هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅ تولد دوباره
استاد علی صفایی حائری
تو يك بار از مادر متولّد شدى و اين بار بايد از خودت بيرون بيايى؛ از نَفس، از غريزه ها، از عادتها متولّد شوى؛ كه #عيسى مى گفت: «لا يَلِجُ فِى الْمَلَكُوتِ مَنْ لايُولَدُ مَرَّتينِ»؛ كسى كه دو بار متولّد نشود، به ملكوت خدا راهى ندارد.
📚نامه های بلوغ، ص 17
كسى كه دوبار متولد نشود به ملكوت راه نمى يابد. كسى كه از خودش بيرون نيامده، همان حيوان است كه با غريزه حركت مى كند و با طبيعتش راه مى رود و بر اساس بازتاب ها و عمل و عكس العمل زندگى مى كند.
📚صراط، ص 97
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
4_5803062517013938807.mp3
609.7K
✅ #نیازها_در_جمع 1⃣
🔶استاد علی صفایی حائری
کسانی که بخاطر حق جمع شده اند نمی توانند بخاطر باطل ها از هم جدا شوند...
🌿 @einsad
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
💠 قیام رامبد ، علیه دموکراسی
🔶 خندوانه و ادابازی دیشب ، آموزش آرام "فلسفه سیاسی و عبور از دموکراسی" بود.
یکی از دو تیم شرکت کننده ، متبحر به کدگذاری و جعل رمز برای فهماندن حروف و کلمات بود. این باعث شده بود هیات اندیشه ورز مسابقه ، قوانین سخت گیرانه ای وضع کنند.
نکته اول و مهم اینکه در جعل و وضع این قوانین ، نه نظر بینندگان را پرسیدند و نه به نظر شرکت کنندگان وقعی نهادند. آنچه در این قانون گذاری مهم بود ، رعایت عدالت و فرصت برابر در مسابقه بود. و این ، همان قانون گذاری ولایت مدارانه است!
نکته دوم این بود که یکی از دو تیم ، دارای بازیگران مطرح و محبوب بود و تیم دیگر ، متشکل از هنرمندانی گمنام و غیرنام آور. این ، فضای استودیو را به نفع تیم بازیگران سنگین کرده بود.
تیم متشکل از بازیگران ، چند باری به استفاده از رموز ویژه میان خود رو آورد. داور بابت تخطی از قانون به آنها تذکر داد. قرار شد از حاضرین در استودیو رای گیری شود که از تیم مذکور امتیازی کسر شود یا نه. اکثریت قریب به اتفاق که متاثر از محبوبیت اعضای این تیم بودند ، از خطای آنها چشم پوشی کردند و به نفع آنها رای دادند.
تیم داوران ، چند باری بابت خطای این تیم تذکر داد. یکی از اعضای تیم گفت: مردم ، بهترین قاضی هستند. رای گیری کنید که خطا کرده ایم یا نه. رامبد جوان ، زیرکانه پاسخ داد: حالا که دیده ای هر کار کنید طرف شما هستند ، دائما بحث رای گیری را پیش می کشید؟ خیر ؛ خودم قضاوت خواهم کرد!
این گفتگو اما در فضای سیاست کاملا آشنا بود. آنانکه روش های مدیریت افکار عمومی را خوب بلدند ، در هر بزنگاهی پیشنهاد رفراندوم می دهند. دائما نتایج انتخابات را یادآوری می کنند و رقبا را از انتخابات و رای مردم می ترسانند.
ولی پاسخ رامبد ، حکیمانه ترین شورش نرم بر دموکراسی بود.
و اما نکته آخر اینکه مردم سالاری دینی ، نه این است. مردم سالاری دینی ، حمایت همه جانبه و مردمی ، از داور عادل و حقجوست. که صد البته ، همیشه با خطر مظلومیت و مقهوریت در مواجهه با سوارکاران رای مردم مواجه است.
رمز مظلومیت ولایت و ولی حق ، چیزی جز این نیست.
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از صحیفه نور امام خمینی (ره)
بدبختی ملت ما آنوقتی است که ملت ما از قرآن جدا باشند، از احکام خدا جدا باشند، از امام زمان جدا باشند. ما آزادی در پناه اسلام می خواهیم استقلال در پناه اسلام می خواهیم اساس مطلب اسلام است.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
📚صحیفه نور ، جلد ۶ ، صفحه ۲۶۹
👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره)
✅ @Sahifeh_noor
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅ #تربیت_کودک
🔶استاد علی صفایی حائری:
كسى كه مىخواهد كودك را به هدفى،به مكتبى،به عقيدهاى پاى بند سازد، نبايد اينها را به او تزريق كند و تحميل كند و با جايزهها و كف زدنها او را حركت بدهد و با شعارها او را داغ كند.
نبايد كودك را سنتى بار بياورد؛ چون اين سنتها در دوران بلوغ گرفتار ضد سنّتها مىشوند و كنار مىروند.
📚 #تربیت_کودک ، ص 37
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
📚 #معرفی_کتاب
📗 #رشد
📝 #استادعلی_صفائی_حائری
🔸 کتاب «رشد» نخستین کتاب استاد علی صفایی حائری است. به توصیه شاگردان استاد، برای آشنایی با اندیشه وی، و هم برای آغاز سلوک و جریان فکری در فرد، بهتر است از این کتاب آغاز کرد.
🔹استاد صفایی در این کتاب از نگاه سطحی به مفاهیم دینی انتقاده کرده و تعریفهایی نو از اسلام، ایمان، تقوا، احسان و اخبات ارائه داده است.
🔸مهمترین مسئله کتاب نظریه جدیدی است که در آن درخصوص هدف نهایی خلقت انسان مطرح شده است.
🔹 در این کتاب استاد صفایی نشان میدهد که هدف از آفرینش انسان تکامل نیست. سپس با تکیه بر سوره عصر، به جای آن، «رشد» را هدف خلقت انسان معرفی میکند، تعریفی از آن ارائه میدهد و دو عامل مهم از عوامل آن را توضیح میدهد.
🔸 در صفحه ۲۱ کتاب آمده است:
«انسان برای مسألهای بالاتر از شکلگرفتن و تکاملیافتن باید بکوشد؛ چون تنها این کافی نیست که شکل بگیریم و در ابعاد وسیع ماده و معنا تکامل پیدا کنیم؛ زیرا با این تکامل یافتن، مسأله بنبست و عبث و پوچی زودتر پیش میآید و عمیقتر مطرح میگردد.
کسی که بهترین ماشین را و شکل گرفتهترین وسیلهها را و تکامل یافتهترین مرکبها را با خود دارد، مسأله بنبست و ترافیک و محدودیتها را بیشتر احساس میکند و عمیقتر میفهمد.»✅
هدایت شده از معامله گران حرفه ای | Traders Professional
هر کدام از کشورهای دنیا به اندازه کدام استانهای ایران میباشند !؟
@danistha
هدایت شده از #کارِفرهنگی | sadatstu.ir
وقتی #کارفرهنگی را شروع میکنید،
با اولین چیزی که باید بجنگیم #خودمان هستیم.
[مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده]
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
📚 #معرفی_کتاب روزهای فاطمه؛ شرحی بر خطبه فدکیه حضرت زهرا
مؤلف:استاد علی صفایی حائری
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
📚 #معرفی_کتاب #روزهای_فاطمه ؛ شرحی بر خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها
مؤلف: استاد علی صفایی حائری
🔸روزهای فاطمه دست نوشته ای است مختصر از مرحوم استاد و در آن به دو شکل حمايت فاطمه(س) از ولیّ خدا و احقاق حق علی(ع) به صورت مختصر و مفيد توضيحی آمده است. در قسمت دوم اين کتاب به شرحی از خطبه حضرت زهرا(س) در مسجد مدينه(خطبه فدک)، پرداخته شده است. در اين قسمت، از زيبايی و قدرت و پيام و ارتباط و انسجام اين خطبه، نمونه هايی آورده شده و نشان داده شده که تفاوت اين خطبه با خطبه هايی که از فصحاء و بلغای عرب مثل صهبان وائل و غيره، نقل می کنند، چقدر زياد است و مقايسه ها، مع الفارق.
البته اين قسمت از مجموعه نوارهای ايشان در دهه محرم سال 1378، بعد از پياده کردن و تحقيق کامل، تهيه و تنظيم و به صورت نوشتاری درآمده.
🔹در اين کتاب اين عناوين به چشم می خورد:
روزهای فاطمه،
تربيت رسول،
وضعيت عرب قبل از بعثت،
تحولات بعد از رحلت رسول، فقه فاطمه(س)،
عوامل اعراض از رسول،
انصار در نگاه فاطمه(س)،
جايگاه گفت و گوی تمدن ها،
فدک از اموال فاطمه(س)
و...
✅ سفارش وخرید کتاب:
☎️ تلفن: 02537712328
📱 همراه: 09127461022
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
4_5841444599628824690.mp3
4.5M
فصل دوم بازخوانی اثار استاد صفایی حائری (کتاب صراط، مسئولیت و سازندگی)
دوشنبه ها، ساعت ۱۲ الی ۱۳:۳۰ کلاس ۴۱ مسجد حضرت زهرا (س)
ثبتنام ارسال نام و نام خانوادگی به شماره۰۹۳۵۸۱۳۶۶۲۲
شروع دوره پانزدهم بهمن ماه
پاتوق فرهنگی دفتر نهاد
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
4_5803062517013938811.mp3
361.9K
✅ #نیازها_در_جمع 5⃣
استاد علی صفایی حائری
در کارها باید آگاهی، عشق و امکانات فراهم باشد...
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅تربيت انسان
🔶استاد علی صفایی حائری:
تربيت انسان نمىتواند مسخ او و پوك كردن او و غلتاندن او باشد. هر گونه تربيتى كه با دست خودم تحقق نگيرد و با انتخاب من همراه نباشد، در واقع مسخ كردن من و نفى كردن من حساب مىشود.
و اين است كه تربيتهاى تلقينى و تقليدى و تحميلى و سنتى ارزش نخواهند داشت، حتى ضد ارزش هستند و عامل نفى انسان و آخر سر هم باعث عصيان و طغيان او.
📚 #مسئولیت_و_سازندگی ج۱ ص۳۹
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
4_454890886946357329.MP3
1.24M
✅رضایت به حیات دنیا انسان را به کهولت ،سستی و آزار دادن ولی وا میدارد.
🔶استاد علی صفائی حائری
@einsad
هدایت شده از مجله هنری توکان
🍎
بسم الله الرحمن الرحیم
امام صادق(ع): آنکه خدا خیرش را بخواهد #عشق حسین را به قلب او می اندازد و حب زیارتش را به او الهام می کند.
مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَیْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَیْنِ علیه السلام وَ حُبَّ زِیَارَتِهِ
(وسائل الشیعه/ج14/ص496)
#مثلا_گرافی
#مثلا_طور
@toucanarts
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب
#فلسفه_بافی_در_مورد_معاد
یک عده ای می گویند : بابا ! خدا بزرگ تر از آن است که بنده هایش را عِقاب کند . او بزرگ و عظیم و رحیم است . مادر بچه اش را نمی سوزاند ، آن وقت خدا بسوزاند ؟! عمو ! برو ، خدا بچه هایش را نمی سوزاند آن ها را دوست دارد . یک وقت هم اگر بچه هایش کاری بکنند ، می گوید : خیلی بدی نکنید ؛ که آتش دارم . می خواهد آن ها را تنبیه کرده و بترساند وگرنه در آتش که نمی برد . این ها کسانی هستند که عظمت خدا را دلیل نفی معاد می دانند . می خواهند به خدا معتقد باشند ، در حالی که هیچ اعتقادی به او ندارند . می خواهند که با عظمت او عذری برای آزادی خودشان داشته باشند . در جواب این ها باید گفت : اینکه خدا بزرگ تر از آن است ... در این بحثی نیست . بحث در این است که خدا هستی را « منظم » آفریده و کسی که در این هستی « حرکت صحیحی » نداشته باشد می سوزد . درست مثل وقتی که من کبریت را زیر پیراهنم بکشم آتش می گیرد . حال تو بگو : خدا بزرگ تر از آن است که مرا بسوزاند او قانون هایی را در هستی گذاشته و به من هم گفته است که با آن ها درگیر نشو . راه و روش زندگی را هم برایم توضیح داده تا درگیر نشوم . ولی منی که درگیری با آن ها را خودم خواسته ام و خودم فساد به بار آورده ام ، نمی خواهم بسوزم ؟! چرا نسوزم ؟! که سوختن یک امر طبیعی است . عظمت او باعث تنظیم این هستی است و نظم این هستی باعث ضربه خوردن ماست . تعبیری که قرآن از معاد دارد این است که ( وَتَرَىٰ كُلَّ أُمَّةٍ جَاثِيَةً كُلُّ أُمَّةٍ تُدْعَىٰ إِلَىٰ كِتَابِهَا الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَجاثیه 28 ) جزای شما ، همان عمل خودتان است و چیز تازه ای نیست .
📚 حیات برتر ، علی صفایی حائری ، ص 53
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
هدایت شده از اتحادیه جهانی جوانان مسلمان تقریبی
🔺️انتشار عکسی زیبا و پر محتوا در فضای مجازی عراق با موضوع چالش 10 ساله
🆔️ @alshebabaltaghribi
هدایت شده از اتحادیه جهانی جوانان مسلمان تقریبی
⚠️قابل توجه کسانیکه به مباحث فرق و مذاهب علاقه مند هستند🔻🔻🔻
💽نرم افزار آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی منتشر شد.
📌حجت الاسلام دکتر فرمانیان
🆔️ @alshebabaltaghribi
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅ اثرات قرائت #قرآن
🔶استاد علی صفایی حائری:
اينهمه دستور به قرائت قرآن و حتى براى كسانى كه سواد ندارند، دستور به نگاه كردن قرآن، ما را به اين فكر مىاندازد كه اين نگاه، مقدمهى قرائت و اين قرائت، مقدمهى تسلط و اين تسلط، مقدمهى دستيابى به معنى و تفسير و مقدمهى دستيابى به روح قرآن و مقدمهى رسيدن و بهرهبردارى از نور قرآن است.
بودهاند كسانى كه در شبانه روز يك قرآن ختم مىكردند و يا در سه روز و يا بيشتر و كمتر به قرائت تمام قرآن موفق مىشدند. اين قرائت براى كسانى كه چنين هدفى دارند، ديگر يك امر خستهكننده و تكرارى نخواهد بود، چون با هر مرتبه تكرار به يك نوع تسلط وسيعتر دست مىيابند. نتيجهى اين قرائتهاى مداوم اين است كه كلمههاى قرآن و سپس ترجمهى قرآن براى آنها آشكار مىشود و آنگاه مىتوانند مصداقهاى مجهول را در يك جا بنويسند تا با آيههاى ديگر آن را تفسير كنند و آيههاى مشكل را همينطور بررسى نمايند.
📚 #روش_برداشت_از_قرآن ص۶۰
🌿 @einsad