eitaa logo
پرورش نسل تمدن ساز🇮🇷
3.3هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
318 ویدیو
107 فایل
مطالب کاربردی تربیت اسلامی ومشاوره رایگان توسط: دکتر زهرانجفی منش مادر سه فرزند ارشد روانشناسی بالینی (ارشد)سطح سه حوزه علمیه رشته تعلیم و تربیت اسلامی دکتری تعلیم و تربیت دانشگاه علامه طباطبایی عضو سازمان نظام روانشناسی خادمیار رضوی @Nazrevelayat
مشاهده در ایتا
دانلود
پرورش نسل تمدن ساز🇮🇷
#صبر و #تحمل در #والدین! #استاد_پناهیان https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444 #نسل_تمدن_س
یکی از ویژگی های آخرالزمان ،افزایش سختی ها و مشکلات هست .و اگر دقت کرده باشید پای درد و دل هر کسی می نشینیم از سختی ها و گرفتاری هایش می گوید .و به خاطر همین مشکلات و گرفتاری ها ،آستانه صبر و تحمل افراد کاهش پیدا کرده و پرخاشگری ها بیشتر شده است. در حالیکه نسل های گذشته میزان تحمل و صبر بیشتری داشتند .مثلا مادران ما زمان جنگ رو تجربه کردند و با فرزندان زیادی که داشتند و شرایط اقتصادی دشوارتر و نبود همسران شون( که در جبهه بودند) میزان صبر و تحمل بالاتری داشتند. حالا چرا میزان تحمل و صبر کم شده است؟ اگر موافق هستید برای افزایش میزان صبر و تحمل که در روانشناسی تاب آوری هم نامیده میشه راهکار ارائه بدهیم تا از این طریق بتوانیم از پس مشکلات بربیاییم. https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
تفاوت صبر و تاب آوری به لحاظ سازه های مفهومی صبر شامل بازداری از خشم، بازداری از شهوات، شکیبایی، استقامت، انتظار و گشایش عقل است؛ در حالی که سازه های مفهومی تاب آوری شامل تحمل پذیری، انطباق، بازگشت، سازگاری، افزایش ظرفیت و تغییر و بازسازی است. به همین ترتیب فرایند رشد صبر عبارتند از: بازداری هیجانی؛ شکیبایی؛ استقامت؛ انتظار و کمال. پس می توان نتیجه گیری کرد که روش صبر بهعنوان یک مدل در سبک زندگی اسلامی می تواند هم در پیشگیری و مداخله و هم در رشد و تکامل آدمی، به ویژه در مداخلات مرتبط با بحران به کار رود. این رویکرد می تواند جایگزین مناسبی برای دیدگاه های هیجان مدار و تاب آوری باشد. https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
با نظرات تون ما رو در بهتر و پربارتر شدن مطالب کانال یاری کنید😊🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خلاصه کتاب اثرات پنهان تربیت آسیب زا سلام و رحمت جمع بندی گفتار سوم «تربیت کردن مانع تربیت شدن است» نگارنده در ابتدا با مطلبی از مولوی سعی دارد انتقال محتوا و اطلاعات بدون ایجاد مسأله و نیاز مخاطب را مهر باطل بزند.... در ادامه با آوردن تعبیرات مختلف مثل این مطلب که برای ترویج و تبلیغ گوهر گرانبها باید آن را مخفی و پنهان کرد،،سعی دارد که «مفهوم احساس نیاز و تشنگی ایجاد کردن »در مخاطب را باز کند و اهمیت آن را نشان دهد.‌.. نویسنده در ابتدای این فصل گریزی به سوالاتی که ممکن است نسبت عنوان این فصل پیش بیاید که مگر(تربیت کردن با تربیت شدن) تفاوتی دارد ؟ زده است واز خندقی عمیق بین تربیت کردن و تربیت شدن صحبت کرده است... هرچه در این فصل عمیق تر میشویم نگارنده اهمیت «کشف» توسط متربی را پررنگ می‌کند، و کماکان تربیت کردن را نفی می‌کند،چرا که فاعل تربیت کردن را مربی میداند و فاعل تربیت شدن متربی .... ادامه میدهد که انتقال محتوا و اطلاعات بدون ایجاد زمینه و تشنگی در راستای آموزش بی اثر خواهد بود و مانع خودانگیختگی یا به عبارتی مانع جوشش درونی و ماندگار خواهد شد..... نگارنده در این فصل از عشق به حقیقت سخن به میان می آورد و اینکه حقیقت دست نیافتنی هست و متربی در مسیر این گوهر گرانبها (حقیقت) که قرار میگیرد و به طور مستقیم محتوا دریافت نمی‌کند میل به کنجکاوی و جویندگی و خودانگیختگی در او ایجاد میشود و روحیه ی کشف کردن در او شکل می‌گیرد...... نگارنده در ادامه این مطالب به این راه حل می رسد که برای تحقق همه ی اینها (تربیت درونی، خودانگیختگی و روحیه ی کشافی و جستجو گر) *تقویت حس نیاز* را پیش می‌کشد و هنر مربی را در ایجاد این حس نیاز می‌بیند،تا اینکه بخواهد بدون ایجاد این حس نیاز استعداد و زمینه ی شکوفایی او را کور و به عبارتی اورا آماده خور بار بیاورد..... نگارنده در اواسط این فصل دست بر روی نکته ای میگذارد که هرگونه شروع بدون عشق و امید به اینکه در میانه ی راه اثر بگذارد رد می‌کند..... و اظهار می دارد:« که تربیت اگر از بنیاد و آغاز با ایمان و عشق و رغبت درونی همراه نباشد اثر آن بی ریشه و موقت خواهد بود»نگارنده این نوع تربیت که به عبارتی پرداختن به شاخ و برگهاست را ایستگاه میداند و نه راه ،،،طبقه می داند نه اساس و پایه.... و چنین تربیتی را آسیب زا و مانع شکوفایی استعداد ها می‌بیند...... نگارنده ول کن ماجرا نیست و در راستای اهمیت فطرت درونی انسانی ادامه می دهد که اگر قصد تربیت کردن است بایدخمیر مایه درونی متربی و فطرت اورا به باروری و پرورش واداشت.....زیرا هر اقدام اضافی از بیرون مانع شکل گیری و دونی شدن تربیت و تربیت فطریست.... نگارنده در اواخر فصل سخن و کلام را فرع می‌داند و تنها مقصود را اصل می‌داند که باید از جانب متربی دریافت معنی صورت گیرد.....که در اینجا تربیت غیر کلامی را جایگزین تربیت کلامی می داند و تربیت خاموش را نافذتر از کلامی می‌بیند https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
🔶 تربیت در رجب 🔷 ماه تغییر و اصلاح، حتی به اندازه یک قدم @Aminikhaah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک خانم معاون پرورشی موفق که عامل پیوند دختران نوجوان با مسجد شده. راهکارهای ایشون را گوش بدین تاثیر گذاشتن روی دختری که حتی مادرش براش روسری نخریده بود که سر کنه و بدون روسری میامد هیات دختران با دقت گوش بدید راهکار میدن که تو هیاتتون باید چجوری تقسیم وظایف کنید. چندبار گوش بدید. https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
پرورش نسل تمدن ساز🇮🇷
یک خانم معاون پرورشی موفق که عامل پیوند دختران نوجوان با مسجد شده. راهکارهای ایشون را گوش بدین تاث
عرض سلام و احترام.مامان هایی که نوجوان دارید و دوست دارید در فضای سالم و فعالیت سالم داشته باشند این کار اثرگذار فرهنگی رو شروع کنید .در این اقدامات فرهنگی خیلی اثرات معنوی نهفته است و هم فرزند خودتون رو حفظ کردید و هم نوجوانان محله و شهر . کوتاهی ما برای بهبود فضای فرهنگی جامعه ،سبب وضع کنونی شده ،پس بیایم یا علی بگیم و با مدد حضرت زهرا سلام الله علیها از مسجد محله شروع کنیم و برای دختران و پسران محله مون برنامه بذاریم. https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
پرورش نسل تمدن ساز🇮🇷
خلاصه کتاب اثرات پنهان تربیت آسیب زا سلام و رحمت جمع بندی گفتار سوم «تربیت کردن مانع تربیت شدن است»
مخاطبین گرامی لطفاً به من بازخورد بدهید که دوست دارید ادامه خلاصه و صوت کتاب اثرات پنهان تربیت آسیب زا دکتر عبدالکریم عظیمی رو بذارم یا خیر ؟ منتظر نظرات تون هستم😊🌸
پرورش نسل تمدن ساز🇮🇷
مخاطبین گرامی لطفاً به من بازخورد بدهید که دوست دارید ادامه خلاصه و صوت کتاب اثرات پنهان تربیت آسیب
عزیز 🌸 سلام وخدا فوت درمورد کتاب اثرات پنهان تربیت بگم خوبه وعالیه فقط قابل فهم تر باشد که بهتر متوجه مفهومش بشم ممنونتون میشم شما بی نظرید ممنون. منتظر نظرات سایر بزرگواران هستم😊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای مادرانه در روز متعلق به مادر سادات
عزیز🌸 سلام خانم نجفی منش عزیز ببخشید مزاحم شدم ممنون میشم در این زمینه راهنماییم کنید دو پسر دارم یکی کلاس دوم و یکی سه سال هست سعی می کنم با هر دو با محبت حرف بزنم و رفتار کنم ولی پسر بزرگم خیلی وقت ها وقتی حرفی رو به خوبی می زنم گوش نمیده و با داداشش که بازی میکنه ی حرفی میزنه یا ی کاری میکنه که جیغ اون رو بلند کنه و سلاح کوچیکه هم جیغ هست😔😔 تازگی ی چند هفته ای هست که مثلا بازی میکنه یک دفعه ی چیز الکی رو بهانه میکنه و شروع میکنه به نق زدن و خودش رو به گریه انداختن و با این کارش واقعا اعصاب منو خرد میکنه پسر کوچکم هم خیلی به من وابسته هست میخواد بخوابه باید دست رو سینم بزاره و بخوابه یا تو طول روز همش میگه مامان به من جی جی میدی باید با دست بگیره چیکار کنم این کار از سرش بیفته ممنون میشم راهنماییم کنین...🌷 https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
پرورش نسل تمدن ساز🇮🇷
خروج صوت از کانال جایز نیست.برای استفاده از صوت، دوستان تون رو به کانال دعوت کنید 🌸 https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444
🍃بچه‌ها خوبند، قشنگند. به بچه‌ها خیلی ایراد نگیرید؛ اغلب پدر و مادرها به قصد خوبی کردن به بچه‌ها و تربیت آنها بچه‌ها را خراب می‌کنند چون علم ندارند. حالا که علم نداریم و نمی‌توانیم درست کنیم حداقل به حال خودشان بگذاریم و دائم به آن‌ها امر و نهی نکنیم و اذیت‌شان نکنیم. با همین به اصطلاح تربیت کردن‌هاست که پدر و مادرها بچه‌ای را که با فطرت متولد شده است به راست یا چپ منحرف می‌کنند و یواشکی آن‌ها را یهودی یا نصرانی می‌کنند. پیامبر اکرم(ص) فرمود: «کُلُّ مَوْلُودٍ یُولَدُ عَلَى الْفِطْرَةِ حَتَّى یَکُونَ أَبَوَاهُ یُهَوِّدَانِهِ‏ وَ یُنَصِّرَانِهِ»؛ هر نوزادی بر فطرت الهی متولد می‌شود تا اینکه پدر و مادرش او را یهودی یا نصرانی می‌کنند. به نظر من اصلاً به بچه دست نزنید. خودت درست راه برو، بچه که در کنار تو است همین که تو را می‌بیند، برای ساخته شدنش کافیست. چقدر ائمه(ع) فرمودند: مردم را با عمل‌تان و نه با زبان‌تان به راه دین دعوت کنید. 🖊 حاج محمد اسماعیل دولابی https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444