#دعوت_به_نماز
🕋 متغیرهای موقعیتی مربوط به مدرسه که در تشویق دانش آموزان به #نماز موثر است:
🌹
1⃣1⃣ معلمان دینی و عربی و #قرآن در جذاب سازی کلاس خود بکوشند و معلمانی که به ظاهر درس آنها در ارتباط با #نماز نیست مثل معلم ریاضی، فیزیک، شیمی گاهی در بین درس درباره آثار فواید و فلسفه نماز برای دانش آموزان صحبت کنند.
🌹
2⃣1⃣ برگزاری مسابقاتی مثل خاطرات نمازی دانش آموزان، جدول نماز ، شعر ، قصه ، معما ، نقاشی ، داستان ، احادیث با موضوع نماز.
🌹
3⃣1⃣ تعطیل کردن کلاس و تمام فعالیتهای دیگر به هنگام اقامه نماز
🌹
4⃣1⃣ استفاده از سخنرانان و کارشناسان متخصص نماز در مدرسه برای پاسخ گویی به پرسش های نمازی دانش آموزان. (برگزاری اجلاس مدرسهای نماز)
🌹
📚 #استاد_علینقیفقیهی ، شیوههای ترغیب و جذب به نماز، خلاصه ای از صفحه ۲۹۷ تا ۳۰۲.
------🌸🍃🌸-------
@namazmt مرکزتخصصینماز
------🌸🍃🌸-------
#پرسمان_نماز
💟 با این که پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) در راه راست بود، پس چرا در حال #نماز مى فرمود: «اِهدِنَا الصَّراطَ المُسْتَقِیمَ»؛ (ما را به راه راست هدایت کن!)
🔹 همچنان که اصل پیدایش یک پدیده در پرتو علّت و شرایط خاصّى صورت مى گیرد، همچنین استمرار و ادامه وجود آن، شرایط و مراقبت هاى خاصّى لازم دارد تا به آن لباس استمرار و بقا بپوشاند و از زوال و فناى آن جلوگیرى کند.
🔸 موضوع هدایت به راه راست نیز مشمول همین قانون است. بقا و ادامه هدایت هر فرد و یا جامعه، به مراقبت ها و شرایط خاص نیازمند است.
🔹 بنابراین، یک فرد و یک اجتماع هرچند در شرایط کنونى از نظر هدایت و عقاید در درجه عالى و ممتاز قرار بگیرد، ولى آینده او مبهم است. او باید از وضع فعلى استفاده نماید و رو به درگاه الهى آورده و از او جدّاً بطلبد که این نعمت را که هر لحظه ممکن است دستخوش فنا و زوال گردد، در حقّ او در تمام ادوار عمر برقرار بدارد.
🔸 و اگر یک فرد هدایت یافته، بگوید: «اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ»؛ (ما را به راه راست هدایت کن!) هدف این است که ما را در این راه پایدار فرما! و این نعمت را درباره ما مستمر و دائمى گردان.
🔹 [ کسی که از شهر خود به سمت مشهد حرکت می کند هم باید راه درست را بداند و هم در راه درست بماند،
👈 مسلمانان وقتی دعا می کنند که«اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ» یعنی درخواست میکنند که راه درست را بدانند و و در آن راه بمانند و
👈 پیامبر اکرم که چنین دعایی می کند منظور از این است که در راه درست که آن را میداند، بماند]
📚 پاسخ به پرسش های مذهبی، آیات عظام مکارم شیرازی و جعفر سبحانی، ص ۴۸۱.
مرکز تخصصی نماز
------🌸🌹🌸-------
http://eitaa.com/joinchat/3794927616C787ef768cc
------🌸🌹🌸-------
هدایت شده از مرکز تخصصی نماز
#دانلود نرم افزار #اندروید #راه_های_تکمیل_نماز با موضوعات
1⃣🌷 افزایش حضور قلب و نماز اول وقت و نماز جماعت
2⃣🌷 نمازهای مستحبی و تعقیبات نماز
3⃣🌷 بررسی موانع قبولی نماز
4⃣🌷 به همراه متن کتاب راه های تکمیل نماز
5⃣🌷 با ۱۰۷ فایل صوتی کوتاه از #استاد_محمد_ابراهیم_کفیل
👌 مفید و کاربردی برای مبلغان ، معلمان و یاوران نماز
برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید
👇👇👇
http://qunoot.net/File/file-1579770563-zn65oxugnpgb.apk
👆👆👆
مرکزتخصصینماز 🕋 @namazmt
🔴قابل توجه طلاب محترم🔴
✅پذیرش سطح سه رشته تخصصی معارف نماز
💠 مرکز تخصصی نماز برای نیمسال دوم سال تحصیلی 1401 - 1400 از میان برادران طلبه واجد شرایط برای تحصیل در سطح سه رشته تخصصی معارف نماز دانش پژوه می پذیرد.
⭕️زمان ثبت نام: 20 دی لغایت 30دی 1400
🔴ثبت نام غیر حضوری:
از طریق سایت معاونت آموزش حوزههای علمیه: http://reg.ismc.ir/rules/222
🔴مراجعه و تماس:
قم - خیابان شهداء - کوچه آمار (22) - پلاک 70 - مرکز تخصصی نماز
شماره تماس: 37733090
از ساعت 10 الی 14
جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط پذیرش به آدرس زیر مراجعه فرمایید.
https://qunoot.net/App/infos.item.php?showid=5257
استاد پناهیان ؛ نماز در عصر غیبت ارزشمند تر است یا در عصر ظهور؟.mp3
1.18M
#پرسمان_نماز
🌹 #نماز در عصر غیبت ارزشمند تر است یا در عصر ظهور؟ 🌹
#استاد_پناهیان
------🌸🍃🌸-------
@namazmt مرکزتخصصینماز
------🌸🍃🌸-------
#دعوت_به_نماز
🕋 متغیرهای موقعیتی مربوط به مدرسه که در تشویق دانش آموزان به #نماز موثر است:
💟
5⃣1⃣ نصب احادیث ، داستان ، شعر و... با موضوع نماز در تابلو مدرسه.
👌 (مناسب است خود دانشآموزان تشویق شوند تا چنین مطالبی را تهیه و در تابلو اعلانات نصب کنند)
💟
6⃣1⃣ عکسبرداری از دانشآموزان در حال نماز و نصب آنها در تابلو اعلانات.
💟
7⃣1⃣ طولانی و خسته کننده برگزار نکردن نماز.
👌 (در هنگام امتحان نماز کوتاهتر برگزار شود)
💟
8⃣1⃣ با گشاده رویی به #نماز دعوت کردن و پرهیز از تحمیل و اجبار برای حضور دانش آموزان در #نماز_جماعت .
💟
📚 #استاد_علینقیفقیهی ، شیوههای ترغیب و جذب به نماز، خلاصه ای از صفحه ۲۹۷ تا ۳۰۲.
------🌸🍃🌸-------
@namazmt مرکزتخصصینماز
------🌸🍃🌸-------
#احکام
🕋 آيا زدن دست بر روى زمين در #تيمّم لازم است يا صرف تماس و گذاشتن كفايت مىكند؟
💧 آيات عظام امام، سيستانى و نورى: زدن دست به محل تيمم لازم نيست و صرف گذاشتن و تماس كافى است؛ هر چند زدن بهتر (احتياط مستحب) است.
💧 آيات عظام بهجت، تبريزى، صافى، مكارم و وحيد: بنابر احتياط (واجب) زدن دست به محل تيمم لازم است و صرف گذاشتن و تماس با آن كافى نيست.
💧 آية الله فاضل: آرى، زدن دست به محل تيمم لازم است و صرف گذاشتن و تماس با آن كافى نيست.
📚 پرسش و پاسخ دانشجویی؛ دفتر سی ام؛ پرسش ۱۶۸.
↙️بپیوندید↙️
╭━❀🕊❀🌼❀🍃❀━╮
@namazmt
╰━❀🍃❀🌼❀🕊❀━╯
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 آموزش #عقاید ؛ معاد جلسه ۴ 🌼
💧🔹 از آن جا که اعتقادات، زیربنای رفتار انسان است ، تصحیح و تحکیم و تکرار آن، در دعوت به نماز بسیار مفید است.
💧🔹 #استاد_قرائتی با بیان زیبای خود #اصول_دین را در ۳۷ جلسه بیان کردند که به تدریج در کانال قرار می دهیم.
#اصول_دین
↙️بپیوندید↙️
╭❀🌹❀🌼❀🌹❀╮
@namazmt
╰❀🌹❀🌼❀🌹❀╯
استاد محمدی؛ آیا در برزخ و قیامت نماز هست؟.mp3
857.5K
#پرسمان_نماز
🕋 آیا در برزخ و قیامت #نماز هست؟ 🕋
مرکز تخصصی نماز
------🌸🌹🌸-------
http://eitaa.com/joinchat/3794927616C787ef768cc
------🌸🌹🌸-------
#دعوت_به_نماز
🕋 متغیرهای موقعیتی مربوط به مدرسه که در تشویق دانش آموزان به #نماز موثر است:
9⃣1⃣💛 تدارک برنامه پذیرایی مختصر در نمازخانه مثل شیرینی [حداقل برخی زمانها]
0⃣2⃣💙 استفاده از روحانی خوشرو و خوش بیان برای اقامه نماز و سخنرانی.
1⃣2⃣🧡 تعطیلی کادر دفتر، فروشگاه، کتابخانه و... به هنگام نماز جماعت.
2⃣2⃣💜 نامگذاری کلاسها به نامهای نزدیک به مفهوم نماز یا اجزای آن مثل کلاس وضو ، کلاس اذان، قیام ، قنوت ، تشهد و ... .
(کلاس ستایش ، پرستش ، نیایش)
📚 #استاد_علینقیفقیهی ، شیوههای ترغیب و جذب به نماز، خلاصه ای از صفحه ۲۹۷ تا ۳۰۲.
------🌸🍃🌸-------
@namazmt مرکزتخصصینماز
------🌸🍃🌸-------