🔻 #وظایف و اقدامات آموزگار در زمینه هدایت استعدادها بر اساس طرح #شهاب
- استفاده از روشهای فعال، خلاق و گروهی در تدریس
- ارائه پروژههای علمی، عملی و هنری متناسب با سن و استعداد دانشآموزان
- انجام بازدیدهای علمی مرتبط
- تشکیل گروههای دانشآموزی همگن استعداد
- تشویق و رشد اندیشههای خلاقانه در کلاس
- آگاهیبخشی به والدین در زمینه یک یا دو زمینه استعدادی و یا دو زمینه استعدادی و یا ویژگیهای شخصیتی دانشآموزان
- تلاش در جهت پرهیز از برچسب زدن و توجه ویژه و بیش از حد به دانشآموزان خاص
♨️ #صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
📩 تبدیل وضعیت نیروهای #پیمانی
بخشنامه تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به
رسمی آزمایشی به مناطق و مدارس #ابلاغ گردید.
شرایط:
1⃣ #حداقل ۵ سال سابقه پیمانی
2⃣ استخدام پیمانی از طریق #آزمون صورت گرفته باشد.
🌀 جهت کسب اطلاعات بیشتر به #کارگزینی ادارات آموزش وپرورش مراجعه نمایید.
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••
💐🍃🌿🌸
🍃🌺🍂
🌿🍂
🌸
🌻 #توجه:
✳️ بازخوردهای دوره #مدرسه_آماده فعال هست و تا ۶ بهمن برای پرکردن بازخورد جلسه اول وقت دارید.
💠 تکلیف دوره #مدرسه_آماده فعال نیست.
⭕️ آزمون اول دوره #مدرسه_آماده از ۴ تا ۶ بهمن ماه است.
♦️ فقط با آزمون ها نمیتونید قبول بشید، حتماً در کنار آزمون دادن باید #بازخوردها رو همپر کنید.
✅ برای نوشتن بازخورد، اگه فقط (محتوا عالی و خوب بود) بنویسید، کفایت میکنه و سیستم نمره اش رو میده.
🌀 برای پرکردن بازخورد، اصلأ و ابدا نیازی به دانلود فیلم ها #نیست.
✅ #نحوه_پر_کردن_بازخورد: وارد رایادرس میشین، میرین قسمت دوره مدرسه آماده، ورود رو میزنید، میرین یکم پایین تر جلسه اول هست، محتوا رو که بزنین به یه صفحه دیگه هدایت میشین، اونجا هرچی متن زرد رنگ هست روش کلیک کنید و تو کادرش بنویسین:
مفید و عالی بود.
🔰 بهتره با #کروم وارد رایادرس بشین.
🌀 اونایی که سایت رایادرس براشون بالا نمیاد؛
از این لینک وارد شید درست میشه، اگه نشد باید مرورگرتونو اپدیت کنید:
🌐 rayadars.com/ir/lms/my-courses
✅ نیازی نیست تو بخش پرسش و پاسخ شرکت کنید، اگه سوال تکراری بپرسید ازتون امتیاز کم میکنه.
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••
هدایت شده از اخبار فوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آفرین به این اتحاد 👏👌
✅ #یاد_بگیریم_ازشون
🎥 دهها هزار #معلم شاغل در شهر لسآنجلس آمریکا، در اعتراض به دستمزد پائین، دوشنبه را در #اعتصاب گذراندند.
🌀 #فرهنگیان ایران
🌸 eitaa.com/joinchat/1528233986Cee9355ea70
هدایت شده از شیک پوشان
#فوری
🔴 آگهی #استخدام5هزار کارمندجدید هفته آینده منتشر میشود.
👤 رئیس سازمان اداری و استخدامی با اعلام اینکه هفته آینده آگهی استخدامی #پنج_هزار کارمند جدید دولت منتشر میشود، گفت:
از سال ۱۳۹۳ تاکنون حدود ۱۴۰ هزار نفر در دولت #استخدام شدند.
📢 #استخدام سراسری
🆔 eitaa.com/joinchat/3279028240Cdacfa39ed7
💢 دادگاه متهمان #بانک_سرمایه برگزار شد.
👤 نماینده دادستان : متهمان ۱۴ هزار میلیارد تومان از درآمد #فرهنگیان را به یغما بردهاند
▫️نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به پرونده اعضای هیأت مدیره بانک سرمایه با اشاره به اینکه تقریباً در تمامی تسهیلات و وثایق صرفاً به اخذ چک و بازپرداخت آن اکتفا شده بود، گفت: بنابر ماده ۹۱ برنامه پنجم توسعه، پرداخت هرگونه وام منوط به اعتبارسنجی مشتری است این در حالیست که تمامی پرداخت به شرکتهای مورد ارزیابی شده چنین اعتبارسنجی صورت نگرفته است.
▫️وی با اشاره به اینکه متهمان ۱۴ هزار میلیارد تومان از درآمد فرهنگیان را با این تخلفات به یغما بردهاند، گفت: نظر به اینکه مدیران و کارکنان بانک سرمایه به عنوان یک بانک خصوصی وکیل و امین بانک محسوب میشدند و مالک وجوه مردم بودهاند ملزم به رعایت آییننامه ها جهت اخذ تسهیلات بودهاند اما با تبانی با برخی از تسهیلات گیرندگان موجب اتلاف وجوه این بانک شده که این مسئله تحت عنوان خیانت در امانت قابل تعقیب کیفری است.
▫️وی با اشاره به جوابیه بانک مرکزی در خصوص حیف و میل شدن تسهیلات این بانک و بزه مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در نظام بانکی و پولی گفت: نقش ۳ نفر از اعضای هیأت مدیره این بانک در اتلاف بیتالمال متمایز است.
▫️نماینده دادستان ادامه داد: تقریباً در اغلب تسهیلات کلان، #علی_بخشایشی، #پرویز_کاظمی و #محمدرضا_توسلی از طریق پیگیریهای نامتعارف و فشار به زیردستان نقش مؤثری در اتلاف صدها میلیارد تومان از بیتالمال را با ارتکاب برخی رفتارهای مجرمانه داشتهاند.
▫️وی اظهارداشت: خیانت در پرداخت تسهیلات به حدی ملموس بوده که این متهمان اقتصادی متهم به اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق نظام پولی و بانکی هستند.
▫️وی با اشاره به اینکه علی بخشایشی در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است، گفت: از سال ۱۳۹۱ تا ۹۴ نامبرده مدیرعامل و عضو هیأت مدیره بانک سرمایه معرفی شده که از طریق پرداخت ۴۶ فقره تسهیلات معادل ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات به سپرده گذاران خود داشته است.
▫️وی ادامه داد: بخشایشی متهم به صورت غیرمجاز به شرکت و اعطای تسهیلات ۶ هزار و ۲۸۰ میلیاردی و ۸۰۰ میلیون تومانی تسهیلات بانکی بوده و علیرغم ضوابط مؤید نقض عالمانه و عامدانه به پرداخت تسهیلات کلان بوده است.
▫️نماینده دادستان در ادامه به بخشی از این ۴۶ فقره تسهیلات اعطایی از سوی علی بخشایشی اشاره کرد.
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••
💢 اطلاعیه/ آزمون تغییر سمت نیروهای خدماتی
🔸به اطلاع می رساند تمامی نیروهای خدماتی كه موفق به اخذ مدرك تحصیلی فوق دیپلم و به بالا شده اند و مدرك تحصیلی آنان نیز در شرایط احراز رشته شغلی مورد تقاضا باشد؛ می توانند در آزمون صلاحیت حرفه ای معلمی شركت نمایند. لذا مدیران محترم مدارس لازم است با درنظر گرفتن موارد ذیل نسبت به اطلاع رسانی جهت ثبت نام همكاران واجدالشرایط اقـدام نماینـد:
♦️ الف: ضوابط وشرایط ثبت نام:
1- داشتن حداقل مدرك تحصیلی فوق دیپلم (با رعایت شرایط احراز رشته شغلی موضوع بخشنامه شماره710/11 - 94/6/17 وزارت متبوع)
2- تمامی مراحل ثبت نام در محل اموراداری با حضور فرد متقاضی انجام خواهد شد.
3- مسئولیت صحت مندرجات در فرم تقاضا نامه و مدارك ارائه شده بر عهده داوطلب می باشد.
🌀 تبصره: درصورت عدم احراز شرایط، شركت و حتی قبولی داوطلب در آزمون لغو و بلااثر می گردد.
♦️ ب: مدارك مورد نیاز در هنگام ثبت نام:
1- اصل و تصویر مدرك تحصیلی
2- اصل و تصویر شناسنامه و كارت ملی
3- ارائه دو قطعه عكس 4*3 تمام رخ گرفته شده در سال جاری
4- تكمیل فرم ثبت نام (فرم پیوستی)
♦️ ج: مهلت ثبت نام، زمان توزیع كارت ورود به جلسه و تاریخ و محل برگزاری آزمون:
-مهلت ثبت نام: ثبت نام داوطلبان آزمون صلاحیت حرفه ای معلمی از روز یكشنبه مورخ 97/11/21 آغـاز و تا روز سه شنبه مورخ 97/11/30 بصورت حضوری در اموراداری ناحیه 2 انجام می پذیرد.
⭕️ زمان توزیع کارت ورود به جلسه: كارت ورود به جلسه شامل نام ونام خانوادگی، مشخصات، عكس داوطلب و آدرس دقیق حوزه امتحانی از طریق امور اداری، چهار روز قبل از برگزاری آزمون قابل دریافت می باشد.
🌀 تذكر: شركت داوطلبان در جلسه آزمون ورودی بدون ارائه كارت ورود به جلسه فاقد مهر امور اداری محل خدمت اكیداً #ممنوع می باشد.
♦️ تاریخ و محل برگزاری آزمون:
آزمون صلاحیت حرفه ای معلمی رأس ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ 97/12/17 در مركز استان( زاهدان) بصورت متمركز برگزار می گردد. ⭕️ ضمناً مكان برگزاری آزمون متعاقباً اعلام می گردد.
🌀 تذكـر: توصیه می شود داوطلبان عزیز یك ساعت قبل از شروع آزمون، در محل برگزاری آزمـون حضور داشته باشند.
🌀توجـه: اطلاع رسانی به موقع و دقیق توسط مدیران مدارس مدنظر قرار گـیرد.
♦️ جدول برنامه ریزی ثبت نام و زمان توزیع كارت و تاریخ و محل برگزاری آزمون:
🔸تاریخ و زمان شروع ثبت نام یكشنبه97/11/21
🔹تاریخ و زمان پایان ثبت نام سه شنبه97/11/30
🔹تاریخ آزمون جمعه 97/12/17
🔸محل ثبت نام و دریافت كارت ورود به جلسه اموراداری ادارات شهرستان و مناطق
♦️ د: منابع آزمون، تعداد سئوالات و مدت زمان پاسخگوئی 👇
1- کلیات روش ها و فنون تدریس تألیف امان اله صفوي
2- اندازه گیري و ارزشیابی آموزشی تألیف دکتر علی اکبر سیف
3-روش تحقیق در علوم رفتاري تألیف دکتر زهره سرمد / دکترعباس بازرگان /دکتر الهه حجازي
4-مقدمات تکنولوژي آموزشی تألیف خدیجه علی آبادی
5-روانشناسی پرورشی تألیف دکتر علی اکبر سیف.
💠 هر مورد: تعداد 20 سوال مهلت پاسخگویی 20 دقیقه
✳️ تبصره: سئوالات آزمون به شیوه چهار گزینه اي فقط ( با یک پاسخ درست ) در سطح محتواي مواد درسی فوق طراحی می شود.
♦️ ز: اعلام نتیجه و ضوابط پذیرش:
الف: هر پاسخ صحیح 3 امتیاز مثبت و هر پاسخ غلط 1 امتیاز منفی براي داوطلب در نظر گرفته می شود براي سئوالات بدون پاسخ امتیازي در نظر گرفته نخواهد شد.
ب: کسب حد نصاب علمی: انتخاب داوطلبان جهت معرفی به سایر مراحل آزمون کسب حد نصاب 60 درصد آزمون کتبی بعنوان شرط لازم ( و نه کافی) در امتحان فراگیر می باشد.
ج: اعلام لیست نهائی قبول شدگان علمی جهت انجام مصاحبه تخصصی
د: نظریه مثبت هسته گزینش
ذ: پذیرفته شدگان نهائی ملزم به گذراندن کلاس هاي مهارت آموزي می باشند.
ر: نتایج آزمون حداکثر تا هفته چهارم اسفند ماه 97 اعلام خواهد شد.
⭕️ نکتـه مهم: افرادي حق شرکت در آزمون را دارند که مدرك تحصیلی خود را اخذ نموده و یا گواهی مبنی بر اتمام واحدهاي گذرانده شده که تاریخ و معدل فارغ التحصیلی به همراه مدرك ورشته تحصیلی نیز در آن قید شده باشد را ارائه نمایند.
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••
❇️ "به همان #اندازه یاد میگیرید که از یاد گرفتن خود #لذت برده باشید."
#باب_پایک
♨️ #صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
💠 پیشنهاد کمیسیون آموزش مجلس برای #استخدام20هزارمعلم_حقالتدریس در سال 98
👤 احمدی لاشکی: علیرغم مصوبه مجلس در راستای استخدام معلمان حقالتدریس، اما دولت در بودجه تقدیمی خود هیچ برآورد مالی برای اجرای این قانون #نداشته است، پیشنهاد شده اعتباری از محل وزارت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف 20 هزار نیروی حقالتدریس در سال 98 پیشبینی شود.
👤 وی تأکید کرد: البته در سال 98 نمیتوان همه نیروهای حقالتدریس را تعیین تکلیف کرد زیرا قانون برای این موضوع تا پایان سال 1400 مهلت داده است.
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••
🍃 یادگیری #همیارانه
یادگیری همیارانه، عاملی برای پرورش همه جانبه یادگیرنده است.
این نوع یادگیری نه تنها میتواند پیشرفت آموزشی را افزایش دهد، بلکه مزیتهای دیگری نیز دارد. دانشآموزان با کار کردن در گروههای کوچک، کار گروهی را میآموزند، نحوه انتقاد کردن و نقد شدن را یاد میگیرند و میآموزند که چگونه برنامهریزی، پایش و ارزشیابی انجام دهند و در فعالیتها با دیگران همراه شوند.
به نظر میرسد که محیطهای کاری جدید تا حد زیادی به توزیع مسئولیت، مدیریت گروه و مهارتهای گروهی نیاز دارند. معلمان مانند مدیران جدید، باید بیشتر شبیه تسهیلگر، مشاور یا ارزیاب باشند تا آنکه نقش ناظر را ایفا کنند. با وجود این، پژوهشها نشان میدهند که در مدرسه یک روز کامل صرف یادگیری گروهی میشود.
استفاده از شیوههای گوناگون به جای کاربرد صرف یادگیری گروهی مناسبتر است. منظور آن است که استفاده از یک روش - هر چند روش خوبی هم باشد- به تنهایی کارساز نیست، بلکه شایسته است که از روشهای مختلف استفاده شود.
یادگیری گروهی به معنای جای دادن دانشآموزان در گروههای کوچک است. همچنین، معلمان باید با دقت چیدمان گروهها را طراحی و تنظیم کنند. دانشآموزان به آموزشی نیاز دارند که مهارتهای لازم را به آنان بیاموزد تا در گروههای کوچک موفق عمل کنند.
باید درباره مسئولیتپذیری گروه با افراد تصمیمگیری کرد و به ترکیب توانمندیها و نیازهای دانشآموزان توجه داشت. توجه به این جزئیات، این احتمال را تقویت میکند که گروهها، یادگیری را نیز افزایش دهند.
✅ برگرفته از کتاب "رویکردهای یاددهی و یادگیری در کلاسهای تک پایه و چندپایه"؛ محرم آقازاده
♨️ #صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
🔰 ۶۰ درصد جمعیت دانش آموزی در دوره ابتدایی با تراکم بالای ۲۶ نفر در کلاس درس تحصیل می کنند.
👤 رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش :
▫️برای اینکه بتوانیم تراکم کلاس های درس را استاندارد کنیم، حدود ۳۰ هزار آموزگار برای دوره ابتدایی کم داریم. ولی سازمان اداری استخدامی به دلیل محاسباتی که بر اساس تراکم کلاس های درس را دارد مجوزی برای استخدام صادر نمی کند.
▫️سازمان اداری و استخدامی تراکم را بر اساس میانگینِ کل محاسبه می کند، برای نمونه در یک منطقه دور افتاده ممکن است مدرسه ای وجود داشته باشد که تنها سه دانش آموز دارد و ما مجبور هستیم برای آنها معلم اعزام کنیم تا پوشش تحصیلی فراهم کنیم. اما در شهرهای بزرگ هم چون با تراکم بالا رو به رو هستیم با کمبود معلم مواجه می شویم.
▫️باید سازمان اداری و استخدامی تراکم در شهرهای کوچک و مناطق دور افتاده را بر اساس پوشش تحصیلی و جدا محاسبه کند و برای شهرهای بزرگ با تراکم بالا حساب کند تا بتوانیم تراکم کلاس ها را به میزان استاندارد برسانیم.
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••
♦️ بودجه ٩٨ و انتظار معلمان از مجلس/ چرا باید آموزش و پرورش جولانگاه بخش #خصوصی شود؟
🌀 در نامه سرگشاده کانون #تربیت_اسلامی به نمایندگان مجلس بر #حذف بخشهای مربوط به خرید خدمات و نیز تأمین منابع مالی برای اجرای نظام رتبهبندی معلمان در لایحه بودجه ٩٨ تأکید شده و آمده است:
⭕️ چرا باید آموزش و پرورش جولانگاه بخش خصوصی و نیروهای #غیرمتخصص قرار گیرد؟
📝 در لینک زیر بخوانید:
👉 fna.ir/bqv5fz
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••
🔰 مجوز کمیسیون تلفیق برای اختصاص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی به #ایمنسازی مدارس
👤 قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸:
▫️با رای اعضای این کمیسیون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برای #ایمنسازی و #مقاومسازی مدارس، پروژههای آموزشی، پرورشی و ورزشی از محل #صندوق_ذخیره_ارزی تصویب شد.
▫️در برنامه ششم توسعه نیز ۳ میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای تخریب، بازسازی و مقاومسازی مدارس تعیین شده بود اما این رقم برای آموزش و پرورش محقق نشد.
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••
🔰 نحوه كسب نمره در دوره های الكترونیكی فرآیند محور
🔴 فراگیران دوره آموزشی فرایند محور (مدرسه آماده)
✅ به اطلاع می رساند این دوره آموزشی كاملا فرآیند محور بوده و نمرات این دوره براساس میزان عملكرد شما در دوره و شركت در آزمون ها و مشاركت در فعالیت ها محاسبه می شود و نمره آزمون ها به تنهایی ملاك قبولی نمی باشد.
♦️ می توانید جهت مشاهده كارنامه وارد سامانه رایادرس شده و در تب "مشاركت" بخش "امتیازها و كارنامه" می توانید عملكرد و نمره خود را مشاهده نمایید.
❇️ بارم بندی نمره پایانی:
-آزمون میان دوره اول: 2 نمره
-آزمون میان دوره دوم: 2 نمره
- آزمون پایانی دوره: 3 نمره
- نمره تکلیف: 3 نمره
-فعالیت دوره: 8 نمره (هر 220 امتیاز 1 نمره)
-شاخص عملکرد: 2 نمره
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••
✅ دوره ضمن خدمت
🔰 بررسی و روش تدریس عربی ۳
رشته #علوم_انسانی
🔰 مدت دوره ۲۴ ساعت
🔰 کد ۹۹۵۰۶۳۸۱
آزمون پنج شنبه ۲۷ دی
➖ در یکی از بازه های زمانی زیر
🔘⏰ ساعت ۹ الی ۱۲
🔘⏰ ساعت ۱۲ الی ۱۵
🔘⏰ ساعت ۱۵ الی ۱۸
🔘⏰ ساعت ۱۸ الی ۲۱
⭕️ قبل از شروع آزمون با مراجعه به سایت بازه زمانی دلخواه خود را انتخاب نمایید.
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••
⭕️ افزایش #حقوق فرهنگیان با رتبه بندی چقدر است؟
🌀 با اعتبار دو هزار میلیارد تومانی تخصیص یافته به طرح رتبه بندی، میانگین افزایش حقوق هر یک از پرسنل آموزش و پرورش پس از اجرای طرح رتبهبندی #کمتراز200هزارتومان در ماه است.
👤 حجت الله بنیادی با اشاره به اینکه با وجود ارائه گزارشهای بودجهای که به ظاهر نشانگر بهبود بودجه آموزش و پرورش هستند، شرایط مالی مدارس و معلمان هر سال #بحرانیتر از سال قبل میشود، اظهار کرد:
کمی دقت به اعداد و ارقام اعلامی بودجه 1398 آموزش و پرورش ناکافی بودن و غیرعملیاتی بودن تدوین بودجه پیشنهادی را به خوبی #نمایان میکند.
✳️ این پژوهشگر مسائل آموزش و پرورش گفت: با اعتبار دو هزار میلیارد تومانی تخصیص یافته به طرح رتبه بندی، میانگین افزایش حقوق هر یک از پرسنل آموزش و پرورش پس از اجرای طرح رتبهبندی کمتر از 200 هزار تومان در ماه است.
💠 از طرفی اگر آموزش و پرورش با هر دلیل و توجیهی بتواند تعداد مشمولین رتبه بندی را از 940 هزار نفر (کل پرسنل) به 700 هزار نفر کاهش دهد بازهم میانگین افزایش حقوق برای هر معلم به طور میانگین کمتر از 240 هزار تومان در ماه میشود.
👤 بنیادی بیان کرد: در شرایط تورمی سال جاری و به تبع آن تورم سال 1398، افزایش میانگین 240 هزار تومان در ماه در هزینههای خانواده یک معلم #بی_تأثیر است. این بدین معنی است که در بهترین حالت و با اجرای رتبه بندی و احتساب افزایش 20 یا 30 درصدی سال 1398، میانگین حقوق معلمان در سال 1398 نمیتواند بیشتر از چهار میلیون تومان در ماه شود.
لذا اجرای طرح رتبهبندی به این صورت و با اعتبار دو هزار میلیارد تومان، تأثیر چندانی در انگیزش و معیشت معلمان #نخواهد داشت.
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••
👨🏫 عدم علاقه معلم به تدریس دانشآموز را بیانگیزه میکند | #مهارتهای_معلمی
🔸 طوری وانمود کنید که فعالیتهای کلاسی هیچ زحمتی برای شما ندارد. فرقی نمیکند چه کاری انجام میدهید، صحبت میکنید، درس میدهید یا میز خود را تمیز میکنید.
🔸 طوری رفتار نکنید که انگار از این کار اکراه دارید و آن را از روی تمایل انجام نمیدهید.
♨️ #صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
✅ کارشکنی وزارت نیرو در #معافیت مدارس از #عوارض آب و برق پذیرفتنی #نیست.
👤 علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وزارت نیرو باید به #تعهدات قانونی خود در قبال رایگان شدن عوارض آب و برق مدارس عمل کند، گفت: مجلس در این راستا برای اجرای دقیق قانون از ابعاد #نظارتی خود استفاده خواهد کرد.
👤 وی افزود: متأسفانه در حال حاضر مدیر مدرسه بهجای اینکه به مسائل آموزشی و پژوهشی بپردازد، باید به دنبال وصول قبوض خود باشد و این مسئله وقت مدیران مدارس کشور را میگیرد.
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••
🔰 رتبهبندی معلمان به #11هزارمیلیاردتومان نیاز دارد.
👤 علی الهیارترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه پیشبینی میکنیم طرح رتبهبندی به سال ۹۸ برسد، گفت: دولت اجرای رتبهبندی جدید را بر اساس روش سال ۹۴ در نظر گرفته است و طبق معیارهای این طرح، ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار #نیاز داریم.
❌ یکی نیست بگه شما پ چکاره ای؟!!!
حقوق مفت میگیره مردک 😒
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••
❇️ سبک تدریس علامه طباطبایی(ره)
✍️ تدوین: حجت شعبانی
علاّمه طباطبایی به عنوان مدرس بزرگ معارف اسلامی در عصر حاضر، در مقام تدریس، سبک و ویژگیهای برجستهای داشت:
🔻 1. کلاسش تعطیل نمیشد؛ آیتالله مصباح میگوید در طول 12 سال شاگردیش حتی یک بار، و در شرایطی مانند برف و باران نیز ندیدم که کلاسش را تعطیل کند.
🔻 2. در زمان تدریس هم سطح شاگردان مینشست.
🔻 3. تدریسش آرام و آهسته، بدون پراکندهگویی و پرگویی بود.
🔻 4. نخست موضوع درس را روشن نموده و ابعادش را تشریح میکرد و بعد به استدلال در خصوص آن موضوع میپرداخت. عقیده داشت بسیاری از اشتباهات اساتید این است که موضوع بحث را به درستی روشن نمیکنند. وی بدون اینكه ذهن شاگرد را با دستهبندیهای گوناگون متشتت كند، از عبارات موجز و كوتاه بهره میگرفت.
🔻 5. از این که با صراحت بگوید «نمیدانم» ابایی نداشت؛ بارها اتفاق میافتاد که در کلاس میگفت «باید این موضوع را ببینم» و یا این که «لازم است در خصوص آن فکر کنم، بعد جواب دهم».
🔻 6. معنویت در کلاسش (چه در کلاس تفسیر و چه در درس فلسفه و ...) محسوس بود.
🔻 7. فرصت تفکر به شاگرد میداد؛ میفرمود: «به من استاد نگویید؛ ما یک عدهای هستیم که این جا جمع شدهایم و میخواهیم حقایق اسلام را بررسی کنیم و من از آقایان[شاگردان] خیلی استفاده میکنم.»
وی در برخورد با شاگردان هرگز تحمیل عقیده و تحکم فکر نداشت بلکه در پاسخگویی به اشکالات، پاسخ و توضیح خود را مطرح میکرد و بعد برای آنکه به شاگرد میدان تفکر بدهد، نظر خود را یک امر قطعی و حتمی اعلام نمیکرد بلکه میفرمود: «این چیزیست که بنظر ما میرسد و شما خودتان به بینید تا چه اندازه منطقی و مورد پذیرش است؟». جلسه درسیاش به نحوی بود که شاگردان شهامت اشکال کردن بر استاد را داشتند.
🔻 8. حریم علوم و مباحث را حفظ کرده و آنها را با هم ممزوج نمیکرد. عادت نداشت در درسهای فلسفی و عرفان نظری از مَثَل، شعر، داستان، حتی آیات و روایات و عبارات کشکولگونه برای خوشامد شاگرد استفاده کند؛ بلکه معتقد بود مطالب برهانی باید بهوسیله دلیل تفهیم شوند.
🔻 9. در تدریس خود، ضمن نقد و بررسی آثار و آراء بزرگان، احترام و حرمت علمی و اجتماعی آنان را حفظ میکرد و حتی اگر میخواست نظر فردی را رد کند و یا مورد انتقاد قرار دهد، از عبارات ملامتگونه و سرزنش کننده استفاده نمیکرد. ایشان در نقل مطالب کاملاً دقیق بود و میکوشید، تمامی مضامین بحث مورد نقد را بیان کرده و در پایان اشکالات آن را ارزیابی کند و احیانا با استدلال محکم و براهین اصولی آن ها را مردود اعلام نماید.
🔻 10. پاسخگویی با لبخند؛ علامه عادت نداشت بهطور مستقیم به چشمان شاگردان خود نگاه کند و همیشه چشمهای آبی خود را که بسیار جذاب و براق بود به آسمان - یعنی سقف مسجد یا مَدرس -میدوخت و اگر شاگردی اشکالی و سؤالی مطرح میکرد، لحظهای با لبخند به او نگاه میکرد و بعد به پاسخ میپرداخت. پس از پایان درس هم استاد مدتی برای پاسخگویی در محل درس مینشست و سپس در مسیر برگشت هم شاگردانی که سؤالات دیگری داشتند، همراه ایشان تا درب منزلشان میرفتند و پرسشها و اشکالات خود را مطرح میکردند.
#دکترین_تدریس
♨️ #صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
🔰 با استناد به بخشنامه بیمه #تکمیلی سال ۹۷_۹۸ مراکز درمانی به روش استعلام کد ملی بیمه شدگان بیمه تکمیلی خدمات درمانی #ارایه می نمایند، لذا پس از تعویض دفترچه نیازی به الصاق هولوگرام #نمیباشد.
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••
♦️رتبهبندی #تمام کارکنان آموزشوپرورش را شامل #نمیشود! 😏
👤 معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزشوپرورش:
این طرح قرار نیست #100درصد کارکنان را تحت پوشش قرار دهد، هدف اصلی رتبهبندی فرهنگیان افزایش حقوق #نیست، اما منجر به افزایش حقوق هم خواهد شد، اما نباید از چارچوب علمی این کار #غافل شویم، لایحه در صحن دولت #بررسی میشود و پیش از این کمیسیون اجتماعی آن را #تأیید کرده و به صحن ارجاع داده است؛ با توجه به این شرایط پیشبینی میکنیم این طرح به سال 98 برسد مگر آنکه موانع #پیشبینینشده دیگری در مسیر ایجاد شود.
⭕️ آقای مغز متفکر آ و پ جان خودت میفهمی چی میگی؟!
فقط #حرف_درمانی 😢
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••
﷽
🌐 #رسانه تخصصی #معلمان در #ایتا
باسلام و احترام ✋
همکاران گرامی به کانال خودتان خوش آمدید 🌸
💠 محتوای کانال ما 👇
📢 دسترسی سریع به #اطلاعیه ها، #استخدامی ها، آزمونهای #ضمن_خدمت، #بخشنامه های مهم اداری حوزه آموزش و پرورش، مرجع #دانش_افزایی معلمان کشور و خبرهای #داغِ روز
🍃 همراهی شما دلگرمی ماست 🌺
#صدای_معلم
••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••