eitaa logo
نسرا گیلان
433 دنبال‌کننده
907 عکس
240 ویدیو
10 فایل
نسرا (نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی)
مشاهده در ایتا
دانلود
روش قدرتمند برای اقناع مخاطب/ از فنون اقناع چه می‌دانیم؟‌ 🔺اقناع به معنای قانع کردن مخاطب است. برای این موضوع روش‌هایی وجود دارد که در این نوشتار 10 روش قدرتمند از فنون اقناع را معرفی کرده‌ایم. 🔺همانطور که در مطلب قبلی اشاره شد روشن است که فرستادن پیام از سوی فرستنده و سازنده آن با یک هدف خاص صورت می‌گیرد. برهمین اساس، تشویق گیرنده پیام به تغییر رفتار، نگرش، باورها و ارزش‌ها مطابق نظر فرستنده، اقناع نامیده می‌شود. اقناع در مفهوم لغوی به معنای قانع کردن است. 🔸رسانه‌ها با استفاده از شیوه‌های اقناعی سعی می‌کنند از طریق عقل یا احساس یا هر دوی آنها بر ما تاثیر بگذارند. ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
اهتمام به تخاطب واقعی. فضای مجازی چیز خوبی است، فرصتی است امّا کافی نیست. بعضی‌ها چسبیده‌اند به فضای مجازی -توئیتر و مانند اینها- برای اینکه پیامهایشان را برسانند، این فایده ندارد؛ تخاطب واقعی لازم است، میزگرد لازم است، سخنرانی لازم است، نشریّه لازم است، بحثهای دونفره و سه‌نفره لازم است، جلسات تحلیل لازم است؛ این‌جور با مخاطبینتان بنشینید؛ و مانند این کارها.۱۳۹۶/۰۳/۱۷ بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
نسرا گیلان
روش قدرتمند برای اقناع مخاطب/ از فنون اقناع چه می‌دانیم؟‌ 🔺اقناع به معنای قانع کردن مخاطب است. برای
گواهی دادن ستاره‌ها نخبگان و مردم عادی این فن پای فرد سومی (ستاره ها، نخبگان و مردم عادی) را به میان می‌کشد تا گیرنده پیام آنچه را هدف فرستنده بوده است، راحت تر بپذیرد؛ چرا که اگر سازندۀ پیام، چنین نظری را مستقیم به ما منتقل می‌کرد در پذیرش آن تردید می‌کردیم. چهره هایی که مخاطب را به استفاده از فلان نام تجاری (برند) پوشاک یا یک عمل اجتماعی پسندیده تشویق می کنند، چنین نقشی دارند. دوم ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
💠گزارش رویترز درباره وضعیت اعتماد به رسانه‌‌های دیجیتال 🔸یک مطالعه گسترده بین‌المللی نشان می‌دهد که تفاوت‌های زیادی بین کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی در میزان اعتماد مردم به رسانه‌های خبری دیجیتال وجود دارد. 🔹میزان اعتماد مردم به به معنای عام آن در کشورهای مختلف تفاوت‌های بسیاری دارد. 🔸 سریع‌ترین اجتماعی در حال رشد در سال ٢٠٢٢ بوده و درصد افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله که از تیک‌تاک استفاده می‌کنند از ۵ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۳۸ درصد در سال ٢٠٢٣ افزایش یافته است که بالاتر از (با ۳۵ درصد) و (با ۳۳ درصد) می‌باشد. از هر پنج نفر نیز یک نفر از افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله (معادل ۲۰ درصد) از تیک‌تاک به عنوان منبع خبری استفاده می‌کنند. 🔹گزارش اخبار دیجیتال ۲۰۲۳ که توسط موسسه در روز ۱۴ ژوئن منتشر شد، نظر بیش از ۹۳ هزار نفر در ۴۶ کشور را که نیمی از جمعیت جهان را پوشش می‌دهند، مورد بررسی قرار داده است. 🔺به صورت کلی، میزان اعتماد مردم به اخبار در سطح بین‌المللی دو درصد کاهش یافته است. ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guil
مهم ترین خطراتی که کودکان و نوجوانان را در فضای مجازی تهدید می کند ✅با ما با سواد شوید 🚩نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی(نسرا) استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
8.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 عملیات آستروتورفینگ چیست!؟ ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
📸 خطر انحراف کودکان و نوجوانان در قالب فیلم، انیمیشن‌ها و بازی‌های رایانه‌ای، کاملا جدّی است 👈 در بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشن و حتی فیلم‌های آنلاین و غیرآنلاینی که فرزندان‌مون بازی می‌کنند یا می‌بینند، حواس‌مون به پرچم و نمادهای کثیفِ همجنس‌بازان باشه 💡 پدر و مادرهای عزیز ، لطفا بصورت دوستانه و ترجیحاً غیرمستقیم، دراینخصوص بیشتر نظارت کنیم ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
نسرا گیلان
گواهی دادن ستاره‌ها نخبگان و مردم عادی این فن پای فرد سومی (ستاره ها، نخبگان و مردم عادی) را به میا
تداعی معانی در ذهن در این روش سعی می شود تا پیوندی بین یک فکر، نظر، محصول، خدمت، یا هر چیز دیگری با آرزوها، امیال، غرایز و احساسات مطلوب انسانی مانند زیبایی، امنیت، حریم خصوصی، موفّقیت، سلامت، تفریح، شادی و... در ذهن مخاطب ایجاد شود. البتّه تداعی معانی در ذهن هیچ وقت واضح و صریح نیست؛ بلکه پنهان و غیرمستقیم است. ترس این فن برای ترساندن گیرنده پیام با استفاده از چیزهای نا خوشایند و در بعضی مواقع ترسناک مثل شکست و ناکامی، عدم رعایت حقوق بشر، تروریسم و ... به کار گرفته می‌شود. هشدارهای سیاستمداران و یا گروه های حامی آنها و ترسیم هراس آور وضعیت موجود در اخبار، سخنرانی ها و گزارش آنها هم نمونه ای دیگر برای استفاده از این فن است تا خود و برنامه های خود را نجات بخشِ وضعیتِ ترسیم شده معرّفی کنند. ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan
30.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اینفلوئنسرها روز به روز کوچک‌تر می‌شوند! این بچه‌های بانمک که یک‌شبه ستاره شدند، نماینده یک تجارت خانوادگی‌اند. شما چطور؟ حاضرید کودکی فرزند خود را برای آینده‌اش هزینه کنید؟ ✅ با ما باسواد شوید 🚩 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گیلان 🌐 @nasra_guilan