eitaa logo
ندای تهذیب
8هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
953 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خانه طلاب جوان
💠ثبت نام آغاز شد... ♦️دوره مطالعاتی و بررسی کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» 🔹ویژه طلاب، مبلغین، دانشجویان و فعالین فرهنگی 💎مزایا: ▪️برگزاری جلسات آنلاین با اساتید دوره ▪️اعطای گواهینامه معتبر ▪️خرید کتاب با ۲۰ درصد تخفیف 📌ثبت نام از ۱۰ تا ۱۷ دی‌ماه 🔸از طریق: https://survey.porsline.ir/s/5nDJRgEg 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab .
🌱 پیام تبریک معاونت تهذیب و تربیت به انتخاب دبیر جدید شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی 🔖حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عالم‌زاده‌نوری با اشاره به انتخاب دبیر جدید ، این انتخاب را روزنه جدید و نقطه عطفی برای توسعه فرهنگ قرآنی دانست و گفت: طبعاً نظام جمهوری اسلامی باید به قرآن، این سند محکم توجه داشته باشد و در توسعه فرهنگ قرآنی در تمام شئون و زوایای حاکمیت و ابعاد زندگی انسانی، نهایت تلاش خود را به کار گیرد. 📎ادامه خبر 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
اسوه از همه جهت.mp3
264.3K
🌷 (ره) از همه جهت اسوه است. 👌این کلمه‌ی «همه جهت» را من باتوجه عرض می‌کنم. ۱۳۶۹/۰۱/۰۴ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
💎 راهکاری برای ملاقات و شناخت حضرت ولی عصر (عج) 🔻حضرت ولی عصر (عج): وَ لَوْ اَنَّ أشياعَنا وَ فَقَّهُمُ اللّه ُ لِطاعَتِهِ، عَلى اجْتِماعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ، لَما تأخَرَّ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقائنا، وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمْ السَّعادَةُ بِمُشاهِدَتِنا، عَلى حقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِها مِنْهُمْ بِنا، فَما يَحْبِسُنا عَنْهُمْ إلاّ ما يَتَّصِلُ بِنا مِمّا نُكْرِهُهُ ❇️ اگر دل‌هاى شيعيان ما كه خداوند آنان را براى اطاعت خودش موفق كند در وفاكردن به پيمانشان يكى بود، هرگز سعادت و ملاقات ما از آنان به تأخير نمى افتاد، بلكه سعادت ديدار با ما همراه با شناخت و صداقت براى آنان زود به دست مى آمد، چيزى جز كارهاى ناشايست آنان ما را از ايشان محبوس نمی‌سازد. 📚 بحارالأنوار، ج ۵۳، ص ۱۷۷ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 🌷 غروب جمعه جهت شادی ارواح شهدا خصوصاً نابودی اسرائیل جنایت‌کار و کودک‌کش، پیروزی اسلام و رزمندگان ، نجات مردم مظلوم هدیه می‌کنیم ۱۰۰ سوره قدر به حضرت (عج) به نیت عافیت، رضایت، زمینه‌سازی ظهور و نصرت حضرت 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🖼 معاونت تهذیب و تربیت 🔹شماره 2 ☘️راهبردهای تحولی برمبنای آسیب‌شناسی؛ در برنامه‌ریزی راهبردی معاونت تهذیب و تربیت، ابتدا با نگاهی جامع و کلان، ارکان و عرصه‌های تهذیب و تربیت شناسایی شدند که عبارت‌اند از «جهت‌گیری کلان»، «مدیریت» تهذیب و تربیت، «ساختار» و سازمان، «مناسبات سازمانی» و ارتباطات، «محتوا»، «برنامه»، «عملکرد»، «نیروی انسانی»، «محصولات و خدمات»، «سازه» و فضای تهذیب و تربیت (پیکره کلی شامل همه عناصر) و ... سپس در هر یک از عرصه‌ها پس از ترسیم وضعیت مطلوب، مهم‌ترین آسیب‌ها و مسائل شناسایی شدند و برای رسیدن از وضعیت موجود به مطلوب، راهبردهایی طراحی شد. همچنین ذیل راهبردها ، راهکارها، تدابیر، طرح‌ها و برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است... بر این اساس، به نظر می‌رسد اگر این راهبردهای تحولی در معاونت تهذیب و تربیت دنبال شوند، ارتقا و تعالی تهذیب و تربیت در حوزه‌های علمیه بصورت چشم‌گیری رقم خواهد خورد، إن‌شاءالله... راهبرد محوری تهذیب و تربیت در ورای همه این راهبردها، «تربیت ایمانی، آرمانی و جهادی» است که در «نظریه بنیادین تربیت» تبیین گشته است... در پوسترهای بعدی، اشاره‌ مبسوط‌تری به این راهبردها، راهکارها و برنامه‌ها خواهد شد... 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸امام خامنه ای: ❗️ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست؛ این‌جور نیست که ما خیال کنیم بنشینیم ببینیم چه شبهه‌ای وجود دارد، پیشگیری کنیم از آن شبهه، یا پاسخ بدهیم به آن شبهه؛ خب بله، این کار که واجب است، لازم است امّا فقط این نیست؛ طرفِ مقابل دارد، باید به آن حمله کرد؛ طرفِ مقابل حرف دارد، فکر دارد، منطق دارد؛ مبانیِ این منطق، مبانیِ غلطی است؛ ما باید اینها را بشناسیم. ⚡️در تبلیغ، موضع تهاجم لازم است. اگر چنانچه این موضع تهاجمی به معنای واقعی کلمه بخواهد تحقّق پیدا کند، لازمه‌اش شناخت صحنه است؛ 💡یعنی شما باید بدانید که وقتی با انبوه شبهه در ذهن جوانها مواجه میشوید، با چه کسی طرفید؛ ما با چه کسی طرفیم؟ حالا فرض کنید که یک شبهه‌ای را فلان سرمقاله‌نویس یا فلان ستون‌نویسِ فلان روزنامه یا مثلاً فلان توییت‌زن در فلان شبکه یک چیزی را مطرح کرده؛ ما با چه کسی طرفیم؟ این کیست؟ آیا این خودش است که این کار را دارد میکند؟ احتمال قوی هست که این‌جور نباشد، احتمال قوی هست که این یک پشتِ‌صحنه‌ای داشته باشد؛ آن پشتِ‌صحنه کیست؟ باید او را شناخت. 🗓 بیانات در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور؛ ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
.🖼 معاونت تهذیب و تربیت 🔹شماره 3 ☘️محورهای پیشرفت و تحول؛ ۱-توسعه اخلاق و معنویت فردی به اخلاق و معنویت اجتماعی متناسب با عصر انقلاب و رسالت اجتماعی حوزه و طلبه ۲-توسعه ساحات تربیت از سه ساحت به ۱۳ ساحت ۳-توسعه معیارهای ارزیابی در رتبه‌بندی طلاب و مدارس از عملکرد به جهت، برنامه، عملکرد و محصول ۴-توسعه مخاطبان از طلاب سطح یک به ۱۶ دسته مخاطب از جمله سطوح عالی و مراکز تخصصی ۵-توسعه عاملان تهذیب و تربیت از کارمندان و متولیان تربیت به همه مربیان و اساتید و متربیان در راستای راهبرد مردمی‌سازی تربیت ۶-توسعه مقیاس اداره قرآن و حدیث از یک اداره فرعی به یک بنیاد ملی و بین المللی به عنوان سرپرست حوزوی قرآن و حدیث در نظام و جامعه ۷-توسعه کنشگری معاونت تهذیب و تربیت در سطح جامعه از طریق پیشنهاد و تاسیس یا همکاری با ستادهای راهبری اخلاق، قرآن، مشاوره، گفتمان انقلاب اسلامی، زن و خانواده و... ۸-توسعه شمولیت و محوریت تهذیب و تربیت و اثرگذاری آن در حوزه‌های علمیه از طریق شورای تحول تهذیب و تربیت حوزه‌ها و ارائه طرح‌های «ساز تربیت» و پیشنهادات تحولی ۹-توسعه و ارتقای عملکرد معاونت از صفی به ستادی و مدیریتی با راه‌اندازی شورای راهبردی ادارات و دیگر تدابیر ۱٠-توسعه نقش تربیتی اساتید حوزه‌های علمیه از طریق طرح تعالی اساتید ۱۱- توسعه کار ویژه‌های تهذیبی و تربیتی و تلاش جهت ساماندهی آنان ۱۲- توسعه دروس اخلاق از لحاظ کمی و کیفی با تدوین سند جامع تحول دروس اخلاق و اجرای آن و... 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🍃 💠 آیت‌الله صفائی بوشهری ⏱ شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰ 🎥 معاونت تهذیب با "ترافیک رایگان"🔻 https://heyatonline.ir/tahzibtarbiat ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
🌱 ✍️حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری ✨قسمت اول 💎پدید آوردن عالم ربانی نقش‌آفرین تمدن‌ساز غایت تأسیس و نیاز اوّلی و فوری اسلام است. 👈در این میان وظیفه مدیریت حوزه «مهندسی نظام عینی تربیت این عالمان» است. 🖇طبعا پروژه اصلی در این میان، شکل‌دهی یک دستگاه منتظم تربیتی است که تحقق این موضوع را سهل‌تر و امکان‌پذیرتر گرداند. 🔨 در مهندسی فضای تربیتی حوزه‌ها و بارگذاری سازه‌ موثر تربیتی موظف است جایگاه هر یک از عناصر تربیتی از قبیل؛ 🔅استاد 🔅راهنمای تربیتی 🔅مشاور 🔅استاد اخلاق و... را معلوم سازد. *بنابراین: 💠مدرسه علمیه باید به‌کلیت خود باشد؛ یعنی همه اجزا و نظامات آن در این مسیر قرار گیرد. 💠اهتمام جمعیِ همه مسئولان خصوصا مدیر و اساتید مدرسه، ذیل سازه‌ای به نام برای این مهم ضروری است. 💠برنامه‌ها و فعالیت‌های عمومی تربیتی و راهنمایی‌های گسترده و عام برای تربیت کافی نیست و در کنار آن رسیدگی فردی و ارتباط اختصاصی و مستقیم نیز باید افزوده گردد. ⚜️از این رو در دستگاه منتظم تربیتی، «مربی یا راهبر تربیتی» یعنی کسی که امور تربیتی افراد را به شکل مباشر و از نمای نزدیک عهده‌دار باشد و در یک ارتباط مستقیم فعال، مستمر و دوسویه با طلبه به او ، ، و دهد و در ابعاد و ساحت‌های مختلف تربیت، او را به سوی و راهبری و سرپرستی کند ضرورت انکارناپذیر دارد. 🦋مربی یا راهبر تربیتی آموزه‌های کلی تربیتی را بر احوالات فردی و موارد خاص تطبیق می‌دهد و نسخه شخصی صادر می‌کند. 💠برای تأمین این نیاز در سیره سلف حوزوی «استاد راهبر تربیتی» وجود داشته و در علوم تربیتی مدرن، «مشاور مدرسه» پیشنهاد شده است. 👈مطالعه قسمت دوم 📎مطالعه متن کامل 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔖امام خامنه ای مدظله العالی: 📜عن عطاء بن یَسار، عن عائشة قالَت: قال رسولُ الله«صلی‌الله‌علیه‌وآله»: ما خُیِّرَ عمّارُ بن یاسر بین أمرَین الّا اِختارَ أشدَّهما.(امالی، صفحۀ ۴۹۰). ✨این، روایتی است از پیغمبر در مدح و تمجید از جناب عمّار یاسر. راوی هم جناب عایشه، زوجۀ پیغمبر اکرم است. تقریباً یک معیاری را دست می‌دهد. 🔆می‌فرماید: هرگز عمّار بین دو کار مخیّر نشد یعنی دو کارِ نیک، دو کارِ خیر، مگر اینکه سخت‌ترینِ آن دو کار را انتخاب کرد. 🎁فرض بفرمایید انسان می‌خواهد مالی را صدقه بدهد؛ 👈🏻یک طور صدقه دادن کارِ آسانی است، مثلاً در صندوق صدقات یک پولی می‌اندازد. 👈🏻یک طور هم کارِ سخت‌تری است، و آن اینکه انسان می‌گردد، آن مستحِقِّ حقیقی را پیدا می‌کند و پول را به دست او می‌رساند. این، سخت‌تر است. 📌اگر جناب عمّار بین این دو کار مخیّر می‌شد، کار سخت را انتخاب می‌کرد. 🗡یا فرض بفرمایید جناب عمّار هم در زمان پیغمبر که جوان بود، هم در زمان امیرالمؤمنین که پیرمردی شده بود، در جهاد شرکت می‌کرد. به دو صورت می‌شود در جبهه کار انجام داد؛ بعضی کارها آسان است، بعضی کارها سخت، او سخت‌تر را انتخاب می‌کرد. لذا در جنگ صفّین، جناب عمّار سخت‌ترین کار را انتخاب کرده بود یعنی هم می‌جنگید، شمشیر می‌زد، هم آن کسانی را که دچار وسوسه و تردید می‌شدند، با استدلال، با بیان وافی و شافی، آنها را هدایت می‌کرد و این، از جملۀ کارهای مهمی بود که جناب عمّار انجام می‌داد. 📍 این، یک ضابطۀ تقریباً کلّی است که: 🚶🏻انسان بالطبع، است، کارِ آسانتر را ترجیح می‌دهد. ⏰اگر از لحاظ زمانی هم دو کار در طول یکدیگر قرار داشته باشند، ما اوّل سراغِ آن کارِ آسان می‌رویم و آن را انتخاب می‌کنیم! 🎭امروز در مواجهۀ با جبهۀ عظیمی از که با انواع و اقسام ترفندها و ابزارها، ، ، در مواجهۀ با نظام اسلامی و با اسلام در واقع، با پرچم برافراشتۀ اسلام قرار گرفته است، 🎯بعضی از کارها کار آسانی است، 🧩بعضی از کارها سخت است، 💭فکرکردن لازم دارد، 📖مطالعه کردن و دقت کردن لازم دارد، 🔍فحص لازم دارد، 👥پیدا کردن یاران و همکاران لازم دارد. 🏷 اینها کارهای سخت است که ما معمولاً می‌رویم سراغ آسانترها! آن کاری که آسان است، آنرا انجام می‌دهیم. ❗️اگر رسیدیم به کار سخت، آنها را هم یا انجام می‌دهیم، گاهی هم انجام نمی‌دهیم. اما ترجیح می‌دهیم کارِ سهل را! یعنی ، ، دنبال کارهای آسان بودن. و این، غیر از سهل‌انگاری است، آسان‌گیری است. 🤚آسان‌گیری حرف دیگری است، کاری را که پیچیده است، انسان به پیچیدگیِ آن توجه نکند، آنرا با نگاه سطحی نگاه کند. این، است. 🤷🏼‍♂️سهل‌گرائی این است که انسان دنبال کار آسان برود، کار سخت را رها کند! 📌 درس خارج فقه صلوة مسافر جلسۀ ۱۳۹؛ تاریخ ۱۳۹۵/۰۱/۲۲ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib