هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
مراقب باشید با منوتو مخرج مشترک پیدا نکنید!
آخ که #من_ریال_را_دوست_دارم
شما چطور؟
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
پول ساختن از انسان!
❇️در آموزههای "عقلانیت اقتصادی" و "مطلوبیتگرایی"، جریان اصلی علم اقتصاد! رفتار انسان بر اساس "محاسبات دقیق، معطوف به پیشبینی و موفقیت اقتصادی اکیداً بهصورت "پول ساختن از انسان" تعریف میشود.
🔰کسب ثروت چه از پول یا کالاها، هدف نهایی از زندگی بوده و درعینحال معیار موفقیت اقتصادی به حساب میآید.
🔹موفقیت در پولسازی، نتیجه و نشانه برتری، کارایی و کرامت شناخته میشود.
🔺کسانی که بیش از دیگران پول میسازند بدون توجه به کردار و پندارشان، قهرمانان این علم هستند و مقدار پول کسبشده است که میگوید یک نفر چقدر ارزش دارد.
📍مطلوبیتگرایی منبع ارزشها و نگرشهای اخلاقی است. "صداقت چونکه اعتبار اقتصادی میآفریند، مفید است".
▪️به همین ترتیب، به دلیل سودمند بودن در روابط تجاری و اقتصادی، وقتشناسی، تلاش و صرفهجویی فضیلت شمرده میشوند.
💠 @najvaeqtesad
الگوی نه شرقی نه غربی!
❓اما چرا از آن دو رژیم جهانی - رژیم شرقیِ کمونیستی و رژیم غربیِ سرمایهداری - الگو نگرفتیم؟
🔰رژیمهای کمونیست، رژیمهای مستبدی بودند که با شعار حکومت مردمی سرِ کار آمده بودند؛ اما اشرافی هم بودند! با این که دم از ضدّیت با اشرافیگری میزدند، اما عملاً حکومتهای اشرافی بودند. از لحاظ استبداد، در نهایت درجه استبداد بودند و حاکمیت مطلق دولت بر اقتصاد، بر فرهنگ، بر سیاست و بر فعالیتهای گوناگون اجتماعی و غیره به چشم میخورد! در رژیمهای شرقی، مردم هیچکاره محض بودند.
🔰از غرب هم نمیخواستیم و نمیتوانستیم الگو بگیریم؛ چون غرب چیزهایی داشت، اما به قیمتِ نداشتن چیزهای مهمتری. در غرب، علم بود، اما اخلاق نبود؛ ثروت بود، اما عدالت نبود؛ فناوری پیشرفته بود، اما همراه با تخریب طبیعت و اسارت انسان؛ اسم دمکراسی و مردم سالاری بود، اما در حقیقت سرمایهسالاری بود، نه مردم سالاری؛ امروز هم همینطور است.
✅طبیعی بود که برای ملتی که با جانِ خود و عزیزانش قیام کرده بود و در رأسش یک عالم ربّانی و جانشین پیامبران قرار داشت. نظام غربی نمیتوانست الگو باشد. پس، ما الگو را نه از رژیمهای شرقی و نه از رژیمهای غربی گرفتیم؛ ما الگو را از اسلام گرفتیم و مردم ما براثر آشنایی با اسلام، نظام اسلامی را انتخاب کردند.
۱۳۷۹/۰۲/۲۳
💠 @najvaeqtesad
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 وداع با ماه رمضان
🔸 رهبر انقلاب: در دعای وداع ماه مبارک رمضان، امام سجاد (علیهالسلام) میفرماید: «تَشکُرُ مَن شَکَرَکَ وَ أنتَ ألهَمتَهُ شُکرَکَ»؛ تو بودی که شکرگزاری را به دل شاکران الهام کردی. «وَ تُکافِئُ مَن حَمِدَکَ وَ أنتَ عَلَّمتَهُ حَمدَکَ»؛ تو بودی که توفیق دادی، تعلیم دادی که بتواند حمد تو را به جا بیاورد. به قول شاعر:
گفت آن الله تو لبیک ماست
و آن نیاز و درد و سوزت پیک ماست
⭐️ #بهار_معنویت
💻 Farsi.Khamenei.ir
▪️الوداع▪️
أَنْتَ الَّذِی زِدْتَ فِی السَّوْمِ عَلَى نَفْسِک لِعِبَادِک، تُرِیدُ رِبْحَهُمْ فِی مُتَاجَرَتِهِمْ لَک، وَ فَوْزَهُمْ بِالْوِفَادَةِ عَلَیک، وَ الزِّیادَةِ مِنْک، فَقُلْتَ -تَبَارَک اسْمُک وَ تَعَالَیتَ-: «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها، وَ مَنْ جاءَ بِالسَّیئَةِ فَلا یجْزى إِلَّا مِثْلَها»؛ وَ قُلْتَ: «مَثَلُ الَّذِینَ ینْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ کمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ فِی کلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ، وَ اللَّهُ یضاعِفُ لِمَنْ یشاءُ»؛ وَ قُلْتَ: «مَنْ ذَا الَّذِی یقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً فَیضاعِفَهُ لَهُ أَضْعافاً کثِیرَةً»؛ وَ مَا أَنْزَلْتَ مِنْ نَظَائِرِهِنَّ فِی الْقُرْآنِ مِنْ تَضَاعِیفِ الْحَسَنَاتِ.
🔹تویی که در معامله با بندگانت بر عطای خود افزودهای، تا در این تجارتشان از عنایت تو سود برند،
🔹در حرکت کردن به جانب تو کامیاب گردند، و از حضرتت بهرهای افزون دریافت نمایند،
🔹به همین خاطر، تو خود - که نامت مبارک است و بس والایی - فرمودی: «هر کس که یک کار نیک کند ده برابر آن پاداش دارد، و هر کس یک کار بد کند جز به مانند کارش عقوبت نبیند»،
🔹و نیز فرمودی: «مثل آنان که اموالشان را در راه خدا انفاق میکنند مانند دانهای است که هفت خوشه رویانده، در هر خوشه صد دانه باشد، و خداوند برای هر که بخواهد آن را چند برابر کند»،
🔹و فرمودی: «کیست آن که به خداوند قرض الحسنه دهد تا خدا آن را چندین برابر سازد؟»
و امثال و نظائر این وعدهها که در قرآن درباره چند برابر کردن کارهای نیک فرو فرستادهای.
💠 @najvaeqtesad
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴وداع جانسوز حاج آقا مجتبی با ماه رمضان
🔹خداکنه ما هم به جایی برسیم که درک کنیم عظمت این ماه و عشق و حال و صفای الهی که در این ماه نهفته است
🔴 #بیداری_ملت 👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💗 رهبر انقلاب، امروز: این جوانها از امثال بنده خیلی جلو هستند
✏️ لحظاتی از دیدار امروز حضرت آیتالله خامنهای با خانواده شهید آرمان علی وردی، در حاشیه دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔺شهید نشوید ــ امّا مثل شهیدها زندگی کنید، واقعاً مثل اینها زندگی کنید، مثل اینها حرکت بکنید. با این مجموعه، قدرتهای شیطانی خیلی مخالفند.
۱۴۰۲/۰۱/۲۹
🔹 درگذشته استعمارگران با حرکت نظامی وارد کشورها میشدند. این تاکتیک، امروز از کار افتاده است.
🔹 کار و تاکتیک آنها امروز عبارت است از: تزویر، تحریف، دروغگویی، وسوسه کردن، خلاف واقعنمایی، تحقیر ملّتها، بدبین کردن ملتها به خود، پنهان کردن تواناییها و برجستگیها و درخشانیهای ملتها.
🔹 در شناخت حرکت دشمن و تاکتیک و روش دشمن باید بهروز باشیم و راه ابطال آن را به دست بیاوریم.
۱۴۰۲/۲/۲
#تزویر
#تحریف
#دروغگویی
#وسوسهکردن
#خلافواقعنمایی
#تحقیرملّتها
#بدبینکردنملتهابهخود
#پنهانکردنتواناییهاوبرجستگیهاودرخشانیهایملتها
🔹اقتصاد ایران پر شده از این مفاهیم باید به روز شهید شد.
بسماللهالرحمنالرحیم
💠 @najvaeqtesad
📺 برنامه زنده #جهانآرا
👈🏼 موضوع: مناظرهای مهم برای تاملی در باب نظام اقتصادی ایران
📌مهمانان:
🔶دکتر مسعود درخشان؛ استاد تمام اقتصاد داشگاه علامه طباطبایی، دکتری اقتصاد مدرسه اقتصاد لندن، برنده دومین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی، طرفدار اقتصاد اسلامی
🔷دکتر موسی غنی نژاد؛ هیات علمی دانشگاه صنعت نفت، دکتری اقتصاد دانشگاه سوربن فرانسه، رییس مرکز تحقیقات اقتصادی روزنامه دنیای اقتصاد، طرفدار اقتصاد لیبرال
✅ امشب؛ دوشنبه 4 اردیبهشت 22:00
تکرار فردا 14:30
💠@najvaeqtesad
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
نمیتوانید و نمیشود!
آقایان! بدون از بین بردن احساس #حقارت_اقتصادی در مقابل غرب، نمیشود احساس حقارت فرهنگی مردم را از بین برد!
غربزدهها با رسانههایشان صد و پنجاه سال است این مردم را در زمینه اقتصادی تحقیر کردند!
امام این عزت را در حوزه سیاسی برگرداند
اما در اقتصاد و فرهنگ راه داریم.
مشکل ما عقبماندگی اقتصادی نسبت به غرب نیست بلکه احساس عقبماندگی است. احساسی که رسانهها برای ما ساختند با فیلمهای سینمایی و کتابهای درسی و اساتید غربزده.
احساسی که مستقیما در پوشش مردم اثر میگذارد!
کافیست این احساس از بین برود!
مشکل حجاب حل میشود!
مشکل عفاف حل میشود
و ...
صدا و سیمای ما سالهاست اقتصاد ایران را تحقیر کرده است!
مدارس و کتابهای درسی و معلمین ما سالهاست اقتصاد ایران را تحقیر کردهاند
دانشگاه که هیچ!
حتی حوزه علمیه هم همین کار را کرده!
ما همه غربزدهایم...
و همه ما در مقابل توسعه غرب احساس حقارت داریم... کم و بیش دارد اما هست و نیست ندارد!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌فضای مهار تورم، یک فضای حاکمیتی است.
🔹سیاست گذار باید نسبت به تک تک قیمت ها خودش را مسئول بداند، با دقت رفتار کند، رصد کند و همهی سازوکار های قیمتی تحت نظرش باشد.
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
مناظره امشب تک مضراب های فراوانی داشت.
قطعا ژورنالیست های لیبرال مانع شنیده شدن این تک مضراب ها خواهند شد.
غنی نژاد بسیار لخت و عریان از لیبرالیسم دفاع کرد تا اتمام حجت شود که چه کسانی لیبرال هستند و لیبرالیسم چیست.
لیبرالیسم ایرانی نه می داند که مخالف سرمایه داری است نه می داند که موافق آن است.
لیبرالیسم ایرانی در عین حالی که مدافع لا ادری گری است، لیبرالیسم را در بندگی خدا می داند!
لیبرالیسم ایرانی اقتصاد اسلامی را قبول ندارد و در عین حال که خود را صالح می داند که در مورد اقتصاد اسلامی نظر بدهد، امام و رهبری را صالح نمی داند که در این زمینه اظهار نظر کند.
لیبرالیسم ایرانی در عین حال که هایک و میزس و میل و کانت را قبول دارد، خود را تابع آرای آنها نمی داند.
لیبرالیسم ایرانی بانک دولتی را سرمایه داری رفاقتی می داند اما بانک خصوصی را سرمایه داری رقابتی میخواند!
لیبرالیسم ایرانی هایک را قبول دارد اما معتقد به تأثیرپذیری هایک از پشتیبانانش نیست.
لیبرالیسم ایرانی امام را مخالف کمونیسم و موافق لیبرالیسم می داند در عین حال معتقد است امام در اقتصاد قابل اعتنا نیست.
لیبرالیسم ایرانی آمریکا را از این حیث که سرمایه داری مذهبی است امپریالیست می داند اما از این حیث که بازار آزاد! دارد می ستاید.
لیبرالیسم ایرانی معتقد است که آمریکا امپریالیست است اما نباید با او مخالفت کرد.
لیبرالیسم ایرانی مخالف انقلاب است.
لیبرالیسم ایرانی دشمنی با آمریکا را شعاری و غلط می داند اما می گوید من با امام موافقم!
سطح نقد لیبرالیسم ایرانی به هایک، در حد نقد به قبول نداشتن مطلوبیت خواهی و مطلوبیت جویی متاثر از خوی حیوانی است. یعنی پناه بردن به نئولیبرالیسم.
این ها تنها بعضی از تک مضراب های لیبرالیسم ایرانی بود.
از این به بعد بدانیم که لیبرالیسم کاملا شناسنامه دار است. هم حرف هایش مشخص است و هم منادیانش.
از این به بعد بدانیم کسی که میگوید که لیبرالیسم وجود ندارد و تنها یک برچسب است، یا بی سواد است یا مغرض.
از این به بعد بدانیم که لیبرال انقلابی، یک واژه پارادوکسیکال است و افراد ناچارند تکلیفشان را با این واژه روشن کنند. نمی توانند هم خود را انقلابی بدانند و هم از منویات لیبرالیسم دفاع کنند.
مراقب باشیم جریان های رسانه ای با برجسته سازی برخی از بگو مگوهای کم اهمیت، این مناظره را کم اهمیت جلوه ندهند.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
برخی از نکات دریافتی از مناظره امشب دکتر درخشان و دکتر غنی نژاد
۱. سرمایه داری رقابتی ایده آل در عمل وجود ندارد و در عمل هر نوع سرمایه داری به سرمایه داری مافیایی تبدیل می شود.
۲. لیبرالیسم با حاکمیت الله بر جامعه مخالف است ولی اگر یک نفر دوست داشت مسلمان باشد مشکلی ندارد.
۳. نظم طبیعی، نظم خودجوش و قانون کلی دارای تناقض درونی است.
۴. آزادی بیان شده در لیبرالیسم در نهایت منجر به بردگی مستضعفان می شود.(رک آزادی مثبت و آزادی منفی)
۵. از همه مهم تر لیبرال ها از اول هم با انقلاب نبودند و بر خلاف ظاهرشان در باطن با دیکتاتوری معتقدند مردم اشتباه کردند، پس صلاحیت ندارند برای انقلاب منتخب مردم نسخه پیچی کنند و این همان دلیل هشدارهای مکرر حضرت امام در خصوص نفوذ لیبرال ها بود.
نگذاریم این دعاوی مهم در میان بگومگوها گم شود. ژورنالیست ها استاد پنهان کردن حقیقت هستند.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
🔹ما اگر بتوانیم این حرفهای خودمان را حرفهای نویی است در دنیا منتشر کنیم و به گوشها برسانیم، پذیرنده و طلبکار زیاد خواهد داشت. این یکی از خصوصیّات امروز است.
🔰یک روزی بود که اینجور نبود؛ «یک روزی» که عرض میکنم، نه صد سال پیش، [بلکه] همین زمان جوانی ما. فرض بفرمایید مارکسیسم، در بین جوانها در اغلب کشورها [رایج بود]؛ فقط در بعضی از کشورها مثل آمریکا یا بعضی کشورهای اروپا به این شدّت نبود امّا در اغلب کشورها جاذبهی مارکسیسم [بود]؛ بخصوص در زمینهی #اقتصادی ،جاذبهی سوسیالیسم، یک جاذبهی همهگیر بود؛ [حتّی] در کشورهای اسلامی. در کشور خود ما و در بین علاقهمندانِ همین خطّ اسلامی، کسانی بودند از معاریف -که اگر بگویم میشناسید؛ یعنی همهتان میشناسید- که صریحاً با همین تعبیر «سوسیالیسم» از آن دفاع میکردند و حمایت میکردند و میل داشتند که فکر #اقتصاداسلامی را تطبیق بدهند با سوسیالیسم یا آن را در قالب تعبیرات سوسیالیسم بیان کنند.
🔺ما جلساتِ صحبت گوناگون و بحث و مباحثه و مانند اینها با بعضی از اینها داشتیم. امروز اینجوری نیست.
1396/06/06
💠 @najvaeqtesad
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
3.65M
تحلیلی از مناظره دکتر درخشان و دکتر غنی نژاد
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
✳️ و اینک اقتصاد اسلامی در برابر اقتصاد لیبرال
✳️ مناظره دیشب دکتر #درخشان و #غنینژاد، این سوال قدیمی را بازطرح کرد که حرف حساب اقتصاد اسلامی چیست و نقطه محوری تمایز آن از سرمایه داری و سوسیالیسم کدامست؟
✳️ پاسخ در مبانی فلسفی الهی آن نهفته است، اقتصاد اسلامی یک اقتصاد الهی است که میگوید امور اقتصادی باید بر اساس فرامین الهی نه عقلانیت محدود بشر اداره شود، عواید اقتصادی باید عادلانه و متوازن توزیع شود نه بر اساس نظم کور بازار آزاد،
✅ در اقتصاد الهی، اقتصاد ابزاری برای تکاثر سرمایه و تفاخر بدان نیست(الهیکم التکاثر حتی زرتم المقابر)، بلکه ابزاری برای کمک به تکامل و کوثری شدن انسان است، انسانی که نماز می خواند و در راه خدا انفاق میکند(فصل لریک و انحر)
✅ اقتصاد لیبرال در تدبیر امور اقتصادی جامعه خدا را کنار میگذارد (خدای ساعتساز) و تدبیر را به نظم خودجوش بازار می سپارد، نظم رقابتی خیالی که دچار شکست میشود و توزیع منافع در آن به شدت ناعادلانه و نامتوازن است، مشکلی که حتی مداخله سوسیالیستی دولت نیز نمیتواند آن را حل کند.
✅ اقتصاد اسلامی خلق پول از هیچ را آکل مال به باطل و رباخواری را حرام می داند و دنبال نظم اقتصادی است که طبقه محروم زیر چرخ دندههای کارخانه سرمایه دار له نشود.
❇️ ما هنوز در جنگ فکری ترسیم مرزهای اقتصاد اسلامی و مکاتب رقیب قرار داریم، باید نسخه های عملیاتی آن برای تدبیر امور اقتصادی را استخراج و طراحی کنیم، راهی دراز در پیش است و تلاش فکری زیادی نیاز است، ما به #شهید_صدر های زیادی نیاز داریم که خطوط مرزی اقتصاد ما را ترسیم کنند.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
اندیشه اسلامی!
📌یکی از نتائج یا حواشی حوادث منطقهی ما - که بالاتر از حواشی است - غلط از آب درآمدن تئوریهای غربی است. همهی تئوریهای اینها در زمینهی اقتصاد - که حالا وضع اقتصادیشان را دارید مشاهده میکنید - در زمینهی سیاست، ادارهی سیاسی آنها، مدیریت سیاسی آنها، اینجور دارد در این منطقه به گل مینشیند.
📍بعد از این همه کاری که در این منطقه کردند و نفوذی که پیدا کردند، حضور سیاسی و اقتدار سیاسی آنها اینجور دارد نابود میشود. اینها نشان میدهد که تئوریپردازیهای غربی در زمینهی سیاست، در زمینهی اقتصاد، تئوریهای ناقص و عقیم و بیخاصیتی است؛
✅ما را بیشتر تشویق میکند که برویم به درون خودمان مراجعه کنیم و فکر اسلامی و اندیشهی اسلامی را پیدا کنیم.
1390/06/02
💠 @najvaeqtesad
معرفی کتاب
📚کتاب پول راستین: طرح کتاب مقدس برای پول و بانکداری، اثر گری نورث و ترجمه سید مجتبی فائزی چاپ شده در انتشارات دنیای اقتصاد، به بررسی تاریخی تحول و تطور پول میپردازد.
📕این کتاب با بهرهگیری از متن کتاب مقدس به عنوان منبع تاریخی، مفهوم و مصداق پول در طول تاریخ را در اقوام مختلف از جمله قوم بنی اسرائیل توضیح میدهد. علاوه بر نگاه تاریخی کتاب، به نگاه اخلاقی نسبت به پول پرداخته و توضیح میدهد چگونه پول و بانکداری انحراف یافته و شاخص پول راستین از لحاظ علمی و فنی چیست. پول متعارف و نظامهای اقتصادی مبتنی بر پول در عصر حاضر حاصل تغییر و تحولات بسیاری در طول تاریخ است. این کتاب با بهرهگیری از نمونههای آشنا و قابل فهم عموم و با رجوع به آیات کتاب مقدس، سیر این تغییر و تحولات تاریخی را بیان کرده است و مسائل پیچیده اقتصادی مانند قانون گرشام، نظریه برابری ارزش، بانکداری اندوخته کسری، تورم، ربا و موارد دیگر را با زبانی ساده روشن کرده و فاصله وضع موجود نظام پولی را با پول راستین نشان میدهد.
مطالعه بیشتر در https://masuoddavodi.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=20852
💠 @najvaeqtesad
این نظام ماست!
🔰حالا من و شما که مسئول در این نظام هستیم، مظهر واقعی و حقیقی صبر ما، صبر بر این اصول و این مبانی و این پایههاست. باید از میدان در نروید. اینجور نباشد که اگر چنانچه دربارهی قصاص اسلامی، دربارهی اقتصاد اسلامی، در بارهی شکل حکومت اسلامی، دربارهی قانون اساسی شما، هو و جنجال و هیاهو در دنیا راه انداختند- که امکانِ این کار را هم دارند که هیاهو راه بیندازند- شما جا بزنید؛ نه، بر مبانی خودتان پافشاری کنید.
❇️مبانی شما، عبودیت خداست، خدمت به بندگان خداست، دشمنی با دشمنان خداست، دشمنی با دشمنان بندگان خداست؛ اینهاست شعارهای ما.
✅نظام جمهوری اسلامی نظامی است بر این پایهها؛ نظامی است عقلانی، نظامی است دانشی. عقلانیت باید بر تمام ارکان این نظام از بالا تا پائین حاکم باشد؛ اما عقلانیت به معنای تسلیم نیست؛ عقلانیت به معنای هزیمت نیست؛ عقلانیت برای پیش رفتن و در جهت یافتن راههائی برای هرچه موفقتر شدن در رسیدن به این آرمانهاست.
1387/06/19
💠 @najvaeqtesad
هدایت شده از روحالله ایزدخواه 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 چرا تغییر رویکرد اقتصادی، آغاز نمیشود؟
گفتوگویی با دکتر درخشان
🔺 تصمیمگیران ما مقهور فضای کارشناسی هستند
🔺 دانشگاهها نمیخواهند از چارچوب کتابهای درسی فراتر بروند
🔺 نیاز به جریانسازی فکری داریم هرچند خیلیها درمقابل ما موضع بگیرند.
@dr_izadkhah
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب هماکنون در دیدار کارگران:
باید فرهنگ ثروتهای بادآورده در کشور متوقف شود/ درآمد باید با کار ارتباط مستقیم داشته باشد
🏷 #دیدار_کارگران
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔸چی زیر سر این عمامه است!؟🔸
🔰از این شعائر اسلامی چه چیزی دارد که اینها با آن مخالفند. چی زیر سر عمامه است که اینها مخالفند و چی زیر سر مجالس عزاست که اینها با آن مخالفند.از این، چه چیزی میآید از مجالس عزا، هماهنگ کردن همه ملت. همه ملت در یک روزی از منزلها بیرون میریزند و فریاد میزنند.
🔰 اگر یک وقتی اینها فکر این را کردهاند، اگر یک وقتی خطبایی که در بین اینها هستند و علمایی که در بین اینها هستند، با هم قرار دادند که در این روز، اینها را منسجم بر ضد یک قدرتی بکنند، چه خواهد شد؟
🔰اینها از این میترسند. با گریه، شما هی بنشینید گریه کنید، اما نفت را به ما بدهید، ما اشکال نداریم! هی مجلس بگیرید، با ما مخالفت نکنید، اشکال ندارد!
📌امام خمینی (ره)؛ 14 آبان 1359
بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/59/08/14/1
💠 @najvaeqtesad
لیبرالیسم وحشی!
لیبرالیسم وحشی به مفهوم افراطی و بدون محدودیت از لیبرالیسم است که در آن، حقوق فرد بر هر چیز دیگر قرار دارد و دولت باید به حداقل کاهش یابد. در این نوع لیبرالیسم، تلاش برای کاهش هزینههای دولت، خصوصیسازی صنایع عمومی و حذف قوانین محافظت از محیط زیست و حقوق کارگران، به عنوان راهکارهای اصلی برای تحقق ایدئولوژی شناخته شده است. لذا، ليبراليسم وحشي باعث شده است که تفکرات سياسي در جامعه هاي مختلف جدي تحول پيدا کند.
💠 @najvaeqtesad
هدایت شده از احمد نبویان
💢آیا واردات خودرو، باعث ارزونی خودرو داخلی میشه؟
معادله سادهست:
قیمت خودروهای داخلی هم مثل خودروهای خارجی بر اساس #قیمت_ارز تعیین میشه(چون مواد اولیه تولید داخل، دلاری قیمتگذاری میشه)
واردات خودرو، تقاضای ارز بالاتر
تقاضای ارز بیشتر، قیمت ارز بالاتر
در نتیجه، همهچیز گرونتر
#به_کام_ثروتمندان
💠 احمد نبویان 🇮🇷
🔗@ahmad_nabavian