#برشی_از_نشریه
❇️تنها راه حل؟
🔶 سیاست ورزی در جامعه چند مذهبی و چند فرهنگی لبنان دشوار است؛ لبنان سه طایفه مذهبی اصلی دارد؛ مسیحی مارونی، سنی و شیعه که هر یک بر اساس قانون، مسئول نهادی از نهادهای قدرت در لبنان هستند؛ ریاست جمهوری از آن مسیحیان است، نخست وزیری مالِ اهل سنت و ریاست مجلس سهم شیعیان. و باز در هر طایفه چند حزب قدرتمند وجود دارد که گاه شاخه نظامی نیز دارند (مانند حزب الله و امل در طایفه شیعه یا کتائب و قوات اللبنانيه و المردة در میان مسیحیان) و هر کدام در سیاست سهمی دارند .
🔹چاره این وضع شکننده چیزی جز وحدت نبود که سید به جد آن را دنبال می کرد . مرحوم حسین شیخ الاسلام (سفیر پیشین ایران در سوریه تعریف میکند: "من در سفری با آقای نبیه بری، رئیس مجلس لبنان، دیدار کردم. او رهبر جنبش امل بوده و در مقطعی با حزب الله جنگیده است. اما در آن زمان از سید حسن نصرالله ممنون بود. او میگفت که سید حسن نصرالله در اوج جنگ ۳۳ روزه برایم پیغام فرستاد: "من جنگ را از نظر نظامی فرماندهی میکنم؛ ولی در صحنه سیاسی شما جنگ را فرماندهی کنید." نبیه بری می داند که ثمره جنگ در بهره برداری سیاسی از آن است و آقای نصرالله خالصانه آن را در طبق اخلاص قرار داد و به ایشان تقدیم کرد. سید حسن خیلی خوب توانست وحدت درونی لبنان را حفظ کند .
✍️هادی حسن زاده
#شماره_۹۸
📱خواندن مطلب کامل 👇
👈 شماره98 نشریه عهد 👉
🔰 کانال نشریه عهد 🔰
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
#نگاره
💢 پدر، پسر، نصرالله
▪️ او را به اقتدار میشناختند و ابهت. با تمام مظاهر دینی و ملی. اما بعد پدرانه سید مظلوم مغفول میماند. او در جوانی، آن زمانی که هنوز گرد سپیدی بر روی محاسنش ننشسته بود «پدر شهید» شد.
▫️داستان پدرها و پسرها در تاریخ عجیب قشنگ است و سوزناک. شبیه به یک تراژدی و از حیث طاقت فرسایی، شبیه به افسانه. کم نیستند داستانهایی که دلدادگی پدران به پسران خود را به تصویر میکشند. رستم هم باشی در مقابل داغ فرزند زانو میزنی. امام حسین هم اگر قرار است قصه کربلا را به غصه بکشاند، از علی اکبر میگوید و فقدان دنیای بدون علی اکبر و از علی اصغر میگوید و خباثت دشمنان.
▪️نصرالله از سید هادی میگوید که نوه بزرگ خانواده بود. از علقه مادرش به اولین نوه. اینجاست که اشکش راه میافتد. برای دل غصه دار مادرش. اما نه. این اشک از همان موقع که سیدهادی را کفن میکند و نماز میخواند به جانش مانده. این همان بغضی است که بالای تابوت فرزند و دیگر شهدای حزب الله مکتوم ماند. این همان است که سر باز میکند.
▫️میگوید من خیلی عاطفیام، دلم زود میشکند اشکم زود جاری میشود. خب پدرم دیگر...
ادامه در پست بعدی👇
🔰 کانال نشریه عهد 🔰
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
#نگاره
💢پدر، پسر، نصرالله
ادامه پست قبل 👇
▪️سید میگوید من خیلی عاطفیام. دلم زود میشکند. اشکم زود جاری می شود. خب پدرم دیگر. میگوید که داغ فرزند برایش سخت بوده و گمان داشته که سید هادی توشهای برای آخرتش است. بعد فکر میکند که نه! هادی برای آخرت خودش کوشید و من باید برای آخرت خودم بکوشم.
▫️اشک سید دوباره جاری می شود. کجا؟ زمانی که فرزندان لبنان با پیجرها جانباز می شوند.
اشک سید که آمد خبر از رقت قلبی داشت که کالبد گوشتی را دیگر تاب نیست و وقت، وقت رفتن است. حالا دیگر پدر حزب الله،
مثل حاج قاسم، مثل دیگر شهدا سرش شلوغ است و از آسمان پدری میکند؛ این بار نه برای سید هادی و نه برای سیده زینب و نه حتی برای حزب الله، بلکه برای من ایرانی، یمنی، فلسطینی، عراقی، سوری؛ و برای ما در جهان اسلام. سید پدر همه ما شد.
✍️ فاطمه میری طایفهفرد
با مقداری تلخیص
📱خواندن سایر مطالب نشریه👇
👈 شماره98 نشریه عهد 👉
🔰 کانال نشریه عهد 🔰
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
#بازنشر #شماره۷۹
💢به مناسبت سالگرد شهادت💢
💠 احیاگر هویت ایرانی 💠
برشهایی از زندگی سیاسی اجتماعی
❇️ میرزا کوچکخان جنگلی ❇️
▪️مینیاتور جمهوری اسلامی
▫️کارنامه نهضت جنگل در قحطی بزرگ
▪️مقایسه نهضت جنگل و انقلاب اسلامی
▫️روند نفوذ و از بین رفتن نهضت جنگل
▪️ابعاد فکری و فرهنگی میرزا و نهضت
📱دریافت #نسخه_الکترونیکی در کانال نشریه عهد 👇
🆔 @nashriyeahd
چاپ میرزا کوچک خان.pdf
5.04M
📰 #نشریه #عهد۷۹
🗞 ویژه نامه «میرزا کوچک خان»
1️⃣ آیا میرزا شخصیتی تجزیه طلب بودهاند؟
2️⃣ چرا برخی میرزا را مزدور شوروی معرفی میکنند؟
3️⃣ امامین انقلاب چه نگاهی نسبت به میرزا کوچک خان دارند؟
4️⃣ جریان نفوذ در نهضت جنگل چه بوده است؟
✍️با یادداشتهایی از
🔹استاد زاد حسینی
🔸فتح الله کشاورز
🔹محمد علی افضلی
🔸مرتضی عبداللهی
🔰 کانال نشریه عهد 🔰
🆔 @nashriyeahd
💢 راز شجاعت سید
#برشی_از_نشریه
🔹عهد: راز شجاعت سید حسن نصرالله در چیست؟ و چه چیزی ایشان را این قدر برجسته کرده است؟
🔻 معنویت، عامل اصلی این مهم است. یکی از نزدیکان سید حسن میگفت: من محضر یکی از شاگردهای آیت الله بهاءالدینی رفته بودم که از ایشان اذکاری را بگیرم. این اذکار و اعداد و آداب و رسومی که در بیان این اذکار بود توضیحاتی داشت. من از ذهنم پرید از ایشان خواستم بیشتر به من توضیح بدهد. ایشان یک دفعه برآشفته شد و گفت که آقا، چرا دقت نمیکنید؟ مثل آقا سید حسن نصرالله باشید تا من به ایشان یک ذکری میگویم ایشان سریع میگیرد و اینها را یادداشت میکند. ایشان یک دفتری دارد که این اذکار و اوراد سلوکیه و سیر الی الله را در آن ثبت کرده است.
🔻ارتباط ایشان با آیت الله بهجت و ذکر معروف «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ» که در جنگ ۳۳ روزه داشتند و همچنین توصیه رهبر انقلاب به مداومت در قرائت دعای جوشن صغیر. این نشان دهنده این است که ایشان به هر حال سابقه ارتباطاتی با اولیاء الله داشته و این شجاعت، این تأثیرگذاری، این محبوبیتی که خداوند به ایشان داده، پشت سرش زحمات زیادی نهفته است. بی مایه واقعاً فطیر است سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا» سوره مریم آیه (٩٦) این محبتی که خدا در دل مردم برای ما میگذارد بیخود نیامده. زحماتی کشیده اند در نماز شب هایی که خواندند. اهل عمل بودند.
🔻 هم در سیر و سلوک فردی ایشان اسوه هست و هم در مدیریت اجتماعی اسوه هستند. ایشان در اوج تهدیدهایی که هم خودشان و هم حزب الله میشدند؛ با انگشت اشاره خودش که در سخنرانی به رژیم صهیونیستی نشان میداد، در جنگ روانی رژیم را تحقیر میکرد، در اوج نگاه راهبردی که نقاط ضعف و نقاط قوت و فرصتها و تهدیدها را بیان میکرد در عین حال به ریزترین مسائل تربیتی خانواده و جوانان توجه داشتند.
🔻 سخنرانیهای دهه محرم ایشان را ببینید که چگونه محبت اهل بیتها را در دل مخاطب خود قرار میدهد. فردی که خودش این محبت را نچشیده باشد محال است بتواند این گونه این محبت را بچشاند. در عرصه اجتماعی نیز در ساختار سازی ساختار و سازمان حزب الله را مطالعه بفرمایید. یک ساختار و سازمان شورایی با تصمیم و خرد جمعی. کار گروهی خیلی سخت است.
🔻ما خودمان بعضی وقتها از کار خسته میشویم و سریع میگوییم که این مؤسسه و این تشکیلات را ول کن ما با یکدیگر آبمان در یک جوب نمیرود. بنشینیم درس خودمان را بخوانیم کتاب هایمان را بنویسیم. حزب الله مبنایش را بر کار شورایی گذاشته است شورای نظامی، شورای سیاسی، شورای اجرایی، شورای زنان؛ اینها را تقسیم بندی کردهاند. کارگروهی کردن خیلی زحمت میبرد. خیلی کار میبرد و در جاهایی از خود گذشتگی میخواهد که این موارد انسان ساز است و همه این کارها در حزب الله مدیون شهید سید حسن نصر الله است.
🎙 مصاحبه با حجت الاسلام غریبرضا
📱خواندن کامل مصاحبه👇
👈 شماره98 نشریه عهد 👉
🔰 کانال نشریه عهد 🔰
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
⏰ تا ساعاتی دیگر منتشرمیشود
🗂 شماره ۹۹ نشریه عهد
❇️ با موضوع ❇️
🔻اولویت تبلیغ در حوزه🔻
🔰 کانال نشریه عهد 🔰
🆔 @nashriyeahd
♨️ شماره ۹۹ نشریه عهد منتشر شد
❇️ با موضوع ❇️
🔻اولویت تبلیغ در حوزه🔻
▫️نقش حاکمیت در تبلیغ دین
▪️نگاهی به مأموریت کانونهای عظیم تبلیغی
▫️نقش حوزه در پشتیبانی از انقلاب
▪️سیر تطور تبلیغ
▫️طرح کلان برای تحول در تبلیغ
▪️و...
📱دریافت #نسخه_الکترونیکی در کانال نشریه عهد 👇
💠 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
عهد 99 - تبلیغ- نسخه تلفن همراه.pdf
28.69M
#نشریه_عهد
❇️ با موضوع ❇️
🔻اولویت تبلیغ در حوزه🔻
🔻 چطور تبلیغ اولویت اول می شود
✍️ حجت الاسلام مهدیان
🔻چون کار تبلیغی انجام میدهی زودتر مجتهد میشوی
✍️حجت الاسلام و المسلمین پناهیان
🔻عصای خمینی
✍️محمد حسین نجفی
🔻اتصال معرفت
✍️حجت الاسلام حسین کاظم زاده
🔻مندرس نخواهد شد
✍️سیده ناهید موسوی
🔻آرزوی انبیا
✍️علی کاظمی
🔻حوزه های علمیه را نمیخواهیم
✍️محمد علی احمدخان بیگی
🔻تبلیغی که بود،تبلیغی که باید باشد
✍️ محمد طلایی
🔰 کانال نشریه عهد 🔰
🆔 @nashriyeahd
❇️ تو زودتر مجتهد میشوی
#برشی_از_نشریه
🔸 حوزه در تربیت مبلغ باید رویکرد دیگری داشته باشد. به عنوان مثال هر طلبهای بعد از مقداری تحصیل، یک مقدار مأموریت تبلیغی پیدا بکند و بعد اجازه پیدا بکند درجات بالاتر علمی را پشت سر بگذارد. این اتفاق به مجتهد شدن طلاب کمک میکند. حضرت آیت الله حق شناس به خود بنده فرمودند که حضرت امام به ایشان فرموده بودند: «تو چون کار تبلیغی میکنی زودتر از رفقای دیگرت مجتهد میشوی.» کار اجتهاد را نباید مقابل تبلیغ گذاشت.
🔹بعضیها سؤال میکنند: ما برویم سراغ اجتهاد یا سراغ تبلیغ؟ مگر بدون اجتهاد میشود سراغ تبلیغ رفت؟ بلکه اجتهادی فربهتر نیاز است. مثلاً این سؤال را میشود مطرح کرد که من بروم دنبال تدریس و وقتم را در کار فقه و اصول بگذارم یا کار اجتهادیام را در امر تبلیغ صرف کنم.
🔸من میخواهم بگویم نه تنها تبلیغ را ما باید امر دانشی بدانیم بلکه تبلیغ را مؤثر بر دانشمند شدن یک عالم دینی بدانیم به همین دلیل اگر کسی سابقهی تبلیغی مناسب نداشت، چه بسا در جریان فعالیتهای دیگر علمی هم موفقیت چندانی کسب نکند.
🎙 حجت الاسلام و المسلمین پناهیان
📱خواندن کامل مصاحبه👇
👈 شماره99 نشریه عهد 👉
🔰 کانال نشریه عهد 🔰
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠 حوزه باید بیدار شود
#برشی_از_نشریه
#شماره_99
🔻حوزه باید بیدار شود، حوزه باید نطقش باز شود، حوزه بسیار جلوتر و ارتقا یافته تر از پیش از انقلاب است لکن بسیار عقب تر و جاماندهتر از نیازهای امروز کشور. در ماجرای اغتشاشات سال ۱۴۰۱ و حمله همه جانبه رسانهای و فرهنگی دشمن، سكوت علما و حوزویان و یا بیان سخنان دو پهلو و پر لکنت، آزاردهنده بود. مسئلههای ذهن جوانان زیاد شده و تلاش ما عمامه به سرها چند برابر نشده و باید نگران بود.
❓ راه چاره چیست؟
▪️اولاً باید باورهای خود را مرور کنیم هویت طلبگی به پیش قراولی امت و امامت او است همه امور دیگر شئون و لوازم همین هویت است. پس هر زمان نقشی اجتماعی پر رنگ تر می شود.
▫️ثانياً باید عموم طلاب و حوزویان سبک زندگی خود را بر این اساس ویرایش کنند. اگر در طول سال چند دهه خاص به تبلیغ اختصاص می دادند، اکنون باید برنامه ثابت روزانه برای تبلیغ در زندگی خود قرار دهند همه طلاب کوچک و بزرگ.
▪️ثالثاً باید ارتباطات اجتماعی و فامیلی و خانوادگی خود را بر این اساس تشدید کنند و ارتباطات جدید اجتماعی ایجاد کنند.
▫️رابعاً باید حوزه های علمیه کاری کنند که همه مردم مبلغ شوند. جهاد تبیین یک جهاد همگانی است. حوزه باید این جهاد همگانی را حقیقتاً فراگیر کند. هر کسی در این روزگار باید آنچه میداند و میفهمد در این جنگ شناختی مقابل دشمن بیان کند. روشنگری میتواند خطورات و وسواس را نابود کند.
✍️ حجت الاسلام علی مهدیان
📱خواندن کامل مصاحبه👇
👈 شماره99 نشریه عهد 👉
🔰 کانال نشریه عهد 🔰
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠 یحیی زنده میماند
🔹 برشی از وصیت نامه شهید یحیی سنوار
#برشی_از_نشریه
🔸 من یحیی هستم فرزند پناهندهای که غربت را به وطن موقتی تبدیل کرد و رؤیا را به مبارزهای ابدی. الآن که این کلمات را مینویسم تمام لحظات زندگیام را به یاد میآورم. از کودکیام در میان کوچهها تا سالهای طولانی زندان؛ و هر قطره خونی که روی خاک این سرزمین ریخته شد.
🔹 من در سال ۱۹۶۲ در اردوگاه خان یونس به دنیا آمدم؛ زمانی که فلسطین خاطرهای تکه پاره و نقشهای فراموش شده بر روی میز سیاستمداران بود.
من مردی هستم که زندگیام در میان آتش و خاکستر شکل گرفت و زود فهمیدم که زندگی زیر سایه اشغال چیزی جز زندان دائم نیست...
🔸 وصیت من این است که به سلاح، به کرامتی که قابل مصالحه نیست و به رؤیایی که هرگز نمیمیرد پایبند بمانید، دشمن میخواهد ما از مقاومت دست برداریم و مسئله ما را به مذاکراتی بی پایان تبدیل کند. اما من به شما میگویم در مورد چیزی که حق شماست مذاکره نکنید. آنها بیشتر از سلاح شما، از ایستادگی شما میترسند. مقاومت فقط سلاحی که در دست داریم نیست، بلکه عشقی است که به فلسطین در هر نفسی که میکشیم داریم. ارادهای است که میخواهیم بمانیم با وجود محاصره و تجاوز...
🔹 شما را به فلسطین وصیت میکنم به زمینی که تا مرگ عاشقش بودم و به رؤیایی که آن را روی شانههایم مثل کوهی که هرگز خم نمیشود، حمل کردم. اگر من سقوط کردم شما با من سقوط نکنید بلکه پرچمی را که هرگز سقوط نکرده است، به دوش بگیرید.
📱 خواندن کامل وصیتنامه👇
👈 شماره98 نشریه عهد 👉
🔰 کانال نشریه عهد 🔰
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
❇️ مادر جامعه
💢 الگوی سوم زن
🔸 پیرامون ترسیم جایگاه زنان، رهبر معظم انقلاب بیانات ارزشمندی را بیان نمودند که از چند جهت قابل تأمل است. نخست به جهت تأکید خود ایشان در مقوله گفتمانسازی و نظریهپردازی در موضوع «زن» و دیگری مطالبات و بیانات ایشان که در واقع خط مشی پیشبرد جامعه به سوی پیشرفت و اصلاح است. آنچه در اینجا اهمیت دارد، درک گفتمانها از مفهوم پیشرفت است.
🔹 گفتمان غربی پیشرفت زن را در مردگونه کردن او دنبال میکند. نتیجه آن بود که غرب از خانواده غافل ماند و نهاد خانواده را به وضع ضعیف شدهتر از هر زمان دیگری رساند. در مقابل، گفتمانی که جمهوری اسلامی از پیشرفت زن ارائه داد، «الگوی سوم زن» بود که رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۱ آن را مطرح ساختند.
🔸 محور این الگو زنی است که مهمترین مأموریت او تربیت جامعه از طریق خوب مادری کردن است. با این حال در کنار این رسالت از حضور و مشارکتهای اجتماعی و سیاسی باز نمیماند.
🔻 رهبر انقلاب چنین بیان میکنند: «امروز نیاز جامعه ما به این است که بداند مادری یعنی چه؟ زن خانه بودن یعنی چه؟ کدبانو بودن یعنی چه؟ فاطمه زهرا علیها السلام با آن شأن و با آن رتبه و با آن مقام و با آن عظمت، یک خانم خانه دار است. این تحقیر او نیست؛ او که با آن عظمت قابل تحقیر نیست. مگر این عظمت را میشود کوچک شمرد؟ این عظمت به جای خود محفوظ است؛ اما یکی از شئون و یکی از مشاغل همین عظمت عبارت است از همسر بودن یا مادر بودن و خانه داری کردن؛ با این چشم به این مفاهیم نگاه کنیم.
🔻 خدای متعال مرد را و زن را از جهاتی مثل هم قرار داده است؛ از عروج به مقامات معنوی با هم تفاوتی ندارند. نمونهاش فاطمه زهرا ؛ از لحاظ قدرت رهبری با هم تفاوتی ندارند نمونه اش فاطمه زهرا؛ از لحاظ توانایی هدایت بشر تفاوتی ندارند، نمونهاش فاطمه زهرا؛ اما از لحاظ وظایف اداره زندگی تفاوت دارند، باز نمونهاش حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها.»
✍️ دکتر بهار اخوان
📱 خواندن کامل این یادداشت👇
👈 شماره۸۹ نشریه عهد 👉
🔰 کانال نشریه عهد 🔰
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64