بسمه تعالی
🔻باتوجه به احتمال محدودیت دسترسی به تلگرام، شما می توانید مطالب کانال را با همین آی دی در پیامرسانهای ایرانی دریافت کنید.
🔸آی دی رسمی در همه پیام رسان ها، nasery_ir می باشد، برای مثال لینک کانال در دو پیام رسان سروش و ایتا به این صورت است:
✔️ سروش:
http://Sapp.ir/nasery_ir
✔️ ایتا:
http://Eitaa.com/nasery_ir
#مراقبه
🔻اگر درست به «يوم الدين» [قیامت] توجه بشود، خيلى از برنامه های انسان متفاوت مى شود؛ ما به «يوم الدين» درست فكر نكرده ايم تا سلطنت «مالك يوم الدين» را و مؤاخذاتی را که در آن روز می شویم، حس كنيم.
🔸همان «مالك يوم الدين» همه ی دنيا را كوچك مى داند و مى بيند؛ متاع دنيا را قليل مى داند. به هر حال بخشى از نسيان ما در اين زوايا هم هست که ما از تجلّی اسماء الهى غافل هستيم. همانطور که فرمود:
كلَّ يَومِ هو فى شأن(الرحمن،29)
ترجمه: و او هر روز در شأن و کاری است!
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
#تشتت #نفی_خواطر #توجه
🔻ما الآن گرفتاريمان در تشتّت فكرى است. درمانش هم عدم تشتت است و الا تذكّر مراتب دارد؛ اولين قدم تذكّر کم کردن تشتّت است؛ توجه چيز ديگرى است که اصلاً بعد خودش مى آيد.
🔸فعلا در ما توجه اين گونه (عدم تشتت) معنا مى شود. وقتى كه قواى عقلانى درون من خواب هستند، توجه يك رقم در من معنا پيدا مى كند؛ اما وقتى كه قوا بيدار شد و ارتباط با عالم غيب برقرار شد، توجه معنای ديگرى خواهد داشت که يك نوع نگهدارى و يك نوع ارتباط دائم است.
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
#رحمت
🔻وقتی که انسان در آيات و روايات برخورد مى كند به جريان هايى كه مربوط به افرادی بوده كه ارتباطى با حق تعالى داشته اند، می بیند خداى متعال خيلى عنايت و تفضّل دارد و به آن عبدى كه درصدد توجهات است، توجه دارد و هوای او را دارد و كارهايش را حل می كند.
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
🔻ایام ولادت با سعادت حضرت اباعبدلله الحسین، حضرت زین العابدین و حضرت اباالفضل العباس علیهم السلام را به محضر حضرت ولی عصر علیه السلام و همه محبین تبریک عرض می نماییم.
🔺 @nasery_ir
3.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_تصویری
🎥 قطعی بودن هدایتهای الهی
🔺 @nasery_ir
( #بازنشر )
#امام_حسین #دعا
🔻به مناسبت ولادت حضرت سید الشهداء علیهالسلام دعای خیلی جالبی از امام حسین علیهالسلام هست که در روز عاشورا میخواندند و در اعمال امروز هم وارد شده است، خیلی مضامین بلند و جالبی دارد.
🔸دعای حضرت این است:
اللَّهُمَ انْتَ مُتَعالِي الْمَكانِ، عَظِيمُ الْجَبَرُوتِ، شَدِيدُ الْمُحالِ، غَنِيٌّ عَنِ الْخَلائِقِ، عَرِيضُ الْكِبْرِياءِ، قادِرٌ عَلى ما يَشاءُ، قَرِيبُ الرَّحْمَةِ، صادِقُ الْوَعْدِ، سابِغُ النِّعْمَةِ، حَسَنُ الْبَلاءِ، قَرِيبٌ إِذا دُعِيتَ، مُحِيطٌ بِما خَلَقْتَ قابِلُ التَّوْبَةِ لِمَنْ تابَ الَيْكَ، قادِرٌ عَلى ما أَرَدْتَ، وَ مُدْرِكٌ ما طَلَبْتَ، وَ شَكُورٌ إِذا شُكِرْتَ، وَ ذاكِرٌ إِذا ذُكِرْتَ، ادْعُوكَ مُحْتاجاً، وَ ارْغَبُ الَيْكَ فَقِيراً، وَ افْزَعُ الَيْكَ خائِفاً، وَ أَبْكِي الَيْكَ مَكْرُوباً، وَ اسْتَعِينُ بِكَ ضَعِيفاً وَ أَتَوَكَّلُ علیک كافِياً احْكُمْ بَيْنَنا وَ بَيْنَ قَوْمِنا، فَانَّهُمْ غَرُّونا وَ خَذَلُونا وَ غَدَرُوا بِنا وَ قَتَلُونا، وَ نَحْنُ عِتْرَةُ نَبِيِّكَ وَ وُلْدِ حَبِيبِكَ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، الَّذِي اصْطَفَيْتَهُ بِالرِّسالَةِ وَ ائْتَمَنْتَهُ عَلى وَحْيِكَ، فَاجْعَلْ لَنا منأَمْرِنا فَرَجاً وَ مَخْرَجاً بِرَحْمَتِكَ يا ارْحَمَ الرَّاحِمِينَ.
(الإقبال،ج3، ص305)
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
#امام_زمان
🔻چه نسيانى بدتر از اينكه گاهی ممکن است ما در يک محيطى مانند حرم آقا امام رضا عليه السلام یا حرم حضرت معصومه عليها السلام یا یکی از مشاهد مشرفه باشیم و آقا بقية اللّه هم در آنجا حاضر باشند و ما متوجه حضور آقا نشويم؟
🔸یعنی ما را آن قدر نسيان گرفته باشد كه چه بسا مشغول عبادت هم باشيم؛ اما حضور آقا را حس نکنیم. چه نسیانی بدتر از این نسیان است؟!
🔹در حالی که يكى از مشخصه هاى حضور حضرت چنانچه بعضى از بزرگان نقل مىكردهاند این است كه حضرت صاحب عليه السلام اگر در يک محيطى حاضر بشوند، در و ديوار و سنگ و جمادات به وَجد مى آيند. آن وقت من به عنوان يك نفر اهل ايمان آنجا نشسته ام و هيچ حسّى و حركتى و تكانى برنمی دارم. اينها از موارد ادبار قلب و نسيان است.
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
#نبی_اکرم
🔻یکی از موضوعات قابل توجه، بحث سعه ی وجودی افراد است. بحث سعه ی وجودى از شاخه ها و ميوه هاى ولايت است. بايد این موضوع را در قرآن پيدا كرد كه به چه معنایی است؟
🔸قرآن در جريان انبياء، در مورد حضرت يونس عليه السلام مى فرمايد:
«وَ أَرْسَلْناهُ إِلى مِائَةِ أَلْفٍ أَوْ يَزيدُون»
و او را به سوی جمعیّت یکصد هزار نفری یا بیشتر فرستادیم!
(الصافات، 147)
🔹ولى قرآن براى حضرت رسول صلى الله عليه و آله و سلم می فرماید:
«وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمين»
و ما تو را جز برای رحمت جهانیان نفرستادیم.
(انبیاء، 107)
ببینید تفاوت راه از كجاست تا به كجا!
ادامه دارد...
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
* #حضرت_عباس
🔻در ایام ولادت حضرت اباالفضل عليه السلام به یک بیت شعر راجع به حضرت ابالفضل عليه السلام برخوردم خيلي جالب بود و آن اين بود كه ميگويد:
دستت به آب لب نزد و لب به آب دست
حيران نهاده ای به لب انگشت آب را
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
🔻چرا موقع ذکر برخی از القاب امام زمان علیه السلام از جا بر می خیزیم؟
🔹حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری نکته مهم و جذابی را در پاسخ این سوال ارائه کرده اند که مطالعه آنرا به همه دوستان سفارش می نماییم:👇👇👇
http://bonyadhad.ir/11827
ادامه مطلب قبل...
#حضرت_ابراهیم #توحید
🔻قواعد عالم خیلی روی برنامه و خيلى منظم است. كسى مى تواند خير را به بعد منتقل كند و ماندگار كند كه آن خير در وجود خودش معنا شده باشد.
🔸محدوده ی خير رسانی افراد با سعه ی وجودیشان منطبق است چه در دنيا و چه در آخرت. بزرگى و كوچكى خود انسان است كه بزرگى و كوچكى بهشتش را تعیین مى كند.
🔹شما در ديدگاه حضرت ابراهيم عليه السلام كه نگاه كنيد مى بينيد همه ی مبانى و دیدگاه های ایشان توحيدى است؛ لذا قرآن درباره ی او می فرماید:
«مِلَّةَ أَبيكُمْ إِبْراهيمَ هُوَ سَمَّاكُمُ الْمُسْلِمين»
از آیین پدرتان ابراهیم پیروی کنید؛ خداوند شما را در کتاب های پیشین و در این کتاب آسمانی «مسلمان» نامید.
(حج، 78)
🔸يعنى چه؟ يعنى همه ی شما سر سفره ی حضرت ابراهيم نشسته ايد. چرا؟ چون ديدگاه او، ديدگاه توحيدى و خدايى است نه دنیایی.
[لذا فردی مثل حضرت ابراهیم علیه السلام می تواند خیر توحید و اسلام را به افراد بعد از خود منتقل کند تا جایی که منصب پدری نسبت به آنها پیدا می کند آن هم نسبت به همه ی امت. این، بیانگر سعه ی وجودی ایشان است.]
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir