eitaa logo
نشست روشنگری
105 دنبال‌کننده
9هزار عکس
2.5هزار ویدیو
210 فایل
سیاسی پایگاه امیرالمومنین(ع)سده لنجان ارتباط با ادمین جهت پرسش سوالات @amare313 عملیات تبیینی ثامن همراه با تحلیل های سیاسی
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️چه راهكارهاي برای اصلاح الگوي مصرف پیشنهاد می دهید؟ ✍️پاسخ - تشكيل كميته ها و هسته هاي علمي و تحقيقاتي به منظور بررسي الگوي مصرف. -فراخوان مقالات و تدوين الگوي مناسب درعرصه ها و ابعاد گوناگون. - تقويت و گسترش روحيات قناعت و صرفه جويي. - به اين امر به صورت يك واجب ملي نگريسته شود و اجماع عمومي روي اين مهم صورت گيرد. - نهادينه نمودن استراتژي الگوي مصرف بهينه در بين نخبگان. - بهينه نمودن مصرف انرژي و پرهيز از هدر دادن منافع ملي با آموزش هاي لازم به آحاد جامعه. - تعامل معقول با جهان خارج و بهره مندي از تجربيات كشورهاي جنوب شرق آسيا نظير كره ، مالزي و تا حدودي چين كه نمونه هاي مناسبي در اصلاح الگوي مصرف اند. - سرمايه گذاري مولد و جديت در اصلاح فرايند توليد، توزيع و مصرف. -ارزان بودن كالا و وضع يارانه بر روي برخي كالاهاي استراتژيك يا حامل هاي انرژي است كه انگيزه انسان را براي افزايش مصرف تحريك مي كند و از دلايل اصلي مصرف بي رويه و اسراف است لذا با اجراي طرح تحول اقتصاي و واقعي تر كردن قيمت كالاها وخدمات البته درحدي كه به قدرت خريد و معيشت مردم لطمه نزند و از سوي ديگر در يك پروسه زمان بندي شده تدريجي درميان مدت و يا دراز مدت مي توان گام مؤثري درمسير بلند رسيدن به فرهنگ صحيح مصرف برداشت. پايين نگه داشتن قيمت ها توسط دولت سبب شده كه مردم عملاً به زياد مصرف كردن عادت نمايند كه اين امر با هدفمند كردن يارانه ها مي تواند مرتفع شود چرا كه بيشترين حجم يارانه به اقشار ثروتمند جامعه تعلق مي گيرد و دراين ميان كسي كه بايد ما به التفاوت قيمت فعلي و واقعي را در سير مصرف زياد مردم بپردازد دولتو تأمين آن از محل بودجه است. -الزامي ساختن مراعات استانداردها و افزايش كيفيت درتوليد، دربرخي موارد فقدان كيفيت است كه هزينه هاي اضافي يا تعويض كالاها و تكرار خدمات را برخانواده ها يا نهادها و شركت ها تحميل مي كند و در صورت دارا بودن كيفيت و استانداردهاي پذيرفته شده مي توان مدت مديدي از آن ها استفاده كرد. بنابر اين نظام سياسي و احساس مسئوليت و تعهد و دغدغه توليدكنندگان هر يك درحد خويش بايد در اين زمينه تلاش نمايند و به توسعه واقعي جامعه و تأمين نيازهاي مردم كمك نمايند. درغير اين صورت الزامات ديگر هم سودمند نخواهند بود
✍️نقش آموزش و پرورش در اصلاح الگوی مصرف را بفرمایید؟ ✍️ چندی پیش در یکی از جراید پیرامون خاطرات فردی که در مالزی زندگی کرده مطالبی عنوان شده بود. از جمله آنکه در مالزی و در مباحث آموزش مدارس ، موضوع توسعه و پیشرفت کشور بصورت جدی مطرح و مورد تبیین قرار می گیرد به گونه ای که افکار دانش آموزان به گونه ای جهت داده شده که حتی به والدین خود درخصوص عدم رعایت هنجارهای مرتبط با پیشرفت کشور تذکر داده می شود. در ادامه وی اشاره کرده بود که خود من شاهد بودم فرد بزرگسالی، زباله کوچکی را در کنار خیابان گذاشت اما فرزند او برگشت و زباله را با خود حمل نموده و داخل سطل آشغال نصب شده کنار خیابان انداخت و به پدر خود توضیح داد که این کار، سبب اتلاف وقت و صرفه هزینه است چرا که بخاطر همین سهل انگاری ، افرادی می بایست زباله های ریخته شده در سطح خیابانها را جمع آوری و داخل زباله دان بریزند که باعث صرف وقت و پرداخت هزینه ای به این افراد می شود و همین امر ، توسعه و پیشرفت کشور را به تعویق می اندازد می سازد. شاید این مسئله جزبی چندان به چشم نیاید و کسی اهمیت خاصی برای آن قائل نشود به هر حال اما همین نکات ظریف وقتی که رعایت نمی شوند خود به معضلاتی جدی و هزینه بر تبدیل می گردد. مقصود ما این است که آموزش و پرورش جایگاه و خاستگاهی بسیار مهم در راستای اصلاح ناهنجاریها و معضلات اجتماعی و فرهنگی است و التزام به امر اعتدال و قناعت و اصلاح الگوها نیز جدای از این مقوله محسوب نمی شود. بسیاری از خصیصه ها و خصلتهای آدمی در دوران کودکی و جوانی شکل می گیرد و بر همین وصف ، خانواده و مدرسه دو عامل اساسی در آموزش و ایجاد خصلتهای نیکو در افراد محسوب می شوند. در بحثهای پیشین این نوشتار به موضوع فرهنگسازی متناسب با هر مقوله به ویژه بحث توسعه اشاره شد و اکنون می گوییم چه خوب است که این فرهنگسازی از سنین پایین و رده های آموزشی آغاز شود. این مهم با مسئله توسعه کشور در چشم انداز بیست ساله نیز تناسب دارد. اگر تاکنون برنامه های کوتاه مدت و میان مدت پنج ساله در دستور کار سکانداران و برنامه ریزان کشور قرار داشت اکنون با در افکندن برنامه ای بیست ساله در جهت پیشرفت پایه ای و زیر بنایی کشور این فرصت و بستر را فراهم ساخته است تا نگاهی دگر باره در جهت گیری های آموزشی داشته و مسیر صحیحی را که کشورهایی که در این زمینه پیموده اند متناسب با فرهنگ ملی و بومی خود در دستور کار قرار دهیم. از جمله این بازنگری ها تلاش در جهت تغییر و تصحیح نگرش دانش آموزان نسبت به استفاده صحیح و معتدل ،‌ ایجاد نگرش قناعت محور و پرهیز از اسراف با تقویت روحیه و عرق ملی و پایبندی نسبت به پیشرفت کشور است. شاید از همین مراحل است که می توان زمینه جلوگیری از فرار مغزها را نیز فراهم آورد. آنگاه که دانش آموزی روحیه تعهد نسبت به کشور خویش داشته وآینده و پیشرفت آن برایش مهم باشد و منافع ملی را بر منافع شخصی صرف ، ترجیح دهد و آنگاه که این عادت و خوی و خصلت برای او ملکه شود ؛ دیگر هیچگاه زرق و برق و تبلیغات کشورهای توسعه یافته ، چشم و گوش او را مسحور خود نمی سازد. اگر از کودکی به او بیاموزند که برای پیشرفت مام میهن باید از خودگذشتگی داشته باشد و بر بعضی خواسته ها و نفسانیات پای گذارد و قناعت پیشه سازد و اعتدال بورزد آنگاه در سنین بالاتر نیز هیچگاه منافع ملی را بر رفاه شخصی ترجیح نخواهد داد و دانش و آگاهی و خلاقیت خود را در خدمت ملت و میهن خویش قرار می دهد. آری ، حقیقت مطلب آن است که نظام آموزشی ما نیاز به بازکاوی و بازنگری و نوسازی دارد و چه بهتر که به بهانه اصلاح الگوی مصرف ، اولین قدم در همین راستا برداشته شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نشست اصلاح الگوي مصرف.ثامن12.متانت.mp3
10.24M
🎙نشست بررسی راهکارهای اصلاح الگوی مصرف ✅ اقتصاد مقاومتی و ارتباط آن با اصلاح الگوی مصرف 🔰تبدیل تهدیدها به فرصتها در اقتصاد مقاومتی 🔰بالا بودن سرانه مصرف در ایران نسبت به سرانه‌های جهانی ✅راهکارهای اصلاح الگوی مصرف برق و آب 🎙کارشناس: یاسر متانت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴کاریکاتور " امضای کری تضمین " 🔺تندیس بلورین بزرگترین تضمین قرن تقدیم می شود به "امضای جای کری" به خاطر بازی در فیلم برجام❗️ و 8 سال بازی دادن 80 میلیون ایرانی❗️ ❌به مناسبت بازخوانی تیتر رونامه شرق در سالگرد تاریخی اش❗️
🔴چرا طلبکاری؟! گفته شده است که علت عدم رفع تحریم ها قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران که در تاریخ ۹۹/۹/۱۲ تصویب شده می باشد این نوع سخن گفتن نوعی بی مسئولیتی و فرار به جلو است ✅برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در تاریخ ۹۴/۴/۲۳ به نتیجه رسید که در همان ایام رئیس‌جمهور اعلام کرد از روز اجرای برجام کلیه تحریم‌ها بالمره لغوخواهدشد ✅از تاریخ توافق برجام تاکنون ۶ سال می‌گذرد در این ۶ سال چه کسی یا کسانی مانع بودند؟! همه کشور به خط بودند برای اجرای برجام و هیچ مانعی هم وجود نداشت ولی اعتماد بیش از حد با آمریکا(دشمن) نه‌تنها بهره‌ای از برجام برای ملت ایران حاصل نشد بلکه خسارت‌های فراوان به کشور وارد گردید ✅ یکی از ارکان مهم اقتصادی دولت یازدهم (دولت تدبیر و امید) یعنی رئیس کل بانک مرکزی وقت همان روز اعلام کرد برجام یعنی "هیچ" ✅امروز اگر کسی منصف باشد باید بگوید ۶ سال فرصت از دست کشور رفت وبیان تاسف مبنی بر از دست رفتن فرصت ۶ ماهه (که اکنون گفته میشود)یک نوع فرار به جلو و فرار از مسئولیت پذیری است ✅این نوع سخن گفتن از سوی بعضی مسئولین طلبکاری است در حالی که بسیاری از مسئولین فعلی بدهکار ملت هستند و باید پاسخگوی ملت باشند نه طلبکار! ✍️غلامرضایی
🔴 ظریف:تاریخ وآینده نشان خواهددادکه برجام سند افتخارایران خواهد بود ✅با توجه به حوادثِ ذیل برجام چگونه برجام می‌تواند سند افتخار قلمداد شود ✅نابودی اقتصاد ملی ✅ترور شهیدان سلیمانی وفخری زاده ✅نفوذعوامل جاسوس غرب در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی ✅نابودی دستاوردهای هسته‌ای کشور ✅بلوکه شدن منابع ارزی کشور درخارج ✅کاهش ارزش پول ملی ✅از دست رفتن سرمایه اجتماعی نظام (اعتماد) ✅آسیب دیدن فرهنگ و ارزشهای کشور بدلیل توجیه مذاکره بادشمن (مذاکره امام حسین(ع) باعمربن سعد، صلح امام حسن(ع)، قراردادهای پیغمبر، نازل شدن برجام از سوی خدا) ✅ازدست رفتن فرصت‌های استثنایی از کشور به خاطر امضای برجام ✅توهین به مسئولین و شخصیت‌های دلسوز ودغدغه‌مند انقلاب ونظام ☸️نیازی به سپردن به تاریخ نیست الان می توان قضاوت کرد برجام افتخار بود یا سند عقب‌نشینی و کوتاه آمدن مسئولین مقطعی از دوران جمهوری اسلامی در برابر دشمن. ✍️غلامرضایی