eitaa logo
الهادی
22.1هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
997 ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 در دعاها می‌خوانیم که «اللهم ارزقنی رزقاً حلالاً طیبا»، حلال به یک معناست و طیب به معنای دیگری است. 🔸 غذای طیب، غذای گوارایی است که وقتی وارد فضای دهان می‌شود، دهان [حس چشایی] بتواند آن را بشناسد. 🔹 انسان نمی‌تواند با غذاهای مرکب با ترکیبات مختلف ارتباط برقرار کند. می‌خورد؛ ولی خوردنی که حدود مشترک با یک حیوان است. سیر می‌شود و مشکلی از آن ناحیه ندارد ولی درک انسان بالاتر است، ارتباطش بالاتر است و طبع او مستقیم‌تر است. باید بتواند ارتباط برقرار کند و از خود فضای کام ارتباط شروع می‌شود و باید بتواند این غذا را ترجمه کند. 🔸 ممکن است یک غذایی حلال باشد، اما طیب نباشد، یا محکوم به حلیت باشد اما طیب نباشد. <کد 4334‌> ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 وقتی یک حیوان مثل یک میمون یک بیماری خاصی پیدا می‌کند، در بیابان راه می‌افتد و حس‌های او به او می‌گویند که کدامیک از این گیاهان برای درمان این بیماری به او کمک خواهند کرد. 🔸 در بعضی از موارد آن هوش و زکاوت را نشان نمی‌دهد و در خیلی از موارد هم نشان می‌دهد. مهم این است که در ساختار خودش یک ساختار تام و تمامی است که تا بیماری پیدا کرد، حس او به او می‌گوید که برگ این گیاه برای این موقعیت تو خوب خواهد بود. 🔹 در مورد مار هم می‌گویند وقتی چشمان مار ضعیف می‌شود، شروع به رفتن می‌کند و به گیاهی مثل گیاه رازیانه برخورد می‌کند تشخیص می‌دهد که برایش خوب است و به هر نحو استفاده می‌کند و مشکل خود را برطرف می‌کند. 🔸 چه می‌شود که یک حیوان به گونه‌ای در ساختار تعریف شده خود و ارتباط با خودش به گونه‌ای است که در زمان بیماری، طبعش به او می‌گوید که چه گیاهی او را درمان می‌کند؟! 🔹 ما باید در این قضایا توجیه شویم. الان طبایع به‌هم ریخته‌اند. شما فکر می‌کنید انواع غذا و ترکیبات جدید کم در آن آفت هست؟ 🔸 انسان به گونه‌ای ساخته شده که سلامت طبع از اولویت‌های اوست و غذایی که می‌خورد، درون و نفس او باید بتواند این غذا را ترجمه کند. <کد 4334> ‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حتی اگر به مقصد نرسیم... 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 ایجاد ترکیب و ارتباط علم اخلاق با طب نه اینکه از نظر علمای متأخر ایجاد شده باشد، آقا امیرالمؤمنین (علیه السلام) رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را تشبیه می‌کنند و می‌فرمایند «طبیبٌ دوّار بطبه»،( نهج البلاغة (للصبحي صالح) ص 156) 🔸 ارتباط این‌ها با هم زیاد است. موضوع پزشکی، بدن است. «موضوعُ کلُ علمٍ مَا یُبحَثُ فیه عَن عَوارِضِه الذَّاتیه»، [موضوع هر علم آن چیزی است که در آن علم از عوارض ذاتی آن بحث می شود] موضوع پزشکی بدن انسان است. «یبحث فیه عن عوارضه الذاتیه» یعنی در علم پزشکی از بیماری و صحت که عارض بر بدن می شود صحبت می شود. پزشکی به صورت خلاصه اگر بیان شود، همان نگاهداری صحت و دفع مرض و رفع مرض است. 🔹 اما در موضوع اخلاق ما «نفس» را داریم. آن هم «یبحث فیه عن عوارضه الذاتیه» است، منتهی در آنجا دیگر مسئله بیماری‌های جسمی نیست و مسئله بیماری‌های خوی و خلق و سجایا و شخصیت و شاکله هست، همه این‌ها تعابیری است که به ساختار انسانی می‌گویند. <کد 4334‌> ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 یک معلم مکتب‌داری، در ادای حرف لام مشکل داشت، می‌خواست به بچه‌ها الفبا یاد بدهد. می خواست به بچه ها الف را یاد بدهد الف را می‌گفت: انف. می‌گفت: بگویید انف. 🔸 بعد می‌گفت من که می‌گویم: انف، شما نگویید انف، بگویید انف. نمی‌توانست الف را به آن بچه‌ها بفهماند؛ چون خود او مخرج لام نداشت. یعنی می‌خواست بگوید که بگویید: الف. 🔹 این حقیقتی است - پناه به خدا می‌بریم - خیلی از ما کاستی‌هایی داریم اما حالا که در مرکز یک مدیریت حتی مدیریت خانوادگی قرار می‌گیریم، خیلی می‌خواهیم آن‌ها را سامان بدهیم، خود ما می‌گوییم: انف؛ اما می‌خواهیم که آن‌ها بگویند: الف. ولی نمی‌توانیم، مخرج لام نداریم. اما باز به آن‌ها می‌گوییم اگر من این کار را کردم، نمی‌خواهد شما بکنید. این‌طور نمی‌شود. <کد 1265‌> ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 اگر حرکتی واقعا در انسان بخواهد آغاز شود و این اتصال و این تهذیب و تخلّق به کمالات، حقیقتی داشته باشد و انسان هم بتواند در مسیر آن قرار بگیرد، طبعاً نیاز به الگو دارد و انسان باید به این الگوها وصل باشد. 🔸 در بین الگوهای ارائه شده جایگاه اهل‌بیت(علیهم السلام) من البدو الی الختم مرتفع‌ترین جایگاه است؛ من البدو یعنی از زندگی مادی گرفته که این بزرگواران خودشان را در دنیا حاضر کرده‌اند و خدای متعال برای آن‌ها و در بین مردم جایگاه بلندی تعریف کرد. 🔹 الی الختم یعنی جایگاهی که هر بشری به قدر قوة البشریه بتواند در سماوات و بهشت و کمال و تقرب به حق تعالی ارتفاع پیدا کند که در همه اینها جایگاه اهل بیت علیهم السلام در بالاترین قله تعریف شده است؛ 🔸 چنانچه خداوند متعال شب معراج را از حیث تقرب نبی اکرم صلی الله علیه و آله چنین توصیف فرمود: «فَكَانَ قَابَ قَوْسَينِ أَوْ أَدْنَى» ( تا به اندازه‏ى دو كمان يا نزديك‏تر گرديد.) (نجم، ۹). معرفی می‌کند. <کد 818‌> ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نخریدند تمام شد... 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
* 🔻حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شب اول ماه شعبان: خدا به ما رحم كند، كاري نكرديم... ماه رجب رفت و ماه شعبان آمد؛ پناه به خدا دسته گل می برند مردم از اين باغ بسته به ما روزگار راه تماشا 🔺 @nasery_ir ‌ ‌