eitaa logo
امامزاده ناصرالحق مروّج تشیّع در شمال
255 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
610 ویدیو
134 فایل
مدیر کانال @Roohollah_omran #امامزاده #ناصرالحق(۲۲۵-۳۰۴ه.ق)💐فقیه🌺متکلم🌻مفسر🌹منجم🍀راوی حدیث🌷مصنف کتب کثیره🌸بانی دانشگاه💐شاگرد امام🌼منجم🌱شاعراهلبیت🌺جدّاعلای سیدرضی و سیدمرتضی🌻حاکم عادل🍀مروج‌بزرگ‌تشیع🍂عالم شیعه اثناعشری... نگذارید غریب بماند
مشاهده در ایتا
دانلود
در شجره اهل بیت (قسمت دوم) در بعد از امامزاده علی بن عمر الاشرف بن امام سجاد علیه السلام، ادامه نیافت زیرا در تماس با مؤلف آن، جناب پناهی‌بخش، به لزوم اصلاحات درباره (از نوادگان علی بن عمر الاشرف) اشاره گردید و ایشان پذیرفتند در چاپ های آینده، اصلاح بفرمایند از استاد پناهی‌بخش سپاسگزاریم☘🌹 لازم به ذکر است که در چاپ های قبل، صرفا به امام زیدیه بودن اشاره میشد؛ گویی خود ایشان نیز زیدی بوده باشند؛ [باوری که همچنان رایج است] در حالیکه در کانال، دلایلی بر ۱۲ امامی ایشان بیان گردید.
استادی مقدم کاظم ... بازشناسی مؤلف تفسیر منسوب به امام حسن عسکری (ع( ... در این مقاله بیان می گردد که این تفسیر برای امامزاده ناصرالحق است..pdf
547.7K
مقاله بازشناسی مؤلف تفسیر منسوب به امام حسن عسکری (ع) کاظم استادی مقدم دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث، دانشگاه قرآن و حدیث، قم، ایران
استادی مقدم کاظم ... مقاله وضعیت اعتبار سنجی تفسیر منسوب به امام حسن عسکری ..... شواهد می گوید این کتاب برای ناصر اطروش است.pdf
1.57M
مقاله: وضعیت اعتبارسنجی تفسیر منسوب به امام حسن عسکری(ع) نوع مقاله : علمی پژوهشی نویسنده: کاظم استادی چکیده از گذشته تا کنون، نظرات متضادی پیرامون تفسیر منسوب به امام حسن عسکری(ع) بیان شده است؛ عده‌ای از اندیشمندان کتاب را مخدوش و موضوع می‌دانند، و به آن تصریح نموده‌اند؛ و عده‌ای از علماء نیز کتاب را به تصریح یا استفاده، معتبر دانسته‌اند. با توجه به این مناقشات و مخصوصاً ایراد اشکال به انتساب تفسیر به امامین عسکریین(ع)، این مسأله به وجود می‌آید که: اصالت کتاب تفسیر عسکری چگونه است؟ اعتبار این کتاب در چه وضعیتی قرار دارد؟ آیا دلایلی بر عدم انتساب یا انتساب تفسیر به امامین عسکریین(ع) قابل طرح هستند؟ نتیجه پژوهش نشان می‌دهد که، این تفسیر به دلایل مختلفی، هم معتبر نیست و هم از امامین عسکرین(ع) نیست؛ همانند: 1ـ مشهور نبودن تفسیر در بین امامیه تا قرن ششم. 2ـ عدم شناسائی تفسیر و راوی آن در فهارس و تراجم متقدم و متأخر. 3ـ مورد «مناقشه» بودن تفسیر، از ابتدای رواج. 4ـ مشکلات رجالی و اسنادی، همانند تفاوت سند نسخه تفسیر در احتجاج با سند نسخه خود تفسیر. 5ـ ناهماهنگی داستان‌های راویان تفسیر با امام عسکری(ع). 6ـ مورد استفاده قرار نگرفتن تفسیر توسط جمهور علمای امامیه. از سوی دیگر، شواهدی نشان می‌دهد که مؤلف تفسیر عسکری، است.
[ثواب الحزن و البكاء على الحسين ع‏] أَلَا وَ لَعَنَ اللَّهُ قَتَلَةَ الْحُسَيْنِ وَ مُحِبِّيهِمْ وَ نَاصِرِيهِمْ، وَ السَّاكِتِينَ عَنْ لَعْنِهِمْ مِنْ غَيْرِ تَقِيَّةٍ تُسْكِتُهُمْ. أَلَا وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى الْبَاكِينَ عَلَى بْنِ عَلِيٍّ ع رَحْمَةً وَ شَفَقَةً، وَ اللَّاعِنِينَ لِأَعْدَائِهِمْ وَ الْمُمْتَلِئِينَ عَلَيْهِمْ غَيْظاً وَ حَنَقاً أَلَا وَ إِنَّ الرَّاضِينَ بِقَتْلِ ع شُرَكَاءُ قَتَلَتِهِ. برگرفته از تفسیر منسوب به امام حسن عسکری (ع) که بنا بر مقاله آقای کاظم استادی، برای امامزاده ناصرالحق است.
👇🌹 أَلَا وَ صَلَّى عَلَى عَلَى بْنِ عَلِيٍّ ع رَحْمَةً وَ شَفَقَةً پ.ن: تفسیر منسوب به امام حسن عسکری، ص ۳۶۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در هیئت برادر طاهری 👇🌹 أَلَا وَ صَلَّى عَلَى الْبَاكِينَ عَلَى بْنِ عَلِيٍّ ع رَحْمَةً وَ شَفَقَةً پ.ن: تفسیر منسوب به امام حسن عسکری، ص ۳۶۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👇🌹 أَلَا وَ صَلَّى عَلَى الْبَاكِينَ عَلَى بْنِ عَلِيٍّ ع رَحْمَةً وَ شَفَقَةً پ.ن: تفسیر منسوب به امام حسن عسکری، ص ۳۶۹
🛕برج های آرامگاهی ایران(۳) 🕌شهرت محلی: شاهزاده ابراهیم، سيّد ظهيرالدّين مرعشى، از اين بنا با نام «مشهد لَلَه پرچين» ياد می‌كند. امامزاده ابراهيم و برادرش يحيى به همراه مادر بزرگوارشان به خاك سپرده شده‏اند. طبق شهرت محلی، نسب امامزاده ابراهيم، به موسى الكاظم(ع) می‌رسد. 🌍آدرس بقعه: در گذشته اين بقعه در گرجى محلّه يا آسياب سر، اطراف شهر آمل واقع بود، امّا امروزه در ميان قبرستان بزرگ شهر آمل قرار دارد. 🕍تاریخ ساخت بقعه: تاريخ سال 925 قمری در روى صندوق مرقد خوانده مى‌شود. 📜نسب شریف: بر خلاف شهرت محلی، وی ابومحمّد ابراهيم و ابوالفضل يحيى ابنى حسن الداعى الصغير بن قاسم بن حسن بن على بن عبدالرحمن الشجرى بن قاسم بن حسن بن زيد بن امام حسن(ع) است. مادر این دو بزرگوار فاطمه بنت ابى‏الحسين احمد بن حسن الناصر للحق بن على بن حسن بن على بن عمرالاشرف بن امام على بن حسين السجّاد(ع) است. ⏰تولد و وفات: از سادات قرن چهارم هجری ⚡ویژگی ها: از امیران علوی آمل در دولت علویان طبرستان. 🗓توضیحات: شيخ الشرف عبيدلى نسّابه دربارة ابوالفضل يحيى و برادرش ابراهيم مى‌نويسد: «و ابوالفضل يحيى كان عظيم القدر و المحل بآمل، و كان كريماً و له فضايل و مكارم...و ابراهيم بن حسن الداعى، له ابوطالب حمزه، و اسماعيل ابوعلى، و مهدى ابوحرب». 📖تاریخ و شماره ثبت در آثار ملی: در تاریخ ۱۳۱۰/۱۰/۱۵ و به شماره 63 📚👈کتاب هزار مزار ایران، مازندران 🕌دانشنامه بقاع و اماکن متبرکه👇🌺 https://eitaa.com/joinchat/520356633C00c720f073
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی «ارزش‌های دینی» پولی شود، اشرافیت هم توجیه می‌شود! 🔹حجت‌الاسلام قنبریان: وقتی حرم امام رضا (ع) و سایر امامزادگان کالا شود و یک قبر ۱.۵ تا ۲ متری در آن ۵۰۰ میلیون و ۷۰۰ میلیون فروخته شود، آن وقت مجلل‌ترین پنت‌هاوس تهران هم توجیه می‌شود. @Farsna
📚کتاب هزار مزار ایران، استان مازندران از مجموعه ۲۱ جلدی است که به معرفی مزار امامزادگان و بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران می پردازد. در این کتاب ۷۸ بنای تاریخی استان معرفی شده است 📝نویسنده: فقیه بحرالعلوم 📗قطع: پالتویی و رنگی 📚انتشارات: وثوق 🗓سال۱۳۹۱ 📖 ۳۱۲ صفحه 💵قیمت:۱۷۰.۰۰۰تومان جهت سفارش کتاب 👇👇👇 @Taghavi124 دانشنامه بقاع و اماکن متبرکه👇 @Daneshnamebegha http://shrines.ir/post/1733/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ شبهه: چرا عربستان یه دونه امامزاده نداره اما تو ایران این همه امامزاده هست؟ محمدی
✅پرسش: زیارت امامزادگان از مصادیق کدام آیه قرآن است..!؟ ✍️پاسخ:در بخشی از آیه 21 سوره مبارکه کهف درباره ساخت بنایی بر مقبره اصحاب کهف چنین آمده: «...فَقَالُوا ابْنُوا عَلَیْهِمْ بُنْیَانًا رَبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قَالَ الَّذِینَ غَلَبُوا عَلَى أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَیْهِمْ مَسْجِدًا»؛ پس [عده‏ اى] گفتند بر روى آنها ساختمانى بنا کنید پروردگارشان به [حال] آنان داناتر است [سرانجام] کسانى که بر کارشان غلبه یافتند گفتند حتما بر ایشان معبدى بنا خواهیم کرد ساختن مسجد بر مزار اولیاى خدا، ریشه ى قرآنى دارد. بنابراین زیارت امامزادگان می تواند مصداقی از این آیه شریفه باشد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مرکز ملّی پاسخگویی ‌به سؤالات دینی
📚 فرهنگ جامع امامزادگان و بقای متبرکه
⭕️زیارت قبور و مزارهای 🔹یکی از کرامت‌ های شیعه قبور و مزارهای است لذا نباید از آنها غافل باشیم و خود را اختیاراً محروم سازیم! 📕بهجت‌الدعاء، ویراست سوم، ص٢۶۴ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
ا❁﷽❁ا 💠 دو نکته درباره زیارت قبور انبیاء، ائمه و امامزادگان 🔷نکته اول اینکه: 🔸زیارت قبور بزرگان و نیکنامان و تجلیل و احترام آن‏ها، نه تنها مورد است، بلکه ریشه در دارد 🔸و در جهان‏بینى ‏هاى مختلف و ادیان آسمانى دیگر، به شکل‏هاى گوناگون دیده مى ‏شود. 🔸نقل شده: در یونان باستان، وقتى فیلسوف معروف، در روستاى «اسطاغیرا» از دنیا رفت، اهالى آن‏جا استخوان‏هاى پوسیده‏ اش را در ظرف مسى نهاده و دفن کردند، سپس در کارهاى مختلف علمى و غیرعلمى، هنگام برخورد با مشکلات، به آن مکان رفته و در آن‏جا به بحث و مشورت مى ‏پرداختند و معتقد بودند اجتماع در آن محل، به عقلشان مى ‏افزاید و بهتر بر مشکلات، فائق مى‏ آیند. 🔸همین طور وقتى حضرت موسى علیه السلام از دنیا رفت، امت او وسایل شخصى و یادگارهایش را در صندوقى به نام صندوق یا تابوت عهد یا تابوت «سکینه» جمع کردند و به آن تبرک مى ‏جُستند و در جنگ‏ها، پیشاپیش صفوف، آن را با خود مى ‏بردند و معتقد بودند به آن‏ها آرامش و ثبات قلب مى ‏دهد . 🔷نکته دوم اینکه: 🔸تجلیل از قبور پیغمبران و امامان و ذریه آن‏ها، لازمه عقلى و عرفى محبت و مودت به آن‏هاست، که در آیات و روایات اسلامى به آن، امر شده است. 🔸 آرى، انسان وقتى کسى را دوست دارد و به او عشق مى ‏ورزد، قطعاً پس از مرگ نیز او را از یاد نمى ‏بَرد و هماره یاد و خاطره‏ اش را در دل زنده نگاه مى‏ دارد. 🔸🔹 🔺 📘 ✍️ 📱لینک کتاب در سایت کتابخوان همراه B2n.ir/p91928 🔸🔹🔸🔹🔸 📚کانال کتاب فاطمی مرکز آفرینش های فرهنگی هنری آستان مقدس قم