فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 اوج محبت حضرت زهرا(س)
🎙آیت الله مصباح یزدی(ره):
⁉️حضرت زهرا(س) در پایان خطبه شان میفرمایند:
«با اینکه میدانم سخنان من در شما اثر نمیکند ولی به خاطر جوش و خروش خشم و غصههای دلم آنها را بیان کردم.»
چرا حضرت این چنین سخن میگویند؟!
#فاطمیه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📗 #مطالعه_کوتاه
"نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی"
📍شماره 29
⏺نیاز ولایت (دینداری جمعی) به دینداری فردی
📌اعضای یک سمفونی بزرگ، همگی باید نوازندگان چیرهدست و کاربلد باشند، همانطور اعضای یک تیم فوتبال باید بر حرکت دادن توپ مسلط باشند و هرچه این تسلط بیشتر باشد، آن کارِ گروهی، قویتر اجرا میشود و تمیزتر از آب درمیآید؛ بنابراین هرکس میخواهد در این کار جمعی، عضویت و مشارکت داشته باشد، باید پیشتر به شکل فردی تمرین کرده باشد؛ البته روشن است که آن تمرین فردی، فوتبال یا سمفونی نیست و نهایتاً کسب آمادگی برای آن محسوب میشود.
🔰دینداری هم همین گونه است؛ حقیقت #دینداری همان نقشآفرینی اجتماعی و حرکت جمعیِ گروهی بههمپیوسته است که إمامی و أمامی دارند و دینداری فردی، کسب آمادگی برای آن دینداری اصلی است.
‼️این نکته را هم باید تذکر داد که مشارکت در این حرکت جمعی و ولایی، بیش از همراهی و همپایی است. برای اینکه این حرکت جمعی سامان پذیرد باید از ولیّ تبعیت و اطاعت کنیم و بخشی از کار را بر عهده بگیریم، نه اینکه صرفاً تماشاچی باشیم... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
👈عضویت در کانال "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی" 👉
🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇
https://eitaa.com/39681569/42
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔰آیتالله اعرافی در بازدید از معاونت تهذیب و تربیت:
📌شماره3
🔸«در مناسبات تهذیب و تربیت با #معاونت_تبلیغ؛ کانال اثرگذاری اندیشهها و طرحهای تربیتی و معرفتی و افکار شما برای مردم، معاونت تبلیغ است، معاونت تبلیغ هفت هشت هزار مبلغ طرح هجرت دارد، بیست هزار مبلغ طرح امین دارد بعلاوه چند طرح دیگر...
🌱یک جامعه 30 هزار نفری زیر چتر تبلیغ هستند که رابط شما با مردم هستند و معاونت تبلیغ و مجتمع تبلیغ با همه عرض و طولی که دارد...
نسبت به این هم بفرمایید که چه اقداماتی میشود انجام داد؟ برای اینکه هم نیروها ساخته و تربیت شوند و هم در تولیدات بتوان روی آنها تاثیر گذاشت...، در قالب دانشافزایی، پایش، نظارت و امثال اینها که در آن کالبدها میتوان عناصر محوری و جانمایههای تهذیبی و اخلاقی را درج کرد و گنجاند و بسیار هم موثر است... اینگونه در 20 هزار مدرسه توسط ایشان که شش، هفت هزارشان آقا و بقیه خواهر هستند، میتوانید تأثیر اخلاقی، تربیتی و معرفتی بگذارید که در فضای مدرسه منعکس شود... برای این کار هم اگر یک منظومه فکری وجود داشته باشد میتوان به تدریج جلو برد و برخی قسمتها را در بودجهها خود آنها گنجاند...»
#اخبار
مشروح خبر
https://tahzib.ismc.ir/?p=3210
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📗 #مطالعه_کوتاه
"نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی"
📍شماره 30
⏺غیریتها و تمایزات(قسمت اول)
🔆گفته شد «#ایمان»، «#مجاهدت» و «#ولایت» مهمترین ارزشهای اخلاقی و فضایل بنیادین اسلامی است که لازم است به شکل همعرض و موازی دنبال در جان انسانها پدید آید؛ بنابراین از منظر تربیت اسلامی فقدان هر یک از اینها استاندارد ارزش را فرو میریزد و انتظام شخصیت انسانی و اعتبار اخلاقی او را از حدّ نصاب پایینتر میآورد. با این حساب مجموع احتمالات مفروض به شرح زیر است:
💠کسی که ایمان به خدا و باور به غیب هستی ندارد حتی اگر در کمال نفس خود یا اصلاح جامعه، تلاش و اقدام و مجاهدت میورزد از نصاب محوریترین ارزش دینی محروم است.
💠در مقابل کسی که ایمان و اعتقاد قلبی دارد ولی اقدام و حرکتی در اصلاح شخصیت خود نمیورزد، ایمان او راستین و صادقانه نیست و در کوران حوادث یا میدان ابتلاءات پایدار نمیماند، حتی اگر دغدغههای اجتماعی شدید داشته باشد و در حرکتهای اصلاحگرانه مشارکت ورزد... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
👈عضویت در کانال "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی" 👉
🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇
https://eitaa.com/39681569/43
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 فصل اول ویژه برنامه های پادکست حجره با انتشار 5 قسمت به پایان رسید.
☄️ در حال پیش تولید فصل دوم هستیم. انشالا به زودی برخواهیم گشت.
تحلیلی مسائل سیاسی-اجتماعی از منظر مبانی اندیشه ای انقلاب اسلامی
🔰🔰 با ضربه برروی هر قسمت، به آن قسمت از پادکست منتقل میشوید:
1️⃣ فصل ۱ | قسمت ۱ | "امام جامعه نگران است "
2️⃣ فصل ۱ | قسمت ۲ | " اربعین، الگوی دوران دولت سازی "
3️⃣ فصل ۱ | قسمت ۳ | " انسان شناسی مردم فلسطین "
4️⃣ فصل ۱ | قسمت ۴ | " چرا پیروزی را نمی بینیم؟! "
5️⃣ فصل ۱ | قسمت ۵ | " اسرائیل سست تر از لانه عنکبوت؟! "
📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
📚اسناد راهبردی و طرحهای تحولی مرکز مدیریت حوزههای علمیه
📘سند چشمانداز حوزههای علمیه
📙منشور حوزههای علمیه
📘نظامهای جامع حوزههای علمیه
📙طرح جامع حوزه انقلابی
📘طرح تعالی
📙طرح دوره نظام جامع اندیشه اسلامی
📘برنامه جامع تهذیبی و تربیتی حوزههای علمیه
📙نقشه جامع علمی حوزه
📘کارویژههای روحانیت
📙درختواره مهارتی و کاربردی
و ........
🎁تعداد #50_سند و طرح تحولی مرکز مدیریت حوزههای علمیه در در سایت حجره نما میتوانید مشاهده و دریافت کنید.
https://hojre-nama.ir
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
📚 دانلود ۲۲ کتاب رایگان درباره حضرت فاطمه سلام الله علیها
۱. عبور از تاریکی 👈 دانلود
۲. شخصیت شناسی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر پایه کتاب و سنت 👈 دانلود
۳.شهادت مادرم زهرا افسانه نیست 👈 دانلود
۴. آموزه های تربیتی در زندگی حضرت فاطمه 👈 دانلود
۵. فاطمة الزهراء من المهد إلى اللحد 👈 دانلود
۶. فاطمه زهرا (س) از ولادت تا شهادت 👈 دانلود
۷. دانستنی های فاطمی 👈 دانلود
۸. زندگانی فاطمه زهرا سلام الله علیها 👈 دانلود
۹. فاطمه سلام الله علیها در آینه وحی 👈 دانلود
۱۰. دانشنامه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) 👈 دانلود
۱۱. ترجمه بیت الأحزان شیخ عباس قمی 👈 دانلود
۱۲. متن و ترجمه خطبه فدکیه 👈 دانلود
۱۳. تجلی توحید در زندگانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 👈 دانلود
۱۴. اسرار فضائل فاطمه سلام الله علیها 👈 دانلود
۱۵. الفریدة في لوعة الشهيدة 👈 دانلود
۱۶. حضرت محسن اولین شهید امامت 👈 دانلود
۱۷. الصحیح فی کشف بیت فاطمه س 👈 دانلود
۱۸. بنور فاطمة اهتديت 👈 دانلود
۱۹. با نور فاطمه هدایت شدم 👈 دانلود
۲۰. بندگی، راز آفرینش (شرح خطبه فدکیه)👈 دانلود
۲۱. کشتی پهلو گرفته 👈 دانلود
۲۲. هذه فاطمه 👈دانلود
#فاطمیه
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
طلبگی چی چرا و چگونه؟.pdf
1.08M
🔰طلبگی؛ چی، چرا و چگونه؟
✍️حجة الاسلام سیدمرتضی خلیلی
مدیر مدرسه علمیه #محمودیه (کرمان)
🔸در این نوشته بعد از تعریف جامع طلبه تراز و توضیح مفصل هر کدام از قیود تعریف، به بخشی از برنامه های پیشنهادی در راستای تحقق تعریف طلبه تراز پرداخته شده است.
#محمودیه
#کرمان
#طلبگی
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
May 11
🔰آیتالله اعرافی در بازدید از معاونت تهذیب و تربیت:
📌شماره4
✍️«نسب به امر #مشاوره با رویکرد اسلامی لازم است یک گروه علمی از اساتید و صاحبانفکر حوزوی آشنا با مبانی علوم حوزوی و دارای درونمایههای فقهی، کلامی و فلسفی و نیز بهترین روانشناسان و کارشناسان مشاوره در سطوح عالی این دانش، تشکیل شود و نسبت به رویکرد اسلامی وضعیت موجود و مطلوب مشاوره، بررسی و قضاوت نموده و پیشنهادهایی را ارائه دهند.»
#اخبار
مشروح خبر
https://tahzib.ismc.ir/?p=3210
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📗 #مطالعه_کوتاه
"نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی"
📍شماره 31
⏺غیریتها و تمایزات(قسمت دوم)
💡#راهبرد_آرمانگرای_ولایی، جهتگیری کلان فعالیتهای تربیتی را معلوم میکند و رنگ متفاوتی بر آن میزند.
⚜️دستگاه تربیتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که سلمان و ابوذر و عمار تحویل میدهد با نظامات تربیتی دیگر در همین نگاه شامل متفاوت است.
☝️این نظام تربیتی در جریان انقلاب اسلامی و حماسهی دفاع مقدس، به همت #امام_خمینی احیا شد و فراوردههای بینظیری مانند همت و سلیمانی و حججی تحویل داد.
💬این نظریهی شامل، تصویر خاصی از فرایند تربیت به دست میدهد که نقش مهمی در #گفتمانسازی و #امتدادبخشی عینی آن دارد. تصویرسازی صحیح از مفهوم تربیت یک ضرورت است... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
👈عضویت در کانال "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی" 👉
🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇
https://eitaa.com/39681569/44
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
🔰 دوره های مجازی مهارت افزايی مبلغان و طلاب
📍موضوع:
دوره های امر به معروف و نهی از منكر
ثبت نام👇
amrn.ir/d
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
هدایت شده از تشکل طلبگی حیات
🔰 تشکل طلبگی حیات تقدیم می کند ...
🔸 سلسله دوره های هویت طلبگی "امام فردا"
- به صورت حضوری و مجازی -
🗓 تاریخ دوره: ۲۹ و ۳۰ آذرماه
💠 هزینه دوره: ۷۵ هزار تومان
📝 ثبت نام از طریق:
- تماس با شماره: ۰۹۱۵۷۰۵۳۸۲۵
- آیدی: @s_a_e_h
- در: https://survey.porsline.ir/s/VfjRm5av
🔅@tt_hayat🔅
TalimVaTarbiat02.PDF
10.02M
📚کتاب تعلیم و تربیت در تفسیر نمونه-جلد اول و جلد دوم
✍️تهیه و تنظیم: محمدجواد اسکندرلو
منبع
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📗 #مطالعه_کوتاه
"نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی"
📍شماره 32
⏺خاتمه و جمعبندی(قسمت اول)
📍مهمترین و راهبردیترین فعالیت تربیتی در حوزههای علمیه - و البته در سایر مراکز - خلق #افق_آرمانی و #رؤیای_معنوی است.
⚠️طلبهای که با خلأ آرمان مواجه است نیروی محرک خود را از دست میدهد و نباید از او انتظار #هویّت داشت.
👈اهداف زندگی روزمره،
👈اخذ مدرک تحصیلی
👈و نام
👈و عنوان استادی
طلبه را از وادی بیهدفی نجات نمیدهد.
❗️استقبال بیمنطق و غیرمنسجم از کارهای جهادی و عرصه های خدمترسانی نیز #هویت_صنفی طلبه را ترمیم نمیکند.
⚜️امتداد یافتن این آرمان جمعی حوزوی در همهی عناصر ساختار #حوزههای_علمیه از اسناد بالادستی تا آییننامهها، قوانین، طرحها و برنامهها یک فضای تربیتی اثرگذار را فراهم میآورد.
🔆آرمان غلبهی دین حق در سراسر زمین، بنای #تمدّن_نوین_اسلامی و سربازی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در مقیاس جهانی و تاریخی باید در حوزههای علمیه و در میان طلاب نهادینه و کاملاً عملیّاتی شود... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
👈عضویت در کانال "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی" 👉
🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇
https://eitaa.com/39681569/45
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
📚بعد از چند سال انتظار، کتاب #راه_رشد که #جامعترین اثر تربیتی مرحوم آیت الله حائری شیرازی در حوزۀ تعلیم و تربیت اسلامی است، از چاپ بیرون آمد.
📍به اذعان برخی متخصصین و کارشناسان تربیت، آیت الله حائری شیرازی، یکی از چند صاحبنظر اصلیِ حوزۀ تعلیم و تربیت اسلامی در پنجاه سال اخیر هستند.
خود ایشان هم در جایی میفرمایند:
«رشتۀ اصلی من، تربیت است ... خداوند تعالی به من عنایتی کرده که چیزهایی در مسائل تربیتی به نظرم میرسد»
@haerishirazi
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
تربیت عالمان ربانی مجاهد؛ محمد عالم زاده نوری.docx
36.2K
📗 تربیت عالمان ربانی مجاهد
✍️حجة الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری
🔹قرآن کریم برای اول بار تقسیمبندی دیگری ارائه کرده که در هیچ کتاب اخلاقی سابقه ندارد.
🔹تقسیمبندی سه گانۀ افراد در قرآن
🔹عالمان ربانی مجاهد، جزء دستۀ سومند که حوزه علمیه متکفل تربیت آنهاست.
🔹#طرح_تعالی برای چنین غایتی پدید آمده است و تربیت جمعی از نیروهای ویژه و مجاهد را هدف گرفته است.
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
هدایت شده از دفتر مقام معظم رهبری در قم
🔸درس اخلاق استاد فقیهی (دامت برکاته) در دفتر مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) - قم🔸
⏰ زمان: چهارشنبه ١۴۰۲/۰۹/۲۹، بعد از نماز مغرب و عشا
📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائيه)، حسینیه امام خمینی (رحمة الله علیه)
🔸 با توجه به درخواست بسیاری از شما فرهیختگان گرامی مبنی بر پرسیدن سوالات اخلاقی خود از اساتید جلسات درس اخلاق، شما میتوانید سوال خود را برای مدیر کانال دفتر مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم با نام کاربری @khamenei_qom_admin ارسال نمائید تا در جلسه مطرح گردد.
شما میتوانید در اینجا موضوعات سوالات مطرح شده در جلسات اخلاق را مشاهده نمایید.
🆔 @KHAMENEI_QOM
📗 #مطالعه_کوتاه
"نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی"
📍شماره 33
⏺خاتمه و جمعبندی(قسمت دوم)
🔍تمرکز بر واژگان اجتماعی در #قرآن_کریم چارچوب متفاوتی نسبت به تربیت فردی مصطلح پدید آورده است. چارچوبی که در آن شکسته شدن حصار انانیت و توجه به پروردگار، ساده تر و همگانی تر است.
👈از این رو مجاهدان جوانی که در انقلاب اسلامی، حاکمیت دین حق و نصرت ولیّ خدا را دنبال می کردند با سرعت فراوان و «با یک جهش برقآسای معنوی و روحی با دست رحمت حق تعالی... یکشبه ره صدساله را پیمودند و آنچه عارفان و شاعران عارفپیشه در سالیان دراز آرزوی آن را میکردند، اینان ناگهان به دست آوردند و عشق به لقاء الله را از حد شعار به عمل رسانده و آرزوی شهادت را با کردار در جبهههای دفاع از اسلام عزیز به ثبت رساندند و این تحول عظیم معنوی با این سرعت بیسابقه را جز به عنایت پروردگار مهربان و عاشقپرور نتوان توجیه کرد... .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
👈عضویت در کانال "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی" 👉
🏷ادامه را از کانال مطالعه "نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی" بخوانید👇
https://eitaa.com/39681569/46
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib