eitaa logo
ندای تهذیب
7.8هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
923 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 اداره اخلاق | تلبس @khedmat14 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 28 ⏺دینداری یک حرکت جمعی 📍همه‌ی ما در زمان کودکی اول بار که با مفهوم دین و دین‌داری آشنا شدیم، آن را بر سلسله مناسکی عبادی و حرکاتی که نشان از خضوع و تواضع در مقابل یک موجود برتر غیبی داشت حمل می‌کردیم و مصادیق دین‌داری را تنها نماز و روزه و تلاوت قرآن و زیارت حرم اهل بیت علیهم السلام می‌دانستیم. 🔅به مرور تصویر ما از دین‌داری کامل‌تر گشت و بهداشت و نظم و علم‌آموزی و جهاد و روابط خانوادگی و مانند آن را نیز شامل شد. پس از آن به تدریج متوجه شدیم که دین‌داری کاری در عرض سایر کارها نیست و سراسر عمر ما را در بر می‌گیرد. ⏰دین‌داری یک برنامه در کنار سایر برنامه‌ها نیست که در شبانه‌روز ساعتی را بدان اختصاص دهیم و برای آن ظرف زمانی و مکانی مشخص در نظر بگیریم. دینداری با همه‌ی کارها جمع می‌شود و همه‌ی ۲۴ ساعت شبانه‌روز را در همه‌ی شئون زندگی شامل می‌گردد. 📜پیامبر خدا در توصیه به ابوذر فرمودند: يَا أَبَا ذَرٍّ لِيَكُنْ لَكَ فِي كُلِّ شَيْ‏ءٍ نِيَّةٌ صَالِحَةٌ حَتَّى فِي النَّوْمِ وَ الْأَكْل؛ ای ابوذر در هر کاری نیت شایسته قرار بده، حتی در خوردن و خوابیدن... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 👈عضویت در کانال "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 👉 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/41 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 🌷 غروب جمعه به نیابت از حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و جهت شادی روح شهدای ، پیروزی رزمندگان ، نجات مردم مظلوم و نابودی اسرائیل کودک‌کش هدیه می‌کنیم 100 سوره قدر به حضرت (عج) به نیت عافیت، رضایت، زمینه‌سازی ظهور و نصرت حضرت 🇵🇸 🇮🇷 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰آیت‌الله اعرافی در بازدید از معاونت تهذیب و تربیت: 📌شماره2 📍«...نکته بعد درختواره رشته‌هاست؛ ما تقاضایی که داریم این است که در تهیه منابع و متون و رویکردهای ناظر به درختواره که ده‌ها رشته در آنجا تعریف شده است، و یک شاه راهی برای پیشبرد حوزه است، شما بفرمایید که چه کارهایی می توانید انجام دهید و چه کارهایی باید آنها انجام دهند. 📚مرکز تدوین متون تا به حال رسالت تدوین متون سطح 1 و سطح 2و3و4 را داشته است، اما در دوره جدید به آقا عباسی مأموریت داده شده که در عرصه جدیدی آرام آرام به سمت تهیه منابع متناسب با 400 رشته و گرایش برود و ایشان اقداماتی را شروع کرده و به ایشان گفتیم بایستی به سمت مراکز و مؤسسات بروید و منابعی را پیدا کنید... 🔸عرض دوم بنده این است که نسبت با درختواره رشته‌ها در منابع و متون مشخص شود و این هم واقعاً کار بزرگی است ولی خب می‌شود فازبندی کرد رشته به رشته، مقطع به مقطع، و این هم نیاز به یک اتصال قوی به معاونت آموزش و مخصوصاً تدوین متون درسی دارد... این هم یک نکته که امر مهمی است.» مشروح خبر https://tahzib.ismc.ir/?p=3210 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
⁉️چرا (ره) مظلوم واقع شد؟ 🎙مقام معظم رهبری: ❗️امام(ره) مظلوم است چون رئیس یک کشور شد و یک انقلاب را برپا کرد و یک شخصیت سیاسی شد و الّا امروز هر کس دیگر در دنیا به این پایه از علوم برسد او را سر دست بلند می کنند. 🖋امام در ،،، و جزو سرآمدان بود. 📍یکی از اساتید معروف [که شما ایشان را میشناسید و من نمیخواهم اسم او را بیاورم]؛ کسی که هم با حوزه های علمیه آشنایی داشت و هم کاملاً در فرهنگ روز وارد بود، بعد از سفرهای متعدد و اقامتهای طولانی در کشورهای غربی گفته بود‌: امروز در مراکز اصلی فرهنگ غربی عناصری مثل ملاصدرا و شیخ انصاری مطرح هستند و جاذبه دارند. 💎امام هم ملاصدرا بود و هم شیخ انصاری زمان خودش بود. ⛅️چنین چهره ای مظلوم واقع شد چرا؟ 👈چون پا در وادی گذاشت و دشمنان سیاسی پیدا کرد، دشمنان سیاسی از همه ی دشمن‌ها خطرناکتر وحشی‌تر و بی‌ملاحظه تر هستند. در دنیای سیاست ناگهان صد را صفر میکنند و گاهی صفر را به صد میرسانند، قدرت هم که دست اینهاست لذا نمیگذارند چهره امام، آشکار شود. 💠 امام شایسته این است که چهره اش آشکار شود هر چه میتوانید آنجا در این جهت کار کنید خدا هم ان شاء الله توفیق خواهد داد. (۱۳۷۸/۱۰/۲۷) 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 اوج محبت حضرت زهرا(س) 🎙آیت الله مصباح یزدی(ره): ⁉️حضرت زهرا(س) در پایان خطبه شان می‌فرمایند: «با این‌که می‌دانم سخنان من در شما اثر نمی‌کند ولی به خاطر جوش و خروش خشم و غصه‌های دلم آن‌ها را بیان کردم.» چرا حضرت این چنین سخن می‌گویند؟! 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 29 ⏺نیاز ولایت (دینداری جمعی) به دینداری فردی 📌اعضای یک سمفونی بزرگ، همگی باید نوازندگان چیره‌دست و کاربلد باشند، همان‌طور اعضای یک تیم فوتبال باید بر حرکت دادن توپ مسلط باشند و هرچه این تسلط بیشتر باشد، آن کارِ گروهی، قوی‌تر اجرا می‌شود و تمیزتر از آب درمی‌آید؛ بنابراین هرکس می‌خواهد در این کار جمعی، عضویت و مشارکت داشته باشد، باید پیش‌تر به شکل فردی تمرین کرده باشد؛ البته روشن است که آن تمرین فردی، فوتبال یا سمفونی نیست و نهایتاً کسب آمادگی برای آن محسوب می‌شود. 🔰دینداری هم همین گونه است؛ حقیقت همان نقش‌آفرینی اجتماعی و حرکت جمعیِ گروهی به‌هم‌پیوسته است که إمامی و أمامی دارند و دینداری فردی، کسب آمادگی برای آن دینداری اصلی است. ‼️این نکته را هم باید تذکر داد که مشارکت در این حرکت جمعی و ولایی، بیش از همراهی و همپایی است. برای اینکه این حرکت جمعی سامان پذیرد باید از ولیّ تبعیت و اطاعت کنیم و بخشی از کار را بر عهده بگیریم، نه اینکه صرفاً تماشاچی باشیم... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 👈عضویت در کانال "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 👉 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/42 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 فضیلت مخصوص حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰آیت‌الله اعرافی در بازدید از معاونت تهذیب و تربیت: 📌شماره3 🔸«در مناسبات تهذیب و تربیت با ؛ کانال اثرگذاری اندیشه‌ها و طرح‌های تربیتی و معرفتی و افکار شما برای مردم، معاونت تبلیغ است، معاونت تبلیغ هفت هشت هزار مبلغ طرح هجرت دارد، بیست هزار مبلغ طرح امین دارد بعلاوه چند طرح دیگر... 🌱یک جامعه 30 هزار نفری زیر چتر تبلیغ هستند که رابط شما با مردم هستند و معاونت تبلیغ و مجتمع تبلیغ با همه عرض و طولی که دارد... نسبت به این هم بفرمایید که چه اقداماتی می‌شود انجام داد؟ برای اینکه هم نیروها ساخته و تربیت شوند و هم در تولیدات بتوان روی آنها تاثیر گذاشت...، در قالب دانش‌افزایی، پایش، نظارت و امثال اینها که در آن کالبدها می‌توان عناصر محوری و جانمایه‌های تهذیبی و اخلاقی را درج کرد و گنجاند و بسیار هم موثر است... اینگونه در 20 هزار مدرسه توسط ایشان که شش، هفت هزارشان آقا و بقیه خواهر هستند، می‌توانید تأثیر اخلاقی، تربیتی و معرفتی بگذارید که در فضای مدرسه منعکس شود... برای این کار هم اگر یک منظومه فکری وجود داشته باشد می‌توان به تدریج جلو برد و برخی قسمت‌ها را در بودجه‌ها خود آنها گنجاند...» مشروح خبر https://tahzib.ismc.ir/?p=3210 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 30 ⏺غیریت‌ها و تمایزات(قسمت اول) 🔆گفته شد «»، «» و «» مهم‌ترین ارزش‌های اخلاقی و فضایل بنیادین اسلامی است که لازم است به شکل هم‌عرض و موازی دنبال در جان انسان‌ها پدید آید؛ بنابراین از منظر تربیت اسلامی فقدان هر یک از اینها استاندارد ارزش را فرو می‌ریزد و انتظام شخصیت انسانی و اعتبار اخلاقی او را از حدّ نصاب پایین‌تر می‌آورد. با این حساب مجموع احتمالات مفروض به شرح زیر است: 💠کسی که ایمان به خدا و باور به غیب هستی ندارد حتی اگر در کمال نفس خود یا اصلاح جامعه، تلاش و اقدام و مجاهدت می‌ورزد از نصاب محوری‌ترین ارزش دینی محروم است. 💠در مقابل کسی که ایمان و اعتقاد قلبی دارد ولی اقدام و حرکتی در اصلاح شخصیت خود نمی‌ورزد، ایمان او راستین و صادقانه نیست و در کوران حوادث یا میدان ابتلاءات پایدار نمی‌ماند، حتی اگر دغدغه‌های اجتماعی شدید داشته باشد و در حرکت‌های اصلاحگرانه مشارکت ورزد... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 👈عضویت در کانال "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 👉 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/43 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 فصل اول ویژه برنامه های پادکست حجره با انتشار 5 قسمت به پایان رسید. ☄️ در حال پیش تولید فصل دوم هستیم. انشالا به زودی برخواهیم گشت. تحلیلی مسائل سیاسی-اجتماعی از منظر مبانی اندیشه ای انقلاب اسلامی 🔰🔰 با ضربه برروی هر قسمت، به آن قسمت از پادکست منتقل می‌شوید: 1️⃣ فصل ۱ | قسمت ۱ | "امام جامعه نگران است " 2️⃣ فصل ۱ | قسمت ۲ | " اربعین، الگوی دوران دولت سازی " 3️⃣ فصل ۱ | قسمت ۳ | " انسان شناسی مردم فلسطین " 4️⃣ فصل ۱ | قسمت ۴ | " چرا پیروزی را نمی بینیم؟! " 5️⃣ فصل ۱ | قسمت ۵ | " اسرائیل سست تر از لانه عنکبوت؟! " 📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت 🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
📚اسناد راهبردی و طرح‌های تحولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه 📘سند چشم‌انداز حوزه‌های علمیه 📙منشور حوزه‌های علمیه 📘نظام‌های جامع حوزه‌های علمیه 📙طرح جامع حوزه انقلابی 📘طرح تعالی 📙طرح دوره نظام جامع اندیشه اسلامی 📘برنامه جامع تهذیبی و تربیتی حوزه‌های علمیه 📙نقشه جامع علمی حوزه 📘کارویژه‌های روحانیت 📙درختواره مهارتی و کاربردی و ........ 🎁تعداد و طرح تحولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در در سایت حجره نما می‌توانید مشاهده و دریافت کنید. https://hojre-nama.ir 📱به بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
📚 دانلود ۲۲ کتاب رایگان درباره حضرت فاطمه سلام الله علیها ۱. عبور از تاریکی 👈 دانلود ۲. شخصیت شناسی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر پایه کتاب و سنت 👈 دانلود ۳.شهادت مادرم زهرا افسانه نیست 👈 دانلود ۴. آموزه های تربیتی در زندگی حضرت فاطمه 👈 دانلود ۵. فاطمة الزهراء من المهد إلى اللحد 👈 دانلود ۶. فاطمه زهرا (س) از ولادت تا شهادت 👈 دانلود ۷. دانستنی های فاطمی 👈 دانلود ۸. زندگانی فاطمه زهرا سلام الله علیها 👈 دانلود ۹. فاطمه سلام الله علیها در آینه وحی 👈 دانلود ۱۰. دانشنامه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) 👈 دانلود ۱۱. ترجمه بیت الأحزان شیخ عباس قمی 👈 دانلود ۱۲. متن و ترجمه خطبه فدکیه 👈 دانلود ۱۳. تجلی توحید در زندگانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 👈 دانلود ۱۴. اسرار فضائل فاطمه سلام الله علیها 👈 دانلود ۱۵. الفریدة في لوعة الشهيدة 👈 دانلود ۱۶. حضرت محسن اولین شهید امامت 👈 دانلود ۱۷. الصحیح فی کشف بیت فاطمه س 👈 دانلود ۱۸. بنور فاطمة اهتديت 👈 دانلود ۱۹. با نور فاطمه هدایت شدم 👈 دانلود ۲۰. بندگی، راز آفرینش (شرح خطبه فدکیه)👈 دانلود ۲۱. کشتی پهلو گرفته 👈 دانلود ۲۲. هذه فاطمه 👈دانلود 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
طلبگی چی چرا و چگونه؟.pdf
1.08M
🔰طلبگی؛ چی، چرا و چگونه؟ ✍️حجة الاسلام سیدمرتضی خلیلی مدیر مدرسه علمیه (کرمان) 🔸در این نوشته بعد از تعریف جامع طلبه تراز و توضیح مفصل هر کدام از قیود تعریف، به بخشی از برنامه های پیشنهادی در راستای تحقق تعریف طلبه تراز پرداخته شده است. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰آیت‌الله اعرافی در بازدید از معاونت تهذیب و تربیت: 📌شماره4 ✍️«نسب به امر با رویکرد اسلامی لازم است یک گروه علمی از اساتید و صاحبان‌فکر حوزوی آشنا با مبانی علوم حوزوی و دارای درون‌مایه‌های فقهی، کلامی و فلسفی و نیز بهترین روانشناسان و کارشناسان مشاوره در سطوح عالی این دانش، تشکیل شود و نسبت به رویکرد اسلامی وضعیت موجود و مطلوب مشاوره، بررسی و قضاوت نموده و پیشنهادهایی را ارائه دهند.» مشروح خبر https://tahzib.ismc.ir/?p=3210 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 31 ⏺غیریت‌ها و تمایزات(قسمت دوم) 💡، جهت‌گیری کلان فعالیت‌های تربیتی را معلوم می‌کند و رنگ متفاوتی بر آن می‌زند. ⚜️دستگاه تربیتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که سلمان و ابوذر و عمار تحویل می‌دهد با نظامات تربیتی دیگر در همین نگاه شامل متفاوت است. ☝️این نظام تربیتی در جریان انقلاب اسلامی و حماسه‌ی دفاع مقدس، به همت احیا شد و فراورده‌های بی‌نظیری مانند همت و سلیمانی و حججی تحویل داد. 💬این نظریه‌ی شامل، تصویر خاصی از فرایند تربیت به دست می‌دهد که نقش مهمی در و عینی آن دارد. تصویرسازی صحیح از مفهوم تربیت یک ضرورت است... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 👈عضویت در کانال "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 👉 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/44 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰 دوره های مجازی مهارت افزايی مبلغان و طلاب 📍موضوع: دوره های امر به معروف و نهی از منكر ثبت نام👇 amrn.ir/d 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از تشکل طلبگی حیات
🔰 تشکل طلبگی حیات تقدیم می کند ... 🔸 سلسله دوره های هویت طلبگی "امام فردا" - به صورت حضوری و مجازی - 🗓 تاریخ دوره: ۲۹ و ۳۰ آذرماه 💠 هزینه دوره: ۷۵ هزار تومان 📝 ثبت نام از طریق: - تماس با شماره: ۰۹۱۵۷۰۵۳۸۲۵ - آیدی: @s_a_e_h - در: https://survey.porsline.ir/s/VfjRm5av 🔅@tt_hayat🔅
TalimVaTarbiat02.PDF
10.02M
📚کتاب تعلیم و تربیت در تفسیر نمونه-جلد اول و جلد دوم ✍️تهیه و تنظیم: محمدجواد اسکندرلو منبع 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
26.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥استاد عابدینی: 🔗رابطه توکل به خدا و اسباب 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗 "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 📍شماره 32 ⏺خاتمه و جمع‌بندی(قسمت اول) 📍مهم‌ترین و راهبردی‌ترین فعالیت تربیتی در حوزه‌های علمیه - و البته در سایر مراکز - خلق و است. ⚠️طلبه‌ای که با خلأ آرمان مواجه است نیروی محرک خود را از دست می‌دهد و نباید از او انتظار داشت. 👈اهداف زندگی روزمره، 👈اخذ مدرک تحصیلی 👈و نام 👈و عنوان استادی طلبه را از وادی بی‌هدفی نجات نمی‌دهد. ❗️استقبال بی‌منطق و غیرمنسجم از کارهای جهادی و عرصه های خدمت‌رسانی نیز طلبه را ترمیم نمی‌کند. ⚜️امتداد یافتن این آرمان جمعی حوزوی در همه‌ی عناصر ساختار از اسناد بالادستی تا آیین‌نامه‌ها، قوانین، طرح‌ها و برنامه‌ها یک فضای تربیتی اثرگذار را فراهم می‌آورد. 🔆آرمان غلبه‌ی دین حق در سراسر زمین، بنای و سربازی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در مقیاس جهانی و تاریخی باید در حوزه‌های علمیه و در میان طلاب نهادینه و کاملاً عملیّاتی شود... . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 👈عضویت در کانال "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" 👉 🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریه‌ی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇 https://eitaa.com/39681569/45 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib