eitaa logo
الهادی
22هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
995 ویدیو
48 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️ سالروز رحلت رهبرکبیر انقلاب، امام خمینی قدس سره تسلیت باد. آنکه سیاست و عرفان را به هم آمیخت و با نور عرفان عالم سیاست را رنگ توحید و زیبائی بخشید. روحش شاد و راهش پر رهرو باد. 🔺 @nasery_ir
💠 مدیون امام (ره) هستیم 🔻 ما از جهت فضای دینی موجود، به ایشان (امام خمینی (ره)) مدیون هستیم؛ و الا معلوم نبود هرکدام از ما الآن کجا زندگی می‌کردیم و مشغول چه کاری بودیم. 🔸 ما این بدهی را داریم و برخی افراد باید انصاف داشته باشند. زمانی خدمت مرحوم آیت‌الله بهاءالدینی بودم و خودم از ایشان شنیدم که میفرمودند: 🔹 وقتی امام خمینی تازه به ایران آمده بودند، زمانی با مرحوم امام نشسته بودیم و به ایشان عرض کردم: «آقا! این هم مسئله‌ی عجیبی است که شما یک اطلاعیه می‌دهید و تمام کشور، تعطیل می‌شود! این، چه قدرتی است؟» 🔸 مرحوم امام فرموده بودند: «همه چیز در اختیار من است و خودم در اختیار خودم نیستم»؛ یعنی اراده‌ی حق‌تعالی است. 🔹 این جایگاه را فقط یک روحانی به دست می‌آورد. این جایگاه، افتخاری نیست که برخی افراد، با حرف‌های سست و موهون و خیالات و توهّمات، آن را از بین ببرند. این‌ها، هویّت جامعه را تشکیل داده است و می‌دهد و راه را برای طلبه‌ی جوان، روشن می‌کند. کد ۲۰۷۷۵ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از الهادی حوزویان
💠 نهضت امام خمینی (ره) از ثمرات حوزه علمیه 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 اصل حکمت [تأسیس] حوزه‌های علمیه، همین بوده است که در نسلی بعد از نسل دیگر، در زمینه‌های فرهنگی، دینی، شخصیّتی و هویّتی خدمات‌رسانی کنند. 🔸 این، حاصل حوزه است که ناگهان کسی مثل مرحوم امام خمینی، وارد این کشور می‌شود و ارکان نظام سابق را به هم می‌ریزد و نظام را عوض می‌کند. 🔹 این کار را کسی دیگر نمی‌تواند انجام دهد و این رشد و ظرفیّت، فقط در حوزه‌ها وجود دارد؛ زیرا دانش را همراه با کسب فضیلت دنبال می‌کنند و هم درس می‌خوانند و هم خود را متوازن می‌کنند، از رذائل دوری می‌کنند، به فضیلت‌ها آراسته می‌شوند، دنیانگری و دنیاطلبی ندارند و غصّه‌ی هویّت جامعه و دین مردم را می‌خورند. خداوند نیز توفیقاتی به این قبیله و این نوع افراد، عنایت می‌کند. کد ۲۰۷۷۵ ▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌‌ ‌ ‌ ‌
🔻 شما خوراک، غذا یا غیر از غذا را ببینید. مثلا در قضیه‌ی خوراکی‌ها و غذاهایی که ما می‌خوریم -که نیازهای روح حیوانی ما است و باید تأمین شود-، چقدر ما با یک فرد اروپاییِ فارغ از دین اسلام، در انتخاب و کیفیت خوردن تفاوت داریم؟ 🔸 ما چقدر آشناتر هستیم که این غذا در ما اثر بدی نگذارد؟ و راه تهذیب و تزکیه‌ی ما را دور نکند؟ چقدر با حس‌های خودمان که کانال‌های ورود نفسانی است آشنا شده‌ایم تا حس‌ها، مطالب را به درستی منتقل کنند. 🔹 یکی از کارهای حس ذائقه همین است. آن حس ذائقه‌ای که بین انسان و حیوان مشترک است، بخشی از ذائقه است. ولی اگر قرآن فرموده :«يا أَيهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا» و بنا شد که من واقعاً با أکل طیّب قوّت پیدا کنم و عبادت کنم، فقط همین که خیال این قضیه را بکنم کافی است؟ یا اینکه باید در طریق عملی هم با مقدمات و مبانی ورودی به سمت تهذیب، آشناتر باشم؟ کد ۶۱۴۶ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
8.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شرح صدر 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 شما ببینید بخشی از مسائل کلامی تا حدودی کار شده است. ابن ابی الحدید معتزلیِ سنی، شرح نهج البلاغه نوشته است. وقتی به شرح او بر نهج البلاغه نگاه می‌کنید، می‌بینید ابن ابی الحدید خدمتی به شیعه کرده است و در خیلی مواضع، اهل سنت را زیر سؤال برده است ولی در قسمت‌هایی هم اعتقادات خودش که سُنی بوده را بیان کرده است. 🔸 اما چون ما آشنا بوده‌ایم، قسمت‌های مفید آن را برداشته‌ایم و قسمت‌های دیگر را برای خود او گذاشته‌ایم. توانسته‌ایم تأیید خلفا و کارهایی که می‌کردند و ... را از هم تفکیک کنیم. با مبانی فکری ورودی او در مباحث ولایی آشنا بوده‌ایم و چون کار کرده بودیم، این‌ها را از هم جدا کردیم. 🔹 سبک و شیوه‌ی خود پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) همین‌طور بوده است. درباره معلّقات سبع به مناسبت‌های دیگر صحبت کرده‌ایم، این‌ها تقریباً تابلوهای اشعار و ادبیات عرب جاهلی بوده است و هفت معلّقه بوده است؛ یکی از آن‌ها برای امرء القیس است، و یکی هم برای لُبَید است. این‌ها از اول ذی‌قعده تا بیستم ذی‌قعده در بازار مکه جمع می‌شدند و اشعارشان را می‌خواندند و فضای خاصی بوده. 🔸 یکی از معلّقه‌ها برای لبید است و مطالب مختلفی دارد. دومین شعر از این معلّقه این است که «ألا کلُّ شیءٍ ما خلا الله باطل، و کلُّ نعیمٍ لا محالة زائل» پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) همین شعر را برمی‌داشتند و می‌فرمودند «أصدق شعرٍ قالها لبید»، تمام شد و بقیه برای خودش باشد. 🔹 یک شعر توحیدی ناب را کسی گفته که معاند بود. گاهی او را طرد می‌کردند و شاید او را لعن هم می‌کردند ولی یک شعر خوب در دستگاه او پیدا می‌شد و آن را برمی‌داشتند. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند این شعر «أصدقُ شعرٍ قالها لبید»، و گاهی این قضیه مشابه هم دارد. از آن زمان تا زمان‌های بعد و بعد و بعد، سبک و سیره خود اهل بیت (علیهم السلام) هم همین بوده است. ادامه دارد... ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 مخصوصا در باب حکمت عملی چون مسبوق به سابقه بود و همچنین در آن، علوم مختلفی به کار گرفته می‌شد، به مجرّد اینکه بعضی‌ها این‌ها را از روم یا افلاطون به این سمت، انتقال می‌دادند، ترکیبی درست شد و خلط‌هایی صورت گرفت. احیانا ما آشنا نبودیم و احساس کردیم [در حکمت] راه‌های شاخه شاخه و پر پیچ و خمی وجود دارد. در حالی که ما اصلاً کاری با آن‌ها نداریم، ما باید چارچوب معارف اخلاقی را به صورت مستند با قرآن و معارف اهل بیت (علیهم السلام) تنظیم کنیم. 🔸 باید چارچوب را تعریف کنیم، هر چه که سازگار است، قبول می‌کنیم، هر چه که سازگار نیست «فاضربوه علی الجدار». این کارها کمتر انجام شده است و راه ما را، احیاناً راه طولانی تعریف کرده است و الاّ با علوم اینطور برخورد نمی‌کردند که بخواهند یک کتابی را با انبر بردارند. اگر یک وقتی هم فصل آن کارها بوده، الآن دیگر فصل این مسائل نیست. 🔹 الآن اگر ما به همین معارف اخلاقی نپردازیم -که تا الآن هم همین بلا بر سر ما آمده است- مطمئن باشید که جاهای دیگر مشابهِ آن –که یک پله پایین‌تر است- یا شاخه‌های متفرّق آن را برمی‌دارند و بزک می‌کنند و لباس‌های جدید به آن‌ها می‌پوشانند و برای ما و نوجوانان ما صادر می‌کنند. ما هم که دور هستیم و آشنا نیستیم. کد ۶۱۴۶ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 خیلی کاستی [در جامعه] هست، این فضای سی سال اخیر که الآن ما در آن قرار گرفته‌ایم، یک فضایی است که بر اثر عدم سرایت اخلاق و معنویت در جامعه، کاملاً محسوس است که نسل بعد دارد از دست ما می‌رود. 🔸 به دلایل مختلف، نسل بعد برای ما نیست. قبلا وقتی انسان نگاه می‌کرد، می‌دید که نسل بعد افرادی هستند که - یک‌دفعه وقتی قضایای جبهه پیش می‌آمد، - همه اهل نماز و عبادت هستند. 🔹 ولی با دست خودمان، با همین تلویزیون و سینما و فضاهای مجازی، کاری [بلایی] بر سر ما آورده‌اند که نسل بعد برای ما نیست. با بخش اخلاق هم فوق‌العاده بیگانه [هستند]؛ حتی مجامع علمی مربوط به این قضایای اخلاقی، اطلاعی [از این بخش اخلاق] ندارند و در طول تاریخ روی آن را غبار و تار عنکبوت گرفته است؛ 🔸 لذا وقتی اموری بدلی و مشابه، از کشورهای دیگر وارد مملکت می‌شود، نزد نوجوان، حقیقی جلوه می‌کند و او از دست ما می‌رود. 🔹 واقعاً الآن یک فصلی شده است که - علی‌رغم امتیازاتی که وجود دارد، - نوع سیرِ کار، مشکلاتی را به دنبال دارد؛ مگر اینکه در این قضایا کمی بیشتر کار شود و واقعاً به باور تبدیل شود. 🔸 گاهی انسان با مدیران یا اساتیدی برخورد می‌کند که خیلی نگران هستند از حشر و نشر جوان‌ها، از این موبایل‌هایی که دارند و مسائلی که بین آن‌ها ردّ و بدل می‌شود. 🔹 در نسل‌های قبل، گاهی کسی سی ساله و یا کمتر بود، هنوز نمی‌دانست که ازدواج یعنی چه؟ زمینه‌ها هیچ آلوده نشده بود اما الان نوجوانان کم سن و سال چه اطلاعاتی در این زمینه ها دارند؟! 🗓 (تاریخ سخنرانی فوق ۲۲ مهرماه ۱۳۹۰ بوده است) کد ۸۳۸ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 گاهی نمی‌توان هیچ چیزی را پیش‌بینی کرد. ما هستیم و همین انتظار فضل خداوند، هیچ اتفاقی هم بنا نیست که بیفتد، اگر بخواهد [اتفاقی هم] بیفتد، به دست هر کسی بین خودش و خدای خودش می‌افتد. 🔸 و جایی هم نوشته نیست مگر در خود فرد، و هر کسی خودش دارد خوب و بدی را تعریف می‌کند و نوع نگاهش [به قضایا] حدّ و حدود را [مشخص می‌کند.] حتی قضایای کلان را برای هیچکسی به گونه‌ای چینش نکرده‌اند که در آینده ضمانتنامه‌ای روی آن باشد. 🔹 ای کاش هر کسی به گونه‌ای حرکت کند که اگر فارغ از تمام قضایا باشد، باز روز را به همین امور، می‌گذراند. 🔸 به آن آقا گفته بود که اگر به شما بگویند: یک هفته‌ی دیگر خواهید مرد، چه خواهید کرد؟ گفت: همین کارهایی که الآن می‌کنم. 🔹 احیاناً [کسی که] گاهی از زندگی عقب افتاده است، می‌گوید: ای وای، چک دارم و فلان دارم. [وظیفه ما] حداقلش این است که اگر ان‌شاءالله خدای متعال تفضّلی بکند، داریم طلبگی‌مان را می‌کنیم [و با] توجه به نعمت‌های الهی و آسایش و آرامشی که خدای متعال به ما داده است، با نیّت خالص بتوان قدمی را برداشت، بقیه با خودش [است]. 🔸 هم بنا نیست که از الآن روی دورنما و دوردستِ کار، حساب شود، هم گاهی شیطان در آن دخیل می‌شود و هم گاهی خیالات انسان را گرفتار می‌کند و هم تضمین شده نیست. 🔹 هر کسی که باری به اندازه‌ی وسعش بردارد و مصالحش را بسنجد، همان راهی را که دارد می‌رود، خواهد رفت. کد ۸۳۸ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌