این واقعیتی عجیب است که بهترین داستانهای کوتاه لزوماً بهترین و عمیقترین سوژهها را ندارند. منظورم این است که مهمترین جنبهی آنها سوژه نیست، بلکه سبک نگارششان است؛ سبک غیرمستقیمی که بهواسطهی آن چیز مهمی را روشن میکنند. سوژهی ظاهریشان ممکن است بیاهمیت بهنظر بیاید ولی با استفاده از آینهی غیرمستقیم هنر، سر از جاهای عمیق و فراموش نشدنی درمیآورد. سوژهی عمیق خیلی سرراست و مستقیم است. این مسئله جایی برای تخیل و زمینهی تفسیری ذهن باقی نمیگذارد. ادبیات درخشان تقریباً همیشه غیرمستقیم است.
(بن اُکری)
#قصار
#نویسندگی
@nebeshtan
سینهی تنگِ من و بار غم او، هیهات
مردِ این بارِ گران نیست دلِ مسکینم
#امروز_با_حافظ
@nebeshtan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با برف قصه چتر نميخواست اين هوا
خوش بخت موي من كه كنارت سفيد شد
سهیل مهدیان
@nebeshtan
«برگشتن به کتاب مثل برگشتن به شهرهایی است که فکر میکنیم شهر ما هستند ولی در واقع فراموششان کردهایم و فراموشمان کردهاند. در شهر(در کتاب) بیهوده به گذرگاهها سر میزنیم و دنبال نوستالژیهایی میگردیم که دیگر مال ما نیست.»
_اگر به خودم برگردم؛ والریا لوئیزلی، کیوان سررشته.
#کتاب_بخوانیم
@nebeshtan
من آن نیم که دهم نقد دل به هر شوخی
در خزانه به مهر تو و نشانه توست
#امروز_با_حافظ
@nebeshtan
شب ظلمت و بیابان به کجا توان رسیدن
مگر آن که شمع رویت به رهم چراغ دارد
#حافظ
@nebeshtan
برای رسیدن به نقطه مطلوب در درست نویسی و املای صحیح واژگان؛ لازم است مدتی با آثار نویسندگان بزرگ مأنوس بود. همنشینی با آثار بزرگان ادب فارسی، رفته رفته و به صورت ناخودآگاه در کاربرد صحیح واژگان تأثیر میگذارد؛ همچنین مراجعه گاه و بیگاه به لغتنامه و ملاحظه کاربرد صحیح واژه در هنگام نوشتن یا تردید در صحت املای کلمه، تأثیر فراوانی در تصحیح املای واژگان و تسلّط به کاربرد درست کلمات برای نویسنده دارد.
#درست_نویسی
#نویسندگی
@nebeshtan
برای خوب نوشتن، باید خوب دید، خوب شنید و در رفتار و گفتار مردم دقت کرد.
#نویسندگی
@nebeshtan
تو آنقدر آقایی که
میبخشی به آنکه از تو نخواسته
و عطا میکنی به آنکه تو را نمیشناسد ...
#رجب
@nebeshtan