eitaa logo
اخبارفوری ومهم 📌
74.8هزار دنبال‌کننده
19هزار عکس
11.3هزار ویدیو
445 فایل
☫ خدایا جهان را پادشاهی توراست... ✨#بِسْــــــمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَـنِ‌الرَّحِيــمِ✨ 💢بررسی جدیدترین خبرهای ایران و جهان 🔥 👑مدیریت👇 ✨ @adminita0 ✨ 🎯✅رزرو تبلیغات ارزان و به صرفه 😍👇 @rooyesh_ads . . . . ‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ آموزش و پرورش به جای دیگران، معلمان حق التدریس را تکلیف کند. 🔸 لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: 🔹 متأسفانه دولت به معلمان حق‌التدریسی، مربیان پیش‌دبستانی، نیروهای خرید خدمات آموزشی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی نظر خوبی ندارد. 🔸 مجلس و کمیسیون آموزش به دولت، وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کرده است که باید ابتدا معلمان گروه‌های مذکور تعیین تکلیف شوند و سپس به دنبال جذب و استخدام از دیگر گروه‌ها بروید. 🔹 سال جاری قرار است 28 هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان، 15 هزار نفر از طریق ماده 28 و حدود 13 هرار نفر هم از بین معلمان حق‌التدریسی، مربیان پیش‌ دبستانی، نیروهای خرید خدمات آ‌موزشی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی تعیین تکلیف شده و استخدام شوند. 🔸 باید تا پایان برنامه ششم توسعه (سال 1400) بیش از 30 هزار و اندی از این نیروها تعیین تکلیف شوند زیرا این افراد کد شناسه دارند. 🆔 @akhbar_farhangian
⭕️ #فوری 🔸 #عیدی و #افزایش_حقوق کارکنان در سال ۹۹ #مشخص شد. 🔹 بررسی ضوابط مالی تنظیم لایحه بودجه ۹۹ جزییات مربوط به سقف افزایش اضافه کار، عیدی و پاداش کارمندان را مشخص کرد. 🔸 افزایش ضریب ریالی حقوق را به طور متوسط پانزده (15) درصد لحاظ نمایند. رقم قطعی ضریب به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید. افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار پانزده (15) درصد تعیین می‌گردد. رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید. 🔹 سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافه کار کارکنان را در بودجه سال 1399 حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافه کار در سال 1398 (مبتنی بر موافقتنامه متبادله سال 1398)‌ پیش‌بینی نمایند. 🔸 مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) را در بودجه سال 1399 معادل (12.000.000) ریال پیش‌بینی نمایند. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید. 🔹 اعتبار مأموریت (داخلی و خارجی) کارکنان را حداکثر معادل پیش‌بینی عملکرد سرانه اعتبار سال 1398 (مبتنی بر موافقتنامه متبادله سال 1398)‌ پیش‌بینی نمایند. 🔸 اعتبار سرانه کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم کارکنان را، حداکثر معادل اعتبار سرانه سال 1398 (مبتنی بر موافقتنامه متبادله سال 1398) و پاداش یک ماهه معادل یک ماه حقوق و مزایای کارکنان را از محل صرفه‌جویی اعتبارات پیش‌بینی نمایند. #اخبار_فرهنگیان 🆔 @akhbar_farhangian
⭕️ اجرای سند تحول بنیادین و تأمین معیشت فرهنگیان محورهای اصلی بودجه آموزش و پرورش در سال آتی است‌. 🔸 به گزارش #اخبار_فرهنگیان از خبرگزاری #مهر، علی اللهیار ترکمن گفت: برنامه‌های مشخصی در بخش‌های مختلف درمانی، رفاهی و اقامتی برای فرهنگیان در حال اجراست، در مجموعه وزارت آموزش و پرورش توجه به این مسائل در اولویت است. 🔹 وی ادامه داد: با نگاه ویژه به آموزش و پرورش و تبیین جایگاه آن به عنوان اولویت اصلی جامعه، گام‌های موثری را می‌توان برای حل مشکلات و هموار کردن مسیر توسعه دستگاه تعلیم و تربیت برداشت. 🔸 معاون برنامه‌ریزی و توسعه منایع وزارت آموزش و پرورش به لایحه بودجه ۹۹ اشاره کرد و گفت: اجرای سند تحول بنیادین و تأمین معیشت فرهنگیان محورهای اصلی بودجه آموزش و پرورش در سال آتی است‌. 🔹 اللهیار ترکمن به رتبه‌بندی معلمان هم اشاره کرد و افزود: لایحه رتبه‌بندی در کمیسیون اجتماعی تصویب و نهایی شده و به زودی در صحن دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا به مجلس ارائه شود. #اخبار_فرهنگیان 🆔 @akhbar_farhangian
⭕️ مصوبات #عجیب مجلس که دردی از آموزش و پرورش درمان نمیکند! 🔸 آیا پیشنهاد دهندگان این طرح از وضعیت حاد #کمبود_معلم و روی آوردن آموزش‌و پرورش نسبت به شیوه‌های کم کیفیت و اضطرای همچون خرید خدمات آموزشی، سرباز معلم، حق‌التدریس بی‌اطلاع‌ هستند؟ 🔹 آیا تدوین و تصویب نظام ملی تأمین و تربیت معلم برای پیشگیری از بحران... 🌐 tn.ai/2119848 #اخبار_فرهنگیان 🆔 @akhbar_farhangian
♨️ ⭕️ بانک ها نیز در استان روز تعطیل اعلام شدند. 🔸 استاندار خوزستان: 🔹 با توجه به بازگشت زائرین اربعین حسینی از مرزهای استان، جهت سهولت خدمات رسانی به زائرین، ، ، و شهرستان های ، ، ، و که در مسیر تردد زائران قرار دارند، روز 28 مهرماه اعلام شد. 🆔 @akhbar_farhangian
⭕️ امام صادق عليه السلام: 🔸 آسمان چهل روز بر حسين عليه السلام، خون گريه كرد. 🔹 بَكَتِ السَّماءُ عَلَى الحُسَين أربَعينَ يَوما بالدَّم. 📚 مناقب آل أبى طالب، جلد3، صفحه212 ◼️ سالروز #اربعین شهادت امام حسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان بر شما تسلیت باد #اخبار_فرهنگیان 🆔 @akhbar_farhangian
⭕️ (عجل الله تعالی فرجه الشریف): 🔸 برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید که آن فرج و گشایش شماست. 🔹 ؛ بسم الله الرحمن الرحیم إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ. 🆔 @akhbar_farhangian
⭕️ کتاب درسی برای دانش آموزان نداریم! 🔸 مسئول واحد آموزش و پژوهش انجمن اوتیسم ایران گفت: یکی از خلاء‌های آموزشی در مدارس استثنائی این است که کتاب‌های درسی با سرفصل‌های ویژه برای دانش آموزان دارای طیف شدید اختلال اوتیسم تدوین نشده است. 🔹 زهرا سلطانی‌فر روز جمعه گفت‌وگو با افزود: دانش آموزان در مدارس اوتیسم دو گروه هستند؛ تعدادی از آنان بعد از گرفتن تست‌های هوش کتاب‌های عادی و تعدادی دیگر کتاب‌های دانش‌آموزان استثنایی را می‌خوانند. برخی دانش آموزان دارای طیف شدید اختلال اوتیسم دیرآموز هستند و کتاب درسی که دانش آموزان عادی ۹ ماهه آن را تمام می‌کنند، برای او به ۱۸ ماه زمان نیاز است. بنابراین اگر دانش آموزان دارای طیف شدید اختلال اوتیسم دارای کتاب ثابتی مانند دیگر دانش آموزان هستند می‌توان حداقل حجم آن را کم کرد. 🔸 وی اضافه کرد: متأسفانه کتاب‌های درسی با سرفصل های ویژه برای کودکان اوتیسم به طور خاص دیده نشده است و فقط یک کتاب مهارت آموزی ویژه پایه اول تا ششم ویژه این دانش آموزان تدارک دیده شده است. 🔹 سلطانی‌فر ادامه داد: تغییر محتوای کتاب‌های درسی مناسب با نیاز دانش آموزان طیف شدید اختلال اوتیسم، کاری سخت است، محتوا باید برپایه یادگیری دیداری باشد تا یادگیری آنان قوی‌تر شود. 🔸 مسئول واحد آموزش و پژوهش انجمن اوتیسم ایران اضافه کرد: معلمان باید در مدارس، تراز علمی‌شان را بالا ببرند و روش تدریس به گروه‌های خاص از جمله گروه دانش آموزان دارای اوتیسم را بدانند اما متاسفانه در این حوزه ظرفیت علمی و دانشگاهی کم است و باید در این راستا معلمان را توانمند کنیم. درس‌دادن به دانش‌آموزان با اختلال اوتیسم، روش خاص خودش را دارد. 🔹 سلطانی‌فر با اشاره به ثبت ۲ هزار پرونده کودک دارای اوتیسم در انجمن اوتیسم تهران، تصریح کرد: با وجود آنکه پسران چهار تا پنج برابر بیشتر از دختران به اوتیسم مبتلا می‌شوند اما طیف اوتیسم در دختران شدیدتر از پسران است. 🔸 اختلال اوتیسم، یکی از انواع اختلالات رشدی عصبی با علائم روان‌شناختی است که بر رشد طبیعی مغز و در نتیجه مهارت‌های اجتماعی تأثیر می‌گذارد. 🆔 @akhbar_farhangian
⭕️ معاونت آموزش آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای نحوه اجرای پروژه‌های علمی دانش‌آموزان ابتدایی (جشنواره جابربن حیان) در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و اجرایی این برنامه را کرد. 🔸 به گزارش اخبار فرهنگیان؛ طبق این اطلاعیه عنوان جشنواره در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از پروژه‌های علمی دانش‌آموزان (جشنواره جابربن حیان) به «جشنواره جابربن حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری» تغییر پیدا کرده است. 🔹 این برنامه در دو بخش دانش‌آموزی و معلمان و با توجه به تمام ساحت‌های سند تحول شامل (تعلیم و تربیت اعتقادی عبادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، زیباشناختی و هنری، اقتصادی و حرفه‌ای، علمی و فناورانه) علاوه بر حیطه‌های شیوه نامه قبلی برگزار خواهد شد. 🔸 سطح دانش‌آموزی به مدرسه، منطقه و استان محدود می‌شود و در مرحله کشوری برای دانش‌آموزان برگزار نخواهد شد. 🔹 در سطح دانش‌آموزی تمام فعالیت‌های فکری و دست‌سازه‌های دانش‌آموزان ابتدایی بدون محدودیت و قالب خاصی با هدایت معلمان تولید و در نمایشگاه‌های مدرسه‌ای به نمایش در خواهد آمد. این آثار در نمایشگاه منطقه‌ای نیز ارائه شده و نمونه یا تمامی آثار منتخب مناطق در نمایشگاه استانی در معرض دید دانش‌آموزان، معلمان، مدیران، مسوولان و... قرار خواهد گرفت. 🔸 در سال‌های گذشته این جشنواره معطوف به ارائه پروژه‌های علمی در زمینه (طبقه‌بندی، نمایش علمی، آزمایش، طراحی و ساخت) بوده و فقط نمونه‌های بهتر انتخاب و در نمایشگاه ارائه می‌شد، اما در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ علاوه بر موارد ذکر شده قبلی، دانش‌آموزان می‌توانند بدون هیچ محدودیتی توانمندی‌ها و کارهای اصیل خود (تمامی فعالیت‌ها، مهارت‌ها، دست‌سازه‌ها که محصول فکر و اندیشه و کار و تلاش و کوشش دانش‌آموز بوده که می‌تواند در تولید آن از راهنمایی معلم و اولیا نیز استفاده کند) را در سایر ساحت‌ها مانند تولیدات عید و داستان، تکالیف مهارت‌محور، بازی‌های خلاقانه و ... در نمایشگاه مدرسه‌ای عرضه کنند. 🔹 در نحوه اجرایی برنامه هیچگونه داوری و ارزیابی کمی از آثار دانش‌آموزان انجام نشده و برای تمام دانش‌آموزان شرکت‌کننده بازخورد توصیفی ارائه شده و از آنان به نحو شایسته قدردانی خواهد شد. 🔸 برای ارتقای شایستگی‌ها و با هدف توانمندساری معلمان مرحله کشوری با حضور همکاران (معلمان، مدیران و کارشناسان) منتخب استان‌ها برگزار خواهد شد. 🔹 با توجه به ضرورت توانمندسازی و ارتقای شایستگی و صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان و احیای واقعی نقش آنان در آموزش و یادگیری دانش‌آموزان و همچنین تبادل تجربه و تولید و تسهیم دانش و استفاده از نظرات معلمان در راهبری آموزشی دانش‌آموزان، مرحله کشوری بدون حضور دانش‌آموزان و با حضور معلمان، مدیران و کارشناسان منتخب استان‌ها که با روش‌ها و مدل‌های آموزشی زمینه ارتقای کیفیت آموزشی و تلفیق مهارت و دانش نظری را فراهم کرده‌اند برگزار و معلمان با ارائه تجربه زیسته و روش‌های آموزشی تبادل تجربه خواهند کرد. 🔸 تجارب ارائه شده در مرحله کشوری پس از بررسی و تحلیل آن‌ها برای استفاده سایر همکاران ارائه خواهد شد. 🔹 توجه به ایفای نقش‌های معلم به عنوان راهنما، دانش‌آموز عامل اصلی انجام فعالیت و اولیا به عنوان حامی و یاری‌رسان در انجام فرایند حائز اهمیت بوده و این جشنواره محل بروز و ظهور خلاقیت‌ها، توانمندی و یادگیری و توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان ابتدایی خواهد بود. 🔸 در این اطلاعیه تأکید شده است تلاش شود با ارائه آموزش‌های لازم در مورد نقش‌های اشاره شده زمینه دخالت و انجام فعالیت‌ها توسط اولیا به حداقل ممکن و لازم رسانده شود. 🔹 گنجاندن و تلفیق فعالیت‌هایی چون (تکالیف مهارت‌محور، عید و داستان، بازی و یادگیری و...) در فعالیت‌های جشنواره جابر و فرصت‌های یادگیری که در ارتقای شایستگی دانش‌آموزان موثر می‌باشد، مورد تأکید است. 🆔 @akhbar_farhangian
⭕️ ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش: 🔸 با همت مسئولان و اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع ساماندهی سهمیه‌های کنکور به سال ۹۹ می‌رسد. 🔹 جدایی سنجش از پذیرش در قبولی دانشگاه‌ها نیازمند اصلاح قوانین است. #اخبار_فرهنگیان 🆔 @akhbar_farhangian
⭕️ سقف اولیه و افزایش کارکنان در لایحه بودجه ۹۹ مشخص شد. 🔸 در لایحه بودجه سال آینده مبلغ عیدی کارکنان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و افزایش حقوق آن‌ها به طور متوسط ۱۵ درصد تعیین شده است. 🆔 @akhbar_farhangian
⭕️ خبر خوش برای کارکنان دولت؛ 🔸 با ٢۵ سال سابقه کار، قانون بازنشستگی پیش از موعد به رسید. 🔹 شورای نگهبان لايحه بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت را تأیید و آن را مغاير با موازين شرع و قانون اساسي ندانست. 🔸 به گزارش اخبار فرهنگیان از ؛ شوراي نگهبان از مجلس شوراي اسلامي خواسته است كه عبارت "سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور" در اين لايحه را اصلاح كند. 🔹 لايحه فوريتي "بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت"پنجم شهريور ماه از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تصويب شده بود. 🔸 براساس ماده واحده اين لايحه به دولت اجازه داده ‌شده است از تاريخ تصويب اين قانون سال، كاركنان رسمي، پيماني و قراردادي وزارتخانه‌ها و موسسات دولتي را كه سابقه خدمت قابل قبول، داشته باشند با حداكثر 5 ‌سال سنوات ارفاقي، بدون شرط سني و در صورت تقاضاي كاركنان و موافقت دستگاه متبوعه خود بازنشسته كند. 🔹 اين قبيل كاركنان بر اساس 30 سال محاسبه خواهد شد. 🔸 بر اساس اين مصوبه، حداقل سنوات قابل قبول براي استفاده بانوان شاغل از اين حكم 20 سال بوده و حداكثر كاركنان، 5 سال خواهد بود. 🔹 به موجب اين مصوبه، شركت‌هاي دولتي و موسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي مي‌توانند صرفا با استفاده از منابع مالي خود، كاركنان واجد شرايط خود را به نحو مقرر در اين قانون بازنشسته كنند. ‌‌ 🆔 @akhbar_farhangian