eitaa logo
🇮🇷 ندای فطرت🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
105.6هزار عکس
75.9هزار ویدیو
535 فایل
آدرس کانال ندای فطرت در سایر پیام‌رسان ها: بله: https://ble.ir/nedayefetratt
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 در تدارک یک اغتشاش دیگر 🔹 حوادث تلخ بهمن‌ماه 1396 که توسط طرفداران فرقه به ظاهر آرام دارویش شکل گرفت و موجب شهادت چند مامور نیروی انتظامی و یک بسیجی شد ماهیت این گروه فریب خورده را برای اذعان عمومی آشکار کرد. 🔸 هم اکنون بعد از دو سال از این حوادث تلخ به ظاهر عمر قطب این التقاطی رو به پایان است و مدتی پیش خبر مرگ نور علی تابنده برای ساعاتی به خبر اول کشور تبدیل شد که این خبر فورا توسط طرفدارانش تکذیب شد. 🔹 با توجّه به استقبال جریان های معاند و رسانه های وابسته به آن ها از هرگونه نا آرامی و ایجاد التهاب در جامعه سرپل های دستگاه های اطلاعاتی کشورهای مرتجع و استعماری با ارتباط گیری با برخی از عناصر این فرقه ضمن ایجاد هماهنگی های لازم برای ایجاد التهاب همزمان با تشییع جنازه نورعلی تابنده، برای هماهنگی بیشتر تاکید داشتند که مرگ وی در چند روز آینده و دریک زمان مناسب جهت هماهنگی لازم اعلام شود از این رو حتی با از دست رفتن علائم حیاتی نورعلی تابنده آن ها با کمک دستگاه های بیمارستانی مرگ او را تاخیر انداخته اند تا هرچه بهتر بتوانند در حاشیه مرگ وی اقدام به تدارک جهت آشوب طلبی کنند. 🔸 یک عامل مهم دیگر در عدم اعلام خبر مرگ نورعلی تابنده اختلاف میان سران فرقه گنابادی است هم اکنون طیف سنتی و تندروها جهت انتخاب جانشین نورعلی تابنده دچار اختلاف شده اند. جریان سنتی که از ابتدا به دلیل فعالیت های سیاسی با انتخاب نورعلی تابنده به عنوان قطب دارویش گنابادی مخالف بود و هم اکنون به دنبال یک جانشین برای وی است تا بتواند روابط دارویش گنابادی را با نظام ترمیم کند از آن طرف طیف تندرو که از خارج از کشور تغذیه می شوند به دنبال تقابل با جمهوری اسلامی هستند از این رو مرگ نورعلی تابنده را بهترین فرصت برای اعتراض و تحریک احساسات طرفداران خود می دانند. 🔹 تدارک حضور حداکثری در تشییع جنازه نورعلی تابنده و ایجاد فرصت برای جمعیت جسور، هیجانی و آماده اشتعال را جهت هر گونه آشوب طلبی فراهم می کند که این مهم با تهیه خوراک های از جمله رفتارهایی مانند اتفاقات بهمن 1396 شکل خواهد داد. 🔸 این طیف تندرو به پشتیبانی فنی طرفداران این فرقه و حمایت های سایبری در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی خارج از کشور در یک برنامه ریزی پیچیده قرار است از طریق لایو اینستا گرام و توئیتر اقدامات هنجار شکنانه خود زمان تشییع و مراسم های مربوط به ترحیم قطب دارویش را جهت انتشار در شبکه های اجتماعی و رسانه های ضد انقلاب ارسال کنند. از همین رو به دنبال یک خوراک لازم برای توجیه اقدامات ساختارشکنانه خود هستند. 🔹 نورعلی تابنده وصیت کرده است که در سرزمین مادری اش بیدخت گناباد دفن شود اما جریان تندرو قصد دارد با عبور از وصیت قطب گنابادی جایی در تهران و حومه را برای خاک سپاری وی فراهم کند تا بتوانند از مراسم تشییع و یادبود قطب دارویش گنابادی بیشترین بهره برداری و محل دفن وی را مکانی جهت تجمعات غیرقانونی خود کند. 🔻 در صدای ایران همه چیز را شفاف ببینید👇 http://eitaa.com/joinchat/1564672000C862dbe03c9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تحلیل_تصویری 🔴 استراتژی دروغ ، فریب و شبیخون 💬 #حسن_شمشادی 🔻صحبت های حسن شمشادی در همایش پایان تدبیر 🔻وزیر کشور با افتخار میگوید که ما میخواستیم چند ماه پیش قیمت را افزایش دهیم ولی عملیات لو رفت. آقای وزیر کشور شما مگر میخواستید شبیخون بزنید که میگویید لو رفت‌. 🔻آقای رئیس جمهور، دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را، بالاخره خواب بودید یا رصد میکردید. 🔻آن چیزی که منجر به اعتراضات مردم شد این استراتژی دروغ ، فریب و شبیخون دولت بود. دولت مردم را دشمن و نااهل میبیند. 🔻سیصد تا چهارصد هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارید ، ۱۱۰ نفر در کشور ۱۴۰ هزار میلیارد تومان معوقه بانکی دارند.خب این پولها را از حلقوم اینها بکشید بیرون و خرج مردم کنید. 🔹صداوسیما سخنگوی حاکمیت است و حتی رسانه نیست، که اگر رسانه بود چنین نمیکرد که حرف مردم را کلا سانسور کند. @tahlile_siasi @tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جادوی دلار | چرا آمریکا کدخدا شده است؟! @tahlile_siasi @tahlile_siasi
دقیقا همان جماعتی که در زمان انتخابات مشکل مردم را پخش نشدن ربنای شجریان، نود فردوسی‌پور و رفع حصر بیان می‌کردند، امروز نیز برای فرار از پاسخگویی بابت ناکارآمدی‌شان و عدم توجه به مشکلات واقعی مردم در طول چند سال حضورشان در مجلس، و بجای ارائه‌ی راه حل برای رفع مشکلات اقتصادی کشور، ساماندهی کولبرها و ایجاد زیرساخت‌های مناسب اقتصادی در مناطق مرزی به فکر این افتاده‌اند تا طرح "ممنوعیت شلیک مستقیم به کولبران" را به مجلس ببرند تا مثلاً از این طریق در انتخابات آتی مجلس برای خود وجاهت بخرند؛ فارغ از اینکه این جماعت با این طرح و بیانِ آن در رسانه‌ها درحال متهم کردن نظام به هدف گیریِ عمدیِ کولبران هستند، احیاناً نمی‌دانند که با تصویبِ آن چه خدمتی در حق تروریست‌هایی خواهند کرد که از مسیرهای نامتعارف (و گاهاً در لباس کولبر) قصد ورود به کشور را دارند!! #آدرس_غلط #مهدی_قاسم_زاده @tahlile_siasi @tahlile_siasi
🔴 ماشه را چکانده‌اند، باج ندهید! ✍️ 🔰نکته‌ای که درپی می‌آید، پیچیده نیست که برای درک آن به اذهان پیچیده نیازی باشد و پنهان و چند لایه هم نیست که بدون دسترسی به اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده قابل فهم نباشد! برجام در نهایت یک معاهده و توافق چندجانبه است -یعنی بود- و مانند همه توافقات چند‌جانبه، اعتبار آن به حضور همه اعضاء در آن است. بنابراین برجام با خروج آمریکا که یکی از اعضای این معاهده بود، دیگر وجود خارجی ندارد. آقای عراقچی نیز قبل از خروج آمریکا از برجام به درست اعلام کرده بود اگر آمریکا از برجام خارج شود دیگر برجامی وجود نخواهد داشت. 🔺حالا بر فرض که خروج آمریکا از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل -که مجرمانه و قابل مجازات است- را نادیده بگیریم و برجام را باحضور سایر اعضاء، از جمله سه کشور اروپایی قابل ادامه بدانیم! در این صورت هم برجام وجود خارجی ندارد. چرا که فرانسه، انگلیس و آلمان از هنگام اجرایی شدن برجام تا‌کنون -یعنی بعد از خروج آمریکا تا به امروز هم- اولاً به تمام تحریم‌های آمریکا علیه ایران پایبند بوده‌اند و ثانیاً به هیچیک از تعهدات برجامی خود نیز عمل نکرده‌اند! 🔹با توجه به نکات فوق باید از مسئولان محترم کشورمان پرسید؛ آیا برجام وجود خارجی دارد که پی‌در‌پی اعلام می‌فرمائید جمهوری اسلامی از برجام خارج نمی‌شود؟! و از آنجا که در برجام همه امتیازات را به حریف داده و در مقابل «هیچ» امتیازی نگرفته‌ایم، آیا ادامه حضور کشورمان در برجام، غیر از باج دادن به حریف می‌تواند مفهوم دیگری داشته باشد؟! 🔺دیروز سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان اعلام کردند که اگر جمهوری اسلامی به کاهش تعهدات خود در برجام ادامه بدهد از «مکانیسم ماشه» استفاده خواهیم کرد. نتیجه نهایی مکانیسم ماشه بازگشت قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان است. در این باره گفتنی است که؛ 1️⃣ در برجام، قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران اسلامی لغو نشده بلکه تحت قطعنامه ۲۲۳۱ تجمیع شده و در صورت تخلف ایران از برجام قابل بازگشت خواهد بود! خُب، سؤال این است که کدامیک از قطعنامه‌های قبلی در حال اجراء نیست که باید از بازگشت آنها نگران باشیم و از ترس بازگشت باج بدهیم؟! 2️⃣موضوع تمامی قطعنامه‌هایی که ادعا می‌شود با برجام لغو شده است، تحریم کشورمان است! آیا هم‌اکنون انواع تحریم‌ها علیه ایران اسلامی اجراء نمی‌شود؟! بنابر‌این ماشه مورد اشاره در مکانیسم ماشه را مدتهاست که چکانده‌اند! 3️⃣ مسئولان محترم هسته‌ای بارها به «قطعنامه فصل هفت» منشور سازمان ملل علیه کشورمان اشاره کرده و ضمن آنکه خارج‌شدن ایران از ذیل فصل هفت منشور را یکی از دستاوردهای برجام! معرفی کرده‌اند، بازگشت این فصل را نیز نگران‌کننده دانسته‌اند! که در این خصوص باید گفت جمهوری اسلامی ایران، برخلاف ادعای آقایان از ذیل فصل هفت خارج نشده است. 🔺نکته مهم در فصل هفتم منشور ملل متحد، بندهای ۴۱ و ۴۲ آن است. بر اساس بند ۴۱، شورای امنیت می‌تواند از اعضای ملل متحد بخواهد کشور هدف را تحریم کنند. این تحریم‌ها شامل قطع روابط تجاری و بانکی و بیمه‌ای و ... می‌شود. و اما بر پایه بند ۴۲ منشور یاد شده، کشور هدف می‌تواند با حمله نظامی نیز رو‌به‌رو شود! گفتنی است اگر در قطعنامه از واژه و عنوان «ذیل فصل هفت» استفاده شده باشد، هر دو مورد تحریم و حمله نظامی در دستور قرار می‌گیرد ولی اگر از عنوان «ذیل بند ۴۱ فصل هفت» استفاده شده باشد، فقط تحریم‌ها قابل انجام خواهد بود و نه گزینه نظامی و در صورتی که استفاده از بند ۴۲ -گزینه نظامی- مورد نظر باشد، شورای امنیت باید با کسب نظر کشورهای دیگر، قطعنامه جدیدی صادر کند. که البته استناد به این بند، به آسانی ممکن نیست و بسیاری از کشورها از جمله ۵ کشور دارای حق وتو تاکید کرده‌اند که این تصمیم قبل از آنکه برای ایران خطرآفرین باشد، برای سایر کشورهای تصمیم‌گیرنده فاجعه‌آفرین است و اگر چنین نبود تا به حال ده‌ها بار به این حماقت دست زده بودند! 🔺در قطعنامه فصل هفت منشور سازمان ملل متحد علیه ایران، به بند ۴۱ یعنی تحریم‌ها استناد شده است. که هم‌اکنون در حال اجراست و به بیان دیگر در عمل از ذیل بند۴۱ فصل هفت خارج نشده‌ایم که از بازگشت آن نگران باشیم! 💢حالا قضاوت بفرمائید که خارج شدنمان از برجام چه تبعاتی خواهد داشت که هم‌اکنون ندارد؟! و آیا ادامه حضورمان در برجام باج مفت به حریف نیست؟! @tahlile_siasi @tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نادر طالب‌زاده: اصلاح طلب و اصولگرا یعنی چه؟ ما انقلابی میشناسیم و غیرانقلابی ♦️کدام حرفهای رئیس جمهور و اعضای کابینه بوی انقلاب می دهد؟ #اللهم_عجل_لولیک_الفرج #عمار_نیوز @tahlile_siasi @tahlile_siasi
🔹می‌دانید «بودجه ویترینی» یعنی چه؟! یعنی اینکه سخنگوی ستاد بودجه امروز رسما بگوید عدد درآمدهای نفتی فقط برای امید آفرینی است و نمی‌توان بیشتر از 300 هزار بشکه نفت صادر کرد! یعنی حداقل 40 هزار میلیارد تومان درآمد ساختگی و کاغذی در #لایحه_بودجه! امید لازمید بکنیم ٢ میلیون بشکه :) 💬 وحید حاجی‌پور 🔸بودجه ۹۹ ماحصل یک طراحی برای رسیدن به هدفی نهایی است؛ روندی که با افزایش ارز و بنزین آغاز و با بودجه باید به ثمر برسد.... این بودجه بلاشک کشور را بر سر دو راهی «مذاکره یا گرانی بیشتر» قرار می‌دهد؛ در مقابل این دوگانه ساختگی می‌توان «راه سوم» را در پیش گرفت! البته اگر دولت و مجلس بخواهند و مردم هم بدانند... 💬 ارسلان ظاهری @tahlile_siasi @tahlile_siasi
☀️ امام صادق(ع): آنکه کارهای خود را به خدا بسپارد، همواره در زندگی به آرامش می رسد. 📚مصباح الشریعه ، ص ۵۱ ┄┅✧❁جهاد فرهنگی❁✧┅┄ 📡 @jahadfarhangi_ir
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمهدی خلخالی ✍️متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم 🔹رحلت عالم جلیل مرحوم آیت‌الله آقای حاج سیدمهدی خلخالی رضوان‌الله‌علیه را به بیت محترم و همه‌ی ارادتمندان و شاگردان ایشان در تهران و مشهد تسلیت عرض میکنم. 🔹ایشان فقیهی عالیقدر و مدرّسی بزرگ بودند و خدمات دینی و علمی با ارزشی به حوزه‌های علمیه و به محیط دینی کشور ارائه کردند. نوشته‌ئی متین در باب حکومت اسلامی مانند دیگر نوشتجات فقهی و اصولی از یادگارهای برجسته ایشان است. 🔹از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علوّ درجات ایشان را مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۲ دی ۱۳۹۸ @Akharinkhabar0
🔺افشاء رابطه حکومت عربستان با اینفلوئنسرهای اینستاگرام دردسرساز شد 🔹پایگاه خبری اینسایدر فاش کرد که دولت عربستان سعودی با هدف بهبود چهره بین‌المللی خود و افزایش درآمد این کشور از توسعه صنعت گردشگری با پرداخت پول به چهره‌های معروف و پرطرفدار اینستاگرام از آنان خواسته تا برای برخی شهرها و رویدادهای فرهنگی این کشور تبلیغ کنند./یورونیوز @akharinkhabar0
واکنش امیرآبادی نماینده مجلس به اظهارات عضو شورای شهر تهران که فقرا را دلیل آلودگی تهران دانسته بود! @Akharinkhabar0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آمریکا که ایران را تحریم حداکثری کرده، چگونه حجم انبوهی بازی رایانه ای به ایران صادر می کند؟ 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حراج اموال دولتی در بودجه 99، پیش بینی ظهور فساد گسترده و طبقه نوکیسه جدید دولت در بودجه 99 پیش بینی کرده است حدود 49 هزار میلیارد تومان از اموال مازاد خود را بفروشد با تجربه خصوصی های گذشته پیش بینی می شود این کار موجب فساد گسترده شود به نظر می رسد دولت برای فروش این حجم از اموال به دنبال گرفتن اختیارات ویژه با استفاده از سازو کار شورای سران است 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔴تازه ترین دسته گل مجلس هم از راه رسید 🔻طرح تحقیق و تفحص از قراردادهای خرید هواپیما در زمان آخوندی متوقف شد 🔻این خریدها باید طبق قانون قراردادهای خارجی در مجلس تصویب می‌شد که نه تنها تصویب نشد بلکه حتی متن قرارداد محرمانه ماند و مسائل مالی شفاف نشد بهاره 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔴#عکس_نوشت| چرا باید برجام را پاره کرد؟ «کیهان» نوشت: 🔻 مجموعه شاخص‌های اقتصادی مانند «بدهی دولت به بانک مرکزی»، «نقدینگی»، «تورم»، «قدرت خرید»، «فلاکت»، «شکاف طبقاتی»، «ارزش پول ملی»، «قیمت مسکن»، «قیمت خودرو» و «رشد اقتصادی» نشان می‌دهد در دوره پسابرجام تمام این شاخص‌ها بدتر شدند و حداقل اقدام ممکن در تغییر ریل روند گذشته، قطع امید از برجام و پاره کردن آن می‌باشد 🔻در حال حاضر شاخص فلاکت به ۵۳ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم شاخص فلاکت از سال ۱۳۷۵ به بعد محسوب می‌شود. 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از کوله‌بری تا کارآفرینی/ روایت کولبری که تولیدکننده شد fna.ir/de9jm0 @Farsna
⚠️این👆 کیک شکلاتی مال #شب_یلدا نیست..این نقشه نقاطی توی شهر #سانفرانسیسکو آمریکاست که مردم بوسیله اپلیکیشن مخصوص گزارش مدفوع انسانی رو دادند🙈 و بدین ترتیب این شهر به شهری #قهوه_ای رنگ تبدیل شده.. حدود 133 هزار مورد در سال گذشته گزارش شده.. #تمدن_غرب #غربزدگی #غرب_پرستی #بی_فرهنگی @mobahesegroup
امیرالمومنین علی (ع): ‌ ❤ اعتماد به #خدا، محكم ترين اميد است. ‌ 📔 غرر الحكم: ۶۰۵ ‌ ✅ @mobahesegroup
⁉️سوال:👇👇👇 🔰خدا در قرآن ميفرمايد هر کس از ياد من روي گردان شود زندگي سختي خواهد داشت ولي آدمهايي رو ميبينيم که گناه مي کنند و غرق در نعمت هستند !! ✍️پاسخ: ✅(وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْری فَإِنَّ لَهُ مَعیشَةً ضَنْکاً وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ أَعْمی)‏[1]؛ «و هر کس از یاد من روی گرداند، پس حتماً زندگی (سخت و) تنگی برای اوست؛ و او را روز رستاخیز نابینا گرد می‌آوریم» درباره این که معیشت ضنک (تنگ) به چه مناست مفسران نظراتی مطرح کرده‌اند از جمله علامه طباطبایی می‌فرماید: و اگر فرمود: کسی که از ذکر من اعراض کند «معیشتی ضنک» یعنی تنگ دارد، برای این است که کسی که خدا را فراموش کند، و با او قطع رابطه نماید، دیگر چیزی غیر دنیا نمی‌ماند که وی به آن دل ببندد، و آن را مطلوب یگانه خود قرار دهد، در نتیجه همه کوشش‌های خود را منحصر در آن کند و فقط به اصلاح زندگی دنیایش بپردازد، و روز به روز آن را توسعه بیشتری داده، به تمتع از آن سرگرم شود، و این معیشت، او را آرام نمی‌کند، چه‌ کم باشد و چه زیاد، برای این‌که هرچه از آن به دست آورد به آن حد قانع نگشته و به آن راضی نمی‌شود و دائماً چشم به اضافه‌تر از آن می‌دوزد، بدون این‌که این حرص و تشنگیش به جایی منتهی شود. پس چنین کسی دائماً در فقر و تنگی به سر می‌برد و همیشه دلش علاقه‌مند به چیزی است که ندارد، صرف نظر از غم و اندوه و قلق و اضطراب و ترسی که از نزول آفات و روی آوردن ناملایمات و فرارسیدن مرگ و بیماری دارد، و صرف نظر از اضطرابی که از شر حسودان و کید دشمنان دارد، پس او علی‌الدوام در میان آرزوهای بر آورده نشده، و ترس از فراق آنچه بر آورده شده به سر می‌برد. در حالی که اگر مقام پروردگار خود را می‌شناخت و به یاد او بود و او را فراموش نمی‌کرد، یقین می‌کرد که نزد پروردگار خود حیاتی دارد که آمیخته با مرگ نیست و ملکی دارد که زوال‌پذیر نیست و عزتی دارد که مشوب با ذلت نیست و فرح، سرور، رفعت و کرامتی دارد که هیچ مقیاسی نتواند اندازه‌اش را تعیین کند و یا سر آمدی آن را به آخر برساند، و نیز یقین می‌کند که دنیادار مجاز است و حیات و زندگی دنیا در مقابل آخرت پشیزی بیش نیست، اگر او این را بشناسد دلش به آنچه خدا تقدیرش کرده قانع می‌شود و معیشتش هرچه باشد به رایش فراخ گشته، دیگر روی تنگی و ضنک را نمی‌بیند(ترجمه المیزان، ج 14، ص 316. ) تفسیر نمونه: گاهی تنگی معیشت به خاطر این نیست که درآمد کمی دارد، ای بسا پول‌ و درآمدش هنگفت است، ولی بخل و حرص و آز زندگی را بر او تنگ می‌کند نه تنها میل ندارد در خانه‌اش باز باشد و دیگران از زندگی او استفاده کنند، بلکه گویی نمی‌خواهد آن را به روی خویش بگشاید، به فرموده علی(ع) «هم‌چون فقیران زندگی می‌کند و همانند اغنیاء و ثروتمندان حساب پس می‌دهد». (تفسیر نمونه، ج‌13، ص: 328.) شهید مطهری می گوید: وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْکاً)؛ آن کسی که از یاد ما اعراض می‌کند، معیشت سخت و تنگی پیدا می‌کند. با این‌که لازمه در یاد خدا نبودن این نیست که اسباب و وسایل مادی زندگی انسان (مثل قرض و بی‌پولی) انسان را تحت فشار قرار بدهد، ولی انسان از ناحیه درون تحت فشار قرار می‌گیرد برای این‌که چیزی را دارد که مطلوب واقعی‌اش نیست و از مطلوب واقعی چیزی در آن وجود ندارد. (مجموعه آثار استاد شهید مطهری، ج 4، ص 653.) سختی که در آیه مطرح شده فقط سختی مادی نیست بلکه مطلق است و می‌تواند شامل دو نوع سختی مادی و روحی باشد. بلکه می‌توان گفت سختی و راحتی مسأله‌ای روحی و روانی است که ارتباط صددرصدی با سختی و راحتی جسمی ندارد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️سوال:👇👇👇 🔰چه نوع انتظارى ارجح است؟ ✍️پاسخ: ✅درك دقیق معنای انتظار مبتنی بر فهم جامع اندیشه مهدویت است واندیشه مهدویت را باید با توجه به مجموعه معارف اسلامی و در راستای هدف كلی دین اسلام دید. بنا بر آموزه های دینی، مهدی ( عج ) روزی ظهور كرده و وعده های الهی را به اجرا درمی آورد، او برپا كننده حكومت صالحان می باشد و مومنان به میزان ایمان وعمل صالحشان در حكومت مهدی ( عج ) قرب و منزلت دارند. این اندیشه پایانی زیبا و نورانی برای جریان زندگی انسان تصویر میكند و عامل شعله ور شدن امید در دل های مومنین است. امید به ظهور مهدی ( عج ) همان امید به خداست. امید موتور حركت انسان در زندگی است و امید به مهدی ( عج ) عامل حركت استوارتر انسان در مسیر خوبی ها یعنی همان هدف اصلی دین می باشد. مقصود از انتظار فرج، امید و دلبستگی به مهدی ( عج ) است. بنابراین انتظار فرج ارجح که مقصود دین است به تعبیر شهید مطهری، انتظاری سازنده و نگه دارنده، تعهدآور، نیروآفرین و تحرك بخش است. به گونه ای كه خود نوعی عبادت و حق پرستی است. برخی به خطا به گونه ای اندیشه مهدویت را تصویر می كنند كه انتظار براساس آن به معنای كمك به رشد ظلم و فساد و پرشدن دنیا از گناه می باشد در حالی كه بی شك چنین اموری با هدف دین بیگانه است، بنابراین انتظار و عشق به مهدی؛ یعنی، عشق به همه خوبی ها و امید اقامه همه خوبی ها در دنیا این عشق و امید عاملی است كه انسان را وا می دارد تا هر چه بیشتر و محكم تر در راه خوبی ها قدم بردارد، پس انتظارفرج مسئولیت آفرین است. به تعبیری دیگر می توان گفت: انتظار ظهور منجی هیچ گاه به حقیقت نمی‏پیوندد مگر در صورتی كه سه عنصر اساسی در آن محقّق گردد: ۱ - عنصر عقیدتی: شخص منتظر باید ایمان راسخی به حتمی بودن ظهور منجی ونجات‏بخشی او داشته باشد. ۲ - عنصر نفسانی: زیرا شخص منتظر باید در حالت آمادگی دائمی به سر ببرد. ۳ - عنصر عملی وسلوكی: شخص منتظر باید به قدر استطاعت خود در سلوك ورفتارش زمینه‏های اجتماعی وفردی را برای ظهور منجی فراهم نماید. با نبود هر یك از این سه عنصر اساسی، انتظار حقیقتاً معنا پیدا نمی‏كند. منابع زیر جهت مطالعه پیرامون شناخت انتظار ارجح و واقعی بسیار مفید است : ۱- قیام و انقلاب مهدی ، شهید مطهری ،صدرا، تهران ( این كتاب اساسا" به معنای انتظار پرداخته است ) . ۲- امامت ومهدویت ، آیت الله صافی ، انتشارات اسلامی قم ، ۱۳۷۵ ( این اثر به مجموعه ای از بحث ها پیرامون امام مهدی ( عج ) پرداخته و خصوص بحث انتظار نیز یكی از فصلهای كتاب است ، ج ۱، ص ۳۵۱ - ۳۹۸ ) . کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️سوال:👇👇👇 🔰چرا مرتد اعدام می شود؟ ✍️پاسخ: 🔰دین اجبارى نفى شده است: «لا إِكْراهَ فِی الدِّینِ؛[بقره/۲۵۶] هیچ اكراهى در این دین نیست.» چون دین عبارت است از یك سلسله معارف علمى كه معارفى عملى به دنبال دارد، و جامع همه آن معارف، یك كلمه است و آن عبارت است از اعتقادات و اعتقاد و ایمان هم از امور قلبى است كه اكراه و اجبار در آن راه ندارد، چون كاربرد اكراه تنها در اعمال ظاهرى است، كه عبارت است از حركاتى مادى و بدنى (مكانیكى)، و اما اعتقاد قلبى تحت اجبار قرار نمی گیرند. فرق این دو مثل این است که شما می توانید کسی را مجبور به تعظیم در مقابل خود بکنید، اما نمی توانید او را وادار به دوست داشتن خود بکنید. اكراه و اجبار وقتى مورد حاجت قرار مى‌‏گیرد كه قوى و ما فوق (البته به شرط اینكه حكیم و عاقل باشد) بخواهد ضعیف را تربیت كند مقصد مهمى در نظر داشته باشد و نتواند فلسفه آن را به زیر دست خود بفهماند که در این جا، ناگزیر متوسل به اكراه مى‌شود، و یا به زیردست دستور مى‌دهد كه كوركورانه از او تقلید كند و ... . که این نیز در مساله دین منتفی است. چون مواردی که خوبى و بدى و خیر و شر آنها واضح است، نیازى به اكراه نخواهد داشت. بلكه خود انسان یكى از دو طرف خیر و شر را انتخاب كرده و عاقبت آن را هم چه خوب و چه بد مى‌پذیرد و دین از این قبیل امور است چون حقایق آن روشن و راه آن با بیانات الهیه واضح است. «قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ؛[بقره/۲۵۶] هدایت از گمراهى مشخص شده است.» «إِنَّا هَدَیْناهُ السَّبیلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً؛[انسان/۳] راه را به او نشان داده‌‏ایم. یا سپاسگزار باشد یا ناسپاس.» پس روشن می شود که احکام مرتد، ربطی به جبر در دین ندارد. بلکه این قوانین، از جمله قوانین اداره جامعه است. و جبر در قوانین جامعه، ضروری و ناگریز است. همان گونه که نمی توان در مقابل دزد، بی تفاوت بود و او را در عمل خود آزاد گذاشت، باید کسی که امنیت روانی مردم را نیز به خطر می اندازد، تنبیه کرد. که امنیت روانی، از امنیت مالی مهم تر است. در احکام مرتد، هر مرتدی اعدام نمی شود. و با دقت در مصادیق حکم، روشن می شود که این حکم برای صیانت از آرامش روانی جامعه است. که عده ای با حربه ارتداد، آن را به خطر می اندازند: «وَ قالَتْ طائِفَةٌ مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ آمِنُوا بِالَّذی أُنْزِلَ عَلَى الَّذینَ آمَنُوا وَجْهَ النَّهارِ وَ اكْفُرُوا آخِرَهُ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ؛[آل عمران/۷۲] و جمعى از اهل كتاب (از یهود) گفتند: « (بروید در ظاهر) به آنچه بر مؤمنان نازل شده، در آغاز روز ایمان بیاورید و در پایان روز، كافر شوید شاید آنها (از آیین خود) بازگردند! (و این توطئه كافى است كه آنها را متزلزل سازد)» کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
#نهج_البلاغه ✨یَا کُمَیْلُ: الْعِلْمُ خَیْرٌ مِنَ الْمَالِ، الْعِلْمُ یَحْرُسُکَ وَأَنْتَ تَحْرُسُ الْمَالَ 💠اى کمیل! علم از مال بهتر است (چرا که) علم، تو را پاسدارى مى کند ولى تو باید مال را پاسدارى کنى» 📚 #حکمت ۱۴۷ @nahjol_balagheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گلیپ_تصویری 💢آن که زبان را بر خود حاکم کند خود را بی ارزش کرده است. 🎤حجت الاسلام والمسلمین سعیدی 🔰کانال نهج البلاغه @nahjol_balagheh ┄┅═✧🌺❁✧═┅┄
🔴هر روز چهره عوض مى کند❗️ #نهج_البلاغه ✨لَمْ يَکُنْ اِمْرُءٌ مِنْها فِي حَبْرَة إلاّ اَعْقَبَتْهُ بَعْدَها عَبْرةً، وَ لَمْ يَلْقَ فِي سَرّائِها بَطْناً إلاّ مَنَحَتْهُ مِنْ ضَرَّائِها ظَهْراً 💠«هيچ کس از دنيا شادمانى نديده جز اين که به دنبال آن او را با اشک و آه رو به رو مى سازد، و هنوز با خوشى هايش مواجه شده که او را به ناراحتى هاى پشت کردن (نعمتها) مبتلا مى کند» 📚 #خطبه ۱۱۱ @nahjol_balagheh