eitaa logo
الهادی
22.5هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 ما وقتی به مشاهد مشرفه می‌رویم، غالباً حاجت‌هایی که می‌خواهیم خیلی کوچک است! اهل‌بیت علیهم‌السلام که از آن طرف، ما را می‌بینند بزرگ هستند. 🔸 گاهی تجربه کردیم و برای انسان پیش آمده است که مثلاً در مشهد وقتی یک حال توسلی پیش آمده یا در وقت خداحافظی، انسان شروع به گفتن چندتا از حاجت‌هایش کرده است و بعد از مدتی که از زیارت بر می‌گردد می‌بیند حاجت‌هایش داده شد. 🔹 پس وقتی عنایت می‌کنند چرا بزرگ نخواهیم و نمی‌توانیم بزرگ بخواهیم؟! این ناتوانی، به خاطر نوع دید ما است. چرا ما نتوانسته‌ام به گونه‌ای بخواهیم که مشکلات اصلی‌مان رفع بشود؟ چرا اینقدر نگاه‌ها و دیدگاه‌هایمان تنگ و کوچک است؟ 🔸 حتی بزرگترین مسائلی که انسان به آن گیر می‌کند و درخواست می‌کند، وقتی داده می‌شود می‌بیند کوچک بوده است، خیلی کوچک بوده است! و اهل‌بیت خیلی بزرگتر هستند. 🔹 بعضی فوری یک روایت می‌خوانند که خداوند به حضرت موسی فرمود: یا موسی نمک غذایت را هم از ما بخواه؛ (عدةالداعي .ص۱۳۴) این روایت هم درست است ولی مهم است که انسان در محضر امام، چه بخواهد، چون در افراد متفاوت است. 🔸 از بین چندتا زیارت، در بعضی از آن‌ها درک محضر [حاصل] می‌شود و به قول امروزی‌ها در بعضی از آن‌ها سیم، وصل می‌شود که در آن زمان انسان باید حواسش باشد چه بخواهد یا قبلاً روی خودش کار کرده باشد و خودش را اصلاح کرده باشد که بزرگ باشد و بزرگ بخواهد. 🔹 سخت‌ترین مشکلات وقتی که رد می‌شود، از آن طرف که نگاه می‌کنیم می‌بینیم مشکل رفع شد؛ اما مشکلات اصلی ماند. انسان اگر بخواهد از بابِ طرح جزئیات وارد بشود، می‌بیند طرح جزئیات، فراوان است و چقدر این محضرها کم پیش می‌آید و اگر انسان قدر نداند چقدر گرفتار می‌شود و چقدر کوچک و حقیر می‌شود. 🔸 اگر دستمان به شاه‌کلید رسید حداقل یک دری را باز کنیم که در طول مدت به دردمان بخورد. البته آنقدر الطاف الهی زیاد است که گاهی در مواقع حساس حتی هدایتِ طرحِ حاجت را خود اهل‌بیت به عهده می‌گیرند که یک نفر به خودش لطمه نزند. ادامه دارد... کد 834‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 ما همیشه در خسران هستیم. بخشی از [آیه] «إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ» (كه انسان‏ها همه در زيانند) اینجاست [یعنی درخواست حاجت‌های بظاهر بزرگ اما در حقیقت کوچک، در فرصت‌های مهم مانند تشرف به حرم‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام.] 🔸 ضرر و نفع، نسبی است. گاهی شخص، خسرانی فکر می‌کند، خسرانی برنامه‌ریزی می‌کند، خسرانی حرف می‌زند و منافع بزرگ را کنار گذاشته است. 🔹 اگر انسان به این مطلب توجه پیدا کند و عمل کند، چه برکاتی می‌تواند بدست بیاورد! اما ما جنس عالم غیب و جنس حوائج را نمی‌شناسیم. نحوه‌ی تبدیل حوائج، احاطه‌ی عالم غیب به حوائج، کیفیت نفوذ حاجت و دعا به عوالم بالا و رمز استجابت دعا را نمی‌شناسیم. وزن‌هایش را فلّه‌ای و دنیایی محاسبه می‌کنیم؛ 🔸 به عنوان مثال، می‌نشینم برای خودم طرح می‌کنم که من الان در موقعیتی هستم که ماشین برایم مهم است و اگر نداشته باشم باید پیاده به فلان جا بروم. خدا هم از آن طرف یک سرمایه‌ای به نام ارتباط با اهلبیت علیهم‌السلام را به من داده است و من این درخواست را در حرم امام یا در لیلةالقدر مطرح می‌کنم؛ لیلةالقدری که نصیب و نتیجه یک سال دویدن و زحمت کشیدن من در آن نمایان می‌شود؛ اما من بجای حاجات اصلی و مهم، ماشین می‌خواهم و ماشین حل می‌شود. 🔹 اما [آخر] که چه؟! آیا کل شخصیت من مساوی با ماشین بود؟ تمامش، همین شد؟ من خسرانی فکر نکردم؟ خسرانی دعا نکردم؟ 🔸 یک قواعد لطیفی برای همه چیز خواستن و بزرگ خواستن وجود دارد که اگر بنا شد یک نفر، هم همه چیز بخواهد و هم بزرگ بخواهد، باید تعدّد محضرها را بالا ببرد. یعنی فقط یک رشته‌ی اتصال برای شب قدر نباشد بلکه در بیست‌ و چهار ساعت بسیار وصل باشد و بزرگ و کوچک حرف‌ها و حاجت‌هایش را با خدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام طرح کند و وزن توجهات و توسلات و ارتباط با اهل‌بیت را بالا ببرد؛ بعد از آن دریچه‌ها، شروع به باز شدن می‌کند. کد 834‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
هدایت شده از بنیاد هاد
💠آیین رونمایی از پوستر همایش "سالک الی الله" آیت الله ناصری 📒سخنران: 🔹جناب حجت الاسلام و المسلمین الهی نژآد (معاون پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) 🔸جناب حجت الاسلام والمسلمین معصومی لاری (دبیر همایش) 🔹جناب حجت الاسلام والمسلمین آذربایجانی (مسئول کمیته علمی همایش) 🔻زمان برگزاری: دوشنبه 1401/9/28- ساعت 8:30الی 10 🔻مکان برگزاری: قم ـ پردیسان ـ انتهای بلوار دانشگاه ـ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ـ تالار امام حسین علیه السلام 🌐لینک ورود به جلسه در فضای مجازی: http://dte.bz/danaee 🔶دبیرخانه همایش سالک الی الله با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی-پژوهشگاه اخلاق و معنویت 🌐 سایت همایش: www.hamayesh-naseri.ir 💠 کانال رسمی بنیاد هاد: @bonyadhad ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1401.9.23.mp3
5.42M
🎧 شرایط موفقیت در تبلیغ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۲۳ ⏱ زمان: ۲۲ دقیقه 📍مدرسه علمیه صاحب الزمان علیه‌السلام اصفهان 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجت الاسلام ناصری 1401.9.23.mp3
5.08M
🎧 طلبگی، شرایط، آداب 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۲۳ ⏱ زمان: ۲۱ دقیقه 📍در جمع طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه صاحب الزمان علیه‌السلام اصفهان 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بنیاد هاد
🎤 جلسه سخنرانی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🗓 سه شنبه ۲۹ آذر ⏱ ساعت ۱۱ 📍آدرس: قم، خیابان صفائیه، مقابل کوچه ۲۱، مدرسه المهدی علیه‌السلام (مخصوص برادران) ‌ ‌ 🔻کانال رسمی بنیاد علمی فرهنگی هاد : http://eitaa.com/joinchat/397082625Cf51fbc90d9 ‌ ‌
🔻 خدای متعال موقع شرح حال انبیاء در نوع ادبیاتش، خیلی مراعات کرده است؛ مثلا در مورد حضرت یوسف فرمود: وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ، وَ هَمَّ بِهَا لَوْلَا أَنْ رَأَى بُرْهَانَ رَبِّهِ كَذَلِكَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاءَ إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُخْلَصِينَ (یوسف ۲۴) (ترجمه: آن زن قصد او کرد؛ و او نیز -اگر برهان پروردگار را نمی‌دید- قصد وی می‌نمود! اینچنین کردیم تا بدی و فحشا را از او دور سازیم؛ چرا که او از بندگان مخلص ما بود!) 🔸 یعنی بعد از «وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ» اینجا جای وقف است، سپس «وَهَمَّ بِهَا لَوْلَا أَن رَّأَى بُرْهَانَ رَبِّهِ» را باید خواند اما بعضی بدون وقف می‌خواندند: «وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا»؛ این نگرش درباره‌ی انبیاء، ظلم است. [حاصل این نگرش این می شود که حضرت یوسف هم قصد زلیخا را کرد اما بعد از دیدن برهان منصرف شد اما در نگرش اول چون برهان رب را دیده اصلا متمایل نشده است.] 🔹 اما در مورد راه تحصیل برهان رب باید عرض کنم که خداوند در این آیه دارد قاعده کلی اش را القاء میکند؛ یعنی بنابر ارتباطی که هر کدام از انبیاء با خدا داشتند خدای متعال در این مواقع عصمت و چراغی، جلوی راه انبیا می‌گذاشته است؛ تحصیل برهان از قبل با اعمال قبلی است، ولی هر کسی به آن دست پیدا نمی‌کند؛ اما اگر هم دست پیدا کرد، خداوند عصمت را نصیبش می‌کند. 🔸 هم برهان و هم تمام مراتب عالیه‌ی انبیاء و اولیاء، مراتب دارد و هر کسی به حسب استعداد و ظرفیت و ارتباطش، به برهان دسترسی پیدا می‌کند. برهان و اسبابش همیشه متفاوت است. مثلا یک وقت یک نفر قصد می‌کند معصیتی بکند ولی یک لحظه می‌بیند مثل اینکه یک نفر ایستاده و او را نگاه می‌کند؛ تا این را دید از گناه منصرف می‌شود ولی بعداً میبیند اشتباه دیده بوده است یا می‌بیند که گذری بوده و یکدفعه چشمش به این سمت افتاده است؛ مهم این بوده که باعث بشود و اسباب جوری چینش بشود که این معصیت اتفاق نیافتد. 🔹 اینها هم عصمت الهی است و در هر صورت ممکن است شامل کسی بشود و آن وقت خیلی زیبا اسبابش، خود به خود اجرا می‌شود. یعنی همیشه لازم نیست که از آسمان یک فرشته‌ای با دو بال بیاید و او را به زور از معصیت دور کند. عالم همه اسباب اوست. کد 832‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا