eitaa logo
ندای تهذیب
7.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.7هزار ویدیو
915 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 اداره اخلاق @Bahoosh593 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💢بيم فهم ناتراز از تبلیغ تراز دینی💢 ✍ میثم قاسمی 🔷هنوز دو سه جمله‌ای از آغاز دلچسب با بیان خاطره دیدار با امام بزرگوار نگذشته بود که هشدار و نهیبی تاریخی، فلسفه وجودی جلسه امروز را دستکم برای من که کنجکاوانه به دنبال یافتن آن بودم روشن کرد: «واقعاً با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم!» 🔷پس از آن که حضرت آقا به مسئولین اطمینان دادند که این نگرانی به سبب غیرواقعی دانستن آمارهای حوزوی نیست، همه سخنرانی را می‌شد در یک محور خلاصه کرد، آن هم این که همه باید بدانند که تبلیغ دین امروز یک مجاهده و مبارزه است. «مبارزه، مبارزه‌ی تمدّنی است، مبارزه‌ی جهانی است.» ادامه یادداشت را از اینجا 👇بخوانید https://eitaa.com/tooshe_noor/843 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞پیروزی ما بَرای اداره مسجد است...! 📍سخنرانی عجیب امام خمینی ره درباره دلیل انقلاب اسلامی 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
📍تحلیل بیانات رهبر انقلاب در دیدار با طلاب 📖 امام جامعه نگران است اما حوزه علمیه... 🔰فصل اول | ویژه برنامه اول🔰 ✳️ " امام جامعه نگران است " ✳️ از اینجا بشنوید 👇👇 🎧 " امام جامعه نگران است " ارتباط با پادکست حجره : @HojrePodcast در شنوتو بشنوید : HojrePodcast 📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت 🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 🔹شماره 61 🔹پیوست یکم: منابع مطالعاتی(قسمت چهارم) 📚طلبه و علم‌آموزی 43. راه و رسم طلبگی (دفتر سوم: طلبه در دوران رشد و تحصیل)، محمد عالم‌زاده نوری، قم: ولاء منتظر، 1389. 44. راه و رسم طلبگی (دفتر پنجم: طلبه و جهت‌گیری تخصصی)، محمد عالم‌زاده نوری، قم: ولاء منتظر، 1389. 45. راه و رسم طلبگی (دفتر ششم: علم دیگر)، محمد عالم‌زاده نوری، قم: ولاء منتظر، 1389. 46. دانشِ تحصیلِ دانش، سعید هلالیان، قم: ولاء منتظر، 1391. 47. انتخاب رشته، انتخاب شغل؛ راهنمای مشاورین و مراجعین، احمد امامی‌راد، قم: مؤسسه اشراق و عرفان، 1392. 48. میثاق طلبگی (دفتر سوم: نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه)، علی‌اصغر همتیان، قم: انتشارات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، ۱۳۹7. 49. صراط اندیشه و عمل، هدایت علمی و پرورشی طلاب و دانش‌پژوهان، ابوالقاسم علی‌دوست، قم: انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، ۱۳۹۴. 50. مهارت‌های مدیریت تحصیلی؛ قم: انتشارات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، ۱۳۹۹ش. 51. مهارت‌های طلبگی (دفتر دوم: جلسه درس)، حسن‌علی علی‌اکبریان، تهران: کانون اندیشه جوان، 1394. 52. مهارت‌های طلبگی (دفتر سوم: مباحثه)، محمود مقدمی، تهران: کانون اندیشه جوان، 1394... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/68 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔊 با همکاری معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه اردوی معرفتی تشکیلاتی هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب «مثل خمینی» برگزار می شود. 🔸اردوی معرفتی تشکیلاتی مثل خمینی از تاریخ ۱۵ الی ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ همراه با برگزاری کلاس‌ها و نشست‌های معرفتی در مدرسه علمیه سجادیه دستجرد برگزار می‌شود. 🔹حجج اسلام والمسلمین عابدینی، رحیمیان، شجاعی، ملکی، امینی نژاد، عالم زاده نوری، قاسمیان و رضایی از اساتید حاضر در این دوره هستند. 📌علاقمندان برای ثبت نام می‌توانند از تاریخ ۲۰ الی ۳۱ تیرماه در این اردو ثبت نام کنند. 🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2699 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🌹 🍀 غروب جمعه به نیابت از مولا امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام هدیه می‌کنیم 100 سوره قدر به حضرت (عج) به نیت عافیت، رضایت، زمینه‌سازی ظهور و نصرت حضرت 💠 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
64_طرح مددکاری دینی.pdf
660.6K
📚طرح مددکاری دینی ✍️معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 📎اندیشکده دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔵 فهرست کارگاه های تلبس 🎞زی طلبگی | استاد عالم زاده نوری 21 ویدیو 🎞ارزش طلبگی | استاد کفیل 3 ویدیو 🎞بایسته های طلبگی | استاد فاضل 2 ویدیو 🎞مبانی کلیدی احکام | استاد ظهیری 11 ویدیو 🎞روش بیان احکام | استاد علائی نژاد 11 ویدیو 🎞روش یادگیری احکام شرعی | استاد فلاح زاده 3 ویدیو 🎞آموزش صحت قرائت نماز | استاد قاسمی 16 ویدیو 🎞احکام خمس | استاد علائی نژاد 8 ویدیو 🎞احکام محرم و نامحرم | استاد وحیدپور 2 ویدیو 🎞احکام بانک ها | استاد علوی 23 ویدیو 🎞اصطلاح شناسی احکام | استاد وحیدپور 23 ویدیو 🎞آموزش وضو، غسل، تیمم و تجهیز میت | استاد علائی نژاد 4 ویدیو 🎞احکام نماز مسافر | استاد هوشیاری 3 ویدیو 📤صفحه کارگاه های 👇👇👇 https://nedaye-tahzib.ir/series-category/talabos 📱به بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
📚 ارمغان دستاوردهای انقلاب اسلامی در بیانات رهبر معظّم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) 1️⃣کتاب ارمغان مشتمل بر شش بخش میباشد که در بخش اول آن به مفهوم شناسی کارآمدی و رابطه‌ی آن با دستاوردها پرداخته شده است. 2️⃣بخش دوم کتاب به بیان اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی از جمله؛ آرمانهای فرهنگی، اجتماعی و علمی، اهداف و آرمانهای سیاسی و اهداف و آرمانهای اقتصادی، اختصاص یافته است. 3️⃣در بخش سوم کتاب امکانات و ظرفیتهای موجود نظام اسلامی اعمّ از امکانات مادّی و غیرمادّی مورد بررسی قرار گرفته است. 4️⃣موانع پیش روی انقلاب اسلامی عنوان بخش چهارم از این کتاب است که با تقسیم موانع موجود به موانع بیرونی و درونی این بحث را در بر گرفته است. 5️⃣در بخش پنجم با برشمردن دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح جهان، سیاست، اقتصاد، دین و ...، پیشرفتهای ایران در عمق و سطح مورد توجّه قرار گرفته است. و در نهایت در بخش پایانی این کتاب به ضرورت تلاش برای کم کردن فاصله با حکومت اسلامی مطلوب و مراحل دستیابی به تمدّن جهانی اسلامی پرداخته شده است. https://khameneibook.ir/book/%D8%A7%D8%B1%D9%85%D8%BA%D8%A7%D9%86# 👈🎁 اگر کتاب «» را خوانده‌اید، کتاب «» را هم بخوانید. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔹نوشتاری درباره بزرگی و بزرگواری روح انسان 🖌حجت الاسلام والمسلمین کاظم علی محمدی معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در نوشتاری به تبیین مسئله بزرگی و بزرگواری روح انسان پرداخت. متن در 👇:  🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2705 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰پنج کلید 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 🔹شماره 62 🔹پیوست یکم: منابع مطالعاتی(قسمت پنجم) 📚طلبه و زندگی خانوادگی 78. مشق مهر، مهدی محمدی صیفار، قم: انتشارات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، 1395ش. 79. همسران همراه، مهدی محمدی صیفار، کاظم علی‌محمدی و هادی حسین‌خانی، قم: انتشارات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، 1395ش. 📚کتاب‌هایی برای اساتید 85. استاد و درس، علی صفایی حایری، قم: هجرت، 1361. 86. راهنمای تدریس؛ با اقتباس از نگرش اسلام به علم و علم‌آموزی، عبدالحمید واسطی، مشهد: مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، 1392. 📚کتاب‌هایی برای مدیران مدارس 91. الگوی تربیت جامع طلاب؛ محمدجواد نظافت یزدی، مشهد: انتشارات امام مهربان، ۱۳۹۹. 92. نقش تربیتی مدیران در مدارس علمیه، هادی حسین‌خانی نائینی، قم: انتشارات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، 1395. 93. ظرفیت‌های تربیتی مدرسه‌ی علمیه مطلوب، کاظم علی‌محمدی، انتشارات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، 1396... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/70 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📌بیست و پنجمین نشست هم اندیشی و دانش افزایی معاونان تهذیب حوزه های علمیه کشور در شهر مقدس قم برگزار شد. ادامه خبر در 👇: https://tahzib.ismc.ir/?p=2710 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
جدول ساحات تربیت و نظام موضوعات.docx
30K
📙جدول ساحات تربیت و نظام موضوعات ▫️این جدول از لحاظ نظام موضوعات و مصادیق نهایی نیست و در حال تکمیل است. ✍️مدیریت مطالعات و برنامه ریزی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه 📱به بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
✍️آیت الله اعرافی با صدور پیامی تبیین کرد: ✳️ انجام ده اصل تبلیغی مورد تأکید رهبر انقلاب ◻️ تلاشی جهادی برای گسترش جهاد تبیین و روشنگری و فعالیت‌های تبلیغی 🔻 تأکید اخیر رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی بر تبلیغ پژوهش محور، تبلیغ جهادی و انقلابی، تبلیغ تهاجمی و فعال، تبلیغ پیشگیرانه و آینده نگر، تبلیغ مخاطب و بویژه جوان و نوجوان محور، تبلیغ معطوف به درمان ریشه‌های فساد و استکبار، تبلیغ جهانی و بین‌المللی، تبلیغ جامع شیوه های سنتی و نوین، تبلیغ مبتنی بر دانش و فناوری های جدید و با بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای و هوش مصنوعی، تبلیغ مبتنی بر مهارت‌های روزآمد و در یک سخن تبلیغ جامع و متوازن، وظیفه روحانیت ارجمند و حوزه های علمیه و نهادهای تبلیغی و فرهنگی و دینی را سنگین تر می‌کند و اهتمام و برنامه ریزی و تحرک میدانی وسیع تر می‌طلبد و همه باید تلاش خود را مضاعف سازیم. ◻️ انتظار می‌رود اساتید و محققان بزرگوار حوزه‌ها نیز سنت تبلیغ روحانیت را استمرار و ارتقا بخشند. ◻️ از همه نهادها و مؤسسات و گروه‌های جهادی و تبلیغی و مدارس و مراکز و مدیریت‌های حوزوی در ایران و جهان می‌خواهم با عزمی استوار و برنامه‌ای نو و تلاشی جهادی برای گسترش جهاد تبیین و روشنگری و فعالیت‌های تبلیغی برنامه‌ریزی نمایند. متن کامل پیام: https://hawzhnews.com/xcmnj 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
✍️ پیام آیت‌الله اعرافی محضر رهبر معظم انقلاب 🔹 پس از دیدار جمعی از حوزویان با رهبر معظم انقلاب که در آن نکات و فرمایشاتی نسبت به مسئله تبلیغ بیان کردند، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در پیامی از توصیه‌ها و رهنمودهای ایشان قدردانی و بر تلاش برای عملیاتی کردن آنها تاکید کرد. 🔻متن پیام مدیر حوزه‌های علمیه به این شرح است: ◻️ بسم‌الله الرحمن الرحیم محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مقام معظم رهبری مدظله‌العالی باتقدیم سلام و احترام خداوند مهربان را بر همه نعمت‌های الهی و نعمت حضور در عصر انقلاب اسلامی و امام خمینی ره و بهره‌مندی از فیوضات حضرتعالی و بویژه سخنان راهگشای اخیر، در دیدار جمعی از علما، حوزویان، روحانیون و مبلغان شاکریم. ازسوی همه حوزویان، روحانیت، جامعه عظیم طلاب، اساتید، مبلغان، پژوهشگران، مدیران حوزه‌های علمیه اعم از برادران و خواهران، ایرانی و غیرایرانی و از سوی همه نهادهای حوزوی و تبلیغی در قم، سراسر کشور و دنیا، صمیمانه‌ترین درودها و سپاس‌ها را، بخاطر بذل عنایات و الطاف و اجازه تشرف به محضر شریف و ارائه رهنمودهای ارزنده و راهگشا، تقدیم آن رهبر فرزانه می‌نمایم. اطمینان می‌دهم که با عنایات الهی و توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه برای تحقق اهداف والای اسلام عزیز و انقلاب اسلامی، رهنمودهای راهبردی حضرت عالی و توصیه های مراجع عظام درحد اکثر توان و امکان، تلاش خودرا بکار گرفته، در محورهای مورد تأکید در حوزه تبلیغ، که غایت قصوا و هدف نهایی حوزه‌های علمیه است، برنامه‌ریزی و اقدام بعمل آید. بی‌گمان، محور تبلیغ و تبیین هوشمندانه‌ی ارزش‌ها و معارف اسلامی و انقلابی، با شاخص‌های مطرح شده در اندیشه و سخنان حضرتعالی، بیش از گذشته، در محورهای تحولی، مورد توجه ویژه‌ی حوزه و نهادهای حوزوی قرار خواهد گرفت و فراتر از همه‌ی برنامه‌ها، فعالیت‌ها، اقدامات و دستاوردهای فعلی، در برنامه‌ها مطمح نظر واقع شده، طراحی و پیگیری خواهد شد. سایه مبارک مستدام باد علی رضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ روز مباهله ۱۴۴۴ ___________________ :::::🇮🇷 کانال رسمی 🇮🇷::::: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه @ismcir
🔰پوشش رسانه ای-خبری اولین نشست 📌حجت الاسلام عالم زاده معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه تصریح کرد: مسجد به عنوان یک پایگاه الهی و معنوی و امام جماعت به عنوان کارگشای مردم در محله و محل انجام بسیاری از امور جهادی و عام المنفعه، می تواند به منظور ارائه خدمات عمومی مشاوره در موضوعات متعدد موجود در جامعه نقش ارزشمندی را ایفا کند و یک نتیجه مطلوب دو طرفه داشته باشد، هم عقلانیت به اشتراک گذاشته، به مؤمنی کمک شده، هم صدقه جاری برای مشاور است، در واقع با اجرای این طرح ارزشمند تربیت دینی به صورت عملی پیاده می شود، در این طرح مشاوران حوزوی با حفظ اصالت و پرهیز از منفعت طلبی مادی از مردم گره گشایی کرده و اصالت حوزوی بودن خود را تقویت و هر روز پررنگ تر می کنند. حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری در پایان از ارائه این طرح و ابتکار عمل ستاد راهبری مساجد حوزه های علمیه تقدیر کرد و خواستار تسریع در اجرای هر چه بهتر این طرح مردم‌نهاد مسجدمحور شد. 👈لینک ادامه خبر: https://hawzahnews.com/xcmmw 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی" 🔹شماره 63 🔹پیوست دوم: روشی برای نوآوری در محتوا 🔆بخشی از مذاکراتی که در شورای تهذیب و تربیت صورت می‌گیرد در صدد دست‌یابی به یک پاسخ جدید یا است. 💡برای تفکر خلاق و دستیابی به پاسخ‌ها و طرح‌های جدید، روشی چندمرحله‌ای پیشنهاد شده است که عمدتاً همان الگوی منطق صوری البته با جزئیات کاربردی بیشتر است. ذکر این روش در انتها خالی از لطف نیست. 🔸منظور از محتوا در عنوان، معنای عامی است که می‌تواند به محتوای یک مقالۀ علمی ناظر باشد؛ یا یک پایان‌نامه و رساله و یا یک اثر تحقیقی مستقل؛ البته نوآوری در محتوا هم سطوح مختلفی دارد که بالاترین سطح آن «نظریه‌پردازی» است. 🖋به هر حال، وقتی یک متخصص چیزی می‌نویسد، علی‌القاعده از او انتظار می‌رود که نوآورانه باشد. انواعی دارد: 👈🏻1. گاهی در ساختار و چیدمان اجزای مسأله است. 👈🏻2. گاهی از حیث رویکرد است؛ مثلاً ممکن است دربارۀ مسأله‌ای کارها و مقالاتی وجود داشته باشد؛ اما شخص رویکرد جدیدی به آن پدید آورد؛ مثلاً رویکرد مقایسه‌ای و تطبیقی. 👈🏻3. گاهی نوآوری از جهت محتوا است.... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇 https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/71 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔊 مباهله، اتمام حجت و مأموریت الهی 🖌آیت الله فقیهی در یادداشتی مباهله را از دلائل قوّت ایمان و اطمینان پیامبر اسلام به رسالت خود دانست و انجام مباهله را ماموریت الهی به رسول گرامی اسلام عنوان کرد. متن یادداشت در 👇: 🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=2707 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🟢نشست هم اندیشی و دانش افزایی معاونان تهذیب حوزه های علمیه کشور با سخنرانی آیت الله اعرافی در مدرسه علمیه جهانگیرخان قم برگزار شد. 📌بیست و پنجمین نشست هم اندیشی و دانش افزایی معاونان تهذیب حوزه های علمیه کشور در مسجد جامع قم و مدرسه علمیه تاریخی جهانگیر خان برگزار شد. در این نشست که به صورت فصلی تکرار می‌شود، معاونان تهذیب و تربیت مراکز مدیریت استان‌ها شرکت داشتند. موضوع این نشست «برنامه جامع تهذیب و تربیت» بود که از فرصت این نشست برای مشارکت علمی و هم‌اندیشی در مورد مبانی، اصول و روش های تربیتی با نگاه جامع استفاده شد و معاونان محترم در کارگروه‌های تخصصی به طراحی نظام‌های عینی و کاربردی تربیتی پرداختند. همچنین پیش نویس برنامه جامع تهذیب و تربیت که توسط اداره مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت تهذیب با بررسی نمونه‌های مختلف برنامه‌های جامع تربیتی و با استفاده از نظرات کارشناسی صاحب نظران و اساتید و مربیان و نیز آسیب شناسی نمونه‌های قبلی تهیه شده است، مورد نقد و بررسی قرار گرفت. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib