eitaa logo
ندای تهذیب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.7هزار ویدیو
906 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 اداره اخلاق @Bahoosh593 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸آئین افتتاحیه هشتمین دوره اندیشه های بنیادین اسلام(طرح ولایت) در مشهد مقدس 📷 ادامه تصاویر👇: https://tahzib.ismc.ir/?p=2641 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
مذاکره با آمریکا.pdf
1.51M
📚 مذاکره با آمریکا در کلام امام خامنه ای 📄 🔻برخی از عناوین: 📄مطرح‌کنندگان پیشنهاد مذاکره با امریکا یا ساده‌لوحند یا مرعوب 📄تبیین خطرات مذاکره با امریکا 📄ریشه‌های نفرتِ ملّت ایران از رژیم امریکا 📄عدم رابطه با امریکا مسأله‌ای ملی، انسانی، تاریخی 📄تبیین دلایل رد مذاکره و ارتباط با آمریکا 📄اهداف امریکا از طرح مسئله مذاکره 📄تبیین موضع ایران در قبال امریکا به عنوان یک راهبرد بلندمدّت 📄مساله ما و امریکا با مذاکره قابل حل نیست 📌دسترسی به متن بیانات 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
بیماری وبیداری.pdf
939.1K
📚 «بیماری و بیداری» 🖋نویسنده: مهدی احمدی فراز 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 "محفل " 🎙 رهبر معظم انقلاب: 📍جوان‌ها وقتی دور هم می‌نشینند و دو ساعت، سه ساعت جلسه دارند، قرار بگذارند که از این جلسه، نیم ساعت بخوانند. 📍شما در جامعه چه کارگر باشید، چه کاسب؛ چه معلّم باشید، چه دانشجو؛ چه مشاغل تولیدی داشته باشید، چه مشاغل خدماتی؛ چه مرد باشید و چه زن؛ هرکه و در هر سنّی هستید، باید در حال تعلّم و باشید. الی‌ماشاءالله کتاب هست. 📍پس، وقتهایی را برای کتاب خواندن بگذارید. 📍 چقدر وقت ما در رفت وآمدها، در اتوبوسها، در انتظار نشستنها و در این گوشه و آن گوشه به حرف‌زدن‌های تلف میشود! این وقتهای تلف شده را اگر روی هم بگذارید، از عمر یک دانشجوی پرکار، بیشتر میشود. 📍اگر این اوقات را به کار بکشیم و از آنها استفاده کنیم - در خانه، در محیط کار، دربین‌راه - ببینید جامعه چه‌خواهد شد! مهم، داشتن ، و است. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
4_5819001849319002866_230625_211717.pdf
3.11M
📚 «چرا من؟ نیازسنجی معنوی بیماران» 🖋نویسنده: جمعی از نویسندگان 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 🔹شماره 50 🔹نمونه‌ها(قسمت چهارم) 🗒جدول شماره 4 (بصیرتی- نیرو - طلاب) 1️⃣ تعیین موضوع بر اساس اولویت‌گذاری‌ها: - 🔦
بصیرت طلاب
نسبت به اقتضائات و مخاطرات فضای مجازی و هجمۀ همه‌جانبۀ دشمنان در این فضا 2️⃣ تبیین وضعیت مطلوب در موضوع مورد نظر: - شناخت کافی طلاب نسبت به اقتضائات و آسیب‌های فضای مجازی (سواد رسانه) - آمادگی لازم (معنوی، علمی و مهارتی) در مواجهه با خطرات فضای مجازی 3️⃣ ترسیم وضعیت موجود بر اساس وضعیت‌شناسی و آسیب‌شناسی صورت‌گرفته: ❗️نقطۀ ضعف: - فقدان سواد رسانه و ضعف آگاهی و مهارت طلاب نسبت به آسیب‌های فضای مجازی. ✅ نقطۀ قوت: ـ وجود اساتید و طلاب آشنا با اقتضائات فضای مجازی در مدرسه.... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/57 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
نهضت عاشورا.pdf
1.81M
📚 نهضت عاشورا در کلام امام خامنه ای 📄 🔻برخی از عناوین: 🔆نهضت حسینی و تأسیس نظام اسلامی 🔆اربعین و زنده نگهداشتن یاد نهضت حسینی 🔆 تأثیرات نهضت عاشورا در تاریخ اسلام 🔆 عبرت‌های عاشورا 🔆خصوصیات منحصر به فرد حادثه‌ی کربلا و مسئولیت امروز ما در پاسداری از اسلام 🔆 برکات عزاداری اباعبدالله و احیای ذکر عاشورا 🔆بازشناسی هدف قیام امام حسین علیه‌السلام 🔆بررسی باطن نهضت حسینی 📌دسترسی به متن بیانات 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
درآمدی بر مبانی مراقبت معنوی.pdf
1.72M
📚 «درآمدی بر مبانی مراقبت معنوی» 🖋نویسنده: جمعی از نویسندگان 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰معنویت و اخلاق را باید از مناسک حج آموخت 🔸معنویّت به معنی ارتقاء اخلاق دینی است. افسونِ اخلاق منهای دین که مدّتها از سوی منابع فکری غربی ترویج می‌شد، سرانجامش همین سقوط بی‌مهار اخلاقی در غرب است که همه در دنیا شاهد آنند. 🔸معنویّت و اخلاق را از مناسک حج، از ساده‌زیستی در احرام، از نفی امتیازات موهوم، از «وَ اَطعِمُوا البائِسَ الفَقیر»، از «لا رَفَث وَ لا فُسوقَ وَ لا جِدال»، از گردش همه‌ی امّت بر گِرد محور توحید، از رمی شیطان و برائت از مشرکان باید آموخت. 🎙رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به حجّاج بیت‌الله‌الحرام ۱۴۰۲/۰۴/۰۴ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
حرف هایی از جنس نور.pdf
1.75M
📖بازخوانی بيانات رهبر انقلاب اسلامی حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالی) پيرامون قرآن كريم 📍عناوين اصلی كتاب شامل: ▫️اشاره ▫️مقدمه ▫️فصل اول: انس باقرآن ▫️فصل دوم: باحافظان و قاريان ▫️فصل سوم: قرآن و انقلاب ▫️فصل چهارم: قرآن و جهان اسلام 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
13920728_7563_192k.mp3
5.42M
🌷این بزرگوار در سال ۲۱۲ هجری ولادت یافت، در زمان متوکل عباسی زیر فشار شدید قرار گرفت و پس از متوکل چند خلیفه‌ی بی بنیاد دیگر، مرتب امام را زیر فشارهای سیاسی قرار می‌دادند. ۱۳۹۲/۰۷/۲۸ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 🔹شماره 51 🔹نمونه‌ها(قسمت ششم) 🗒جدول شماره 6 (صنفی - نیرو - طلاب) 1️⃣تعیین موضوع بر اساس اولویت‌گذاری‌ها: 🌸لباس روحانیت، تشویق به تلبس و رعایت شئون 2️⃣تبیین وضعیت مطلوب در موضوع مورد نظر: ـ تلبس به لباس مقدس روحانیت با هدف اعلام آمادگی برای خدمات اجتماعی ـ حفظ شأن و منزلت لباس روحانیت به عنوان نمادی از اسلام و تشیع و ارزش‌های دینی. 3️⃣ترسیم وضعیت موجود بر اساس وضعیت‌شناسی و آسیب‌شناسی صورت‌گرفته: ❗️نقطۀ ضعف: ـ بی‌میلی برخی طلاب به تلبس. ـ تلبس با اهداف مادی و انگیزه‌های غیر الهی. ـ عدم رعایت شئون لباس و یا دو لباسه بودن. ـ تضعیف پایگاه اجتماعی روحانیت و برخورد نامناسب با روحانیون. ـ وجود شبهات قوی در رابطه با تلبس مثل مانع ارتباط یا خلاف عرف بودن لباس و... ✅نقطۀ قوت: ـ پذیرش اجتماعی نسبی و احترام بسیاری از اقشار به لباس روحانیت. ـ وجود منابع مکتوب غنی در رابطه با تلبس... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/58 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
.🔳 پنجمین دوره معرفتي-تربیتی-تشكيلاتي 📌مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب در راستای تربیت رهبران دینی 🔻برخی از سرفصل های دوره : 🔹اقتدارات مکتب امام (ضرورت پرداخت به اندیشه امام خمینی ره) 🔹حرف نوی انقلاب اسلامی (نسبت جمهوریت و اسلامیت) 🔹حرام سیاسی (گام های حل مسئله حجاب) 🔹فرمان امام (شرح پیام بسیج امام) 🔹ضرورت فراموش شده! (واکاوی عدم فراگیری تشکل های طلبگی) 🔻برخی از اساتيد دوره : حجج الاسلام و المسلمین : 🔸محمد جواد نظافت 🔹محمدرضا فلاح شیروانی 🔸محسن قنبریان 🔹هادی صاحبقرانی 🔸حمزه وطن فدا 🔹حسین کاظم زاده 🔸حمید فتحی و آقایان : 🔹دکتر محمدصادق شهبازی 🔸دکتر جمال یزدانی 🔹حسین کمیلی ↙️ جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید. 🗓زمان برگزاری : ۱۹_ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ 🏡مکان : مشهد مقدس_اردوگاه جوادالائمه علیه السلام گلبهار 💢 توجه : _برای دوستان شهرستانی دو روز قبل و بعد از دوره جهت زیارت اسکان فراهم شده است. _۲۰ درصد تخفیف ویژه ثبت نام تشکلی. راهنمای دوره : @Mimebnera "تشکل طلبگی ربیون" @rebbiion 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
💎 اجرای طرح مطالعاتی آثار رهبر معظم انقلاب در سال تحصیلی جدید ⭐️ حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با اشاره به رونمایی طرح مطالعاتی آثار مقام معظم رهبری در آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: این طرح به‌عنوان یک حرکت معرفتی و باورساز در کنار طرح ولایت قرار خواهد گرفت. ادامه در 👇: https://tahzib.ismc.ir/?p=2672 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
کتابچه 40 حدیث غدیر.pdf
637K
🔰کتابچه ۴۰ حدیث 👌خواندنی و جذاب 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 🔹شماره 52 🔹نمونه‌ها(قسمت هفتم) 🗒جدول شماره 7 (علمی - نیرو - طلاب) 1️⃣تعیین موضوع بر اساس اولویت‌گذاری‌ها: 💎آموزش تربیت محور 2️⃣تبیین وضعیت مطلوب در موضوع مورد نظر: برنامۀ آموزشی فرصت بسیاری را از زمان فعالیت یک طلبه به خود اختصاص می‌دهد و اساتید آموزش و پژوهش بیشترین مراوده و ارتباط را با طلاب دارند، از این رو می‌بایست برنامه‌های آموزشی طلاب سرشار از تذکّرات و تنبّهات و تعلیمات تهذیبی و تربیتی باشد و از این ظرفیت برای رشد و ارتقای طلاب در جهت تعبد، تقوی و اخلاق نهایت بهره‌برداری صورت گیرد، چرا که طلبۀ عالم بی‌اخلاق قطعاً به اسلام ضرر و ضربه می‌زند. 3️⃣ترسیم وضعیت موجود بر اساس وضعیت‌شناسی و آسیب‌شناسی صورت‌گرفته: ❗️نقطۀ ضعف: ـ تأکید بیش از اندازه به علم‌آموزی و توجه افراطی به درس و کم‌توجهی به مسایل اخلاقی و تهذیبی (که بعضاً منجر به مشکلات روحی و آسیب‌های خانوادگی شده است). ـ عدم احساس مسئولیت تربیتی و تهذیبی توسط معاونان غیرتهذیب و اساتید غیراخلاق در مدارس ✅نقطۀ قوت: ـ مهذّب و اخلاقی بودن مدیران و اساتید مدرسه ـ سرمایۀ ارزشمند میراث سلف و قلّه‌های تهذیب در مقولۀ اخلاق و تربیت. ـ متون علمی فراوان ناظر به دانش اخلاق و تهذیب و تربیت... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/59 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
غدیر.mp3
157.6K
✴️ روز عید غدیر و ثوابی معادل هفتاد سال عبادت! 🔸حضرت آیت الله مصباح(ره): ✅ [اگر شما]یک روز ، یک دوست علی را مهمان کنید ثواب آن از هفتاد سال عبادت بیشتر است؛ چطور می شود؟! به خاطر این است که آن دریای رحمت و نور و عظمت، به قدری وسعت دارد که همین که شما به او اتصال پیدا کنید کثافتها رفع می شود. 💎[این] صرف یک قرارداد نیست که خدا گفته من اینگونه می کنم. خدا بی جهت[کاری نمی کند]، کار خدا حکیمانه است؛ اینها واقعیت دارد منتهی ما نمی فهمیم. 🗒 بیانات حضرت آیت‌الله مصباح(ره) در جمع طلاب مدرسه علميه رشد -1397.02.15 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
💢 با عنایت حضرت ولی عصر (عج) جلسه درس اخلاق عمومی مدرسه علمیه حقانی در مسجد مدرسه برگزار می‌شود. 📆 زمان: چهارشنبه 14تیرماه ساعت 19 تا اذان مغرب 🎙استاد: حضرت استاد برکتین (زید عزه) 📎معاونت تهذیب مدرسه علمیه حقانی @tahzib_haghani 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🌷ارزش روزه روز غدیر خم 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🍃 💠 حجت‌الاسلام والمسلمین قائمی ⏱ پنج‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱ صبح 🎥 معاونت تهذیب با "ترافیک رایگان"🔻 https://heyatonline.ir/tahzibtarbiat ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
☘️هرچه میتوانید خودتان را بسازید، 📚هم از لحاظ فکری بسازید، 🔸هم از لحاظ ایمانی بسازید؛ هم فکر را درست کنید، هم ایمان و دل را درست کنید. 🖇با خدا داشته باشید، اگر میتوانید، تا آنجایی که میتوانید، بخوانید؛ نماز را خوب بخوانید، با توجّه بخوانید، را بخوانید. 📍اینها چیزهایی است که میتواند جای این را پر کند؛ این کارها لازم است. 🗓بیانات در دیدار خانواده‌ی شهید ییلاقی۱۳۹۶/۱۰/۲۴ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 🔹شماره 53 🔹نمونه‌ها(قسمت هشتم) 🗒جدول شماره 8 (اعتقادی - نیرو - طلاب) 1️⃣تعیین موضوع بر اساس اولویت‌گذاری‌ها: 🔆نظام اندیشۀ جامع (فکری و اعتقادی) 2️⃣تبیین وضعیت مطلوب در موضوع مورد نظر: بر اساس آیۀ نفر، «تفقه در دین» و «انذار» دو هدف اصلی سازمان روحانیت است و بی‌شک تفقه در دین فراتر از تفقه در استنباط احکام شرعی است؛ اما متأسفانه در برنامۀ آموزشی حوزه‌ها تمامی نیازهای علمی مورد نیاز طلاب برای تفقه در دین پیش‌بینی نشده است؛ بنابراین لازم است نظام اندیشۀ جامع مورد نیاز یک طلبه مدون و تعلیم گردد. 3️⃣ترسیم وضعیت موجود بر اساس وضعیت‌شناسی و آسیب‌شناسی صورت‌گرفته: ❗️نقطۀ ضعف: ـ ضعف علمی طلاب در آشنایی با هندسۀ علوم اسلامی و انسانی، ضعف در دانش‌هایی نظیر دانش کلام، ادیان و فرق و شبهه‌شناسی، تاریخ تحلیلی و روش تحلیل تاریخ، تحلیل سیاسی و شناخت تحولات و جریانات فکری و... ـ فقدان سیر مطالعات اندیشۀ اسلامی در برنامۀ آموزشی رسمی. ✅نقطۀ قوت: ـ وجود دوره‌ها و طرح‌های آموزشی تازه‌تأسیس و متون تازه‌تدوین در رابطه با نظام اندیشۀ اسلامی 4️⃣راهکارهای اصلاح و رشد و ارتقا: ـ شناسایی دوره‌ها، منابع، اساتید و سیرهای مطالعاتی در رابطه با اندیشۀ جامع و اجرای بهترین آنها در مدرسه... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/60 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از مرکز خدمات‌ حوزه‌
دوره آموزشی تربیت مربی صحیفه سجادیه ویژه خانواده طلاب آموزشی تربیت مربی صحیفه سجادیه با همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه و بنیاد صحیفه سجادیه ویژه همسر و فرزندان طلاب و روحانیون سراسر کشور برگزار می شود. : اعزام به استان ها به عنوان مربی دوره های آموزشی صحیفه سجادیه اهدای جوایز به برگزیدگان دوره اعطای مدرک معتبر پشتیبانی و مشاوره 📎 ادامه خبر 🌐https://b2n.ir/t96744 📢 کانال روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه https://eitaa.com/joinchat/3359965196C1263113437
پرتوی_از_فضایل_امیرمومنان_علی_علیه_السلام.pdf
3.89M
📚 پرتوی از فضائل امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام ✍ مرحوم آیةالله شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib