eitaa logo
ندای تهذیب
7.9هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
931 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 اداره اخلاق | تلبس @khedmat14 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃 💠 حجت‌الاسلام والمسلمین قائمی ⏱ پنج‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱ صبح 🎥 معاونت تهذیب با "ترافیک رایگان"🔻 https://heyatonline.ir/tahzibtarbiat ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
☘️هرچه میتوانید خودتان را بسازید، 📚هم از لحاظ فکری بسازید، 🔸هم از لحاظ ایمانی بسازید؛ هم فکر را درست کنید، هم ایمان و دل را درست کنید. 🖇با خدا داشته باشید، اگر میتوانید، تا آنجایی که میتوانید، بخوانید؛ نماز را خوب بخوانید، با توجّه بخوانید، را بخوانید. 📍اینها چیزهایی است که میتواند جای این را پر کند؛ این کارها لازم است. 🗓بیانات در دیدار خانواده‌ی شهید ییلاقی۱۳۹۶/۱۰/۲۴ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 🔹شماره 53 🔹نمونه‌ها(قسمت هشتم) 🗒جدول شماره 8 (اعتقادی - نیرو - طلاب) 1️⃣تعیین موضوع بر اساس اولویت‌گذاری‌ها: 🔆نظام اندیشۀ جامع (فکری و اعتقادی) 2️⃣تبیین وضعیت مطلوب در موضوع مورد نظر: بر اساس آیۀ نفر، «تفقه در دین» و «انذار» دو هدف اصلی سازمان روحانیت است و بی‌شک تفقه در دین فراتر از تفقه در استنباط احکام شرعی است؛ اما متأسفانه در برنامۀ آموزشی حوزه‌ها تمامی نیازهای علمی مورد نیاز طلاب برای تفقه در دین پیش‌بینی نشده است؛ بنابراین لازم است نظام اندیشۀ جامع مورد نیاز یک طلبه مدون و تعلیم گردد. 3️⃣ترسیم وضعیت موجود بر اساس وضعیت‌شناسی و آسیب‌شناسی صورت‌گرفته: ❗️نقطۀ ضعف: ـ ضعف علمی طلاب در آشنایی با هندسۀ علوم اسلامی و انسانی، ضعف در دانش‌هایی نظیر دانش کلام، ادیان و فرق و شبهه‌شناسی، تاریخ تحلیلی و روش تحلیل تاریخ، تحلیل سیاسی و شناخت تحولات و جریانات فکری و... ـ فقدان سیر مطالعات اندیشۀ اسلامی در برنامۀ آموزشی رسمی. ✅نقطۀ قوت: ـ وجود دوره‌ها و طرح‌های آموزشی تازه‌تأسیس و متون تازه‌تدوین در رابطه با نظام اندیشۀ اسلامی 4️⃣راهکارهای اصلاح و رشد و ارتقا: ـ شناسایی دوره‌ها، منابع، اساتید و سیرهای مطالعاتی در رابطه با اندیشۀ جامع و اجرای بهترین آنها در مدرسه... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/60 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از مرکز خدمات‌ حوزه‌
دوره آموزشی تربیت مربی صحیفه سجادیه ویژه خانواده طلاب آموزشی تربیت مربی صحیفه سجادیه با همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه و بنیاد صحیفه سجادیه ویژه همسر و فرزندان طلاب و روحانیون سراسر کشور برگزار می شود. : اعزام به استان ها به عنوان مربی دوره های آموزشی صحیفه سجادیه اهدای جوایز به برگزیدگان دوره اعطای مدرک معتبر پشتیبانی و مشاوره 📎 ادامه خبر 🌐https://b2n.ir/t96744 📢 کانال روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه https://eitaa.com/joinchat/3359965196C1263113437
پرتوی_از_فضایل_امیرمومنان_علی_علیه_السلام.pdf
3.89M
📚 پرتوی از فضائل امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام ✍ مرحوم آیةالله شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 امام خامنه‌ای: عید شما مبارک! ان‌شاءالله که خداوند متعال به برکت این عید بزرگ و به برکت یاد مولا، دلهای شما را همواره با الطاف خود و سکینه و آرامش و لطف خود نورانی کند. ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 🔹شماره 54 🔹نمونه‌ها(قسمت نهم) 🗒جدول شماره 9 (اجتماعی - نیرو - طلاب) 1️⃣تعیین موضوع بر اساس اولویت‌گذاری‌ها: 🖇مواسات و همدردی با نیازمندان 2️⃣تبیین وضعیت مطلوب در موضوع مورد نظر: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های رسالت روحانیت، ارائۀ خدمات اجتماعی متناسب با شأن و اهداف حوزه‌های علمیه است، سیرۀ أئمۀ معصومین: نیز توجه ویژه به مشکلات اجتماعی مردم، هم‌دردی با مستضعفان و مجالست و هم‌نشینی با ایشان و تلاش جهت رفع مشکلات آنها بوده است. 3️⃣ترسیم وضعیت موجود بر اساس وضعیت‌شناسی و آسیب‌شناسی صورت‌گرفته: ❗️نقطۀ ضعف: ـ بی‌خبری و بی‌تفاوتی طلاب نسبت به مشکلات اجتماعی و نیازمندی‌های مستضعفان و احوال ایشان. ـ فقدان سازوکار مناسب جهت حضور اجتماعی فعال و متناسب با مأموریت‌های حوزویان. ✅نقطۀ قوت: ـ فعالیت‌های خودجودش و جهادی طلاب... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/61 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
سلوک سیاسی امیرالمومنین.pdf
2.08M
📚 سلوک سیاسی امیرالمؤمنین علیه‌السلام در کلام امام خامنه ای 📄 🔻برخی از عناوین: 🏷تبیین مسأله حکومت در نهج‌البلاغه 🏷امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) مصداق کامل از خودگذشتگی در راه خدا 🏷باید جامعه و نظام لایق امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) را بسازیم 🏷شجاعت در حکومتداری علی(علیه‌السلام) 🏷عدل اجتماعی و زهد، بارزترین خصوصیت حکومت علی(علیه‌السلام) 🏷توازن شخصیّت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) 🏷اقتدار، مظلومیت و پیروزی سه عنصر بارز زندگی و شهادت مولای متقیان 🏷تواضع بدون ضعف و اقتدار بدون تکبر در سیره امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) 🏷عدالت خصوصیت برجسته امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) 🏷زمامداری امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) الگویی کامل برای انقلاب اسلامی 🏷فلسفه نصب امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) در منصب جانشینی 🏷شاخصه‌های حکومت مطلوب در نگاه امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) 🏷سلوک سیاسی امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) جدای از سلوک اخلاقی او نیست! 🏷صبر و بصیرت در راه خدا برترینِ خصوصیات زمامداری امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) 📌دسترسی به متن بیانات 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
بعد از غدیر از خودتان بترسید نه از دشمنان بیرونی!.mp3
3.7M
⚠️بعد از غدیر از خودتان بترسید نه از دشمنان بیرونی! 🎙 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🌹 🍀 عصر جمعه به نیابت از مولا امیرالمومنین علی علیه‌السلام هدیه می‌کنیم ۱۰۰ سوره قدر به حضرت (عج) به نیت عافیت، رضایت، زمینه‌سازی ظهور و نصرت حضرت 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔖 🔰 مسئلۀ غدیر، مسئلۀ ایجاد یک شاخص است، 📍یک معیار و میزان است. تا آخر دنیا، مسلمانان می‌توانند 🍀این شاخص را، 🍀 این معیار را جلوی خودشان قرار بدهند، و تکلیف مسیر عمومی امت را معیّن کنند. ۸۸/۹/۱۵ 📚کتاب حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله» 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐💐💐باسلام و تبریک ایام یک خبر خوش و ویژه به مناسبت عیدالله الاکبر عید سعید غدیر 🌷 الحمدلله به برکت و مدد اهل بیت علیهم السلام جهت خدمت رسانی بهتر به مؤمنین محترم 🔰مرکز مشاوره اسلامی سَماح🔰 🔶 ارائه خدمات مشاوره ای در موضوعات: کودک، نوجوان، تحصیلی و استعدادسنجی، ازدواج، خانواده، حقوقی، مسائل روانشناختی مانند درمان وسواس، افسردگی، اضطراب و... 🌐فاز اولیه سامانه جدید مشاوره اسلامی سماح نصب و راه اندازی شد و به زودی به بهره‌برداری در کل کشور خواهد رسید ♻️ ❇️ با هدف 🔺چابک سازی فرایندهای مشاوره و راهنمایی 🔺کوتاه شدن صف های انتظار مشاوره و.... 🌐و سرویس ها و قابلیت مانند: ⚠️نوبت دهی آنلاین از تمامی اساتید مراکز مشاوره کشور ⚠️ پنل استاد مشاور ⚠️ بیش از 70 آزمون و سنجه تخصصی ونمره دهی خودکار و... 🔊منتظر اطلاع رسانی های بعدی دراین زمینه باشید.... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌐 (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه) http://eitaa.com/samah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 «زوم بی‌نهایت» 📍کلیپ جالب و دیدنی 📍از ولادت تا امامت امیرالمومنین علی علیه‌السلام 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰 «خانه راهبران دینی جوان» برگزار می‌کند: 💠 رویـداد همگـام با راهبـران 🔶 گام اول: «دنیــای موســیٰ» 🗓 چهارشنبه (عصر) ۲۱ تا جمعه ۲۳ تیرماه 📍لواسان 🔻مسئله‌شناسی عصر و مصر امام صدر 🔻کنش‌های راهبرانه امام صدر 🔻کارگاه‌های راهبری و... ✅ با ارائه اساتید صدرپژوه و مربیان عرصه راهبری ❇️ ویژه طلاب برادر سطوح عالی و خارج 📌 ظرفیت محدود 📝 ثبت نام : ylhouse.ir ❗️مهلت ثبت‌نام: تا یکشنبه ۱۸تیر 🖇اطلاعات بیشتر: 09196300664 @youngleaders 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 🔹شماره 55 🔹نمونه‌ها(قسمت دهم) 🗒جدول شماره 10 (روحی روانی - نیرو - طلاب) 1️⃣تعیین موضوع بر اساس اولویت‌گذاری‌ها: 📍روابط اجتماعی طلبه 2️⃣تبیین وضعیت مطلوب در موضوع مورد نظر: طلبه می‌بایست بتواند با دوستان و اطرافیان خود به بهترین نحو ارتباط سازنده و مؤثر برقرار کند. (گاهی برخی طلاب فراتر از آداب و الزامات اخلاقی در حسن معاشرت و رفتار صحیح با مردم، به‌خاطر برخی اختلالات روحی و روانی دچار کاستی‌هایی در این زمینه می‌شوند که نیاز به درمان دارد). 3️⃣ترسیم وضعیت موجود بر اساس وضعیت‌شناسی و آسیب‌شناسی صورت‌گرفته: ❗️نقاط ضعف: ـ درونگرایی برخی طلاب و ضعف در ارتباط صحیح و سازنده، ـ عدم گشاده‌رویی و لطف و محبت و مهرورزی و مهربانی در رفتار برخی طلاب، ـ عدم صبر و سعۀ صدر و چشم‌پوشی طلاب در برابر ناملایمات و خطای مردم، ✅نقاط قوت: ـ انتظار مثبت مردم از طلبه و حساسیت نسبت به رفتار ایشان... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/62 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
manaqeb.pdf
1.74M
📚 فضایل و مناقب امیرالمؤمنین علیه‌السلام در کلام امام خامنه ای 📄 🔻برخی از عناوین: 💎امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) مصداق کامل از خودگذشتگی در راه خدا 💎اخلاص امیر المؤمنین(علیه‌السلام) باید روح همه‌ی کارهای ما قرار گیرد 💎ترجیح راه خدا بر تمام راه‌ها، از اول زندگی تا آخر عمر 💎فضایل و مناقب معنوی و ملکوتی امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) 💎زهد و عدل دو فصل از فصول متعدّد زندگی امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) 💎آخرین وصایای حضرت علی(علیه‌السلام) در آخرین لحظات حیات مبارکشان 💎درس گرفتن شیعه معتقد، از شجاعت علی بن‌ابیطالب علیه‌السّلام 💎پیروی عملی از امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) درعدالت اجتماعی و زهد نسبت به دنیا 💎توازن شخصیّت امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) 💎اقتدار، مظلومیت و پیروزی سه عنصر بارز زندگی و شهادت مولای متقیان 💎نیاز بشریت به خصلتهایی که امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) پرچمدارش است 📌دسترسی به متن بیانات 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🍃 💠 آیت‌الله صفائی بوشهری ⏱ شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰ 🎥 معاونت تهذیب با "ترافیک رایگان"🔻 https://heyatonline.ir/tahzibtarbiat ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اهمیت در دنیای امروز 📍با این دید، باید وارد حوزه شد و درس خواند و در کنار آن مهذب شد... 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🌸🎊 سالروز ولادت علیه السلام مبارک باد🎊🌸 🌷امام كاظم عليه السلام فرمود: 💎يَا هِشَامُ! إِنَّ الْعَاقِلَ لاَ يَكْذِبُ وَإِنْ كَانَ فیهِ هَوَاهُ 💎اى هشام! خردمند دروغ نمى گويد، هرچند دلخواهش در آن باشد. 📚الکافی: ج۱، ص۳۹، ح۱۲ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📣 «دورۀ دوم » تحت اشراف آیت‌الله میرباقری برای سال تحصیلی 1402-14‌0‌3 از میان طلاب برادر پایۀ ششم به بالا، به صورت محدود دانش‌پژوه می‌پذیرد. 🔰 : آشنایی و انس با قرآن کریم و روایات 🔰 : ⏺ مرور قرآن کریم و آشنایی با مفاهیم کلیدی و روایات تفسیری ⏺ خوانش مصادر اصلی حدیثی با محوریت کتاب شریف کافی ⏺ آشنایی با نظام اندیشۀ معارفی ⏺ کارگاه‌های آموزشی علوم قرآنی و پیراحدیثی (اعتبارسنجی، منبع‌شناسی، تاریخ حدیث) 🔰 : ⏺ سه سال تحصیلی به‌صورت حضوری (شنبه تا چهارشنبه، بعدازظهرها) 🔰 : ⏺ از تاریخ 15 تیرماه الی 15 مرداد 1‌40‌2 ⏺ از طریق سایت مدرسه درایه: madreseyederaye.ir یا ارسال عدد 1 به سامانۀ پیامکی 50004001057765 🔗 در صورت نیاز، به نام کاربری زیر در پیام‌رسان ایتا پیام دهید: eitaa.com/madreseyederaye_ir ☑️ @mirbaqeri_ir
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 🔹شماره 56 🔹نمونه‌ها(قسمت یازدهم) 🗒جدول شماره 11 (جسمی - نیرو - طلاب) 1️⃣تعیین موضوع بر اساس اولویت‌گذاری‌ها: نشاط و سلامت جسم 2️⃣تبیین وضعیت مطلوب در موضوع مورد نظر: نشاط جسمی و صحت و سلامت بدن تأثیر بسزایی در روح و روان و فکر طلبه و در نتیجه تحصیل علم و اخلاق دارد، بنابراین می‌بایست طلاب هم در مرحلۀ پیش‌گیری و هم در مرحلۀ درمان، نسبت به حفظ و ارتقای سلامت جسم خود اهتمام داشته و برای جلوگیری از آسیب‌های جسمی یا درمان ضعف‌ها و کمبودها تلاش نمایند. 3️⃣ترسیم وضعیت موجود بر اساس وضعیت‌شناسی و آسیب‌شناسی صورت‌گرفته: نقاط ضعف: ـ کسالت و سستی و عدم نشاط برخی طلاب، ـ ضعف جسمانی و آفت‌پذیری بدنی برخی طلاب، نقاط قوت: ـ فضا و فرصت‌های کافی برای تقویت بدن، ورزش و درمان ضعف‌ها... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/63 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥معرفی کتاب "" 📢 کتاب انقلابی بمانید همزمان با حوزه علمیه قم منتشر شد... ✅"جستاری پیرامون هستی‌شناسی و ضرورت نسبت حوزه و انقلاب‌اسلامی از بیانات امامان انقلاب" 📚 مجموعه دوجلدی "" ◀️نگاهی نو به خاستگاه و هویت حوزه‌وروحانیت ◀️نقش و جایگاه آن در انقلاب اسلامی، ◀️آسیب‌شناسی روند فعلی و راه عبور از آن، از منظر اسلام‌ناب است. 📌روش تهیه و خرید کتاب: 🔸کتابـفروشی انتشارات انقلاب‌اسلامی؛ روبروی مدرسه دارالشفاء 🔸تارنمای اینترنتی مرکز مطالعات راهبردی به نشانی زیر: 🌐 http://mmhe.ir 💠مرکزحـوزه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إسْـــلٰامِی @mmhe_ir 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib