eitaa logo
الهادی
22هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
994 ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
* 💠 ضرورت تمرکز بر معرفی صحیح بزرگان اسلام 🔻مخالفان در طول تاريخ، بزرگان خود را خوب معرفی کردند و حضرت ابوطالب (عليه السلام) را از روي عناد مي‌کوبيدند! اما ما کم کار مي‌کنيم، کم ارتباط داريم و کم معرّفي مي‌کنيم. 🔸 از حضرت ابوطالب(عليه السلام) غافل هستيم. از حضرت حمزه غافل هستيم. از حضرت جعفر طيّار غافل هستيم. از حضرت خديجه کبري غافل هستيم. 🔹 ما نتوانستيم حق مطلب را در حدّ وظيفه و توان خودمان ادا کنيم. [ کار علمی درباره آنها ومعرفی آنها ویاد آنها] براي شخصيت ما و شاکله و تهذيب ما، ايمان ما، ارتباط و توسّل ما جايگاه خاصي دارد. ما اگر درباره آنها کار کنیم، خير و برکت آن را خواهیم ديد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺شناسه رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
🔹 وفات پدر آقا امیر المومنین، حضرت ابوطالب علیهما السلام را تسلیت عرض می نماییم و با هدیه ذکر صلواتی به روح منور ایشان چشم امید به کرامت بی پایان فرزند بی مثالش می بندیم. @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻بعثت پر برکت نبی مکرم اسلام، رحمة للعالمین، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله بر همگان مبارک باد. 🔺 @nasery_ir
* 💠 اتحاد روحانی پیامبر و امیرالمؤمنین 🔻 ارتباط [با اهل بیت علیهم السلام] راه دارد. شما نگاه کنید، مبعث رسول خداست؛ ولی زیارت مخصوصه امیر المؤمنین (ع) وارد شده است. این به خاطر اتحاد روحانی است. انسان می‌‌خواهد به رسول خدا کانال بزند، باید سراغ آقا امیر المؤمنین برود. حساب و کتاب دارد. 🔸 از طرف دیگر، برای زیارت آقا امیرالمؤمنین سفارش شده: چون به رواق رسیدی بگو: «السَّلَامُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ أَمِینِ اللَّهِ عَلَى وَحْیهِ وَ عَزَائِمِ أَمْرِهِ الْخَاتِمِ لِمَا سَبَقَ وَ الْفَاتِحِ لِمَا اسْتَقْبَلَ وَ الْمُهَیمِنِ عَلَى ذَلِک کلِّهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ السَّلَامُ‏ عَلَى‏ صَاحِبِ‏ السَّکینَةِ السَّلَامُ عَلَى الْمَدْفُونِ بِالْمَدِینَةِ السَّلَامُ عَلَى الْمَنْصُورِ الْمُؤَیدِ السَّلَامُ عَلَى أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ. کامل الزیارت /۴۲»‌ ‌ ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، ایتا و واتساپ: 👉🏻 b2n.ir/alhadi ‌ ‌
* ‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 در دعاها می‌خوانیم که «اللهم ارزقنی رزقاً حلالاً طیبا»، حلال به یک معناست و طیب به معنای دیگری است. 🔸 غذای طیب، غذای گوارایی است که وقتی وارد فضای دهان می‌شود، دهان [حس چشایی] بتواند آن را بشناسد. 🔹 انسان نمی‌تواند با غذاهای مرکب با ترکیبات مختلف ارتباط برقرار کند. می‌خورد؛ ولی خوردنی که حدود مشترک با یک حیوان است. سیر می‌شود و مشکلی از آن ناحیه ندارد ولی درک انسان بالاتر است، ارتباطش بالاتر است و طبع او مستقیم‌تر است. باید بتواند ارتباط برقرار کند و از خود فضای کام ارتباط شروع می‌شود و باید بتواند این غذا را ترجمه کند. 🔸 ممکن است یک غذایی حلال باشد، اما طیب نباشد، یا محکوم به حلیت باشد اما طیب نباشد. <کد 4334‌> ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 وقتی یک حیوان مثل یک میمون یک بیماری خاصی پیدا می‌کند، در بیابان راه می‌افتد و حس‌های او به او می‌گویند که کدامیک از این گیاهان برای درمان این بیماری به او کمک خواهند کرد. 🔸 در بعضی از موارد آن هوش و زکاوت را نشان نمی‌دهد و در خیلی از موارد هم نشان می‌دهد. مهم این است که در ساختار خودش یک ساختار تام و تمامی است که تا بیماری پیدا کرد، حس او به او می‌گوید که برگ این گیاه برای این موقعیت تو خوب خواهد بود. 🔹 در مورد مار هم می‌گویند وقتی چشمان مار ضعیف می‌شود، شروع به رفتن می‌کند و به گیاهی مثل گیاه رازیانه برخورد می‌کند تشخیص می‌دهد که برایش خوب است و به هر نحو استفاده می‌کند و مشکل خود را برطرف می‌کند. 🔸 چه می‌شود که یک حیوان به گونه‌ای در ساختار تعریف شده خود و ارتباط با خودش به گونه‌ای است که در زمان بیماری، طبعش به او می‌گوید که چه گیاهی او را درمان می‌کند؟! 🔹 ما باید در این قضایا توجیه شویم. الان طبایع به‌هم ریخته‌اند. شما فکر می‌کنید انواع غذا و ترکیبات جدید کم در آن آفت هست؟ 🔸 انسان به گونه‌ای ساخته شده که سلامت طبع از اولویت‌های اوست و غذایی که می‌خورد، درون و نفس او باید بتواند این غذا را ترجمه کند. <کد 4334> ‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حتی اگر به مقصد نرسیم... 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 ایجاد ترکیب و ارتباط علم اخلاق با طب نه اینکه از نظر علمای متأخر ایجاد شده باشد، آقا امیرالمؤمنین (علیه السلام) رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را تشبیه می‌کنند و می‌فرمایند «طبیبٌ دوّار بطبه»،( نهج البلاغة (للصبحي صالح) ص 156) 🔸 ارتباط این‌ها با هم زیاد است. موضوع پزشکی، بدن است. «موضوعُ کلُ علمٍ مَا یُبحَثُ فیه عَن عَوارِضِه الذَّاتیه»، [موضوع هر علم آن چیزی است که در آن علم از عوارض ذاتی آن بحث می شود] موضوع پزشکی بدن انسان است. «یبحث فیه عن عوارضه الذاتیه» یعنی در علم پزشکی از بیماری و صحت که عارض بر بدن می شود صحبت می شود. پزشکی به صورت خلاصه اگر بیان شود، همان نگاهداری صحت و دفع مرض و رفع مرض است. 🔹 اما در موضوع اخلاق ما «نفس» را داریم. آن هم «یبحث فیه عن عوارضه الذاتیه» است، منتهی در آنجا دیگر مسئله بیماری‌های جسمی نیست و مسئله بیماری‌های خوی و خلق و سجایا و شخصیت و شاکله هست، همه این‌ها تعابیری است که به ساختار انسانی می‌گویند. <کد 4334‌> ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌