#جمعه_های_مهدوی
👈 دو نوع دینداری در زمان غیبت 👉
غفلت از فرهنگ انتظار و غفلت از آماده شدن برای انقلاب جهانی باعث می شود که نه قرآن به درد ما بخورد و نه نماز به درد ما بخورد و نه امام زمان عجل الله تعالی فرجه بیایند.
قرآن را دو نوع می شود تفسیر کرد؛ یکی این که بگوییم قرآن آمده و بناست نظام جهان بشری را زیر احکام خود بگیرد و امام زمان عجل الله تعالی فرجه می خواهند با این قرآن حکومت جهانی تشکیل دهند. و یک نوع تفسیر از قرآن هم این که بگوییم الحمدلله قرآن هست و قرآن می گوید همه باید با یکدیگر خوب باشیم؛ ما باید با آمریکا هم خوب باشیم، اسرائیل هم جای خودش باشد، و ما آن ها را به عنوان یک واقعیت بپذیریم.
اگر به فکر این که این جهان باید ویران شود و یک حکومت جهانی الهی بیاید نباشیم، هم واقعاً از انقلاب امام زمان عجل الله تعالی فرجه محروم می شویم و هم این که عبادات و قرآن خواندنمان به درد نمی خورد. الآن در محافل مذهبی دو شکل قرآن خوانده می شود: یک شکل این که اول پذیرفته اند دنیا همین طور باید باشد که هست؛ زور، زور آمریکا است، اسرائیل هم باشد، ما هم باشیم، پولدارها هم باشند، فقیرها هم در ادامه فقرشان باشند. اینها قرآن را برای حفظ وضع موجود می خوانند؛ این قرآن خواندن به درد نمی خورد چون در جهت خلاف هدف قرآن است که می خواهد برجهان حکومت کند. اگر خواستی قرآن را بفهمی اول باید به فکر انقلاب جهانی اسلامی امام زمان عجل الله تعالی فرجه باشی، آن وقت این قرآن برای حفظ وضع موجود نیست، بلکه برای نفی وضع موجود است. آن وقت پیامهایش برایمان ظاهر می شود و دستوراتش به حرکتمان می آورد، چون هدف را شناخته ایم.
به #ندای_تهذیب بپیوندید:
🌺 کانال ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
#جمعه_های_مهدوی
👈 شکستن شیشه عمر دیو جهانِ امروز 👉
باید در اول یک «نه» به کل این عالم -که عالم ظلمات آخرالزمان است- گفت.
امروز مردم دنیا باورشان نمی آید که می شود وضع موجود نباشد - نه این که وضع موجود را می خواهند - ولی چون فکر می کنند که تغییرش محال است، آن را می پذیرند. به قول یکی از دانشمندان؛ کافی است این تبلیغ دائمی که دنیا همین طور که هست باید باشد از ذهن شما بیرون برود، در آن حال همه دنیای مدرنیته یک مرتبه ویران می شود. تعبیرشان این است که:
«بپذیریم که می شود دنیا غیر از این باشد که هست، همین مسئله را که پذیرفتید، شیشه عمر این دیو دروغی جهانِ معاصر می شکند».
می گوید فرهنگ ظلمانی موجود درجهان یک شیشه عمر دارد که بسیار هم نازک است و با یک فکر می شکند و آن این که روشن شود، لازم نیست دنیا همین طور که هست، باشد، همین. حالا شما خودتان بفرمایید که این مسئله چقدر در شیعه جا دارد؟ امام خمینی(رحمه الله علیه) چقدر تلاش کردند که به ما بفهمانند که می شود شاه نباشد. حتی بعضی از علماء با امام دعوا می کردند که آقا! می خواهی کشور را به هم بریزی؟ به اصطلاح امروزی ها می گفتند: تو چرا خشونت را تئوریزه می کنی؟ اما شاه چگونه رفت؟ همین که ملت به این رسیدند که می شود شاه نباشد، شاه رفت. تا یک سال قبلش می گفتند مگر می شود شاه نباشد؟ و شاه را همین باورها نگه داشته بود. اسلحه که او را نگه نداشته بود! بلکه همین فکرِ مردم او را نگه داشته بود که مگر می شود شاه برود، و خود شاه این فکر را در ذهن ها انداخته بود ولی مردم تصور می کردند که این فکر خودشان است. این است که می گوییم:
پناه بردن به این فکر و اندیشه که طوری نیست وضع موجود باقی باشد، پناه بردن به باطل است. حال اگر نماز و قرآن ما برای نفی وضع موجود نباشد، نماز و قرآن ما باطل است.
باطل که نتیجه نمی دهد. شما اگر مسیر خانه تان به طرف شمال باشد ولی به طرف دیگر بروید، می گویید باطل است، یعنی رفتن شما نتیجه نمی دهد.
اعتقاد به انقلاب جهانیِ الهی، فکر بسیار زیبا و عزیزی است؛ مثل اعتقاد به توحید و خداست. ولی باید به خوبی تبیین شود.
بنابراین تسلیم وضع موجود شدن، مثل پناه بردن به باطل است. یعنی باید برسیم به این که این فساد جهان حق نیست. یعنی بگویی که دولت آمریکا غلط می کند که با مردم جهان و حتی با مردم آمریکا ظالمانه رفتار می کند و اگر کسی گفت مگر برای آمریکایی ها هم تو نقشه می کشی بگویی بله! صاحب زمین امام زمان عجل الله تعالی فرجه است؛ باید همه با یک اعتقاد اسلامی زیر نظام الهی امام زمان عجل الله تعالی فرجه باشند و یا این که جزیه بدهند. در روایت داریم که در زمان امام زمان عجل الله تعالی فرجه، کسانی که مسلمان نشوند - که این فقط برای یهود و نصاری هست- باید جزیه بدهند. یعنی باید زیر نظر اسلام باشند و نظر اسلام بر آنها حاکم باشد (یهود و نصاری تا آخرالزمان هستند، اما نه مستقلاً).
به #ندای_تهذیب بپیوندید:
🌺 کانال ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #دخان، صفحه 498، آیات 40 تا 59
🗓1400/03/22
🌹 @nedaye_tahzib
☘️tahzib-howzeh.ir
#روز_دختر
👈 سرمایه تمام نشدنی به نام دختر 👉
قبل از منابع طبیعی، معادن، طلا، پول پرقدرت، سلاح های پیشرفته و هر مؤلفه دیگری بزرگ ترین سرمایه و دارایی هر جامعه ای که عامل برتری بی چون و چرا بر جوامع دیگر می شود، نیروی انسانی آن جامعه است.
ارزش نیروی انسانی به اندازه ارزش یک دنیاست و با هیچ چیز دیگر همتا شمرده نمی شود. در این میان، دختران از ارزش والا و بسیار حساس و تعیین کننده ای در جامعه برخوردارند تا جایی که به جرأت می توان ارزش هر جامه ای را با میزان ارزشمندی دخترانش سنجید و به جرأت می توان گفت اولین دینی که جایگاه واقعی دختران و زنان را به طور کامل تبیین کرده دین اسلام و اولین کسی که آن را پاس داشته است شخص رسول گرامی اسلام است.
#دختران_در_اسلام_همیشهایام_محترم_و_با_کرامتند_نه_در_بعض_ایامخاص (مثلا انتخابات)
👈 دختر، مرواریدی تمام نشدنی 👉
تأثر فرهنگی به خصوص در مواجهه با فرهنگ غیر دینی موجب می شود جامعه دینی آنچه خود دارد را از بیگانه تمنا کند در حالی که در واقع، داشته های خود را در قبال تقریباً هیچِ فرهنگ غربی مبادله خواهد نمود.
داستان دختر در جامعه اسلامی یکی از دردناک ترین توهم های پیشرفت است که مرواریدی مانند دختر اسلامی را تحت تأثیر الگوهای دختران و زنان غربی قرار داده و پس از مدتی که طولانی هم نیست در حسرت آن پاکی، صفای معنوی و حیاء و متانت اسلامی از دست رفته، ماتم به پا می کند.
دختر، مرواریدی نیست که با فروش آن خرجی آینده جامعه را تأمین کنیم بلکه سرچشمه معنویت و طهارت و نمودار تربیت دینی جامعه در افق اعلای اسلامی است که نه تنها دیروز و امروز بلکه فردا و فرداهای جامعه با پاسداشت اسلامی حریم و حرمت آن تضمین شدنی است. دختر، سرمایه جامعه اسلامی است و چه بیچاره است جامعه ای که سرمایه خود را در قبال ثمن بخس و پوچ فرهنگ غربی هراج کند.
#دخترانسرزمینم_به_سیاسیونجامعه_اجازهاستفادهابزاری_را_نخواهند_داد (#انتخاب_عاقلانه_و_اصلح)
👈 نازکتر از برگ گل 👉
جنس مراقبت از دختر، از جنس مراقبت از لطیف ترین و ظریف ترین گل ها در باغچه جامعه یا گلدان خانواده است. لطافت و ظرافت، میدان مانور دخترانگی است که تنها با مهندسی اسلامی می توان آن را حفظ و در مسیر اعتلای جامعه هدایت نمود. ظرف وجودی دختر باید از مهربانی پدر و مادر لبریز شود تا از آن پس، با این اندوخته فزاینده مهربانی بتواند به عنوان مادر و همسری شایسته چتری باشد بر سر چندین انسان دیگر؛ چتری از مهربانی، چتری از نور! و اینچنین است که خانواده ها به عنوان تک سلول های یک جامعه، طراوت و سرزندگی را در سراسر آن می پراکنند.
باید توجه کرد که با توجه به ویژگی های روحی دختران، حتی خداوند متعال نیز به آنها مهربان تر است چنان که رسول مهربانی ها محمد مصطفی صلّی الله علیه و آله فرمودند:
«إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى عَلَى الْإِنَاثِ أَرْأَفُ مِنْهُ عَلَى الذُّكُورِ وَ مَا مِنْ رَجُلٍ يُدْخِلُ فَرْحَةً عَلَى امْرَأَةٍ بَيْنَهُ وَ بَيْنَهَا حُرْمَةٌ إِلَّا فَرَّحَهُ اللَّهُ تَعَالَى يَوْمَ الْقِيَامَة؛ [الكافي (ط - الإسلامية)، ج6، ص 5.]
خداوند بر دختران مهربان تر از پسران است و هر کسی بانویی از محارم خود را شاد کند، روز قیامت از سوی خداوند شاد می گردد.» بارش محبت و مهربانی بر سر دختران موجب می شود ابر مهربانی خدا هر چه بیشتر باران نشاط، امید و مهربانی را بر جامعه ببارد.
به #ندای_تهذیب بپیوندید:
🌺 کانال ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
#شنبه_های_قرآنی
👈 انتخابات در تفکر قرآني 👉
اعضای جامعه اسلامی که به عنوان «مؤمنين» شناخته میشوند و نيازی به عنوان «شهروند» ندارند، همواره با ايمان، حاکم و سرپرست خويش را بر ميگزينند. نه تنها ايمان پذيرش فکری وجود خداست، بلکه مؤمن يک جا، نظام عقيدتی، نظام سياسي، و نظام حقوقی حاکم بر زندگی خويش را با معيار الهی انتخاب ميکند.
ايمان فقط تحوّلی از مقولة شناخت و باور در زندگی انسان نيست؛ مجموعه ای از شناخت، باور، محبّت و عمل است.
مؤمن، خدا را ميشناسد، باور دارد، و به او محبت ميورزد. او را به عنوان ولی و حاکم و سرپرست شايستة انسان و جهان ميشناسد و تنها او و نمايندگان او را به عنوان حاکمان مشروع و مفيد در زندگی اجتماعی پذير است.
«اَللهُ وَلِی الَّذينَ آمَنُوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ اِلَی النُّورِ؛ (بقره/ 256.)
خداوند ولی کسانی است که ايمان آوردند. آنهارا از تاريکيها به سوی نور ميبرند.»
پذيرش و گزينش افراد و اشخاصی در برابر خدا و در کنار او بدون اذن الهي، و قبول فرمان و سلطة آنان بدون دستور خداوند، نوعی شرک است که با ايمان همخوانی ندارد و عامل تسلط شيطان بر زندگی انسانهاست.
«اِنَّما سُلطانُهُ عَلَی الَّذينَ يَتَوَلَّونَهُ وَ الَّذينَ هُم بِهِ مُشرِکونَ؛ (نحل/ 100.)
تسلط او (شيطان) تنها بر کسانی است که او را به سرپرستی خود برگزيدهاند، و آنها که نسبت به خدا شرک مي-ورزند.»
انسانها در تفکر قرآنی سه گروهاند:
1. مؤمنين و متقين؛
2. کفار و مشرکين؛
3. منافقان.
در انتخابات جامعة اسلامی که برای گزينش مديران و مسئولان عالی جامعة اسلامی صورت ميگيرد، هيچ کس حق ندارد به کفار و مشرکان و احياناً منافقان رأی بدهد و نهاد شورای نگهبان بايد صلاحيت عقيدتي، اخلاقی و سياسی کانديداها را احراز کند و کفار و منافقان در جامعه اسلامی هرگز نبايد به رياست جامعه اسلامی چشم طمع بدوزند. ايمان با گزينش کفار و منافقان و پذيرش سلطه آنان بر جامعة اسلامی و حتی بر يک مؤمن سازگار نيست.
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَی أَوْلِیَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ ﴿سوره مائده آیه 51﴾
ای کسانی که ایمان آورده اید یهود و نصاری را تکیه گاه خود قرار ندهید، آنها تکیه گاه یکدیگرند و کسانی که از شما بانها تکیه کنند از آنها هستند خداوند جمعیت ستمکار را هدایت نمیکند.
وَ یَقُولُونَ طاعَةٌ فَإِذا بَرَزُوا مِنْ عِنْدِکَ بَیَّتَ طائِفَةٌ مِنْهُمْ غَیْرَ الَّذی تَقُولُ وَ اللّهُ یَکْتُبُ ما یُبَیِّتُونَ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ تَوَکَّلْ عَلَى اللّهِ وَ کَفى بِاللّهِ وَکیلاً ( سوره نساء آیه 81)
آنها در حضور تو مى گویند: «فرمانبرداریم»; اما هنگامى که از نزد تو بیرون مى روند، گروهى بر خلاف گفته تو، جلسات شبانه تشکیل مى دهند; آنچه را در این جلسات مى گویند، خداوند مى نویسد. اعتنائى به آنها نکن! (و از نقشه هاى آنان وحشت نداشته باش!) و بر خدا توکل کن! کافى است که او یار و مدافع تو باشد.)
ادامه دارد...
به #ندای_تهذیب بپیوندید:
🌺 کانال ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
636642175916544452.mp3
13.55M
#شنبه_های_قرآنی
تفسیر سوره مبارکه حمد توسط حضرت امام خمینی(ره) | قسمت سوم
به #ندای_تهذیب بپیوندید:
🌹کانال ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
🍂سلسله مباحث: #مهارت_های_طلبگی
پنجره اول: #فعالیت_سیاسی
شماره 25
——————————
◀️ هنگام انتخابات چگونه رفتار کنیم؟▶️
1️⃣ اخلاق محور باشیم
2️⃣ بدنبال هدایت دیگران باشیم
3️⃣ دعوت به حق و حقیقت را یک اصل بدانیم
4️⃣ همچون پدری مهربان باشیم
5️⃣ از رفتار جناحی بپرهیزیم
6️⃣ تعادل و میانه روی را در پیش گیریم
7️⃣ مسئولیت مردم در مشارکت سیاسی را به آنان گوشزد کنیم
8️⃣ با تعیین نامزد مطلوب ، اخلاق را بر فضای انتخابات حاکم سازیم
9️⃣ مردم را به آینده و نظام امیدوار کنیم
از بین بردن روح امیدواری به آینده و توانایی فائق آمدن بر مشکلات و ایجاد روحیه یأس نسبت به کارآمدی نظام اسلامی، از جمله اموری است که مد نظر دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته و سعی دارند با القای این مسئله در جامعه، زمینه های ناامیدی آنان را فراهم آورند.
این امر به بی توجهی یا دلسردی از حضور در انتخابات، راهپیمایی ها و تمام فعالیت های در راستای تقویت نظام می انجامد.
با در نظر داشتن عواملی که می تواند به روح یاس و نا امیدی دامن بزند، به چند طریق می توانیم روح امید و انگیزه حمایت و مشارکت را در در مردم تقویت کنیم و از این طریق توطئه دشمنان را از بین ببریم
عمده عواملی که بستر یاس و ناامیدی مردم را فراهم می آورند عبارتند از:
1.. «مشکلات و معضلات اقتصادی، چون بیکاری و گرانی»،
2.. «اختلاف ها و نزاعهای بی مورد سیاسی»،
3.. «نفاق و خیانت برخی از صاحب منصبان»،
4.. «احساس بی تأثیر بودن آرای مردم»،
5.. «برگزاری ناسالم انتخابات» ،
6.. « وجود شایعهها و تهمت های فراوان علیه مسئولان نظام»،
7.. «توطئه ها و کارشکنی های دشمنان داخلی و خارجی نظام»،
8.. «ناکارآمدی ادارات دولتی و وجود دیوان سالاری عظیم و بی فایده »
9.. « رشوه و پارتی بازی در نهادهای دولتی».
ما روحانیان و طلاب باید از یک سو با آگاهی از وضعیت مناسب و نامناسب فضای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی کشور، مردم را با حقایق کشور و انقلاب آشنا سازیم و با تحلیل های درست، علت مشکلات را بازگو کنیم.
علاوه براین، با تمایز حقیقت از شایعه ، دستاویز دشمن در انحراف افکار عمومی را از دست آنان بگیریم و با دفاع منصفانه و به دور از اغراق از انقلاب ، دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را به مردم نمایانده، مانع دلسردی مردم از انقلاب و اهداف آن شویم.
البته این قضیه نافی مسئولیت اطلاع رسانی کارگزاران متعهد و رده بالای کشور نیست. آنان ضمن اینکه باید در رفع بعضی از این مشکلات، کوشش کنند، باید با اطلاع رسانی از عملکرد مطلوب خویش، از دلسردی و بی توجهی مردم بکاهند.
از سوی دیگر، باید به کارگزاران و مسئولان کشور، نسبت به عواقب اعمالی که به یأس و ناامیدی مردم می انجامد، هشدار دهیم و با تبیین این نکته که پایه و شالوده نظام «مردم سالار دینی» متکی بر آرا و مشارکت مردم بوده و آنان در حقیقت ولی نعمت و صاحب اختیار انقلاب هستند، مردم را نیز به ایجاد فضای تذکر و انتقاد سالم سوق دهیم.
از سوی دیگر باید این آگاهی را به مردم بدهیم که شرکت فراگیر آنان در انتخابات که به گزینش کارگزاران صالح منجر می شود، موجب خواهد شد افرادی لایق، کاردان و متعهد، در مناصب سیاسی - اجتماعی جای بگیرند.
بسیاری از معضلات و دشواری ها، به اصل نظام دینی مرتبط نبوده، بلکه به کارگزاران نالایق و بی تخصص و دنیامدار مستند است؛ لذا حضور متعهدانه مردم در انتخابات و گزینش مناسب آنان، موجبات رفع مشکلات را فراهم آورده و فضای امید را به کشور و جامعه تزریق خواهد کرد.
امام خمینی در خصوص اهتمام همه اقشار و گروه های جامعه - به خصوص طلاب و روحانیان - در این خصوص این گونه اظهار داشته اند:
اگر مسامحه کنید، مسئول هستید، پیش خداي تبارك و تعالی. اگر نروید و رأی ندهید و آنها که جدیت دارند به اینکه وارد شوند در مجلس و به هم بزنند اوضاع را ... مسئولیتش به عهده شما است مستقیما.... طلاب علوم دینیه مسئولند.
ادامه دارد...
#راه_و_رسم_طلبگی
#زیِّ_طلبگی
#مهارت_های_طلبگی
#فعالیت_سیاسی
💠 با هشتگ #راه_و_رسم_طلبگی و #زیِّ_طلبگی دیگر مباحث مرتبط با طلبگی را مشاهده فرمایید (مهم)
♾♾♾♾♾♾
✅ به #ندای_تهذیب بپیوندید:
🌹کانال ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #جاثیه، صفحه 499، آیات 1 تا 13
🗓1400/03/23
🌹 @nedaye_tahzib
☘️tahzib-howzeh.ir
❇️ یکشنبههای هفته: #اسوه_های_اخلاقی ❇️
⏺#نقش_الگو_در_تربیت
شماره 18
—————————
🔅شرایط اثرگذاری الگوها (قسمت چهارم)
1️⃣ ضرورت آمیختگی تقلید با منطق و پرهیز از مقلدپروری بدون استدلال
2️⃣ نزدیکی و هماهنگی میان الگو و الگوپذیر
3️⃣ گونه گونی الگوها
4️⃣ استمرار معرفی الگو
5️⃣ هماهنگی میان الگوها
✔️استمرار معرفی الگو
انسان همواره دچار فراموشی می شود و همین ویژگی انسان، مسیر تکاملی وی را منحرف می سازد. برای پیش گیری از آثار مخرب این ویژگی، یکی از شرایط مفید و کارآمد بودن روش تربیت الگویی، استمرار معرفی الگو است. معرفی پی درپی الگو تا حد زیادی می تواند از غفلت انسان و در نتیجه، منحرف شدن مسیر تکاملی او جلوگیری کند.
برای رسیدن به این مهم، یادآوری و زنده نگه داشتن الگوها با نام گذاری افراد، اماکن و اشیا به نام آنها، برگزاری کنگره ها و بزرگداشت ها، برگزاری مراسم بزرگداشت معصومان و ائمه اطهار علیهم السلام در این راستا، قابل تفسیر است. هر یک از موارد یاد شده که در فاصله های زمانی گوناگون و مکان های متفاوت انجام می شود، مصداق این آیه شریفه است: «وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیّامِ اللّهِ؛ (ابراهیم: 5) پس روزهای خدایی را به یاد ایشان بیاور».
شرکت در مراسم اسلامی که به منظور بزرگداشت الگوها صورت می گیرد، سبب می شود انسان هر چند برای مدتی کوتاه از غفلت دور شود و با اسوه ها پیوند برقرار کند. این ایجاد پیوند، سبب تذکر وی می شود و مصداق این آیه شریفه قرار می گیرد: «وَ ذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْری تَنْفَعُ الْمُؤمِنینَ؛ (ذاریات: 55) پس یادآوری کن. به درستی که یادآوری به مؤمنان نفع می رساند».
✔️ هماهنگی میان الگوها
شرط دیگر کارآمدی و اثرگذاری مثبت الگوها این است که اگر الگوها گوناگون هستند، لازم است که با هم هماهنگ باشند و اگر الگو یکی است، باید جنبه های گوناگون آن با هم هماهنگ باشند. مثلاً اگر گفتار مربی با رفتار وی هماهنگ باشند و گفته و کار او یکدیگر را تصدیق و تأیید کند، به وحدت رفتار و تثبیت آن در الگوپذیر بسیار کمک می کند و برعکس، هرگونه ناهماهنگی به دوگانگی رفتار در تربیت شونده و ظهور روحیه نفاق در او می انجامد
(مقاله «روش الگویی در تربیت اسلامی»، مجله معرفت، ش 69.)
ادامه دارد...
#الگو_و_تربیت
♾♾♾♾♾♾♾
✅ به #ندای_تهذیب بپیوندید:
🌹کانال ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
✅ به #ندای_تهذیب بپیوندید:
🌹کانال ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
مجموعه پوسترهای هنرمندان کشور برای کمپین انتخاباتی1400" ایران من"
✅ به #ندای_تهذیب بپیوندید:
🌹کانال ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
وصیت مهم امام خمینی(ره) به روحانیت و مراجع عظام در انتخابات ریاست جمهوری
🔻بیتفاوتی در انتخابات، گناهی نابخشودنی است
🔻در مشروطه، روحانیون دخالت در امور كشور را خارج از مقام خود انگاشتند، و به سر کشور آن آمد که...
👈🏼 بخشی از وصیتنامه الهی سیاسی امام:
"به جامعه محترم روحانيت خصوصاً مراجع معظم، وصيت مىكنم كه خود را از مسائل جامعه خصوصاً مثل انتخاب رئيس جمهور و وكلاى مجلس، كنار نكشند و بىتفاوت نباشند.
همه ديديد و نسل آتيه خواهد شنيد كه دست سياستبازان پيرو شرق و غرب، روحانيون را كه اساس مشروطيت را با زحمات و رنجها بنيان گذاشتند، از صحنه خارج كردند و روحانيون نيز بازى سياستبازان را خورده و دخالت در امور كشور و مسلمين را خارج از مقام خود انگاشتند و صحنه را به دست غربزدگان سپردند؛ و به سر مشروطيت و قانون اساسى و كشور و اسلام آن آوردند كه جبرانش احتياج به زمان طولانى دارد.
اكنون كه بحمداللَّه تعالى موانع رفع گرديده و فضاى آزاد براى دخالت همه طبقات پيش آمده است، هيچ عذرى باقى نمانده و از گناهان بزرگ نابخشودنى، مسامحه در امر مسلمين است. هركس به مقدار توانش و حيطه نفوذش لازم است در خدمت اسلام و ميهن باشد."
صحیفه امام، ج۲۱، ص۴۲۰
#انتخابات
✅ به #ندای_تهذیب بپیوندید:
🌹کانال ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9