#انقلاب_اسلامی
🔻 الحمدلله این مملکت به برکت اهل بیت عصمت و طهارت، به برکت آقا سیدالشهداء، به برکت آقا بقیةالله، به برکت حوزههای علمیه، همه اهل محبت هستند
🔸 و یکی از برکات این چهار دههی انقلاب این یگانگی در محبت اهل بیت عصمت و طهارت بوده است، به گونهای که تأثیرات این محبت را شما در صحبتهای علمای بزرگ اهل سنت در الأزهر مصر یا کشورهای دیگر میبینید،
🔹 حتی در عربستان که آن تفکر وهابیت، حاکم بر جامعهی عربستان است؛ ولی بعضی از ائمهی جمعه را یا بعضی از بزرگان علمای اهل سنت را میبینید که مقتل سید بن طاووس را برای آقا سیدالشهداء میخواند و گریه میکند.
🔸 فضائل حضرت صدیقهی طاهره را به گونهای میخواند که هم خود و هم دیگران را تحت تأثیر قرار میدهد. اینها منشأ دارد، یک فکر است که تأثیر کرده است و تأثیر آن دارد فراگیر میشود. طبیعی است که هرچه سعی کنیم باز کم است.
کد ۱۲۲۳۵
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
* #مراقبه #ذکر #آیت_الله_بهجت
🔻این حال مراقبه، ذکر دائم میخواهد، ولی غیر از ذکر دائم یک بخش مراقبهای هم هست، یک بخش محتوایی هم هست.
🔸 بعد از آن، نفوس به حسب استعداد خود، به حسب این توجه مدام، به یک غلبۀ سِرّی میرسند. متأسفانه این موارد نباید بیان بشود چون وقتی بیان میشود در بعضی نفوس شبیه سازی میشود.
🔹 خیلی از دوستان مرحوم آیت الله بهجت را این اواخر دیده بودند و میدیدند که غلبۀ سِرّ یعنی چه و در ایشان می دیدند، در درس ایشان، در ذکاوت، هوشیاری، نکتهدانی، نکتهسنجی، دقت وجود داشت.
🔸 در تمامی این موارد، در اوج و در نهایت بودند. گاهی هم سکوت، ایشان را میگرفت. شاید دیگری فکر میکرد که آقا خوابیده است ولی نه بیدار بود. گاهی دیگری که از بیرون نگاه میکند، فکر میکند این آقا خوابیده است؛ ولی این غلبۀ سِرّی است که بعد از ذکر زیاد نصیب میشود. بعد از مراقبت زیاد نصیب میشود، بعد از توجه زیاد نصیب میشود و بسیار هم گوناگون است؛
🔹 اما یک نتیجه میدهد و آن هم معرفت، اما یک نتیجه میدهد و آن هم استقرار، اما یک نتیجه میدهد و آن هم خداشناسی.
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
* #امام_حسین
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
1402.5.6 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
4.8M
#سخنرانی_صوتی #امام_حسین
🎧 شرحی بر حدیث «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه»
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۶
🔸 مصادف با شام غریبان حضرت سید الشهداء علیهالسلام
⏱ زمان: ۱۹ دقیقه
🔺 @nasery_ir
#امام_سجاد #حضرت_زینب #جبر_و_اختیار
🔻 وقتی امام زین العابدین (علیه السلام) بعد از واقعه جانسوز عاشورا و بعد آن همه ظلم، در کاخ عبید الله و در اوج خفقان جواب شبهه پراکنی او را دادند؛ عبید الله گفت: خدا را شکر که پدر شما را کشت که حضرت جوابشان را دادند.
🔸 بعد عبید الله گفت تو هنوز جرأت داری که جواب من را بدهی؟! بعد دستور داد گردن علی بن حسین را بزنید.
🔹 اینجا بود که حضرت زینب (سلام الله علیها) جلو آمدند و فرمودند اول باید من را بکشید بعد سراغ او بروید!
🔸 عبیدالله در فکر رفت و گفت عجیب است، واقعاً میخواهد خود را فدای پسر برادر خود بکند بعد گفت او را رها کنید.
🔹 خیلی در جریان عاشورا ادبیات جبری مسلکها به چشم میخورد؛ چطور دین وارونه شده بود که فقط اگر کسی خالص ایمان و زلال ایمان را داشته است آنجا به حضرت ملحق شده است، اگر کسی یک مقدار ناخالصی داشته بود، نتوانسته بود در آن شرایط با امام بماند.
کد ۸۹۵
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
#اصحاب_کربلا #حضرت_عابس
🔻 اصحاب روز عاشورا باید محضر حضرت میآمدند و اذن ورود به میدان را میگرفتند.
🔸 یک نفر همراه عابس بن ابی شبیب بود، عابس به او گفت که اگر نزدیکتر از تو کسی همراه من بود، من به خاطر به دست آوردن اجر و ثواب و صبر بر این مصیبت او را به جنگ میفرستادم اما فعلاً کسی غیر از تو که نسبتی با من داشته باشد با من نیست، تو زودتر برو تا من در تحمل مصیبت تو اجر ببرم، امروز روز اجر است.
🔹 در مقاتل دارد که عابس به او گفت: «حتی إحتسبک کما احتسب غیرک» خدمت امام برو تا حضرت تو را به حساب بیاورد و به تو اذن بدهد. کسی حق نداشت همینطور از ناحیۀ خود برود بجنگد، باید میآمد و از حضرت اذن میگرفت.
🔸 هر کدام از اصحاب میخواستند به میدان بروند خدمت امام برای اذن میآمدند. در تاریخ هست که حضرت در برخی موارد اذن نمیدادند و میفرمود نه، شما الآن نروید.
🔹 همان ابتدای جنگ دو نفر از بزرگان لشکر ابن سعد آمدند و گفتند که حبیب و مسلم بیرون بیایند، اینها بلند شدند، حضرت فرمود: نه، بنشینید.
ادامه دارد...
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
#اصحاب_کربلا #حضرت_عبدالله_بن_عمیر_الکلبی
ادامه مطلب قبل...
🔻 یکی از اصحاب حضرت که از طائفۀ بنی کلاب بود با همسر خود به کربلا آمده بود و به لشکر آقا سیدالشهداء ملحق شده بود. مرد قویبنیهای بود.
🔸 جریان آمدنش هم به کربلا اینچنین است که گفت من داشتم از کوفه بیرون میآمدم دیدم لشکریان کوفه دارند آماده می شوند. گفتم چه خبر است؟ گفتند برای جنگ با حسین بن علی داریم آماده میشویم. به همسر خود گفتم من خیلی راغب بودم به جهاد با مشرکین بروم ولی امروز میبینم که جهاد با اینها هم ثواب بیشتری دارد و هم آسانتر است، همسرم هم پذیرفت و گفت من هم میآیم. با هم آمدند و ملحق به سپاه امام حسین (علیه السلام) شدند.
🔹 گویا نام او عبدالله بن عمیر الکلبی بود که در وصفش میگویند شانههای او خیلی پهن بود و قد او خیلی بلند بود. وقتی دشمن حبیب و مسلم را درخواست کرد و حضرت نپذیرفت عبدالله بن عمیر عرض کرد که آقا اجازه میدهید من بروم؟! حضرت به او اذن دادند و به بقیه رو کردند و فرمودند که حریف، قتّال است. میبینم که بتواند اینها را از پای دربیاورد.
🔸 عبدالله بن عمیر به طرف دشمن رفت. سپاهیان دشمن گفتند چه کسی هستی؟ گفت که فلانی هستم، گفتند: نه، فقط حبیب و مسلم بیرون بیایند.
🔹 گفت هر کسی مقابل شما بیاید بهتر از شما است و با هم درگیر شدند. با همان ضربۀ اول یکی از آنها را کشت، آن یکی به دفاع آمد و شمشیری به سمت او زد. عبدالله دست خود را سپر کرد که شمشیر به او اصابت نکند، چهارتا از انگشتان او افتاد ولی شمشیر را به آن دست خود داد و دومی را هم کشت و به خیمه برگشت.
کد ۸۹۵
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
* #امام_حسین
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام:
👉🏻 Instagram.com/nasery_ir
* #ذکر #اربعینیات
🔻همین اذکار و اربعینهایی که گرفته میشود، هیچ مشکلی نیست که برای حلشدن، راه درمان از اربعین و ریاضت در تکرار اسماء نداشته باشد.
🔸 حتّی از خیلی آیات قرآنی میتوان به دست آورد که من این مشکل را دارم و نمونهی این مشکل من در قرآن کجاست، چه کسی آن مشکل را داشته، خداوند با چه زبانی بیان کرده و راه درمانش را خداوند چه فرموده است؟
🔹 هیچ مشکلی نیست که راه درمان نداشته باشد؛ منتها یک وقت است من هنوز مستعدّ این معنا نیستم یا رزق من نیست.
ادامه دارد...
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
ادامه مطلب قبل...
* #ذکر
🔻مثلا یکی از اذکاری که برای حلّ مشکلات مادی و معنوی بسیار مفید است و انسان مورد عنایت خدا قرار میگیرد، ذکر «یا غفورُ یا رحیم» است؛
🔸 ولی گاهی هست که این ذکر با یک ذکر دیگر ارتباط دارد که باید در قرآن آن را پیدا کرد؛ مثلاً خداوند میفرماید: اِنَّ رَبَّک مِنْ بَعْدِها لَغَفُورٌ رَحیمٌ؛
🔹 درباره ذکر «غفور و رحیم» و اذکار مربوط به این دو اسم، میتوان تمام مواردی که این دو اسم در قرآن آمده را پیدا کرد، بعد ببینیم چه اسمایی در کنار آن ذکر آمده است.
🔸 چه بسا اسم «ربّ» با این دو اسم مربوط باشد با توجّه به آیه ی «إِنَّ رَبَّک مِنْ بَعْدِها لَغَفُورٌ رَحیمٌ» یا بعضی از اسماء دیگر که این ذکر به آنها مربوط میشود و خداوند آنها را آورده است.
🔹 بنابراین اسم «ربّ» را باید قبل از «غفور و رحیم» گفت یا بعد از «غفور و رحیم»؟ اینگونه کارکردن در أسماءاللّه، شاید جدید باشد. من ندیدم در کتب اینگونه کار کرده باشند.
🔸 این، فتح بابی برای درمان میشود؛ اگر هر اسمی از اسماء را اینگونه نگاه کنیم، قضیّه فرق میکند. شاید نگاه ما خیلی سطحی و بیفایده باشد.
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir