#معارف_ذکرهای_نماز
🌹 فایده #استغفار 🌹
💛 عن محمّد بن الريّان: كَتَبتُ إلى أبِي الحَسَنِ الثّالِثِ عليه السلام أسأَلُهُ أن يُعَلِّمَني دُعاءً لِلشَّدائِدِ وَ النَّوازِلِ وَ المُهِمّاتِ و قَضاءِ حَوائِجِ الدُّنيا وَ الآخِرَةِ،
💛 و أن يَخُصَّني كَما خَصَّ آباؤُهُ مَوالِيَهُم. فَكَتَبَ إلَيَّ: الزَمِ الاستِغفارَ.
🧡 محمّد بن ريّان: به #امام_هادى عليه السلام نوشتم و درخواست كردم كه دعايى براى سختىها و بلايا و گرفتارىها و برآورده شدن حوايج دنيا وآخرت، به من بياموزد
🧡 و به من، عنايت خاصّ ورزَد، چنان كه پدرانش به دوستانشان عنايت ويژه داشتند. امام عليه السلام به من نوشت: « [استغفرالله ربی و اتوب الیه] را زیاد بگو ».
📚 بحار الانوار، ج 93، ص 283.
👌 در روایات هفتاد بار #استغفار در تعقیبات #نماز_عصر و هفتاد بار در #قنوت #نماز وتر سفارش شده است، همچنین گفتن این ذکر بعد از تسبیحات اربعه در رکعت سوم و چهارم و بین دو سجده هر رکعت نماز سفارش شده است.
مرکزتخصصینماز 🔴 @namazmt
هدایت شده از مرکز تخصصی نماز
استاد محمدی؛ تفاوت صفت رحمان با رحیم در بسم الله الرحمان الرحیم چیست؟.mp3
زمان:
حجم:
873.4K
#پرسمان_نماز
🕋 تفاوت صفت رحمان با رحیم در #بسم_الله_الرحمن_الرحیم چیست؟ 🕋
#استاد_محمدی
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
🆔 @namazmt
#دعوت_به_نماز
🕋 متغیرهای موقعیتی مربوط به مدرسه که در تشویق دانش آموزان به #نماز موثر است:
🌹
1⃣1⃣ معلمان دینی و عربی و #قرآن در جذاب سازی کلاس خود بکوشند و معلمانی که به ظاهر درس آنها در ارتباط با #نماز نیست مثل معلم ریاضی، فیزیک، شیمی گاهی در بین درس درباره آثار فواید و فلسفه نماز برای دانش آموزان صحبت کنند.
🌹
2⃣1⃣ برگزاری مسابقاتی مثل خاطرات نمازی دانش آموزان، جدول نماز ، شعر ، قصه ، معما ، نقاشی ، داستان ، احادیث با موضوع نماز.
🌹
3⃣1⃣ تعطیل کردن کلاس و تمام فعالیتهای دیگر به هنگام اقامه نماز
🌹
4⃣1⃣ استفاده از سخنرانان و کارشناسان متخصص نماز در مدرسه برای پاسخ گویی به پرسش های نمازی دانش آموزان. (برگزاری اجلاس مدرسهای نماز)
🌹
📚 #استاد_علینقیفقیهی ، شیوههای ترغیب و جذب به نماز، خلاصه ای از صفحه ۲۹۷ تا ۳۰۲.
------🌸🍃🌸-------
@namazmt مرکزتخصصینماز
------🌸🍃🌸-------