📗 #مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
🔹شماره 63
🔹پیوست دوم: روشی برای نوآوری در محتوا
🔆بخشی از مذاکراتی که در شورای تهذیب و تربیت صورت میگیرد در صدد دستیابی به یک پاسخ جدید یا #طرح_خلاق است.
💡برای تفکر خلاق و دستیابی به پاسخها و طرحهای جدید، روشی چندمرحلهای پیشنهاد شده است که عمدتاً همان الگوی منطق صوری البته با جزئیات کاربردی بیشتر است. ذکر این روش در انتها خالی از لطف نیست.
🔸منظور از محتوا در عنوان، معنای عامی است که میتواند به محتوای یک مقالۀ علمی ناظر باشد؛ یا یک پایاننامه و رساله و یا یک اثر تحقیقی مستقل؛ البته نوآوری در محتوا هم سطوح مختلفی دارد که بالاترین سطح آن «نظریهپردازی» است.
🖋به هر حال، وقتی یک متخصص چیزی مینویسد، علیالقاعده از او انتظار میرود که نوآورانه باشد. #نوآوری انواعی دارد:
👈🏻1. گاهی در ساختار و چیدمان اجزای مسأله است.
👈🏻2. گاهی از حیث رویکرد است؛ مثلاً ممکن است دربارۀ مسألهای کارها و مقالاتی وجود داشته باشد؛ اما شخص رویکرد جدیدی به آن پدید آورد؛ مثلاً رویکرد مقایسهای و تطبیقی.
👈🏻3. گاهی نوآوری از جهت محتوا است.... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇
https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/71
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔊 مباهله، اتمام حجت و مأموریت الهی
🖌آیت الله فقیهی در یادداشتی مباهله را از دلائل قوّت ایمان و اطمینان پیامبر اسلام به رسالت خود دانست و انجام مباهله را ماموریت الهی به رسول گرامی اسلام عنوان کرد.
متن یادداشت در 👇:
🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=2707
#یادداشت
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🟢نشست هم اندیشی و دانش افزایی معاونان تهذیب حوزه های علمیه کشور با سخنرانی آیت الله اعرافی در مدرسه علمیه جهانگیرخان قم برگزار شد.
📌بیست و پنجمین نشست هم اندیشی و دانش افزایی معاونان تهذیب حوزه های علمیه کشور در مسجد جامع قم و مدرسه علمیه تاریخی جهانگیر خان برگزار شد.
در این نشست که به صورت فصلی تکرار میشود، معاونان تهذیب و تربیت مراکز مدیریت استانها شرکت داشتند.
موضوع این نشست «برنامه جامع تهذیب و تربیت» بود که از فرصت این نشست برای مشارکت علمی و هماندیشی در مورد مبانی، اصول و روش های تربیتی با نگاه جامع استفاده شد و معاونان محترم در کارگروههای تخصصی به طراحی نظامهای عینی و کاربردی تربیتی پرداختند.
همچنین پیش نویس برنامه جامع تهذیب و تربیت که توسط اداره مطالعات و برنامهریزی معاونت تهذیب با بررسی نمونههای مختلف برنامههای جامع تربیتی و با استفاده از نظرات کارشناسی صاحب نظران و اساتید و مربیان و نیز آسیب شناسی نمونههای قبلی تهیه شده است، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
#اخبار
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
ديدار_جمعي_از_مبلغين_و_طلاب_حوزه_هاي_علميه_سراسر_كشور_با_رهبر_انقلاب.pdf
495.5K
📗گزیدهای از بیانات امام خامنهای در دیدار مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📚لیست پیشخوان های مطالعاتی مقام معظم رهبری:
📄تقوا
📄نماز
📄تبلیغ
📄رسانه
📄جوانان
📄فتنه ۸۸
📄کار ایرانی
📄راهیان نور
📄سبک زندگی
📄دفاع مقدس
📄استکبارستیزی
📄نهضت عاشورا
📄پیشرفت علمی
📄وحدت اسلامی
📄آرامش سیاسی
📄امامت و ولایت
📄مذاکره با آمریکا
📄حوزه و روحانیت
📄عدالت اجتماعی
📄مسئله فلسطین
📄اندیشه اقتصادی
📄ماه مبارک رمضان
📄کتاب و کتابخوانی
📄مردم سالاری دینی
📄بسیج مستضعفان
📄تمدن نوین اسلامی
📄فرهنگ ایثار و شهادت
📄کارگزاران نظام اسلامی
📄نظام آموزش و پرورش
📄وحدت حوزه و دانشگاه
📄پیشرفت اسلامی ایرانی
📄بایستههای هنر مداحی
📄آراستگی به فضائل اخلاقی
📄ماهیت انقلاب کبیر اسلامی
📄دانشجوی تراز انقلاب اسلامی
📄نگاه انقلاب اسلامی به مسئله زن
📄انتظار فرج امام زمان عجلاللهفرجه
📄سیره سیاسی امیرالمؤمنین علیهالسلام
📄سیره پیامبر اعظم صلیاللهعلیهوالهوسلم
📄فضایل و مناقب امیرالمؤمنین علیهالسلام
📄سیره سیاسی حضرت امام خمینی رحمهالله
#پیشخوان_مطالعاتی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
May 11
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #تیزر اردوی معرفتی_تشکیلاتی "مثل خمینی"
مسیری برای کشف هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب
🔖 ویژه طلاب برادر
🗓زمان: ۱۵ الی ۲۰ مرداد ماه
📌مکان: قم المقدسه، مدرسه علمیه سجادیهی دستجرد
⏳مهلت ثبت نام: ۲۰ الی ۳۱ تیرماه
توجه! « ظرفیت دوره محدود است»
🖥 جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید.
یا از طریق سایت:
خانهطلاب: khanetolab.ir
نجاح: login.ismc.ir
جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیدی @mesle_komeini در ارتباط باشید
╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮
@ahd_ba_khomeini
╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
📗 #مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
🔹شماره 64
🔹پیوست دوم: روشی برای نوآوری در محتوا(قسمت دوم)
1️⃣گام اول: جمعآوری دادهها
🏷یک #محقق حتیالامکان همۀ دادهها و اندیشههای موجود دربارۀ مسأله را باید جمع کند؛
❗️نکاتی که در این گام باید مورد توجه قرار گیرد عبارت است از:
1. ارزیابی، سنجش، موضعگیری یا جهتگیری خاصی نسبت به اطلاعات موجود در این مرحله نباید انجام دهیم؛
2. دغدغۀ تکراری بودن یا تداخل دیدگاهها و دادهها را نداشته باشیم؛ مثلاً نگویم این حرف فارابی همان حرف افلاطون است پس رهایش کن؛
3. کاملاً بیطرفانه گردآوری کنیم؛ صرفاً به گردآوری دربارۀ مسأله مورد نظر تکیه کنیم؛ نگوییم چون این سخن، از سوی فلان فقیه یا فلان فیلسوف یا فلان اندیشمند است و چون من به هر دلیلی دل خوشی از او ندارم، پس آن را یادداشت نکنم.
4. در کنار مطالعۀ دیدگاههای دیگران، محتویات ذهنی خودمان و چیزی را که دربارۀ آن مسأله به ذهن میآید را گوشهای یادداشت کنیم. بعداً برمیگردیم و در آن تأمل میکنیم؛ در این مرحله تأملی در این مسائل که به ذهن میرسد نمیکنیم. تا پیش از گردآوری کامل دادهها به نقد نمیپردازیم. زیرا ممکن است دیگران قویتر از این نقدها را داشته باشند. فقط یادداشت میکنیم. این گام را بدون وسواس، انجام میدهیم و در آن توقف نمیکنیم... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇
https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/72
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
⚠️هشدار امام خمینی (ره )
نسبت به وضعیت مساجد!
مساجد باید مجتمع بشود از جوانها،
اگر ما بفهمیم که این اجتماعات چه فوائدی دارد و اگر بفهمیم که اجتماعاتی که اسلام برای ما دستور داده و فراهم کرده است، چه مسائل سیاسی را حل میکند، چه گرفتاری ها را حل می کند، این طور بی حال نبودیم که مساجدمان مرکز بشود برای چند پیرزن و پیرمرد...
📄صحیفه امام، ج 13، ص 325
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔳 روحانیت اسلام، همیشه امیدوار و پرتحرک و جهادی، در وسط میدان بوده است.
🖇دیدار با مبلغان و طلاب حوزه های علمیه 1402/04/21
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
33.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 معرفی مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزههای علمیه
با مراکز ذیل:
۱-مدرسه سفیران هدایت قم
۲-مرکز آموزش های تخصصی تبلیغ
۳-مرکز تربیت معلم مبلغ
۴-مرکز هنر و رسانه
۵-مرکز پژوهش های تبلیغی
۶-مرکز تبلیغ مجازی
📍مجتمع آموزشیپژوهشی تبلیغ حوزههای علمیه
@Mtabligh
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📗 #مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
🔹📗 #مطالعه_کوتاه
از کتاب "الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی"
📍شماره 65
🔹پیوست دوم: روشی برای نوآوری در محتوا(قسمت سوم)
3️⃣گام سوم: داوری عاطفی دربارۀ دیدگاههای موجود
✖️تا اینجا نه #نقد کردهایم نه #ارزیابی؛ 👈🏻فقط #گردآوری و #ساماندهی و #ساختاردهی کردهایم.
🔍در گام سوم، به داوری عاطفی دربارۀ دیدگاههای موجود میپردازیم.
📝اینجا بیواهمه و بدون هیچ ترس و لرزی، هر گونه احساس و گرایش و اندیشهای که دربارۀ مسألۀ مورد بحث و آرا و انظار دیگران به ذهنمان میآید را #یادداشت میکنیم و کد میزنیم؛ مثلاً بهبه؛ عجب نظریۀ خوبی یا عجب نظریۀ بیخودی؛ یا این نظریه ما را به ناکجا آباد میکشاند؛ یا این حرف ریشه در الحاد یا سکولاریسم دارد؛ هر انگ و احساسی که دوست داریم به نظریات و دیدگاهها میزنیم. امیدواری یا ناامیدواری نسبت به حل مسأله یا فایدهمندی تلاش برای پاسخ را یادداشت کنیم؛ هرچه میخواهد دل تنگت بگو.
❗️اینجا نباید دغدغۀ مستدل بودن احساسات یا اندیشههای خود را داشته باشیم. غالباً در این مرحله ممکن است احساس بیفایدگی از پرداختن به مسأله را داشته باشیم. اما به هرحال یکی از راههای رهایی از تأثیر مستقیم پیشفرضها و پیشداوریها در مسأله، میداندهی به همین احساسات و عواطف است.
در این مرحله به تعبیر برخی از نویسندگان نیاز به ایجاد «آشفتگی عمدی» داریم؛ اینجا خود را از بار عاطفی نسبت به این مسأله تخلیه میکنیم... .
📱به کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بپیوندید:
https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
🏷ادامه را از کانال مطالعه کتاب الگوی اهتمام جمعی بخوانید👇
https://eitaa.com/ulgoo_ehtemam/73
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
◼️جلسات سوگواری بر سید و سالار شهیدان و یاران با وفایشان(علیهم السلام)◼️
در دفتر مقام معظم رهبری- قم برگزار میگردد
⏰ زمان: از چهارشنبه ۲۸ تیر بمدت ۱۲ روز، راس ساعت ۱۰:۳۰ (روزهای تاسوعا، عاشورا و دوازدهم، جلسات ساعت ۹:۳۰ آغاز خواهند شد)
📍 مکان: قم، خیابان شهدا (صفاییه)، حسینیه امام خمینی (رحمة الله عليه)
🆔 @KHAMENEI_QOM
🖇مؤمنین باید نسبت به همدیگر احساس مسئولیت داشته باشند/ مردمیسازی بسیاری از امور خروجی بهتری دارد.
🔸معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه تصریح کرد: در عصر حاضر برای کاهش مشکلات و دغدغهها باید به اصل خویش بازگردیم و نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت کرده و عقلانیت را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.
ادامه در 👇:
🔗 https://tahzib.ismc.ir/?p=2738
#اخبار
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
💢 آغاز ثبت نام دوره مجازی طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری ویژه طلاب برادر
🔹 دوره غیر حضوری طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری ویژه طلاب برادر حوزههای علمیه سراسر کشور برگزار میشود.
🔹 شروع این دوره از ۱ مهرماه ۱۴۰۲ خواهد بود و علاقمندان میتوانند از تاریخ ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۲ از طریق سامانه karbordi.ismc.ir برای ثبت نام اقدام کنند.
#اخبار
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📚مکتب انقلاب اسلامی؛ کتب ده گانه
✍️نویسنده: بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی
مجموعه ۱۰ جلدی #مکتب_انقلاب_اسلامی با هدف تبیین و عملیاتی کردن اندیشههای راهبردی مقام معظم رهبری
👇 این ده جلد کتاب به شرح زیر است👇
📗دفتر اول؛ فرآیند تحقق اهداف اسلامی
📗دفتر دوم؛ تحول معنوی
📗دفتر سوم؛ تحول معرفتی
📗دفتر چهارم؛ انقلاب اسلامی
📗دفتر پنجم؛ نظام اسلامی
📗دفتر ششم؛ دولت اسلامی
📗دفتر هفتم؛ جامعه اسلامی
📗دفتر هشتم؛ تمدن اسلامی
📗دفتر نهم؛ فصول هدایتگری
📗دفتر دهم؛ نهضت انتظار
#انقلاب_اسلامی
📌منبع
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
May 11
🏴 ۳۵ نکته از سیره علما و بزرگان در توسل به سیدالشهدا
🖊سیره و سخن علمای ربانی و بزرگان دین سرشار از اظهار عشق و ارادت به ساحت مقدّس اهلبیت(ع) بویژه اباعبدالله الحسین(ع) و توجه و توسل به آن ذات مقدس و دیگر شهدای کربلاست.
ادامه مطلب در
🔗https://tahzib.ismc.ir/?p=2752
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib