eitaa logo
ندای تهذیب
7.9هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
924 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 اداره اخلاق | تلبس @khedmat14 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 5 ⏺ انسان بزرگ(قسمت چهارم) 🔆اصولاً طرح برای تربیت و تعالی انسان ارائه‌ی توصیه‌های جزیی و دستورات متفرق اخلاقی نیست. فراتر از همه‌ی این توصیه‌ها، قرآن کریم به انسان، و می‌بخشد، عظمت انسان را به او یادآوری می‌کند و او را به عنوان خلیفه‌ی خدا و محور همه‌ی هستی به یک رسالت بزرگ فرامی‌خواند. 🌱پیامبران الهی نیز به جای اینکه انسان‌های کوچک و شخصیت‌های مینیاتوری را به دستورات جزیی اخلاقی توصیه کنند، به آنها آرمان و معنا و عظمت بخشیدند و از آنها اَبَرانسان پدید آوردند. 💎آنگاه کسی که شکوه و بزرگی خود را درک کند، به دنبال لذایذ پست و شهوات حقیر نمی‌رود و در سخت‌ترین شرایط برای رسیدن به خواسته‌های عظیم تاب می‌آورد: «وَ كَأَیِّن مِن نَبِیٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ كَثیرٌ فَما وَهَنُوا لِما أَصابَهُم فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ ما ضَعُفُوا وَ مَا استَكانُوا وَ اللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرینَ؛ چه بسا پیامبرانى كه انسان‌های ربانی فراوانی به همراه او مبارزه کردند، پس در برابر مصائبی كه در راه خدا به آنان رسید سستى نكردند و ناتوان نشدند و سر تسلیم فرود نیاوردند؛ و خدا این شكیبایان را دوست می‌دارد»... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/17 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔔🔔🔔 🔰مطالعۀ روزانه و کوتاه 👈«نظریه فراساحتی تربیت اسلامی» در کانال زیر https://eitaa.com/joinchat/2116092509C8ff2ae2b7c ☑️هدف از این اقدام، ترویج فرهنگ مطالعه و گفتمان‌سازی تربیت آرمانی است. 💎این کانال متعلق به معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه است. 📱به کانال مطالعه " نظریه فراساحتی تربیت اسلامی" بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/2116092509C8ff2ae2b7c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کلیپ کوتاه معرفی معاونت تهذیب و تربیت 🏷1. جهت گیری معاونت تهذیب و تربیت بر اساس دو اصل جامع‌نگری و مسئله‌محوری 🏷2. راهبردهای تحولی بر مبنای آسیب‌شناسی • ارتقای جایگاه و حوزه اختیارات تهذیب و تربیت • جامعیت تهذیب و تربیت • تأکید بر اهتمام جمعی • شبکه‌سازی و مردمی‌سازی • تعالی نیروی انسانی تهذیب و تربیت 🏷3. محورهای پیشرفت و تحول 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📍اولین شرط ! 🏷 فکر مستقل از تفکرات غربی پیدا کنید! 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰اگر امر دایر بود بین و علم، کدام یک مقدم است؟ 🎙نظر امام خمینی(ره) را بشنویم. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 6 ⏺ انسان بزرگ(قسمت پنجم) 🌱هنر در تربیت نسل مجاهدی که انقلاب اسلامی و حماسه‌ی دفاع مقدس را رقم زد، انتقال این هویت، عظمت و چشم‌انداز بلند بود. نسلی تهی از و که لذت و عافیت دنیا در نظرش بزرگ بود و با از دست دادن آن به تلاطم و اضطراب می‌افتاد در دستگاه تربیتی امام راحل، چنان تعالی یافت که همّ و غمّ و درد و دغدغه‌ی او برافراشتن پرچم لااله‌الاالله در سراسر جهان شد. 🔆این آرمان حرکت‌آفرین و این نقطه‌ی درخشان برای رسیدن، شور تعهد و شراره‌ی قیام و تحول را در جان آنان شکل داد و از جوانان کوچه و بازار، باکری و همّت و حججی و سلیمانی ساخت و زندگی بهیمی را به حیات رسالی ارتقا بخشید... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/18 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆پاسخ استاد وکیلی به این سؤالات که : 📌 آیا در سال های گذشته عرفا در تحولات سیاسی اجتماعی نقش داشته اند؟ 📌 آیا عرفان‌؛ انسان را دعوت به گوشه نشینی میکند؟ 📌 چرا آیت الله سیدعلی قاضی در فعالیت های سیاسی اجتماعی ورود چندانی نداشتند؟ 📌 آیا باورهای عرفانی با حاکمیت ولایت فقیه ناسازگارند؟ 🔖 برشی از نشست تخصصی مناسبات عرفان و ولایت فقیه 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎙آیت الله حائری شیرازی(ره) ⚠️پس طلبه شدی برای چه؟ 💎کلام امام (ره) دل مردم را گرفت، به خاطر چه؟ به خاطر اینکه امام، قیامش «لله» بود. ⁉️شما هر وقت خواستید حرفی بزنید، تذکری بدهید، یک نگاهی بکنید، یک سرکی به خودتان بکشید ببینید کجا می سوزد؟ است یا قیام نفس است؟ انگیزه تان چیست؟ اگر دیدید «لله» است، بگویید. آن وقت ببینید چقدر اثر می گذارد. 🔆خدا رحمتش کند مرحوم آقا میرزا نورالدین حسینی الهاشمی (ره). تازه از نجف آمده بود، مُخلص بود. خودش نقل کرده که من داشتم بالای «دروازه قرآن» شیراز قدم می زدم که دیدم چند تا جوان کنار جوی آب رودخانه نشسته اند. تا من را دیدند، شیشه های مشروبشان را کردند در جوی آب. مثلاً شاید دیدند آخوند آمد، قایمش کردند! خب طبق معمول هم روحانی می‌آید و برای اینکه نخواهد با اینطور افراد روبرو بشود، نادیده می‌گیرد. ایشان گفت می خواستم بروم و متعرض اینها نشوم که اگر آخوند ببینند آنهم در آن دورۀ پهلوی، مسخره می کنند، استهزاء می کنند؛ یعنی وضع بدتر می شود. تا خواستم بروم، به خودم گفتم: ؟ عالِم شدی برای چه؟ با خودم گفتم زودتر رد شوم که مبادا اینها کنند. بعد برگشتم گفتم: خب مسخره ام بکنند، چه می شود؟ گفتم: آیا درست است من به اینها امر به معروف نکنم؟ نهی از منکر نکنم؟ برگشتم و آهسته آهسته به طرف اینها آمدم. سلام کردم. آرام آرام با اینها حرف زدم تا ؛ اشکشان جاری شد. این شیشه های شرابشان را از زیر در آوردند تا بزنند به سنگ و بشکنند! گفتم: نه، نشکنید! شیشه ها مالیّت دارد. محتوی شیشه ها را خالی کردم روی زمین. همین ها بعداً از گردانندگان کارهایش شدند. شدند رئیس جلسه، مسأله گوی جلسه، نوحه خوان جلسه. او از قماربازها، استادهای اخلاق درست می کرد. وقتی «قیام لله» باشد، آدم قمارباز را تبدیل می کند به مسأله گو. اما اگر دیدند صحبت خدا و دین نیست، همین مسأله گو ! 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 7 ⏺ آرمان بزرگ، آرمان الهی، حاکمیت توحید(قسمت اول) ⛰دانستیم که اندازه‌ی انسان به بزرگی آرمان اوست و بزرگ‌ترین آرمان، بزرگ‌ترین انسان را پدید می‌آورد. ❓اکنون این سؤال طرح می‌شود که اگر بخواهیم بزرگ‌ترین انسان را پدید آوریم و به برترین فراورده‌ی تربیتی دست یابیم بر چه آرمانی باید تأکید کنیم؟ ❓ و همتی که می‌توانیم در وجود یک فرد بنشانیم تا او را به رتبه‌ی ابَرانسان ارتقا بخشیم چیست؟ ❓در تعالی بخشیدن به شخصیت انسانی و در تربیت دینی، چه افق والا و آرمان بزرگی برای او پدید آوریم؟ 🔅 کریم و پیشوایان معصوم: در پاسخ به این راهبرد تربیتی، نظر روشن و جامعی بیان کرده‌اند. در یک کلام «بزرگ‌ترین آرمان و والاترین دغدغه‌ی انسانی، پی‌گیری آرمان الهی است» و آرمان مهم خدای متعال، حاکمیت الله و استقرار توحید در جان‌ها و جوامع انسانی است که به اقامه‌ی دین در سراسر زمین و اصلاح همه‌ی عالم می‌انجامد؛ اینکه همه‌ی آحاد انسان‌ها موحد و مؤمن باشند و توحید و ایمان در سراسر جهان و در همه‌ی نظامات اجتماعی جاری و حاکم باشد. الف) آرمان اجتماعی: غلبه دین حق در زمین و حاکمیت توحید در جوامع انسانی کلان‌پروژه‌ی بزرگ پروردگار در عالم انسانی، همین گسترش دین حق و اقامه‌ی توحید در مقیاس کل زمین است که در آیات زیر بیان شده است: هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسُولَهُ بِالهُدى‏ وَ دینِ الحَقِّ لِیظهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَ لَو كَرِهَ المُشرِكُونَ... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/19 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇵🇸 🇮🇷 🌷 غروب جمعه به نیابت از شهدای عملیات ، پیروزی رزمندگان ، نجات مردم مظلوم و نابودی اسرائیل کودک‌کش هدیه می‌کنیم 100 سوره قدر به حضرت (عج) به نیت عافیت، رضایت، زمینه‌سازی ظهور و نصرت حضرت 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) مسئله حسن معاشرت با مردم و جوانان خیلی مهم است. ⁉️آیا حقیقتی بالاتر از حقیقت رسول خدا سراغ دارید؟ نه! پس چرا مع ذلک خداوند می فرماید: «لَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ» 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📌اهداف و مزایای «طرح کوثر»/همسران طلاب در اجر آنها برای سربازی دین شریک هستند. 💎 حجت الاسلام و المسلمین عالم‌زاده نوری با اشاره به اهداف و مزایای «طرح کوثر»، گفت: همسران طلاب در اجر آن‌ها برای سربازی دین شریک هستند. ادامه در 👇: 🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=3179 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
❗️روحانیون بیدار شوند؛ کارهای مهمتر از مباحثه و مسئله گفتن دارید! 🔸امام خمینی (رضوان الله علیه ): 🔹شما بايد بيدار شويد، به فكر علاج بدبختی‌هاى مردم باشيد؛ مباحثه به تنهایى فايده ندارد. مسئله گفتن به تنهایى دردها را دوا نمیكند. 🔹در شرايطى كه دارند اسلام را از بين مى‏‌برند، بساط اسلام را به هم مى‏‌زنند، خاموش ننشينيد! مانند نصرانى‏‌ها كه نشستند در باره روح‌القدس و تثليث صحبت كردند تا آمدند آنها را گرفته، از بين بردند. 🔹بيدار شويد و به اين حقائق و واقعيت‌ها توجه كنيد! به مسائل روز توجه كنيد!خودتان را تا اين اندازه مُهمَل بار نياوريد!شما با اين اهمال‌كاری‌ها میخواهيد كه ملائكه، اجنحه خود را زير پاى شما پهن كنند؟! 🔹مگر ملائكه تنبل پرورند؟! ملائكه بالشان را زير پاى امير‌المؤمنين(علیه السلام) پهن مى‏‌كنند. چون مردى است كه به درد اسلام مى‏‌خورد، اسلام را بزرگ مى‏‌كند، اسلام به واسطه او در دنيا منتشر مى‌‏شود... براى شما كه جز مسئله گفتن تكليفى نداريد خضوع (ملائک)، معنى و مورد ندارد. ✍️امام خمینی ، کتاب ولایت فقیه و حکومت اسلامی، صفحه ۱۴۳ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 8 ⏺ آرمان بزرگ، آرمان الهی، حاکمیت توحید(قسمت دوم) 📏، اراده‌ی خود را در اراده‌ی خدا فانی می‌کند و پروژه‌ی خدا را بر خواسته‌ی خود ترجیح می‌دهد. 🌿اراده‌ی پروردگار و پروژه‌ی تاریخی او همان است که در آیه‌ی زیر به تصریح فرموده است: 🏷«وَ نُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفُوا فِی الأَرضِ وَ نَجعَلَهُم أَئِمَّة وَ نَجعَلَهُمُ الوارِثینَ». انسان اخلاقی اسلام همه‌ی خوبی‌ها را در ابعاد جهانی، تاریخی و تمدنی دنبال می‌کند و همه‌ی جغرافیای زمین را ایمانی و اخلاقی می‌خواهد. 📎این آرمان، زیرساخت همه‌ی تلاش‌های تربیتی است و تعالی انسان در همه‌ی ساحت‌های تربیتی باید ناظر به آن باشد. 📍از این پس فعالیت‌های تربیتی هدفمند خواهند شد. اگر می‌بایست جسم و فکر و شخصیت خود را ارتقا بخشیم دقیقاً برای رسیدن به این آرمان است... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/20 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔹️ در طلبگی به چه معناست؟ 🔹️آیا جامع موفقیت وجود دارد؟ 🔹️طلاب به چه نیاز دارند؟ 🔹️ مفید طلبه چیست؟ و پاسخ به ‌در دوره " به سوی موفقیت " 🔸️به صورت مجازی در ۷ جلسه 🔸️ویژه خواهران و برادران طلبه 🔸️همراه با مشاوره تخصصی ✅️ جهت ثبت نام به ادمین کانال آینده روشن مراجعه نمایید. @admin_ayanderoshan 🔻مجموعه 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3365077224C79656cb49c آینده بسیار روشن است🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖥 مجموعه سایت‌ها و کانال‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه 🔖سایت و کانال مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه https://ismc.ir https://eitaa.com/ismcir 🔖سایت و کانال معاونت تهذیب https://tahzib.ismc.ir https://eitaa.com/nedaye_tahzib 🔖سایت معاونت آموزش و کانال سنجش و پذیرش https://amoozesh.ismc.ir https://eitaa.com/pazireshhowzeh 🔖سایت و کانال معاونت پژوهش https://pazhuhesh.ismc.ir https://eitaa.com/Riismc 🔖کانال دفتر امور اجتماعی و سیاسی https://eitaa.com/spoh_ir 🔖کانال امور طلاب و دانش آموختگان https://eitaa.com/ot_news 📱به بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
💠ایمان، عامل تمركز نیروهای انسان و اجتماع 🔖به طور كلی اگر انسان در زندگی داشته باشد، ایمان برای انسان آرمان و ایده آل و هدف نهایی است و خاصیت ایمان این است كه؛👇 💡 برای افكار و اندیشه ها و آمال و آرزوها و خواسته های انسان یك نقطه مركزی می شود و همه خواسته ها و آرزوها و اندیشه ها دور این نقطه مركزی است. 🔍 چنین انسانی، به اصطلاح امروز یك است. ❗️انسان با ایمان، همه چیز را با مقیاس ایمانش حساب می كند و اگر كاری با ایمانش جور درآمد و به اصطلاح عمل صالح بود، به دنبال آن می رود و الاّ نمی رود. ⚜️اولین خاصیت ایمان این است كه برای انسان آرمان به وجود می آورد و خاصیت آرمان این است 👈كه مساعی و كوششهای انسان را از پراكندگی نجات می دهد و تمام وجود انسان و تمام نیروها و فعالیتهای انسان جهت پیدا می كند و رو به یك سو می شود. قُلْ إِنَّ صَلاتِی وَ نُسُكِی وَ مَحْیایَ وَ مَماتِی لِلّهِ رَبِّ اَلْعالَمِینَ. نمازم، عبادتم، بلكه زندگی و مردگی ام، سراسر هستی ام، سراسر فعالیتم، سراسر وجودم، همه از آنِ خدا و برای خداست. 👤چنین انسانی، به اصطلاح امروز انسانی می شود تك شخصیتی، نه چند شخصیتی. 🧩انسان به عدد معشوقها و مطلوبهایی كه در عالم دارد تعدد شخصیت پیدا می كند. آن شی ء را دوست دارد و معشوقش است، قسمتی از وجودش به طرف آن كشیده می شود. محبوب دیگری هم دارد، قسمتی دیگر از وجودش به طرف آن كشیده می شود. این انسان می شود یك موجود چند شخصیتی، برخلاف آن كسی كه یك محبوب و یك هدف دارد و همه چیز را در مسیر آن هدف می خواهد. البته نه اینكه چیز دیگری نمی خواهد، بلكه همه چیز را می خواهد ولی در مسیر آن هدف. ⁉️چنین آدمی آیا سلامت را می خواهد یا نمی خواهد؟ بله، می خواهد. اما آیا سلامت را برای خود سلامت می خواهد؟ نه، بلكه برای خدمت به هدفش می خواهد. غذا می خواهد؛ غذا را برای چه می خواهد؟ برای اینكه نیرو بگیرد برای هدف و مقصدش. زندگی هم می خواهد، [اما برای هدفش. ] خلاصه همه چیز در مسیر آن هدف قرار می گیرد. مجموعه آثار شهید مطهری . ج28، ص: 601 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانه طلاب جوان 4⃣ 🌀 چهار کتاب از (معاونت تهذیب حوزه های علمیه) 1⃣ طلبه و انقلاب اسلامی؛ طلبه انقلابی کیست؟ 2⃣ طلبه عصر انقلاب "تحلیل سیاسی و شناخت رویدادهای اجتماعی"؛ هوشمندی سیاسی و قدرت تحلیل طلبه در رویدادهای اجتماعی، چگونه حاصل می‌شود؟ 3⃣ طلبه عصر انقلاب "جامعه‌سازی و علوم‌انسانی‌اسلامی"؛ فرق تحصیل علوم انسانی در حوزه با دانشگاه چیست؟ 4⃣ فقه و نظام‌سازی؛ برای اجرا و محقق ساختن دین، باید چه کرد؟ 🎁 تخفیف ویژه ۲۰ درصدی برای اعضای کانال "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 📲 برای تهیه کتابها با تخفیف ۲۰ درصدی از طریق لینک اقدام نمایید 👇👇 https://shop.khanetolab.ir کدتخفیف:
FKCGU3WR
(کلیک کنید کپی می شود) مهلت استفاده از تخفیف ویژه این کتاب، تا روز شنبه ۱۱ آذرماه می باشد. در صورت مشکل در خرید به @ali4892 پیام دهید. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 9 ⏺ آرمان بزرگ، آرمان الهی، حاکمیت توحید(قسمت سوم) 🔍وقتی به همه‌ی مطلوبیت‌های تربیتی در عرض هم نظر می‌کنیم از گرداب کثرات نمی‌توانیم خارج شویم. 💠اینکه طلاب یک مدرسه‌ی علمیه 🥇 را بیاموزند، 🥇مهارت‌های مفید را به خوبی فراگیرند 🥇و به کارهای خوب مشغول باشند، برای تربیت کافی نیست و تا یک روشن به این عملیات اضافه نشود خروجی دستگاه تربیت همچنان گرد و ژله‌ای و البته کوچک و مینیاتوری باقی مانده است؛ ☀️اما اگر یک آرمان معین و یک مأموریت روشن بر فرایند تربیت حاکم باشد، همه‌ی فعالیت‌های تربیتی در پرتو آن جهت می‌گیرد و حدود و ثغور مشخص می‌یابد. 🏷یک بار خروجی مدرسه‌ی علمیه، طلبه‌ای است که توان ارتباطات اجتماعی و سخنرانی مذهبی یا مهارت تألیف کتاب‌های دینی دارد و در آثار خود مطالب مفیدی را به شکل رسا و جذاب عرضه می‌کند. 🏷یک بار هم خروجی مدرسه‌ی علمیه طلبه‌ای است که مأموریت راهبردی و تاریخی خود را تشخیص داده و دقیقاً برای تحقق آن، تلاش علمی و عملی می‌کند. ⭕️این دو خروجی بسیار متفاوت است... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/21 🔗عضویت در کانال . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🖤مقام سلام‌‌الله‌‌علیها 🎙آیت الله مصباح یزدی(ره): 🔹عظمت و قدرت خداوند متعال بی‌نهایت است؛ بی‌نهایت یعنی بی‌نهایت، یعنی هیچ حدی ندارد. آیا فکر می‌کنید خدایی که چنین قدرت بی‌نهایتی دارد فضل و کرم و فیاضیت‌اش اقتضا نمی‌کند که یک مخلوقی بیافریند که در عالم خلقت نظیری نداشته باشد یا به تعبیر خودمانی، مخلوقی شریف‌تر، عزیزتر و والامقام‌تر از او وجود نداشته باشد؟! 🔸 اگر فضل و فیاضیت الهی چنین اقتضایی دارد ما شیعیان افتخار داریم که این معرفت را پیدا کرده‌ایم که آن مخلوقی که شرافتش از همه مخلوقات عالم بالاتر است کیست و همان‌گونه که ما صفات الهی را نمی‌توانیم درست بشناسیم، قدر و منزلت شریف‌ترین مخلوقاتش را هم نمی‌توانیم بشناسیم. نهایتش این است که در مقابل عظمت این سرور زنان عالم و سرور همه عالمیان، سر تعظیم فرود بیاوریم و عاجزانه درخواست کنیم که گوشه چشمی به همه ما بکنند. 🔹این را به خاطر بسپارید که مقام حضرت زهرا‌سلام‌‌الله‌‌علیها را هیچ انسانی نمی‌تواند درست کند. مقام حضرت زهرا‌سلام‌‌الله‌‌علیها به‌گونه‌ای است که ائمه اطهار‌سلام‌‌الله‌‌علیهم‌‌اجمعین به‌واسطه احترام به آن حضرت نزد خدا تقرب پیدا می‌کنند. امام زمان‌صلوات‌الله‌علیه با آن عظمتی که دارند که مثل مقام سایر ائمه، عظمت مقام ایشان را هم نمی‌توانیم درک کنیم، خود ایشان به‌واسطه حضرت زهرا‌سلام‌‌الله‌‌علیها به خدا تقرب می‌جویند. 📆 1394-01-20 🌐 https://mesbahyazdi.ir/node/8364 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸اهمیت ورود حوزه به عرصه تعلیم و تربیت در نگاه مقام معظم رهبری 🔖اگر ما در داخل حوزه👇 🔸 داشته باشیم، 🔸 در زمینه ی تعلیم و تربیت متخصص تربیت کنیم؛ 🔸بحث اخلاق و تعلیم و تربیت در حوزه جدی گرفته شود، 👤آن وقت حوزه علمیه و روحانیت می تواند آموزش و پرورش را عرصه حضور خودش قرار دهد. ❌نه اینکه ما برویم بشویم وزیر آموزش و پرورش؛ این اصلا کارساز نیست. 📚بحث آموزش و پرورش، کتاب درسی است و ساختن معلم، تربیت معلم، تربیت دینی معلم و تولید کتاب‌های دینی و کتابهای غیردینی؛ یعنی کتاب فیزیک یا کتاب ریاضیات هم می تواند درس توحید بدهد، می‌تواند انسانها را بی دین کند؛ هم می‌تواند توحید و تدین و تعبد را به دانش آموز القا کند، هم می‌تواند او را بی دین کند، به مبدأ و معاد بی اعتنا کند. 📍ما باید بتوانیم را آماده کنیم. الان حوزه‌ی علمیه آماده نیست. من هیچ گله‌ای از آموزش و پرورش ندارم؛ این را به شما عرض کنم. من حوزه‌ای هستم، خودم دارم حوزه را می‌بینم؛ 〽️حوزه الان آمادگی‌ای ندارد که ما بگوئیم آقا بیا وارد شو، مواد لازم را برای تربیت معلم و مواد لازم را برای تنظیم کتاب درسی بر طبق تفکر دینی و راهنمائی‌های دینی آماده کن. این کار هم جزو است. 🗓بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه حوزه علمیه قم ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib