🔴 ماشه را چکاندهاند، باج ندهید!
✍️ #حسین_شریعتمداری
🔰نکتهای که درپی میآید، پیچیده نیست که برای درک آن به اذهان پیچیده نیازی باشد و پنهان و چند لایه هم نیست که بدون دسترسی به اسناد محرمانه و طبقهبندی شده قابل فهم نباشد! برجام در نهایت یک معاهده و توافق چندجانبه است -یعنی بود- و مانند همه توافقات چندجانبه، اعتبار آن به حضور همه اعضاء در آن است. بنابراین برجام با خروج آمریکا که یکی از اعضای این معاهده بود، دیگر وجود خارجی ندارد. آقای عراقچی نیز قبل از خروج آمریکا از برجام به درست اعلام کرده بود اگر آمریکا از برجام خارج شود دیگر برجامی وجود نخواهد داشت.
🔺حالا بر فرض که خروج آمریکا از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل -که مجرمانه و قابل مجازات است- را نادیده بگیریم و برجام را باحضور سایر اعضاء، از جمله سه کشور اروپایی قابل ادامه بدانیم! در این صورت هم برجام وجود خارجی ندارد. چرا که فرانسه، انگلیس و آلمان از هنگام اجرایی شدن برجام تاکنون -یعنی بعد از خروج آمریکا تا به امروز هم- اولاً به تمام تحریمهای آمریکا علیه ایران پایبند بودهاند و ثانیاً به هیچیک از تعهدات برجامی خود نیز عمل نکردهاند!
🔹با توجه به نکات فوق باید از مسئولان محترم کشورمان پرسید؛ آیا برجام وجود خارجی دارد که پیدرپی اعلام میفرمائید جمهوری اسلامی از برجام خارج نمیشود؟! و از آنجا که در برجام همه امتیازات را به حریف داده و در مقابل «هیچ» امتیازی نگرفتهایم، آیا ادامه حضور کشورمان در برجام، غیر از باج دادن به حریف میتواند مفهوم دیگری داشته باشد؟!
🔺دیروز سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان اعلام کردند که اگر جمهوری اسلامی به کاهش تعهدات خود در برجام ادامه بدهد از «مکانیسم ماشه» استفاده خواهیم کرد. نتیجه نهایی مکانیسم ماشه بازگشت قطعنامههای قبلی شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان است. در این باره گفتنی است که؛
1️⃣ در برجام، قطعنامههای قبلی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران اسلامی لغو نشده بلکه تحت قطعنامه ۲۲۳۱ تجمیع شده و در صورت تخلف ایران از برجام قابل بازگشت خواهد بود! خُب، سؤال این است که کدامیک از قطعنامههای قبلی در حال اجراء نیست که باید از بازگشت آنها نگران باشیم و از ترس بازگشت باج بدهیم؟!
2️⃣موضوع تمامی قطعنامههایی که ادعا میشود با برجام لغو شده است، تحریم کشورمان است! آیا هماکنون انواع تحریمها علیه ایران اسلامی اجراء نمیشود؟! بنابراین ماشه مورد اشاره در مکانیسم ماشه را مدتهاست که چکاندهاند!
3️⃣ مسئولان محترم هستهای بارها به «قطعنامه فصل هفت» منشور سازمان ملل علیه کشورمان اشاره کرده و ضمن آنکه خارجشدن ایران از ذیل فصل هفت منشور را یکی از دستاوردهای برجام! معرفی کردهاند، بازگشت این فصل را نیز نگرانکننده دانستهاند! که در این خصوص باید گفت جمهوری اسلامی ایران، برخلاف ادعای آقایان از ذیل فصل هفت خارج نشده است.
🔺نکته مهم در فصل هفتم منشور ملل متحد، بندهای ۴۱ و ۴۲ آن است. بر اساس بند ۴۱، شورای امنیت میتواند از اعضای ملل متحد بخواهد کشور هدف را تحریم کنند. این تحریمها شامل قطع روابط تجاری و بانکی و بیمهای و ... میشود.
و اما بر پایه بند ۴۲ منشور یاد شده، کشور هدف میتواند با حمله نظامی نیز روبهرو شود!
گفتنی است اگر در قطعنامه از واژه و عنوان «ذیل فصل هفت» استفاده شده باشد، هر دو مورد تحریم و حمله نظامی در دستور قرار میگیرد ولی اگر از عنوان «ذیل بند ۴۱ فصل هفت» استفاده شده باشد، فقط تحریمها قابل انجام خواهد بود و نه گزینه نظامی و در صورتی که استفاده از بند ۴۲ -گزینه نظامی- مورد نظر باشد، شورای امنیت باید با کسب نظر کشورهای دیگر، قطعنامه جدیدی صادر کند. که البته استناد به این بند، به آسانی ممکن نیست و بسیاری از کشورها از جمله ۵ کشور دارای حق وتو تاکید کردهاند که این تصمیم قبل از آنکه برای ایران خطرآفرین باشد، برای سایر کشورهای تصمیمگیرنده فاجعهآفرین است و اگر چنین نبود تا به حال دهها بار به این حماقت دست زده بودند!
🔺در قطعنامه فصل هفت منشور سازمان ملل متحد علیه ایران، به بند ۴۱ یعنی تحریمها استناد شده است. که هماکنون در حال اجراست و به بیان دیگر در عمل از ذیل بند۴۱ فصل هفت خارج نشدهایم که از بازگشت آن نگران باشیم!
💢حالا قضاوت بفرمائید که خارج شدنمان از برجام چه تبعاتی خواهد داشت که هماکنون ندارد؟! و آیا ادامه حضورمان در برجام باج مفت به حریف نیست؟!
#سیاسی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نادر طالبزاده: اصلاح طلب و اصولگرا یعنی چه؟ ما انقلابی میشناسیم و غیرانقلابی
♦️کدام حرفهای رئیس جمهور و اعضای کابینه بوی انقلاب می دهد؟
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#عمار_نیوز
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
🔹میدانید «بودجه ویترینی» یعنی چه؟!
یعنی اینکه سخنگوی ستاد بودجه امروز رسما بگوید عدد درآمدهای نفتی فقط برای امید آفرینی است و نمیتوان بیشتر از 300 هزار بشکه نفت صادر کرد!
یعنی حداقل 40 هزار میلیارد تومان درآمد ساختگی و کاغذی در #لایحه_بودجه!
امید لازمید بکنیم ٢ میلیون بشکه :)
💬 وحید حاجیپور
🔸بودجه ۹۹ ماحصل یک طراحی برای رسیدن به هدفی نهایی است؛ روندی که با افزایش ارز و بنزین آغاز و با بودجه باید به ثمر برسد....
این بودجه بلاشک کشور را بر سر دو راهی «مذاکره یا گرانی بیشتر» قرار میدهد؛ در مقابل این دوگانه ساختگی میتوان «راه سوم» را در پیش گرفت!
البته اگر دولت و مجلس بخواهند و مردم هم بدانند...
💬 ارسلان ظاهری
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیتالله سیدمهدی خلخالی
✍️متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹رحلت عالم جلیل مرحوم آیتالله آقای حاج سیدمهدی خلخالی رضواناللهعلیه را به بیت محترم و همهی ارادتمندان و شاگردان ایشان در تهران و مشهد تسلیت عرض میکنم.
🔹ایشان فقیهی عالیقدر و مدرّسی بزرگ بودند و خدمات دینی و علمی با ارزشی به حوزههای علمیه و به محیط دینی کشور ارائه کردند. نوشتهئی متین در باب حکومت اسلامی مانند دیگر نوشتجات فقهی و اصولی از یادگارهای برجسته ایشان است.
🔹از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علوّ درجات ایشان را مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
۲ دی ۱۳۹۸
@Akharinkhabar0
🔺افشاء رابطه حکومت عربستان با اینفلوئنسرهای اینستاگرام دردسرساز شد
🔹پایگاه خبری اینسایدر فاش کرد که دولت عربستان سعودی با هدف بهبود چهره بینالمللی خود و افزایش درآمد این کشور از توسعه صنعت گردشگری با پرداخت پول به چهرههای معروف و پرطرفدار اینستاگرام از آنان خواسته تا برای برخی شهرها و رویدادهای فرهنگی این کشور تبلیغ کنند./یورونیوز
@akharinkhabar0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آمریکا که ایران را تحریم حداکثری کرده، چگونه حجم انبوهی بازی رایانه ای به ایران صادر می کند؟
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حراج اموال دولتی در بودجه 99، پیش بینی ظهور فساد گسترده و طبقه نوکیسه جدید
دولت در بودجه 99 پیش بینی کرده است حدود 49 هزار میلیارد تومان از اموال مازاد خود را بفروشد
با تجربه خصوصی های گذشته پیش بینی می شود این کار موجب فساد گسترده شود
به نظر می رسد دولت برای فروش این حجم از اموال به دنبال گرفتن اختیارات ویژه با استفاده از سازو کار شورای سران است
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔴تازه ترین دسته گل مجلس هم از راه رسید
🔻طرح تحقیق و تفحص از قراردادهای خرید هواپیما در زمان آخوندی متوقف شد
🔻این خریدها باید طبق قانون قراردادهای خارجی در مجلس تصویب میشد که نه تنها تصویب نشد بلکه حتی متن قرارداد محرمانه ماند و مسائل مالی شفاف نشد
بهاره
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔴#عکس_نوشت| چرا باید برجام را پاره کرد؟
«کیهان» نوشت:
🔻 مجموعه شاخصهای اقتصادی مانند «بدهی دولت به بانک مرکزی»، «نقدینگی»، «تورم»، «قدرت خرید»، «فلاکت»، «شکاف طبقاتی»، «ارزش پول ملی»، «قیمت مسکن»، «قیمت خودرو» و «رشد اقتصادی» نشان میدهد در دوره پسابرجام تمام این شاخصها بدتر شدند و حداقل اقدام ممکن در تغییر ریل روند گذشته، قطع امید از برجام و پاره کردن آن میباشد
🔻در حال حاضر شاخص فلاکت به ۵۳ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم شاخص فلاکت از سال ۱۳۷۵ به بعد محسوب میشود.
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تحولات اخیر لبنان از نمای نزدیک
fna.ir/de9jjs
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از کولهبری تا کارآفرینی/ روایت کولبری که تولیدکننده شد
fna.ir/de9jm0
@Farsna
⁉️سوال:👇👇👇
🔰خدا در قرآن ميفرمايد هر کس از ياد من روي گردان شود زندگي سختي خواهد داشت ولي آدمهايي رو ميبينيم که گناه مي کنند و غرق در نعمت هستند !!
✍️پاسخ:
✅(وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْری فَإِنَّ لَهُ مَعیشَةً ضَنْکاً وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ أَعْمی)[1]؛ «و هر کس از یاد من روی گرداند، پس حتماً زندگی (سخت و) تنگی برای اوست؛ و او را روز رستاخیز نابینا گرد میآوریم»
درباره این که معیشت ضنک (تنگ) به چه مناست مفسران نظراتی مطرح کردهاند از جمله علامه طباطبایی میفرماید:
و اگر فرمود: کسی که از ذکر من اعراض کند «معیشتی ضنک» یعنی تنگ دارد، برای این است که کسی که خدا را فراموش کند، و با او قطع رابطه نماید، دیگر چیزی غیر دنیا نمیماند که وی به آن دل ببندد، و آن را مطلوب یگانه خود قرار دهد، در نتیجه همه کوششهای خود را منحصر در آن کند و فقط به اصلاح زندگی دنیایش بپردازد، و روز به روز آن را توسعه بیشتری داده، به تمتع از آن سرگرم شود، و این معیشت، او را آرام نمیکند، چه کم باشد و چه زیاد، برای اینکه هرچه از آن به دست آورد به آن حد قانع نگشته و به آن راضی نمیشود و دائماً چشم به اضافهتر از آن میدوزد، بدون اینکه این حرص و تشنگیش به جایی منتهی شود.
پس چنین کسی دائماً در فقر و تنگی به سر میبرد و همیشه دلش علاقهمند به چیزی است که ندارد، صرف نظر از غم و اندوه و قلق و اضطراب و ترسی که از نزول آفات و روی آوردن ناملایمات و فرارسیدن مرگ و بیماری دارد، و صرف نظر از اضطرابی که از شر حسودان و کید دشمنان دارد، پس او علیالدوام در میان آرزوهای بر آورده نشده، و ترس از فراق آنچه بر آورده شده به سر میبرد.
در حالی که اگر مقام پروردگار خود را میشناخت و به یاد او بود و او را فراموش نمیکرد، یقین میکرد که نزد پروردگار خود حیاتی دارد که آمیخته با مرگ نیست و ملکی دارد که زوالپذیر نیست و عزتی دارد که مشوب با ذلت نیست و فرح، سرور، رفعت و کرامتی دارد که هیچ مقیاسی نتواند اندازهاش را تعیین کند و یا سر آمدی آن را به آخر برساند، و نیز یقین میکند که دنیادار مجاز است و حیات و زندگی دنیا در مقابل آخرت پشیزی بیش نیست، اگر او این را بشناسد دلش به آنچه خدا تقدیرش کرده قانع میشود و معیشتش هرچه باشد به رایش فراخ گشته، دیگر روی تنگی و ضنک را نمیبیند(ترجمه المیزان، ج 14، ص 316.
)
تفسیر نمونه:
گاهی تنگی معیشت به خاطر این نیست که درآمد کمی دارد، ای بسا پول و درآمدش هنگفت است، ولی بخل و حرص و آز زندگی را بر او تنگ میکند نه تنها میل ندارد در خانهاش باز باشد و دیگران از زندگی او استفاده کنند، بلکه گویی نمیخواهد آن را به روی خویش بگشاید، به فرموده علی(ع) «همچون فقیران زندگی میکند و همانند اغنیاء و ثروتمندان حساب پس میدهد». (تفسیر نمونه، ج13، ص: 328.)
شهید مطهری می گوید:
وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْکاً)؛ آن کسی که از یاد ما اعراض میکند، معیشت سخت و تنگی پیدا میکند. با اینکه لازمه در یاد خدا نبودن این نیست که اسباب و وسایل مادی زندگی انسان (مثل قرض و بیپولی) انسان را تحت فشار قرار بدهد، ولی انسان از ناحیه درون تحت فشار قرار میگیرد برای اینکه چیزی را دارد که مطلوب واقعیاش نیست و از مطلوب واقعی چیزی در آن وجود ندارد. (مجموعه آثار استاد شهید مطهری، ج 4، ص 653.)
سختی که در آیه مطرح شده فقط سختی مادی نیست بلکه مطلق است و میتواند شامل دو نوع سختی مادی و روحی باشد. بلکه میتوان گفت سختی و راحتی مسألهای روحی و روانی است که ارتباط صددرصدی با سختی و راحتی جسمی ندارد.
#اعتقادی
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️سوال:👇👇👇
🔰چه نوع انتظارى ارجح است؟
✍️پاسخ:
✅درك دقیق معنای انتظار مبتنی بر فهم جامع اندیشه مهدویت است واندیشه مهدویت را باید با توجه به مجموعه معارف اسلامی و در راستای هدف كلی دین اسلام دید. بنا بر آموزه های دینی، مهدی ( عج ) روزی ظهور كرده و وعده های الهی را به اجرا درمی آورد، او برپا كننده حكومت صالحان می باشد و مومنان به میزان ایمان وعمل صالحشان در حكومت مهدی ( عج ) قرب و منزلت دارند.
این اندیشه پایانی زیبا و نورانی برای جریان زندگی انسان تصویر میكند و عامل شعله ور شدن امید در دل های مومنین است. امید به ظهور مهدی ( عج ) همان امید به خداست. امید موتور حركت انسان در زندگی است و امید به مهدی ( عج ) عامل حركت استوارتر انسان در مسیر خوبی ها یعنی همان هدف اصلی دین می باشد.
مقصود از انتظار فرج، امید و دلبستگی به مهدی ( عج ) است. بنابراین انتظار فرج ارجح که مقصود دین است به تعبیر شهید مطهری، انتظاری سازنده و نگه دارنده، تعهدآور، نیروآفرین و تحرك بخش است. به گونه ای كه خود نوعی عبادت و حق پرستی است.
برخی به خطا به گونه ای اندیشه مهدویت را تصویر می كنند كه انتظار براساس آن به معنای كمك به رشد ظلم و فساد و پرشدن دنیا از گناه می باشد در حالی كه بی شك چنین اموری با هدف دین بیگانه است، بنابراین انتظار و عشق به مهدی؛ یعنی، عشق به همه خوبی ها و امید اقامه همه خوبی ها در دنیا این عشق و امید عاملی است كه انسان را وا می دارد تا هر چه بیشتر و محكم تر در راه خوبی ها قدم بردارد، پس انتظارفرج مسئولیت آفرین است.
به تعبیری دیگر می توان گفت: انتظار ظهور منجی هیچ گاه به حقیقت نمیپیوندد مگر در صورتی كه سه عنصر اساسی در آن محقّق گردد:
۱ - عنصر عقیدتی:
شخص منتظر باید ایمان راسخی به حتمی بودن ظهور منجی ونجاتبخشی او داشته باشد.
۲ - عنصر نفسانی:
زیرا شخص منتظر باید در حالت آمادگی دائمی به سر ببرد.
۳ - عنصر عملی وسلوكی:
شخص منتظر باید به قدر استطاعت خود در سلوك ورفتارش زمینههای اجتماعی وفردی را برای ظهور منجی فراهم نماید.
با نبود هر یك از این سه عنصر اساسی، انتظار حقیقتاً معنا پیدا نمیكند.
منابع زیر جهت مطالعه پیرامون شناخت انتظار ارجح و واقعی بسیار مفید است :
۱- قیام و انقلاب مهدی ، شهید مطهری ،صدرا، تهران ( این كتاب اساسا" به معنای انتظار پرداخته است ) .
۲- امامت ومهدویت ، آیت الله صافی ، انتشارات اسلامی قم ، ۱۳۷۵ ( این اثر به مجموعه ای از بحث ها پیرامون امام مهدی ( عج ) پرداخته و خصوص بحث انتظار نیز یكی از فصلهای كتاب است ، ج ۱، ص ۳۵۱ - ۳۹۸ ) .
#مهدویت
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️سوال:👇👇👇
🔰چرا مرتد اعدام می شود؟
✍️پاسخ:
🔰دین اجبارى نفى شده است:
«لا إِكْراهَ فِی الدِّینِ؛[بقره/۲۵۶] هیچ اكراهى در این دین نیست.»
چون دین عبارت است از یك سلسله معارف علمى كه معارفى عملى به دنبال دارد، و جامع همه آن معارف، یك كلمه است و آن عبارت است از اعتقادات و اعتقاد و ایمان هم از امور قلبى است كه اكراه و اجبار در آن راه ندارد، چون كاربرد اكراه تنها در اعمال ظاهرى است، كه عبارت است از حركاتى مادى و بدنى (مكانیكى)، و اما اعتقاد قلبى تحت اجبار قرار نمی گیرند. فرق این دو مثل این است که شما می توانید کسی را مجبور به تعظیم در مقابل خود بکنید، اما نمی توانید او را وادار به دوست داشتن خود بکنید.
اكراه و اجبار وقتى مورد حاجت قرار مىگیرد كه قوى و ما فوق (البته به شرط اینكه حكیم و عاقل باشد) بخواهد ضعیف را تربیت كند مقصد مهمى در نظر داشته باشد و نتواند فلسفه آن را به زیر دست خود بفهماند که در این جا، ناگزیر متوسل به اكراه مىشود، و یا به زیردست دستور مىدهد كه كوركورانه از او تقلید كند و ... .
که این نیز در مساله دین منتفی است. چون مواردی که خوبى و بدى و خیر و شر آنها واضح است، نیازى به اكراه نخواهد داشت. بلكه خود انسان یكى از دو طرف خیر و شر را انتخاب كرده و عاقبت آن را هم چه خوب و چه بد مىپذیرد و دین از این قبیل امور است چون حقایق آن روشن و راه آن با بیانات الهیه واضح است.
«قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ؛[بقره/۲۵۶] هدایت از گمراهى مشخص شده است.»
«إِنَّا هَدَیْناهُ السَّبیلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً؛[انسان/۳] راه را به او نشان دادهایم. یا سپاسگزار باشد یا ناسپاس.»
پس روشن می شود که احکام مرتد، ربطی به جبر در دین ندارد. بلکه این قوانین، از جمله قوانین اداره جامعه است. و جبر در قوانین جامعه، ضروری و ناگریز است. همان گونه که نمی توان در مقابل دزد، بی تفاوت بود و او را در عمل خود آزاد گذاشت، باید کسی که امنیت روانی مردم را نیز به خطر می اندازد، تنبیه کرد. که امنیت روانی، از امنیت مالی مهم تر است.
در احکام مرتد، هر مرتدی اعدام نمی شود. و با دقت در مصادیق حکم، روشن می شود که این حکم برای صیانت از آرامش روانی جامعه است. که عده ای با حربه ارتداد، آن را به خطر می اندازند:
«وَ قالَتْ طائِفَةٌ مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ آمِنُوا بِالَّذی أُنْزِلَ عَلَى الَّذینَ آمَنُوا وَجْهَ النَّهارِ وَ اكْفُرُوا آخِرَهُ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ؛[آل عمران/۷۲] و جمعى از اهل كتاب (از یهود) گفتند:
« (بروید در ظاهر) به آنچه بر مؤمنان نازل شده، در آغاز روز ایمان بیاورید و در پایان روز، كافر شوید شاید آنها (از آیین خود) بازگردند! (و این توطئه كافى است كه آنها را متزلزل سازد)»
#اعتقادی
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گلیپ_تصویری
💢آن که زبان را بر خود حاکم کند خود را بی ارزش کرده است.
🎤حجت الاسلام والمسلمین سعیدی
🔰کانال نهج البلاغه
@nahjol_balagheh
┄┅═✧🌺❁✧═┅┄
🔴هر روز چهره عوض مى کند❗️
#نهج_البلاغه
✨لَمْ يَکُنْ اِمْرُءٌ مِنْها فِي حَبْرَة إلاّ اَعْقَبَتْهُ بَعْدَها عَبْرةً، وَ لَمْ يَلْقَ فِي سَرّائِها بَطْناً إلاّ مَنَحَتْهُ مِنْ ضَرَّائِها ظَهْراً
💠«هيچ کس از دنيا شادمانى نديده جز اين که به دنبال آن او را با اشک و آه رو به رو مى سازد، و هنوز با خوشى هايش مواجه شده که او را به ناراحتى هاى پشت کردن (نعمتها) مبتلا مى کند»
📚 #خطبه ۱۱۱
@nahjol_balagheh
در کربلای خانطومان از آخرین نفراتی بود که از خط خارج شد، موقع عقب نشینی داشت از خاکریز رد می شد که روی خاکریز یه تیر از پشت خورد و گفت یا زهرا (س) و با صورت از بالای خاکریز زمین افتاد تیر خورده بود توی شش و سینه اش و خسخس میکرد و یا حسین و یا زهرا میگفت
بهم گفت آب داری؟گفتم نه، گفت پس جیب خشاب رو باز کن داره رو سینم سنگینی میکنه جیب خشاب رو باز کردم شروع کرد به شهادتین گفتن، گفتم شیخ مجید من میرم کمک بیارم ببرمت، گفت نمیخواد و لحظاتی بعد شهید شد پیکر مطهرش هم همونجا موند...
قسمتی از وصیت شهید حجت الاسلام مجید سلمانیان؛
اگر خواستید نذر کنید فقط گناه نکنید
مثلا بگید نذر می کنم یه روز گناه نمیکنم هدیه به حضرت صاحب الزمان از طرف مجید، یعنی از طرف من این رو انجام بدید...
@Bisimchimedia
⛔️آیا ابنا (ائتلاف بزرگ نیروهای انقلابی ) حواسش هست؟
⛔️مسئولیت همسو شدن اصلاح طلبان در فضای رسانه با مدعیان انقلابی (ابنا)در جهت تخریب کاندیدای اصولگرایان در #قم با کیست؟
⛔️اخلاق انتخاباتی تخریب کاندیدای رقیب نیست ، معرفی توانایی ها و برنامه های کاندیدای مورد حمایت استِ.
http://sapp.ir/antinofoozeqom