هدایت شده از مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
امام خامنهای: اگر در جایی احساس کردید که مسئولیت شما موجب این است که کارها راکد بشود، حتماً مسئولیت را واگذار کنید. آقایی است که اشتغالات خیلی زیادی دارد. این، به کارها نمیرسد و همینطور در آنجا مانده است. این شغل را به یک نفر دیگر واگذار کنند که بیاید، سریع این کار را انجام بدهد. یعنی این طور نباشد که برای ما، شغل مسألهی اول باشد. مسأله اول کار است. ۱۳۶۹/۴/۴
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🌿 #معرفی_کتاب 👇
📚 از معرفت دینی تا حکومت دینی
مولف: استاد علی صفایی حائری
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🌿 #معرفی_کتاب
📚 از معرفت دینی تا حکومت دینی
مؤلف: استاد علی صفایی حائری
ناشر: لیلة القدر
از خود آگاهی تا عبودیت تا جامعه و حکومت اسلامی؛
✅ اگر آدمی در همين محدوده هفتاد سال مطرح باشد به بيش از سه اصل علم و اطلاعات، قراردادها و منافع مشترک هيچ احتياج ندارد. در اين سطح بر فرض، خدا اثبات شود و يا در اعتقاد انسان ريشه بگيرد و بر فرض هم که رسول و ولیّ و مذهب، موثر و مفيد باشند، اما هيچ ضرورتی ندارند و لازم نيست که مبنای زندگی فردی و جمعی انسان باشند. اين زندگی بيشتر از علم و قرارداد و منافع مشترک، چيز ديگری را نمی خواهد.اما اگر آدمی برای وسعتی بيش از هفتاد سال و با توجه به عوالمی ديگر، چه محتمل و چه متيقن بخواهد برنامه ريزی کند و بخواهد برای اين استمرار و ارتباط حساب باز کند، ديگر علم و تجربه و قراردادها و منافع مشترک کارگشا نخواهند بود و نه تنها علم که حتی عقل و فلسفه او و عرفان و قلب او هم کفاف اين همه رابطه را نخواهند داد. در اين وسعت، آدمی محتاج وحی است.
✅ در اين مختصر، نشان داده شده که چطور وحی، يعنی بينات و کتاب و ميزان، يعنی روش ها و اهداف و احکام، به تربيت رسول و تربيت او و روش هايش و با توجه به قدر و استمرار و ارتباط انسان و با توجه به ارزش ها و اهداف او، به تقدير و تربيت و تشکل انسان روی می آورد و معرفتی را تشکيل می دهد که اين معرفت به عهد و عبوديت و اين عبوديت به جمع و جامعه و روابط آدمی و سپس به حکم و حکومت، می انجامد. اين نوشته، نموداری است از معرفت دينی تا جامعه دينی، تا حکومت دينی که به مباحثی از قبيل شبهات در حوزه دين و حکومت دينی، حکومت در اديان وحيانی، طرح کلی دين و نظام سازی و حکومت دينی در حوزه مسلمين و... می پردازد.
✅ کتاب «از معرفت دینی تا حکومت دینی» سعی دارد به یافتن تعریف جامعی از مفهوم حکومت و دین بپردازد و با ذکر خصوصیات حاکم، پاسخ این پرسش اساسی را به دست آورد که:
آیا حکومت دینی معنایی دارد و این دو با هم جمع و ترکیب می شوند؟ و اصولاً چگونه یک حکومتی دینی می شود؟
خرید و سفارش کتاب:
http://www.einsad.ir/Main.php?pid=order
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅ #وظایف_همسران
🔶استاد علی صفایی حائری:
تو كه روابط بسيار و مشكلات زيادى دارى، همسرت را براى برخورد و تحمل آمادگى بده.براى بار سالها و ماهها، روزهايى يا ساعتهايى بار آنها را بردار. اين گونه همكارى را به آنها بياموز.
آن كس كه نيرومندتر و با ظرفيتتر است،بار بيشترى را برمىدارد. تو كه پاى زندگى هستى، رجل و مرد خانه هستى، از بارها شانه خالى مكن.
تو كه پيوند را خواستهاى به جدايى فكر نكن، حتى اگر همسر تو جدايى را خواست و تو هم در دل خواستار بودى، شتاب نكن. جوانمرد،بارى را كه برداشته به زمين نمىكوبد و حتى تا آنجا كه معقول است، زمين نمىگذارد.
اگر جدايى آخرين درمان بود، در هنگام جدايى از احسان چشم پوشى نكن. انتقام نگير. إِمْساكٌ بِمَعْرُوف أَوْ تَسْريحٌ بِاِحْسان؛ ١با خوبى نگاه داشتن، يا با احسان و زيبايى رها كردن، اين دستور خداست.
📚 روابط متکامل زن و مرد، صفحه 25
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅ تولد دوباره
استاد علی صفایی حائری
تو يك بار از مادر متولّد شدى و اين بار بايد از خودت بيرون بيايى؛ از نَفس، از غريزه ها، از عادتها متولّد شوى؛ كه #عيسى مى گفت: «لا يَلِجُ فِى الْمَلَكُوتِ مَنْ لايُولَدُ مَرَّتينِ»؛ كسى كه دو بار متولّد نشود، به ملكوت خدا راهى ندارد.
📚نامه های بلوغ، ص 17
كسى كه دوبار متولد نشود به ملكوت راه نمى يابد. كسى كه از خودش بيرون نيامده، همان حيوان است كه با غريزه حركت مى كند و با طبيعتش راه مى رود و بر اساس بازتاب ها و عمل و عكس العمل زندگى مى كند.
📚صراط، ص 97
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
4_5803062517013938807.mp3
609.7K
✅ #نیازها_در_جمع 1⃣
🔶استاد علی صفایی حائری
کسانی که بخاطر حق جمع شده اند نمی توانند بخاطر باطل ها از هم جدا شوند...
🌿 @einsad
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
💠 قیام رامبد ، علیه دموکراسی
🔶 خندوانه و ادابازی دیشب ، آموزش آرام "فلسفه سیاسی و عبور از دموکراسی" بود.
یکی از دو تیم شرکت کننده ، متبحر به کدگذاری و جعل رمز برای فهماندن حروف و کلمات بود. این باعث شده بود هیات اندیشه ورز مسابقه ، قوانین سخت گیرانه ای وضع کنند.
نکته اول و مهم اینکه در جعل و وضع این قوانین ، نه نظر بینندگان را پرسیدند و نه به نظر شرکت کنندگان وقعی نهادند. آنچه در این قانون گذاری مهم بود ، رعایت عدالت و فرصت برابر در مسابقه بود. و این ، همان قانون گذاری ولایت مدارانه است!
نکته دوم این بود که یکی از دو تیم ، دارای بازیگران مطرح و محبوب بود و تیم دیگر ، متشکل از هنرمندانی گمنام و غیرنام آور. این ، فضای استودیو را به نفع تیم بازیگران سنگین کرده بود.
تیم متشکل از بازیگران ، چند باری به استفاده از رموز ویژه میان خود رو آورد. داور بابت تخطی از قانون به آنها تذکر داد. قرار شد از حاضرین در استودیو رای گیری شود که از تیم مذکور امتیازی کسر شود یا نه. اکثریت قریب به اتفاق که متاثر از محبوبیت اعضای این تیم بودند ، از خطای آنها چشم پوشی کردند و به نفع آنها رای دادند.
تیم داوران ، چند باری بابت خطای این تیم تذکر داد. یکی از اعضای تیم گفت: مردم ، بهترین قاضی هستند. رای گیری کنید که خطا کرده ایم یا نه. رامبد جوان ، زیرکانه پاسخ داد: حالا که دیده ای هر کار کنید طرف شما هستند ، دائما بحث رای گیری را پیش می کشید؟ خیر ؛ خودم قضاوت خواهم کرد!
این گفتگو اما در فضای سیاست کاملا آشنا بود. آنانکه روش های مدیریت افکار عمومی را خوب بلدند ، در هر بزنگاهی پیشنهاد رفراندوم می دهند. دائما نتایج انتخابات را یادآوری می کنند و رقبا را از انتخابات و رای مردم می ترسانند.
ولی پاسخ رامبد ، حکیمانه ترین شورش نرم بر دموکراسی بود.
و اما نکته آخر اینکه مردم سالاری دینی ، نه این است. مردم سالاری دینی ، حمایت همه جانبه و مردمی ، از داور عادل و حقجوست. که صد البته ، همیشه با خطر مظلومیت و مقهوریت در مواجهه با سوارکاران رای مردم مواجه است.
رمز مظلومیت ولایت و ولی حق ، چیزی جز این نیست.
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از صحیفه نور امام خمینی (ره)
بدبختی ملت ما آنوقتی است که ملت ما از قرآن جدا باشند، از احکام خدا جدا باشند، از امام زمان جدا باشند. ما آزادی در پناه اسلام می خواهیم استقلال در پناه اسلام می خواهیم اساس مطلب اسلام است.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
📚صحیفه نور ، جلد ۶ ، صفحه ۲۶۹
👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره)
✅ @Sahifeh_noor
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅ #تربیت_کودک
🔶استاد علی صفایی حائری:
كسى كه مىخواهد كودك را به هدفى،به مكتبى،به عقيدهاى پاى بند سازد، نبايد اينها را به او تزريق كند و تحميل كند و با جايزهها و كف زدنها او را حركت بدهد و با شعارها او را داغ كند.
نبايد كودك را سنتى بار بياورد؛ چون اين سنتها در دوران بلوغ گرفتار ضد سنّتها مىشوند و كنار مىروند.
📚 #تربیت_کودک ، ص 37
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
📚 #معرفی_کتاب
📗 #رشد
📝 #استادعلی_صفائی_حائری
🔸 کتاب «رشد» نخستین کتاب استاد علی صفایی حائری است. به توصیه شاگردان استاد، برای آشنایی با اندیشه وی، و هم برای آغاز سلوک و جریان فکری در فرد، بهتر است از این کتاب آغاز کرد.
🔹استاد صفایی در این کتاب از نگاه سطحی به مفاهیم دینی انتقاده کرده و تعریفهایی نو از اسلام، ایمان، تقوا، احسان و اخبات ارائه داده است.
🔸مهمترین مسئله کتاب نظریه جدیدی است که در آن درخصوص هدف نهایی خلقت انسان مطرح شده است.
🔹 در این کتاب استاد صفایی نشان میدهد که هدف از آفرینش انسان تکامل نیست. سپس با تکیه بر سوره عصر، به جای آن، «رشد» را هدف خلقت انسان معرفی میکند، تعریفی از آن ارائه میدهد و دو عامل مهم از عوامل آن را توضیح میدهد.
🔸 در صفحه ۲۱ کتاب آمده است:
«انسان برای مسألهای بالاتر از شکلگرفتن و تکاملیافتن باید بکوشد؛ چون تنها این کافی نیست که شکل بگیریم و در ابعاد وسیع ماده و معنا تکامل پیدا کنیم؛ زیرا با این تکامل یافتن، مسأله بنبست و عبث و پوچی زودتر پیش میآید و عمیقتر مطرح میگردد.
کسی که بهترین ماشین را و شکل گرفتهترین وسیلهها را و تکامل یافتهترین مرکبها را با خود دارد، مسأله بنبست و ترافیک و محدودیتها را بیشتر احساس میکند و عمیقتر میفهمد.»✅
هدایت شده از معامله گران حرفه ای | Traders Professional
هر کدام از کشورهای دنیا به اندازه کدام استانهای ایران میباشند !؟
@danistha
هدایت شده از #کارِفرهنگی | sadatstu.ir
وقتی #کارفرهنگی را شروع میکنید،
با اولین چیزی که باید بجنگیم #خودمان هستیم.
[مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده]
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
📚 #معرفی_کتاب روزهای فاطمه؛ شرحی بر خطبه فدکیه حضرت زهرا
مؤلف:استاد علی صفایی حائری
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
📚 #معرفی_کتاب #روزهای_فاطمه ؛ شرحی بر خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها
مؤلف: استاد علی صفایی حائری
🔸روزهای فاطمه دست نوشته ای است مختصر از مرحوم استاد و در آن به دو شکل حمايت فاطمه(س) از ولیّ خدا و احقاق حق علی(ع) به صورت مختصر و مفيد توضيحی آمده است. در قسمت دوم اين کتاب به شرحی از خطبه حضرت زهرا(س) در مسجد مدينه(خطبه فدک)، پرداخته شده است. در اين قسمت، از زيبايی و قدرت و پيام و ارتباط و انسجام اين خطبه، نمونه هايی آورده شده و نشان داده شده که تفاوت اين خطبه با خطبه هايی که از فصحاء و بلغای عرب مثل صهبان وائل و غيره، نقل می کنند، چقدر زياد است و مقايسه ها، مع الفارق.
البته اين قسمت از مجموعه نوارهای ايشان در دهه محرم سال 1378، بعد از پياده کردن و تحقيق کامل، تهيه و تنظيم و به صورت نوشتاری درآمده.
🔹در اين کتاب اين عناوين به چشم می خورد:
روزهای فاطمه،
تربيت رسول،
وضعيت عرب قبل از بعثت،
تحولات بعد از رحلت رسول، فقه فاطمه(س)،
عوامل اعراض از رسول،
انصار در نگاه فاطمه(س)،
جايگاه گفت و گوی تمدن ها،
فدک از اموال فاطمه(س)
و...
✅ سفارش وخرید کتاب:
☎️ تلفن: 02537712328
📱 همراه: 09127461022
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
4_5841444599628824690.mp3
4.5M
فصل دوم بازخوانی اثار استاد صفایی حائری (کتاب صراط، مسئولیت و سازندگی)
دوشنبه ها، ساعت ۱۲ الی ۱۳:۳۰ کلاس ۴۱ مسجد حضرت زهرا (س)
ثبتنام ارسال نام و نام خانوادگی به شماره۰۹۳۵۸۱۳۶۶۲۲
شروع دوره پانزدهم بهمن ماه
پاتوق فرهنگی دفتر نهاد
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
4_5803062517013938811.mp3
361.9K
✅ #نیازها_در_جمع 5⃣
استاد علی صفایی حائری
در کارها باید آگاهی، عشق و امکانات فراهم باشد...
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅تربيت انسان
🔶استاد علی صفایی حائری:
تربيت انسان نمىتواند مسخ او و پوك كردن او و غلتاندن او باشد. هر گونه تربيتى كه با دست خودم تحقق نگيرد و با انتخاب من همراه نباشد، در واقع مسخ كردن من و نفى كردن من حساب مىشود.
و اين است كه تربيتهاى تلقينى و تقليدى و تحميلى و سنتى ارزش نخواهند داشت، حتى ضد ارزش هستند و عامل نفى انسان و آخر سر هم باعث عصيان و طغيان او.
📚 #مسئولیت_و_سازندگی ج۱ ص۳۹
🌿 @einsad