eitaa logo
نهضت‌ تربیتی‌ حضرت‌ سیدالشهدا علیه‌السلام
2.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
885 ویدیو
38 فایل
برنامه‌ای جامع برای سلوک إلی الله، برای همه‌ی‌ آحاد جامعه‌ی بشری، منطبق بر عقل و مبانی‌الهی 🟡 نهضت تربیتی هیچ شعبه‌ای در شهرستانها ندارد. 👈 اطلاع از برنامه‌ها، تهیه آثار، ارتباط خیرین،ثبت نام ها،اخذ شعبه نمایندگی و... https://eitaa.com/M_asadnezhad
مشاهده در ایتا
دانلود
اینک وقت آن است تا به درد خود برسیم
یا ادرکنی یا یا اغیثینی 👇👇👇👇👇👇 «تعلیم و تربیت مبتنی بر اصول الهی» 👇👇👇👇👇 تطابق بین در سیر استکمالی و ضرورت حرکت برای نیل به انطباق کتب سه گانه و و باور و پیشران سیر ماست. این تطابق بر اساس حرکت انسان که کتاب انفسی است بر طبق ی جامع که کتاب بی نقص تدوینی است برای تلبّس و تحقّق به کتاب تکوینی که عالم کبیر مخلوق بر اساس و و محض الهی است حاصل آید. 🦋🦋🦋🦋🦋 #@nehzat128_ir 🌹🌹🌹🌹🌹
موضوع و انسان است و موجودی است که قابلیت را داشته و بر اساس الهی اش می تواند این خلافت الهی که محض است را دارا شود. انسان جامع بین تمام مراتب وجودی و نامتناهی است که خود معجون و ی همه ی آنهاست و می تواند در سایه ی عبودیّت محض و به قیّومیّت تبارک و تعالی و تقدّس و توجّه به غیبیّه ی حقتعالی و تقدّس مظهر خلافت کبرای الهی شود. 👇👇👇👇👇👇 طرح «تعلیم و تربیت مبتنی بر اصول الهی» تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه السلام 🦋🦋🦋🦋🦋 #@nehzat128_ir 🌹🌹🌹🌹🌹 #@nehzat128_ir
و دو مقوله ی بریده و جدای از یکدیگر نیستند بلکه یکی به جهت عنوان است و دیگری به جهت مرتبه ی نفسانی این . همراه انسان است و تا این انسان از به در آید. #@nehzat128_ir 👇👇👇👇👇👇 طرح «تعلیم و تربیت مبتنی بر اصول » نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه السلام 🦋🦋🦋🦋🦋 @nehzat128_ir 🌹🌹🌹🌹🌹
رحمت الهی شامل انسانی است که بداند از کجا آمده و در کجا هست و به کجا روان است؛ کجایی بودن انسان که تعلّق او و نسبت این تعلّق با متعلَّق او را نشان می دهد نقطه ی ثقل حرکت انسان است که حقیقت حرکت او با توجّه به متعلَّق حرکت، فقر ذاتی او را بر او مکشوف کرده و او را به مقام عبودیّت که غایت القصوای حرکت انسانی است سوق می دهد. آیا می توان بدانجا راهی یافت؟ 👇👇👇👇👇👇 طرح «تعلیم و تربیت مبتنی بر اصول الهی» نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه السلام https://eitaa.com/nehzat128_ir https://eitaa.com/nehzat128_ir_soalojavab
انبیاء و رسولان و اولیاء و عالمان راهنمایان به آن مقصد أسنی و غایت قصوی هستند. رسول باطنی هر انسانی، نماینده ی معصوم آن جاعل خلافت انسانی است تا راهبری باشد برای رسیدن به آن اصل و منشأ انسان ؛ به شرط آنکه از نفسانیّت رهیده باشد و بدو پیوسته باشد. 👇👇👇👇👇👇 طرح «تعلیم و تربیت مبتنی بر اصول الهی» نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه السلام https://eitaa.com/nehzat128_ir https://eitaa.com/nehzat128_ir_soalojavab
با مراجعه به قرآن کریم، آخرین کتاب سراسر نور آسمانی و نقشه ی راه انسانی، همه جا دوگانه ی تزکیه و تعلیم با تقدّم تزکیه بر تعلیم- جز در یک مورد سوره مبارکه بقره کریمه ی 130 – آمده است که نشان از همگامی این دو گوهر شرافت و کرامت انسانی در کشور وجود ظلّی حق متعال یعنی انسان است و البته اطلاق تزکیه و تقیّد تعلیم بر کتاب و حکمت ، چراغ راهی است تا بدانیم و ایمان داشته باشیم که سعادت انسان در گرو تعلّم کتاب و حکمتی است که توأم با تزکیه درخت وجود انسان را آبیاری کند. و نیز نباید از نظر دور داشت که وفق خطابات قرآنی، تزکیه و تعلیم فعل رسول الله صلّی الله علیه و آله و سلّم خاتم رسولان الهی و هرکس که به حکم او و مسانخ با اوست می باشد و غیر آن وجود مکرّم همه بایستی خود را مصداق: ما همه شیریم شیران عَلَم حمله مان از باد باشد دم به دم ... بدانند و بیابند. تربیت فرزندانی مؤمن به اسلام که دین الهی است و انسان را به سعادتی ابدی دعوت می نماید با تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت میسّر است و لاغیر. 👇👇👇👇👇👇 طرح «تعلیم و تربیت مبتنی بر اصول الهی» نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه السلام # https://eitaa.com/nehzat128_ir https://eitaa.com/nehzat128_ir_soalojavab
نهضت‌ تربیتی‌ حضرت‌ سیدالشهدا علیه‌السلام
با مراجعه به قرآن کریم، آخرین کتاب سراسر نور آسمانی و نقشه ی راه انسانی، همه جا دوگانه ی تزکیه و تعل
برای دریافت مقصود از کتاب و حکمت بایستی به خود قرآن کریم مراجعه نمود. تعلیم کتاب و حکمت متوقف بر معلِّم و متعلِّم و شناخت کتاب و حکمت است. کتاب همان است که از باء بسم الله الرحمن الرحیم سوره ی فاتحة الکتاب تا سین سوره ی ناس است که خود مراتبی دارد و بایستی برای هر مرتبه ی آن برنامه و حرکتی داشت منطبق و متناسب با آن مرتبه؛ که بر اساس حکم حکیم مسانخت و تطابق عوالم، از حشر با هر مرتبه ای علم به آن مرتبه حاصل آید. "و حکمت ، درستی و استواری و دانش درست و با برهان که در آن شک راه نداشته باشد است. علم با برهان و دلیل عقل است و دانشمند حکیم آن است که در هر مطلب دفع هر خللی را چاره تواند و جواب هر باطلی را به برهانی و بیان هر نکته را به گواهی و اثبات هر حکمی را به دلیلی محکم گرداند." (نثر طوبی/علامه شعرانی ره) پس در برنامه ای که برای فرزندان مؤمن به برنامه های همه جانبه ی اسلام تدوین می گردد توجه به دو اصل مطابقت با کتاب و حکمت ضروری می نماید. از این روی برماست که حتّی جزئیّات برنامه را به مرور زمان و توفیق الهی با این دو اصل مطابقت دهیم. 👇👇👇👇👇👇 طرح «تعلیم و تربیت مبتنی بر اصول الهی» نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه السلام 🦋🦋🦋🦋🦋 @nehzat_tarbiati_h_sayyedoshohada 🌹🌹🌹🌹🌹
اولین قدم در آموزش مسلمان و مؤمن، آموزش کتاب است خصوصا آموزش در سنین ابتدایی که فرصت کافی برای رسیدن به یادگیری متناسب را فراهم می آورد. کتاب خود همه ی مسائل مورد نیاز را برای ما به ارمغان می آورد به شرط آنکه معلّم صلاحیّت لازم در زمینه ی تزکیه و تعلیم را داشته باشد و قدم دوم توأم با قدم اول، آموزش حکمت است. 👇👇👇👇👇👇 طرح «تعلیم و تربیت مبتنی بر اصول الهی» نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه السلام 🦋🦋🦋🦋🦋 @nehzat_tarbiati_h_sayyedoshohada 🌹🌹🌹🌹🌹
نهضت‌ تربیتی‌ حضرت‌ سیدالشهدا علیه‌السلام
اولین قدم در آموزش مسلمان و مؤمن، آموزش کتاب است خصوصا آموزش در سنین ابتدایی که فرصت کافی برای رسیدن
با آنچه که گفته شد می توان چنین برنامه ای ترسیم کرد: هر متعلّمی که بخواهد وارد سطوح مختلف نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه السلام بشود می بایست ابتدا ( فارغ از سن و جنس و ...) به آموختن کتاب(قرآن کریم) بپردازد و همزمان تعلیم حکمتش باید کرد. آموزش کتاب: آموختن کلیاتی درباره کتاب: تا متعلم بداند که قرآن چیست؟ آموختن قرائت کتاب: تا متعلم بتواند قرآن را بخواند آموختن علوم مرتبط با کتاب: تا متعلم بتواند قرآن را بفهمد آموختن حشر و نشر با کتاب: تا متعلم بتواند با قرآن زندگی کند و انس بگیرد و از آن رشد بیابد. آموزش حکمت: آموختن خلاصه ای از علوم حکمی در ابتدای راه برای آشنایی با حکمت (نقشه ی علوم حکمی با موضوعات و روؤس مسائل) آموختن علوم حکمی به گونه ای که متعلم تصویر روشنی از چیستی و چگونگی و چرایی آنچه آموخته است داشته باشد آموختن استدلالی علوم حکمی به گونه ای که متعلم بتواند بر هر مسئله ای که با آن مواجه است و بدان می اندیشد براساس سه اصل چیستی و چگونگی و چرایی استدلال و برهان اقامه کند. 👇👇👇👇👇👇 طرح «تعلیم و تربیت مبتنی بر اصول الهی» نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه السلام 🦋🦋🦋🦋🦋 @nehzat_tarbiati_h_sayyedoshohada 🌹🌹🌹🌹🌹
در همه ی برنامه های ارائه شده در نهضت، سعی و کوشش ما بر این است که متعلم به چیستی و چگونگی و چرایی آفرینش خود و عالم پیرامونی اش آگاهی بیابد تا روش زیست سعادتمندانه را بیاموزد و آگاهانه آنگونه زیست نماید که باید؛ و این البته میسّر نمی گردد مگر با همراهی والدین گرامی که می بایست یک هماهنگی مستمر و نزدیک بین مربّی و متربّی و خانواده در بستر برنامه های نهضت برقرار گردد. و ناگفته پیداست که برای تحقق اهداف مورد نظر برنامه ها از سیر آسان به مشکل طراحی شده تا به مرور زمان و با کمک گرفتن از عنصر معجزه گر تدریج که دست حکمت الهی در متن طبیعت قرار داده است، رشد مورد نظر در سعادت انسان به توفیق الهی حاصل آید 👇👇👇👇👇👇 طرح «تعلیم و تربیت مبتنی بر اصول الهی» نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه السلام 🦋🦋🦋🦋🦋 @nehzat_tarbiati_h_sayyedoshohada 🌹🌹🌹🌹🌹
نهضت‌ تربیتی‌ حضرت‌ سیدالشهدا علیه‌السلام
در همه ی برنامه های ارائه شده در نهضت، سعی و کوشش ما بر این است که متعلم به چیستی و چگونگی و چرایی آ
اکنون وقت آنست که نگاهی گذرا به وضعیت موجود تعلیم و تربیت در کشور و برنامه های پیش رو برای اصلاح این امر بر وفق یافته هایمان از کتاب و حکمت داشته باشیم: در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی حرکت را از انقلاب اسلامی آغاز و پس از تثبیت نظام اسلامی اکنون در آستانه ورود به مرحله دولت اسلامی هستیم،که یکی از لوازم اصلی تحقق آن تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور است.پس از تحقق دولت اسلامی شرایط ایجاد جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی محقق میگردد. امید آنکه با تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور شاهد تسریع دو چندان در برپایی تمدن باشیم. 👇👇👇👇👇👇 طرح «تعلیم و تربیت مبتنی بر اصول الهی» نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه السلام 🦋🦋🦋🦋🦋 @nehzat_tarbiati_h_sayyedoshohada 🌹🌹🌹🌹🌹