eitaa logo
ندای تهذیب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.7هزار ویدیو
912 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 اداره اخلاق @Bahoosh593 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💠«وَ لَا تَبْقَی الْاَرْضُ بِغَیرِ حُجَّةٍ لِلّٰهِ عَلَی عِبَادِهِ» 🔸امام خامنه ای: 🖇یکی از خورشیدهای فروزان، به فضل و کمک پروردگار و به اراده الهی، امروز در زمان ما به عنوان «بقیة الله فی ارضه» به عنوان «حجة الله علی عباده» به عنوان صاحب زمان و ولی مطلق الهی در روی زمین وجود دارد. برکات وجود او و انوار ساطعه از وجود او، امروز هم به بشر می‌رسد. 🗓۱۳۷۸.۹.۳ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰نقطه ی بالفعل طلبگی 🔻یکی از کارهای مهم ما این است که به عنوان طلبه و نیز به عنوان روحانی، بفهمیم چه کاره ایم؟ 🔸ما به عنوان طلبه در حال طی کردن دوران بالقوه خودیم تا از لحاظ تاثیر گذاری در حیات اجتماعی و فردی انسان ها، به نقطه ی بالفعل برسیم. 📖 صفحه ی ۲۲۱ کتاب انقلابی بمانید 📮 سایت | ایتا | آپارات | ویراستی | بله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 روز هفدهم ربیع‌الأول در این روز اعمالی آورده شده : 1⃣ غسل؛به نیّت روز هفدهم ربیع الاوّل 2⃣ روزه؛که براى آن فضیلت بسیار نقل شده است، از جمله در روایاتى از ائمّه معصومین علیهم‌السلام آمده است: 👈 کسى که این روز را روزه بدارد، خداوند براى او ثواب روزه یکسال را مقرّر مى فرماید. 3⃣ دادن صدقه، احسان نمودن و خوشحال کردن مؤمنان و به زیارت مشاهد مشرّفه رفتن. 4⃣ زیارت رسول خدا صلى‌الله‌علیه‌وآله از دور و نزدیک؛ در روایتى از آن حضرت آمده است: 👈 هر کس بعد از وفات من، قبرم را زیارت کند مانند کسى است که به هنگام حیاتم به سوى من هجرت کرده باشد، اگر نمى توانید مرا از نزدیک زیارت کنید، از همان راه دور به سوى من سلام بفرستید (که به من مى رسد). 5⃣ زیارت امیر مؤمنان على علیه‌السلام نیز در این روز مستحب است با همان زیارتى که امام صادق علیه‌السلام در چنین روزى کنار ضریح شریف آن حضرت علیه‌السلام وى را زیارت کرد. 6⃣ بجـا آوردن دو رکعت نماز که در هر رکعت آن یک بار سوره ( فاتحه ) و ده بار سوره ( قدر ) و ده بار سوره ( اخلاص ) خوانده می‌شود. 🔖المراقبات، مفاتیح الجنان 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از حَنان | یحیی
کتاب الحجه درسنامه .pdf
8.08M
📙درسنامه کتاب الحجه اصول کافی برای علاقه مندان به مطالعات حدیثی تقدیم می شود. این درسنامه با این خصوصیات ارائه می شود:‏ ‏1.‏ بررسی اجمالی سند روایت با مراجعه به نرم افزار درایه ‏2.‏ ترجمه لغات و عبارات دشوار با مراجعه به پاورقی های نسخه دارالحدیث، شرح مرحوم مجلسی ره و شرح ملاصالح ‏مازندرانی ره ‏3.‏ اضافه کردن «نکات معارفی برگزیده» با مراجعه به شرح مرحوم مجلسی ره و شرح ملاصالح مازندرانی ره ‏4.‏ اضافه کردن اطلاعات حدیث شناسی مانند: احادیث مشابه که در فهم دقیق حدیث تأثیرگذار است.‏ 📎فایل ورد
هدایت شده از حَنان | یحیی
کتاب ایمان و کفر کامل.pdf
6.4M
📙درسنامه کتاب ایمان و کفر اصول کافی برای علاقه مندان به مطالعات حدیثی تقدیم می شود. خصوصیات درسنامه:‏ ‏1.‏ بررسی اجمالی سند روایت با مراجعه به نرم افزار درایه ‏2.‏ ترجمه لغات و عبارات دشوار با مراجعه به پاورقی های نسخه دارالحدیث، شرح مرحوم مجلسی ره ‏3.‏ اضافه کردن «نکات معارفی برگزیده» با مراجعه به شرح مرحوم مجلسی ره سابقاً درسنامه کتاب الحجه تقدیم شده بود. 📎فایل ورد
🌺 ۵۰ خصلت از خصوصیات اخلاقی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) ✔️بی‌شک تأسی به سيره و سنت آن حضرت براساس آيه‌‌کريمه «و لکم في رسول‌الله اسوه حسنه» و از جمله آنچه در اين مطلب به آن اشاره شده، راهگشای مشکلات و مسائل مبتلا به جامعه مسلمانان خواهد بود. ۱- هنگام راه رفتن با آرامی و وقار راه می‌رفت. ۲- در راه رفتن قدم‌ها را بر زمين نمی‌کشيد. ۳- نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود. ۴- هرکه را می‌ديد مبادرت به سلام می‌کرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت. ۵- وقتی با کسی دست می‌داد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمی‌کشيد. ۶- با مردم چنان معاشرت می‌کرد که هرکس گمان می‌کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است. ۷- هرگاه به کسی می‌نگريست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمی‌کرد. ۸- هرگز به روی مردم چشم نمی‌دوخت و خيره نگاه نمی‌کرد. ۹- چون اشاره می‌کرد با دست اشاره می‌کرد نه با چشم و ابرو. ۱۰- سکوتی طولانی داشت و تا نياز نمی‌شد لب به سخن نمی‌گشود. ۱۱- هرگاه با کسی، هم صحبت می‌شد به سخنان او خوب گوش فرا می‌داد. ۱۲- چون با کسی سخن می‌گفت کاملا برمی‌گشت و رو به او می‌نشست. ۱۳- با هرکه می‌نشست تا او اراده برخاستن نمی‌کرد آن حضرت برنمی‌خاست. ۱۴- در مجلسی نمی‌نشست و برنمی‌خاست مگر با ياد خدا. ۱۵- هنگام ورود به مجلسی در آخر و نزديک درب می‌نشست نه در صدر آن. ۱۶- در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمی‌داد و از آن نهی می‌کرد. ۱۷- هرگز در حضور مردم تکيه نمی‌زد. ۱۸- اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. ۱۹- اگر در محضر او چيزی رخ می‌داد که ناپسند وی بود ناديده می‌گرفت. ۲۰- اگر از کسی خطايی صادر می‌گشت آن را نقل نمی‌کرد. ۲۱- کسی را بر لغزش و خطای در سخن مواخذه نمی‌کرد. ۲۲- هرگز با کسی جدل و منازعه نمی‌کرد. ۲۳- هرگز سخن کسی را قطع نمی‌کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد. ۲۴- پاسخ به سوالی را چند مرتبه تکرار می‌کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. ۲۵- چون سخن ناصواب از کسی، می‌شنيد. نمی‌فرمود: «چرا فلانی چنين گفت» بلکه می‌فرمود: «بعضی مردم را چه می‌شود که چنين می‌گويند؟» ۲۶- با فقرا زياد نشست و برخاست می‌کرد و با آنان هم غذا می‌شد. ۲۷- دعوت بندگان و غلامان را می‌پذيرفت. ۲۸- هديه را قبول می‌کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود. ۲۹- بيش از همه صله رحم به جا می‌آورد. ۳۰- به خويشاوندان خود احسان می‌کرد بی آنکه آنان را بر ديگران برتری دهد. ۳۱- کار نيک را تحسين و تشويق می‌فرمود و کار بد را تقبيح می‌نمود و از آن نهی می‌کرد. ۳۲- آنچه موجب صلاح دين و دنيای مردم بود به آنان می‌فرمود و مکرر می‌گفت هرآنچه حاضران از من می‌شنوند به غايبان برسانند. ۳۳- هرکه عذر می‌آورد عذر او را قبول می‌کرد. ۳۴- هرگز کسی را حقير نمی‌شمرد. ۳۵- هرگز کسی را دشنام نداد و يا به لقب‌های بد نخواند. ۳۶- هرگز کسی از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد. ۳۷- هرگز عيب مردم را جستجو نمی‌کرد. ۳۸- از شر مردم برحذر بود ولي از آنان کناره نمی‌گرفت و با همه خوشخو بود. ۳۹- هرگز مذمت مردم را نمی‌کرد و بسيار مدح آنان نمی‌گفت. ۴۰- بر جسارت ديگران صبر می‌فرمود و بدی را به نيکی جزا می‌داد. ۴۱- از بيماران عيادت می‌کرد اگرچه دور افتاده‌ترين نقطه مدينه بود. ۴۲- سراغ اصحاب خود را می‌گرفت و همواره جويای حال آنان می‌شد. ۴۳- اصحاب را به بهترين نام هايشان صدا می‌زد. ۴۴- با اصحابش در کارها بسيار مشورت می‌کرد و بر آن تاکيد می‌فرمود. ۴۵- در جمع يارانش دايره وار می‌نشست و اگر غريبه‌ای بر آنان وارد می‌شد نمی‌توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است. ۴۶- ميان يارانش اُنس و اُلفت برقرار می‌کرد. ۴۷- وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود. ۴۸- هرگاه چيزی به فقير می‌بخشيد به دست خودش می‌داد و به کسی حواله نمی‌کرد. ۴۹- اگر در حال نماز بود و کسی پيش او می‌آمد نمازش را کوتاه می‌کرد. ۵۰- اگر در حال نماز بود و کودکی گريه می‌کرد نمازش را کوتاه می‌کرد. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍تاثیر اهل بیت در مردم 🗓 بیانات رهبر انقلاب پس از مراسم روضه حضرت امام حسن عسکری(علیه‌السلام). ۱۳۸۲/۲/۲۰ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📗آخرین پیام امام خمینی عزیز به مناسبت ۱ مهر ۱۳۶۷ ۱۱ صفر ۱۴۰۹ بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏ 🤲خداوندا، همه چيز تويى؛ و غير از تو همه هيچ. 🤲خداوندا، تو عزيزى؛ و غير از تو همه ذليل. 🤲خداوندا، تو غنى‏ اى؛ و غير از تو همه فقير. 🌺هفته جنگ امسال حال و هواى ديگرى دارد. پس از سالها دفاع مقدس، يارى دين خدا صورت ديگرى به خود گرفته است. ✊آمادگى جنگى ضرورت بيشترى يافته است. و دشمنان خدا و خلق خدا آنى غافل نيستند، و در كمين نشسته‏ اند تا آنچه را خدايى است نابود كنند. 🌹خانواده‏ هاى شهدا، تا هميشه تاريخ اين مشعلداران راه اوليا، افتخار روشنايى طرق الى اللَّه را به عهده گرفته‏ اند. 🌸مجروحين و معلولينْ، خود چراغ هدايتى شده‏ اند كه در گوشه گوشه اين مرز و بوم به دين باوران راه رسيدن به سعادت آخرت را نشان مى‏ دهند: راه رسيدن به خداى كعبه را. 🌴اسرا در چنگال دژخيمانْ، خود سرود آزادى‏ اند، و احرار جهان آنان را زمزمه مى‏ كنند. 🌹مفقودين عزيز محور درياى بيكران خداوندى‏ اند؛ و فقراى ذاتى دنياى دون در حسرت مقام والايشان در حيرتند. 🌺از شهدا كه نمى‏ شود چيزى گفت. شهدا شمع محفل دوستانند. 🌹شهدا در قهقهه مستانه‏ شان و در شادى وصولشان عِندَ رَبِّهِم يُرزَقون اند؛ و از «نفوس مطمئنه‏ اى» هستند كه مورد خطاب فَادخُلِي فِي عِبادِي و ادخُلي جَنَّتِي پروردگارند❗️ 💐اينجا صحبت عشق است و عشق؛ و قلم در ترسيمش بر خود مى‏ شكافد❗️ و السلام روح الله الموسوي الخمينى‏ 📚منبع: صحیفه امام، ج 21، ص 147 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔆۱۰ خصوصیتِ نسلِ تمدن‌ساز 🗓بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از معلمان (۱۴۰۱/۲/۲۱) 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ عظمت را بشناسیم 🔸امام خامنه ای: واقعه‌ی دفاع مقدّس یک برهه‌ی برجسته و مهمّی از تاریخ کشور ما است. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
تفسیر علامه-خانواده.pdf
1.47M
📚تفسیر علامه: خانواده ✍️مهدی امین 🔖برخی از فصل های کتاب: ▫️ازدواج و تشکیل ▫️زندگی مشترک ▫️بچه داری ▫️رفتار با محرم و نامحرم ▫️جایگاه زن در اسلام ▫️امتیازات در قوانین اسلامی و... 🌐مشاهده در سایت حجره‌نما 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 توصیه‌های مهمّ‌ استاد میرباقری به معلّمان و آموزگاران 🔸دانش‌آموزان حکیم و بصیر تربیت کنید که میدان‌های درگیریِ حق و باطل در جهان امروز را بشناسند. 🔹دانش‌آموزان تمدّن‌ساز تربیت کنید؛ شاگردانی که قُلّه‌های علمی را فتح کنند. 🔸دانش‌آموزانی تربیت کنید که ذلیل و تحقیرشده در مقابل الگوی توسعۀ غربی نباشند. اگر نوجوانان و جوانان ما در مقابل توسعۀ غربی، تحقیر شوند، دیگر کاری از پیش نمی‌توان برد! 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🎙درس های اخلاق با محوریت کتاب «جامع السعادات» برگزار می گردد. 🖊سلسله جلسات دروس اخلاق استاد مهدی احمد پور با محوریت کتاب جامع السعادات و با عنوان «خلق عظیم» از تلویزیون حوزه علمیه قم پخش می گردد. 👈نشانی تلویزیون حوزه: livehowzeh.ir 🔹زمان: هر هفته چهارشنبه، ساعت 21 و باز پخش آن پنجشنبه8 صبح ⬅️این مجموعه در فصول مختلف تا اخر خرداد ماه روی آنتن خواهد بود. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ اجتماع بزرگ حوزویان در حمایت از جبهه مقاومت و ملت لبنان برگزار می شود ◻️به دعوت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، اجتماع بزرگ حوزویان در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی وحمایت از جبهه مقاومت و ملت لبنان برگزار می شود. ◻️مکان: مدرسه مبارکه فیضیه ◻️ زمان: فردا چهارشنبه ساعت 09:00 @HawzahNews / حوزه نیوز
مبانی طلبگی1.pdf
20.17M
📚 مبانی طلبگی 🔸شماره اول 🏷این جزوه حاصل تلاش جمعی از فضلاء و نخبگان حوزوی است که حول چهل عنوان از مبانی طلبگی به بحث و گفتگو پرداخته و با مطالعه و تحقیق و سلسله نشست‌های متعدد آن را تهیه و تنظیم نموده‌اند. 🕌حوزه علمیه آیت الله حق شناس 🌐مشاهده در سایت حجره‌نما 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔸نکته های ناب 🌱تقویت ایمان جوانان 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📚الگوی تربیت جامع طلاب ✍نویسندگان: محمدجواد نظافت یزدی، محسن حاجی مرادخانی، محمود عنایتی، محمدجواد پارسا، محمد الهی خراسانی 🔖طلبه با تقوا ولی تندخو، متخلق ولی کم مایه، اندیشه‌ور ولی پرتوقع، کم‌کار و پرکار ولی ناکارآمد، اگر به دین‌خواهی و دین‌داری مردم ضربه نزند، گرهی از کار امت اسلام و نظام اسلامی نخواهد گشود. در الگوی تربیت جامع طلاب، رشد متوازن همه شاخص‌های کلمه تراز در قالب مجموعه‌ای از راهبردهای کلی و راهکارهای عینی دنبال می‌شود. اثر پیش رو، گامی در جهت ترسیم الگوی تربیت جامع طلاب است که به همت دست‌اندرکاران مدارس علمیه حضرت مهدی تدوین شده است. در نگارش این الگو، از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت و منویات مقام معظم رهبری بهره‌های فراوان برده شده است. 🌐مشاهده در سایت حجره‌نما 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است که فلسطین را برگردانند به صاحبان اصلی‌اش؛ به مسلمانان. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔸امام خامنه‌ای مدظله العالی: امام حسین علیه‌السلام معلم مقاومت آگاهانه است. 1362/2/26 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib