیههای ترویجی بسیاری صادر نمودند.
💠هشت تن از مراجع تقلید و علمای بزرگ به نام های آیتالله آخوند خراسانی، آیتالله سیداسماعیل بن سید صدرالدین عاملی، آیت الله حاج میرزا حسین نوری، آیتالله حاج میرزا خلیل، آیت الله سید محمدکاظم یزدی، آیتالله محمد غروی شربیانی، آیت الله محمدحسین مامقانی و آیتالله شیخ الشریعه اصفهانی ، پشتیبانی خود را از ایجاد این شرکت اعلام کردند.
💠آخوند خراسانی به حمایت از این شرکت میپردازد
و در نامهای به مظفرالدین شاه می نویسد: «چه بسیار شایسته است که اعلیحضرت شاهنشاه اسلامیانپناه، بذل مراحم ملوکانه در مشیت این شرکت اسلامیه که خشنودی حضرت امام عصر ــ ارواحالعالمین له الفداء ــ و ترویج ملت بیضاء و تقویت دولت عظمی... است، خواهند فرمود، خود آن وجود اقدس در لبسالبسه مصنوعه اسلامیه مقدم و به صدور امر ملوکانه در مساعدت این مطلب مهم وزرای عظام و اولیای فخام دولت ابدمدت را مفتخر فرمایند.
و بر عموم رعایا و قاطبه مسلمین لازم است به مقتضای الناس علیٰ دینِ مُلوکهم تأسی و متابعت نمایند
و خلع لباس ذلت را از خود بلبس لباس عزت البسه اسلامیه صاحب شرع را خوشنود دارند (کهن جامه خویش پیراستن/ به از جامه عاریت خواستن».
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
💠مراجع و علما جمع میشوند و لباس ساخت دست مسلمان ها را میپوشند و میگویند ما به این لباس داخلی افتخار میکنیم.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
💠میزان تولیدات این شرکت به قدری گسترش یافته بود که یکی از روزنامههای انگلیس، رشد آن را سکته ی منافع انگلیس در اصفهان و بلکه کل منطقه خلیج فارس اعلام نمود.
✅ادامه مقاله👇
https://article.tebyan.net/457166/%d8%b9%d9%84%d9%85%d8%a7-%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%db%8c-%d8%b9%d9%85%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%84%db%8c
@najafpoormh
💠🇮🇷💠🇮🇷💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بند ناف را ببُرید!
#دلار
@najafpoormh
〰〰〰〰〰〰
معرفی مجلات خارجی در حوزه مطالعات دینی.pdf
2.57M
#معرفی_منبع
📗 معرفی 562 مجله خارجی در حوزۀ مطالعات دینی
👌 یکی از نادرترین منابع معرفی نشریات علمی مطالعات دینی
👤نویسنده: سید مجید نبوی
▪️بر هر پژوهشگری ضروری است این فایل را در آرشیو خود داشته باشد
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
---------------------------------
💠 @najafpoormh 💠
---------------------------------