🔰 سهم وزارت آموزش و پرورش در #بودجه_عمومی کشور در دو سال گذشته سه درصد #افزایش داشت.
🔸 به گزارش خبرنگار #مهر، غلامرضا کاتب ظهر چهارشنبه در دیدار بافرهنگیان آرادان به میزبانی سالن جلسات اداره آموزشوپرورش شهرستان اظهار داشت:
علیرغم وجود مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات دولتی، بیشترین تحولات در اعتبارات مشمول وزارت آموزش و پرورش شده است.
🔹 وی با بیان اینکه سهم آموزش وپرورش در بودجه عمومی کشور در دو سال گذشته سه در صد افزایش داشته است، افزود:
سهم این وزارتخانه در سال ۹۶ کمتر از ۱۰ درصد بود اما این آمار به ۱۱.۳ درصد در سال ۹۷ و ۱۳ درصد در سال ۹۸ افزایش یافت.
🔸 کاتب با اشاره به اینکه آموزش و پرورش رکن اصلی تعلیم و تربیت آیندهسازان کشور است، خاطرنشان کرد:
شش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه سال ۹۸ به وزارت آموزش و پرورش کمک شده است.
🌀 تمدید قانون #معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب، برق، گاز
🔹 نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد:
طرح رتبهبندی آموزش و پرورش یکی از مهمترین رویکردهای مجلس شورای اسلامی است و امسال نزدیک به دو هزار میلیارد تومان برای تحقق این امر به اعتبارات وزارت آموزش و پرورش اختصاصیافته است.
🔸 کاتب با بیان اینکه قانون معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب و برق و گاز در سال ۹۸ تمدیدشده است، یادآور شد:
با این وجود باید در مصرف آب و انرژی صرفهجویی کنیم و اگر مدرسهای از حد مجاز مصرف انرژی فراتر رود باید هزینه مصرف آن را پرداخت کند.
🔹 وی جذب اعتبارات برای نوسازی مدارس را برای تکمیل پروژههای نیمهتمام شهرستان آرادان در دستور کار دانست و اضافه کرد:
دریافت قیر رایگان برای آسفالت و بهسازی محوطه مدارس شهرستانهای گرمسار و آرادان از دیگر اولویتها است.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با اعلام شرایط آزمون جامع مهارتآموزان ماده 28 از برگزاری این آزمون در مرداد امسال #خبر داد.
🔗 گزارش تکمیلی 👇
🌐 pana.ir/news/922740
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
💠 #وفای_به_عهد_با_فرزندان
🔰 امام صادق علیه السلام از رسول خدا (صلوات الله علیه و آله) نقل فرمودند؛
🌹 «اَحِبُوا الصِبیَانَ وَارحَمُوهُم وَاِذَاوَعَدتُمُوهُم شَیئًا فَفُوا لَهُم فَاِنَّهُم لَایَدرُونَ اِلَّا اِنَّکُم تَرزُقُونَهُم»
🌸 کودکان را دوست بدارید، با آنها مهربان باشید و هرگاه به آنها #وعده چیزی را دادید، به وعده تان عمل کنید؛چرا که آنها فقط این را میدانند که این شمایید که به آنها روزی می رسانید.
💐 الکافی، ج6، ص49
#احادیث_تربیتی
✨✨✨
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
#خبر_کوتاه
🔹 تأمین اعتبار ساخت کلاسهای درس مورد نیاز تهران ۳۰ سال زمان میبرد.
🔸 مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه در استان تهران به ازای هر کلاس ۸ دانشآموز اضافه داریم، گفت:
ساخت ۱۸ هزار کلاس درس در استان تهران به ۳۰۰ میلیون نیاز دارد و با این میزان اعتبارات و تخصیصها بیش از ۳۰ سال طول میکشد تا هزینه تأمین شود.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🌀 انتقاد استاد دانشگاه تهران از نظام آموزشی #نابرابر؛
چرا دیپلمهها #راحتتر تر لیسانسهها #کار پیدا میکنند؟؟؟
🔸 مجید حسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت:
ما یک نسل را با تشویق به خواندن رشتههای مهندسی و پزشکی سوزاندیم و هنوز این کار را تکرار میکنیم و اکنون به شرایطی رسیدیم که هر کس دیپلم دارد با احتمال کار هشتاد و پنج درصد روبروست، اما اگر لیسانس بگیرد پنجاه و پنج درصد ممکن است کار داشته باشد.
🔹 سید مجید حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران روز گذشته، سه شنبه بیست و هشتم خرداد مهمان جلسه اندیشه ورزی فکرانه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بود، ضمن بررسی چالش های مهارت آموزی در نظام آموزشی دانشگاه محور گفت گفت:
مردم ایران مهمترین مشکل کشور را بیکاری، کمکاری و امنیت شغلی میدانند اما نباید فراموش کنیم که آموزش در موضوع اشتغال بسیار تأثیرگذار است. قرار بود کنکور دانشجویان را گزینش کند اما اکنون استعداد افراد را سرکوب میکند و باعث میشود هر روز در استعدادیابی، مهارت و اشتغال بدتر شود.
🔸 وی با اشاره به اینکه امروز دیگر نمیتوان با تحصیلات شغل پیدا کرد، افزود:
باید شغل را بسازیم و راه آن فقط دانشگاه نیست. افزایش آموزش کمی در ایران کار اشتباهی بوده است. در ایران با 80 میلیون جمعیت دو هزار و 640 دانشگاه داریم، در حالی که چین با بیش از یک میلیارد جمعیت دو هزار و 481 دانشگاه دارد. در ایران سالانه با اقتصاد 400 میلیارد دلاری 233 هزار مهندس فارغ التحصیل میشود در صورتی که در امریکا با اقتصاد 18 ترلیارد دلاری هم 237 هزار مهندس تولید میشود. ما برای این اقتصاد، اندازه آمریکا مهندس تولید میکنیم.
🔹 این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود:
ما یک نسل را با تشویق به خواندن رشتههای مهندسی و پزشکی سوزاندیم و هنوز این کار را تکرار میکنیم. در 10 سال رشد شرکت کنندگان پزشکی 196 درصد افزایش پیدا کرده است. سال گذشته در ایران تعداد دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس برابر شد. در کدام کشور صنعتی خانوادهها بچه ها را تشویق میکنند فقط تحصیل کنند و بعد از لیسانس، فوق لیسانس و بعد از فوق لیسانس، دکتری بگیرند؟
🔸 حسینی با بیان اینکه دانشگاه و مدرک رابطهای مستقیم با بیکاری دارد، گفت:
اکنون 42 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهها بیکار هستند، در حالی که دیپلمههای ما بیکار نیستند. دانشگاه هم افراد را به سمت اشتغال نمیبرد. در کشورهای توسعه یافته شرایط مالی خانواده در هر شرایطی باشد کودک باید در سن 18 سالگی کار کند و مهارت بیاموزد. ما در کشور باید ابتدا مطالبات خانوادهها و کودکان را در زمینه اشتغال کاهش دهیم. در مرحله بعد به دنبال راهکار کوتاه مدت نباشیم و در گام بعد باید کودکان بیاموزند هر کاری مقدس است و باید کار کنیم تا بتوانیم کشور را نجات دهیم.
🔹 وی گفت:
دانشگاه رفتن دو دهه تنها راه ارتقاء اجتماعی و کسب و کار بود. خانوادهها تمام توانشان را صرف میکردند تا بچه ها پا را بگذارند ان سوی حصار دانشگاه و دیگر وظیفه شان تمام شده بود؛ اما حالا نوبت ایجاد یک اقتصاد بزرگ آموزشی شد و از دانشگاه آزاد تا پیام نور و غیر انتفاعی و کاربردی و بین الملل و… فعال شدند تا از این تصور خانواده ها، پول بسازند، و آنقدر پول ساختند که تعداد دانشگاههای ایران چند برابر شد و نسل بزرگی از جوانان را ایجاد کردند که تحصیل کردهترین و بیکارترین نسل جوان تاریخ ایران شدند.
🔸 عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت:
حالا به شرایطی رسیدیم که هر کس دیپلم دارد با احتمال کار هشتادو پنج درصد روبروست، اما اگر لیسانس بگیرد پنجاه و پنج درصد ممکن است کار داشته باشد.
🔹 وی در ادامه به بحث نابرابری در آموزش پرداخت و گفت:
مسئله آموزش در کشور ما اصل نابرابری است چرا دانش آموزان ما در سیستان و بلوچستان باید محروم از همه مسائل آموزشی باید و یک تعدادی برای تحصیل در تهران میلیون ها هزینه پرداخت کنند.
🔸 عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت:
وظیفه ما مبارزه با اسطوره های نظم و سرمایه است و همچنین تلاش برای برابر سازی نظام آموزش و پرورش و این را باید به دانش آموزان یاد دهیم که مهارت ارزش بیشتری از مدرک دارد و آن زمان است که استعدادهای جوان و نوجوان ما شکوفا می شود و ما باید توسعه مهارت و خلاقیت جمعی را گسترش دهیم.
🔹 گفتنی است، سلسله جلسات فکرانه با محوریت فرهنگی، تربیتی و با نگاهی به موضوعات و چالش های حوزه تربیتی دانش آموزان هر هفته در دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برگزار می شود.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| خطبه تاریخی #فتنه شکن
🔸 خطبه تاریخی و مهم #رهبر_انقلاب در 29 خرداد 88 به اعتراف دوست و دشمن، نقطه عطفی بود در فضای ملتهب آن روزها و بسیاری غبارها را زدود و با روشنگری از، اهداف پشت پرده دشمنان در پوشش حوادث پس از #انتخابات پرده برداشت.
🔹 به ادبیات رهبری دقت کنید؛
بین فتنه گران و معترضان تفکیک قائل میشدند.
⭕️ رسانه #فرهنگیان_انقلابی
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔸 آموزش در مدارس ۴۹۰۰ ساعت بیشتر از میانگین جهانی
🔹 سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ساعت آموزش در مدارس ایران در طول ۱۲ سال تحصیل ۱۲۹۰۰ ساعت و میانگین جهانی ۸ هزار ساعت است، گفت:
معتقدم که پژوهش جدید نباید انجام بگیرد.
🔗 گزارش تکمیلی 👈
🌐 tn.ai/2036400
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔸 زمان پیش ثبتنام مدارس شاهد در پایه اول متوسطه از شنبه اول تیر آغاز میشود و تا 14 تیر ادامه خواهد داشت.
🔹 پیش ثبتنام مدارس شاهد در پایه اول متوسطه از شنبه اول تیر آغاز میشود و تا 14 تیر ادامه خواهد داشت، همچنین پیش ثبتنامها در پایه دوره دوم متوسطه از 5 تیر آغاز میشود و تا 21 تیر ادامه دارد.
🔸 زمان پیش ثبتنام دانشآموزان میانپایه مدارس شاهد نیز از اول مرداد تا دهم مرداد خواهد بود.
🔹 به گفته محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش حدود 65 هزار نوآموز کلاس اولی در مدارس شاهد پیش ثبتنام خود را انجام دادهاند و مطابق روال همیشه حدود یکسوم این جمعیت در مدارس شاهد پذیرفته میشوند.
🔸 مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش همچنین تأکید کرد: «اولیای دانشآموزان توجه داشته باشند که پیش ثبتنام فقط از طریق سامانه سجا saja.medu.ir انجام میشود و سایر نشانیهای اینترنتی برای نامنویسی در مدارس شاهد بههیچوجه رسمیت ندارد.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔸 کاهش ۴۵ درصدی حقوق دانشجومعلمان از چه زمانی آغاز شد؟
🔹 حاجی بابایی درباره پیشینه کاهش ۴۵ درصدی حقوق دانشجومعلمان و عدم اعمال حداقل حقوق برای آنها #توضیحاتی داد.
🔸 رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت:
آقای الهیار معاون پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش!
حداقل بررسی میکردید تا متوجه میشدید در زمان مدیریت بنده درمورد دانشگاه فرهنگیان از هر روزنه قانونی برافی فرصتسازی وارتقای جایگاه دانشگاه و دانشجو استفاده شده است.
🔹 وی گفت: در جایی که مقام معظم رهبری و سند تحول آموزش و پرورش بر ضرورت تربیت دانشجوی پرسشگر ومطالبهگر تاکید دارند، جناب آقای الهیار، شما گفتهاید دانشجو معلمان با اطلاعات انحرافی مشغول نشوند لطفا بفرمایید، آیا این که دانشجومعلمان با حقوق اولیه خود آشنا شوند و مسئولین و دانشجو معلمان با هم بتوانند حقوق آنها را احیاء کنند برای دانشجومعلمان مفید است یا مضر؟
🔗 گزارش تکمیلی 👈
🌐 tn.ai/2036657
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔸 ریشه کنی بی سوادی در کشور نیازمند بهرهگیری از ظرفیت #بسیج است.
🔹 معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در شیراز گفت بسیج تنها برای جنگ و دفاع نیامده و همانگونه که در برهه ای از زمان در دفاع مقدس حضوری فعال داشت پس از آن نیز هرگاه مشکل و معضل ملی مثل بلایای طبیعی به وجود آمده حضوری مؤثر داشته است.
🔗 گزارش تکمیلی 👇
🌐 pana.ir/news/923081
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زیارت #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در روز جمعه
🎤 با نوای استاد فرهمند
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔸 پیشاپیش به بازماندگان روز دوازدهم تیر 1367، سالروز شهادت هموطنان عزیزمان که همگی با شلیک ناو وینسنس به هواپیمای ایرباس، به قعر آبهای جنوب کشورمان رفتند و هیچکدام زنده نماندند، تسلیت عرض میکنیم.
🔹 از مسئولین تقاضا داریم، به خواسته ی خانواده های شهدای ایرباس لبیک گفته و نام فرودگاه بندر عباس را به نام شهدای ۱۲ تیر هواپیمای ایرباس تغییرنام دهند.
🔸 به امید اینکه روز دوازدهم تیرماه، سالروز شهادت شهدای ایرباس، در شهر بندر عباس، در کنار بازماندگانشان، شاهد تغییر نام فرودگاه بندر عباس باشیم.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ سه اولویت فراموششده آموزش و پرورش؛ انتصابات، وزرا را در باتلاق غرق میکند.
🔹 یک پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش با اشاره به سه شرط ضروری برای موفقیت وزیر جدید آموزش و پرورش گفت:
سوابق استیضاحهای انجام شده نشانگر آن است که موضوع انتصابات محور اصلی اکثر استیضاحها بوده و همانند باتلاقی است که هر وزیری را میتواند در خود غرق کند.
🔗 گزارش تکمیلی 👈
🌐 tn.ai/2036127
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
💢 بعید است نمایندگان مجلس به سیدجواد حسینی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رأی اعتماد دهند.
🔸 محمدجواد ابطحی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید از بدنه آموزش و پرورش باشد و مراتب اداری و آموزشی، آموزش و پرورش را طی کرده باشد، اظهار داشت:
وزیری که برای آموزش و پرورش معرفی شود، در ابتدا باید به ما پاسخ دهد که چه تدبیری برای اجرای سند تحول بنیادین دارد؟
🔹 وی تصریح کرد:
۶ زیر نظام یا رویکرد اصلی برای سند تحول بنیادین وجود دارد که ممکن است در مقام وعده کسی که برای وزارت آموزش و پرورش معرفی میشود، بگوید که بنده هم زیرنظامهایی را به سند تحول اضافه میکنم که باید گفت شما همین موارد را اجرا کنید و لازم نیست که زیرنظامهای دیگری را به سند تحول اضافه کنید.
🔸 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر ضرورت اجرای طرح رتبه بندی معلمان، ادامه داد:
علی رغم آنکه در این زمینه مجلس مصوبه دارد اما صرفاً دو هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است در حالی که حداقل ۷ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان نیاز است.
🔹 ابطحی بیان کرد:
بسیاری از فرهنگیان مدارج عالی علمی چون دکترا دارند و انتظارشان این است که هرچه سریعتر رتبهبندی شوند و ۸۰ درصد حقوق هیئت علمی به آنان داده شود اما تاکنون در این راستا اقدامی نشده است.
🔸 وی با اشاره به گزینههای احتمالی تصدی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: به احتمال زیاد، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی معرفی میشود.
🔹 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره احتمال رأی اعتماد مجلس به سرپرست وزارت آموزش و پرورش در صورت معرفی برای تصدی این وزارتخانه، گفت:
بنده فکر نمی کنم که سید جواد حسینی بتواند رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را کسب کند چرا که وی سابقه سیاسی دارد و نمایندگان بیم آن می دهند که ممکن است آموزش و پرورش با مدیریت حسینی سیاسی اداره شود و نگاه سیاسی هم در اداره امور کشور به ویژه آموزش و پرورش سم مهلک است.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ| #دانشمند عارف
🔰 بیانات رهبر انقلاب درباره #شهید_چمران
🌷 انتشار بمناسبت سالگرد شهادت
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ ثبت محورهای مختلف #مطالبات ۱۰ هزار میلیاردی فرهنگیان در سامانه بدهیهای دولت؛
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با تأیید مطالبات ۱۰ هزار میلیارد تومانی فرهنگیان گفت:
محورهای مختلف آن در سامانه ثبت #بدهیهای_دولت ثبت شده است.
🔹 حجتالاسلام تیمورعلی عسگری درباره مطالبات انباشت شده فرهنگیان اظهارکرد:
لیست مطالبات در اختیار کمیسیون آموزش مجلس قرار گرفته است.
🔸 وی افزود:
میزان مطالبات انباشت شده فرهنگیان از سال 82 تا 97 رقمی حدود ده هزار میلیارد تومان اعلام شده است که شامل معوقات ومطالبات معلمان، کارکنان وبازنشستگان به ویژه پاداش پایان خدمت آنان است که درکارگروه مشترک جهت پرداخت باید هرچه زودتر نهایی شود.
🔹 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه لیست این بدهیها در 42 محور از معاونت برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش دریافت و تقدیم کمیسیون آموزش مجلس شده است، گفت:
محورهای مختلف این بدهی درسامانه ثبت بدهیهای دولت درج شده است.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
#فوری
🔴 تعیین نحوه تأمین منابع مالی پرداخت پاداش پایانخدمت بازنشستگان، مانده مرخصی و بازخرید کارکنان در سال ۱۳۹۸
🔹 آییننامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور #ابلاغ شد.
🔸 در این آییننامه علاوه بر نحوه تأمین منابع مالی پرداخت پاداش پایانخدمت بازنشستگان، مانده مرخصی و بازخرید کارکنان، امکان انواع انتقال به همان دستگاه اجرایی و یا سایر دستگاههای دیگر به عنوان جایگزین #بازخرید شناخته شده است.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 وقتی آزادی فرد توسط خود او مورد تجاوز قرار میگیرد!
🔹 اگر آزادی فرد از ناحیه شخص خودش هم مورد تجاوز قرار گیرد، باید از حق آزادی دفاع کرد.
🔸 اگر در دین اکراه نیست، نه به خاطر این است که اکراه بر خلاف حق آزادی است زیرا در مورد دفاع از حقوق انسانیت و بلکه بسط ارزشهای انسانی هر گونه مبارزهای طبعاً در راه آزادی است هرچند برخلاف میل افراد باشد.
🔹 معنای آزادی، آزادی نیروها و استعدادها و باز بودن راه تکامل بشریت است نه آزادی میلها و شهوتها و عادات و تقالید.
📗 یادداشتهای استاد مطهری، ج۲، ص۳۳۴
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 سنگ بنای #توسعه هر کشور را آموزش و پرورش آن خواند.
🔸 #محمود_نگهبان_سلامی در برنامه #پرسشگر شبکه آموزش با بیان اینکه سنگ بنای توسعه هر کشور، آموزش و پرورش آن است گفت:
«با توجه به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش، انتخاب وزیر میتواند بسیار مهم باشد. در حوزه آموزش باید مولفههای اساسی را مدنظر داشته باشیم. وزیر جدید باید روی مشکلات این حوزه تمرکز و آنها را حل کند.»
🔹 نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "معلم" و "دانشآموز" جزو اولویتهای اساسی است گفت:
«اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان و مشکلات معیشتی و بسیاری موارد دیگر موجب کاهش انگیزه معلمان شده است. همچنین یکی از مباحث مغفولمانده اقتصاد آموزش و پرورش است. تامین امور رفاهی، بیمه و بازنشستگی از جمله حیطههایی است که باید برای ارتقای رضایت فرهنگیان به آنها توجه نشان داد.»
🔸 او با اشاره به اینکه اگر وزیر فرد توانمندی باشد و حرفی برای گفتن در هیئت وزیران داشته باشد میتواند قدمی برای آموزش و پرورش بردارد، در واکنش به اظهارات عمادی، سرپرست سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در این برنامه تلویزیونیمبنی بر اعمال فشار به وزیر برای انتخاب مدیران و معاونان گفت:
«اینطور نیست که وزیر خود را مدیون نمایندگان مجلس برای رای اعتماد بداند. مجلس به برنامه وزیر رای میدهد و انتظار است که عملیاتی شود.»
🔹 او در پاسخ به اینکه آیا وزیر از این حیث تحت فشار است؟ گفت:
«خیر، اینطور نیست. به عنوان مثال یک سال قبل وزیر آموزش و پرورش برای مدیرکلی یک استان سه نفر را معرفی کرده بود که این سه نفر به جلسهای در کمیسیون آموزش آمدند و برنامههایشان را اعلام کردند. همکاران ما نظر مشورتی دادند ولی وزیر خودش تصمیم گرفت.»
🔸 او در پاسخ به اینکه چرا وزیر باید برای این کار از نمایندگان مشورت میگرفت؟ گفت:
«این عمل مسبوق به سابقه نبوده و فقط آقای بطحایی نظر مشورتی نمایندگان را خواست بگیرد. مجلس ناظر است و مدیرکل تعیین نمیکند. الان هم نماینده مجلس این کار را نمیکند. وزیر در آنزمان با توجه به وضع خاص استان افراد مطرح را معرفی کرد، البته شخصی که وزیر منصوب کرد هم مورد نظر نمایندگان نبود. ما هم چنین بحثی را با وزرای دیگر نداشتیم.»
🔹 نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:
«مجلس پیشنهادی به رئیسجمهوری نمیدهد و ما گزینههای مختلف وزارت را در حد گمانهزنیهامیشنویم و آنطور نیست که مجلس پیشنهاددهنده باشد.»
🔸 او در ادامه با اشاره به اینکه یک بار باید کمک و مشکل بودجه آموزش و پرورش حل شود گفت:
«باید فرد قوی و توانمندی انتخاب شود که مورد وثوق دولت باشد و گفتمان آموزش و پرورش به عنوان گفتمانی ملی مطرح باشد.»
🔹 او در واکنش به اظهارات دیگر عمادی مبنی بر اجرا نشدن برنامههای مهارتآموزی و توجه نکردن به آن در بودجهریزیهای کلان وزارت آموزش و پرورش گفت:
«ما که در کمیسیون بیشتر نظارت میکنیم، بخش اجرا بر عهده وزارت است. به هرحال آقای بطحایی شما را به عنوان معاون انتخاب کردهاند. نمیدانم شما چطور آمدید و معاون شدید، آیا توصیهای و تحت فشار بوده یا طور دیگری، ولی حالا که آمدید باید برنامههای مدنظر ایشان را اجرا میکردید.»
🔸 در ادامه #عمادی در واکنش به این اظهارات گفت:
«اینها در حوزه نگرشی، سیاستگذاری و بودجهریزی است. تنها یک رکن مهارتآموزی، مربوط به بخش اجرایی است.»
🔹 همچنین #زرافشان معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در این باره توضیح داد که خود وزیر و معاونانش در چارچوب قانون بودجه حرکت میکنند و اگر بودجه تخصیص یابد میتوانند فعالیت کنند و اختیارات معاونان وزیر در همین حد است. به گفته او، ابتدا داشتن برنامه ویژه و حمایت نهادها اصل است و بعد خود افراد.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش به انتقادات مطرح شده درباره #سوالات_شنیداری آزمون زبان انگلیسی 3 پایه #دوازدهم #پاسخ داد.
🔹 به گزارش روابط عمومی مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش، خسرو ساکی گفت:
«درباره شیوه برگزاری این امتحان مطابق بند 33 دستورالعمل برگزاری امتحانات نهایی خرداد 1398 که 25 اردیبهشت برای همه حوزههای اجرای امتحانات ارسال شده است، رؤسای حوزههای اجرا، فایل صوتی مربوط به بخش شنیداری (listening) را که شامل 6 پرسش و 3 متن شنیداری است و هر مورد 3 بار تکرار میشود باید از طریق سیستمهای صوتی پخشی مناسب برای دانشآموزان پخش کنند و برای مواقع اضطرار برنامه مراقبان امتحانات را به گونهای تنظیم کنند که در روز امتحان زبان، از وجود دبیران زبان انگلیسی استفاده شود تا در صورت اختلال در سیستم صوتی مدرسه به دلیل قطعی برق یا نامناسب بودن سیستم صوتی و ... متن و سوالات بخش شنیداری از سوی دبیر زبان متخصص حاضر در جلسه به همان شیوهای که در فایل صوتی تنظیم شده (سه بار تکرار متن و سوالات) این بخش را برای دانشآموزان قرائت کنند. بنابراین با در نظر گرفتن این دو شیوه به نظر نمیرسد مشکلی در اجرا وجود داشته باشد و با فرض اینکه در تعداد معدودی از حوزههای اجرا به غیر از این روشها، عمل شده باشد قابل تعمیم به سایر حوزهها که تعداد آنها 4273 حوزه اجرا است، نیست.»
🔸 او ادامه داد:
«براساس نتایج اوراقی که تاکنون تصحیح شده است عملکرد دانشآموزان در این درس نسبت به سالهای قبل نه تنها کاهشی را نشان نمیدهد بلکه 5/1 درصد رشد داشته است و اعتراض برخی از دبیران براساس اختلاف نظرهایی است که به این شیوه آموزش یعنی تاکید بر مهارتهای گوش کردن و سخن گفتن از بین مهارتهای چهارگانه (گوش کردن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن) دارند که البته در آغاز هر تغییری مقاومت در برابر تغییر امری طبیعی است.»
🔹 ساکی گفت:
«مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی درباره روشهای تالیف، تدریس و تامین امکانات کمک آموزشی و شیوه ارزشیابی و حتی بارمبندی درس زبان انگلیسی دخالتی ندارد و سئوالات مربوط به این بخش را باید با دفتر تالیف و تدوین کتب درسی و مؤلف کتاب در میان گذاشت.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 تفاهمنامههای مالی و اجرایی مسابقات ورزشی دانشآموزان در تابستان 98 با حضور مدیران کل و معاونان تربیتبدنی استانهای میزبان مسابقات، در وزارت آموزش و پرورش #امضا شد.
🔸 به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش دانشآموزی، پس از بازدید از اماکن ورزشی و تجهیزات ورزشی و خوابگاهی استانهای داوطلب میزبانی و تعیین استانهای میزبان مسابقات، با دعوت رسمی فدراسیون ورزش دانشآموزی از استانهای منتخب میزبانی و با حضور مدیران کل و معاونان تربیتبدنی و سلامت استانهای میزبان در معاونت تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، تفاهمنامههای مالی و اجرایی برگزاری مسابقات امضا شد.
🔹 حسین بابویی، رئیس فدراسیون ورزش دانشآموزی در این نشست، از مدیران استانهای میزبان مسابقات تشکر کرد و گزارشی از روند حضور تیمهای ورزشی دانشآموزی ارائه داد. او گفت: «امیدواریم با کمک استانها و استفاده حداکثری از ظرفیتهای استانی مسابقات را در بهترین حد ممکن برگزار کنیم.»
🔸 در ادامه حامد صبوری، مشاور و مدیر مالی و اجرائی معاونت تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، گفت: «برای هر چه بهتر برگزار شدن مسابقات، تا حد امکان حمایتهای مالی انجام خواهد شد.»
🔹 در این نشست مدیران کل و معاونان تربیتبدنی و سلامت استانهای چهار محال و بختیاری، اصفهان، اردبیل و سمنان حضور داشتند، پیش از این نیز تفاهمنامه مالی و اجرایی برگزاری مسابقات در مجموعه ورزشی شهیدچمران رامسر بین اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و مدیر مجموعه فرهنگی ورزشی رامسر با فدارسیون ورزش دانشآموزی امضا شده بود.
🔸 مسابقات ورزشی دانشآموزان سراسر کشور در بخش دختران و پسران از اول تا آخر مرداد سال 98 در 9 رشته ورزشی و در 5 استان کشور برگزار خواهد شد.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
💎 چند وقت یکبار به بیمارستان ها برویم و از یک یا چند بیماری که عیادت کننده ندارند، عیادت کنیم.
🔹🔶 اگر راز بهترین زندگی را داشتن رو میخواهی بسم الله...
💠 امیرالمؤمنین عليه السلام:
🌺 بهترين زندگى را كسى دارد، كه مردم در زندگى او خوب زندگى كنند.
🌸 إنَّ أحسَنَ النّاسِ عَيشا مَن حَسُنَ عَيشُ النّاسِ في عَيشِهِ.
📗غررالحكم، حدیث 3636
#بهترین_زندگی
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ تنها نیمی از ظرفیت کاردانی فنی حرفه ایها پر شد؛
آزمون در ۹ رشته
🔸 مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ظرفیت پذیرش در دورههای کاردانی نظام جدید فنی و حرفه ای بیش از ۲۵۵ هزار نفر بود که با پایان مهلت ثبت نام، ۱۱۲ هزار نفر در این دوره ها ثبت نام و انتخاب رشته کردند.
🔹 حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود:
با توجه به مصوبه ۲۶ اسفند ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو و نظر به تغییر نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نظام ۳-۳-۶، افراد واجد شرایط میتوانستند نسبت به ثبتنام و انتخاب رشته در دورههای کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفهای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ اقدام کنند.
🔸 وی افزود:
ثبت نام و انتخاب رشته در این دورهها در یک مرحله از طریق سایت سنجش سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org انجام شد و با توجه به مهلت تمدید شده، فرصت ثبت نام و انتخاب رشته پنجشنبه ۳۰ خرداد به پایان رسید.
🔹 مشاور عالی سازمان سنجش گفت: پذیرش در ۹ رشته امتحانی الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، نقشه کشی معماری، حسابداری، تربیت بدنی، گرافیک و صنایع غذایی «با آزمون» صورت میگیرد و آزمون این رشتهها در روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ برگزار خواهد شد.
🔸 وی افزود:
همچنین پذیرش در ۳۰ رشته امتحانی معدن، ناوبری، الکترونیک و مخابرات دریایی، مکانیک موتورهای دریایی، امور اداری، تربیت کودک، مدیریت خانواده، طراحی و دوخت، هنرهای تجسمی - نقاشی، امور دامی، الکترونیک، امور زراعی و باغی، ساخت و تولید، ماشینهای کشاورزی، صنایع فلزی، موسیقی، صنایع چوب و مبلمان، هتلداری و گردشگری، چاپ، حمل و نقل، ساختمان، مکاترونیک، صنایع شیمیایی، پویانمایی، صنایع نساجی، فتوگرافیک، متالورژی، معماری داخلی، سرامیک و صنایع دستی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است.
🔹 توکلی گفت:
متقاضیان این رشتههای امتحانی در این مرحله، لازم بود که تنها نسبت به ثبتنام و انتخاب رشته اقدام کنند و آزمونی برای این دسته از داوطلبان برگزار نخواهد شد و ملاک پذیرش آنان معدل کل دیپلم خواهد بود.
🔸 وی با اشاره به آمار اولیه ثبت نام و انتخاب رشته در دورههای کاردانی نظام جدید و ظرفیت پذیرش خاطرنشان کرد: بر اساس آمار اولیه امروز ۱۱۲ هزار و ۱۳۹ نفر در این دورهها ثبت نام و نسبت به انتخاب رشته اقدام کردند این در حالی است که ظرفیت پذیرش این دورهها ۲۵۵ هزار و ۶۰۸ نفر است.
🔹 به گزارش مهر، بر اساس مصوبه ۲۶ اسفند ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو و نظر به تغییر نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نظام ۳-۳-۶، دانشآموزان و یا فارغالتحصیلان شاخه تحصیلی نظری مجاز به ثبتنام در این آزمون بودند.
🔸 این داوطلبان ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام توجه داشته باشند که فقط مجاز به انتخاب رشتههای تحصیلی کاردانی ناپیوسته هستند و معدل آنها در مقایسه با داوطلبان شاخه تحصیلی فنی و حرفهای و کاردانش در رشتههایی که پذیرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی صورت میگیرد تراز خواهد شد.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🌀 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به #تغییر_کارکرد_مدرسه اشاره و تاکید کرد تحقق اهداف تعلیم و تربیت و تحقق تحول بنیادین #نیامند_مدارس_بزرگ است.
🔸 به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، مهدی نویدادهم در جشنواره خیرین مدرسهساز استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره خیّر نیک اندیش حافظی گفت:
«خیرین مدرسهساز با فهم درست معنای زندگی و علاقه به مردم وارد این عرصه مقدس شدهاند و از مسیر خودخواهی عبور کرده و به مرز دیگر دوستی رسیدهاند، خیر بودن یعنی نوعدوست و عاشق بودن و شریک غم و شادی مردم بودن.»
🔹 او افزود:
«خیر کسی است که به دیگران میاندیشد و براساس روحیه دیگرخواهی و نوع دوستی اقدام به عمل نیک میکند و فصل مشترک همه خیرین پول نیست، آنچه که آنان را زیبا و دوست داشتنی کرده، نوع نگاهشان به مردم و میهن و نوع دردمندیشان بوده است، ما در آموزش و پرورش به این نوع نگاه و فرهنگ نیاز داریم.»
🔸 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کار خیرین مدرسهساز را به مثابه درست کردن ظرف دانست و گفت:
«بین ظرف و مظروف باید تناسب خاصی وجود داشته باشد تا اثربخشی خود را نشان دهد.»
🔹 نویدادهم توجه به نیازها و اقتضائات روز در امر مدرسهسازی و ایجاد فضاهای آموزشی را لازم دانست و گفت:
«خیرین مدرسه ساز براساس این نیازها مدرسهسازی میکنند. به سبب تحولات تکنولوزیکی و پداگوژیکی، کارکرد مدرسه به شدت رو به تغییر و تحول است، با تحول تکنولوژی دیگر ساختار کنونی پاسخگو نیست. دیگر مدرسه کوچک نمیخواهیم. برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت و تحقق تحول بنیادین نیاز به مدارس بزرگ داریم.»
🔸 او ادامه داد:
«تربیت در ساحت ششگانه، نیازمند مدرسهای است که بتوان فعالیتهایی را در غیر از کلاس اجرا کرد. مثل حیاط، کارگاه، نمازخانه، آزمایشگاه و ... . اگر قرار است اهداف تعلیم و تربیت اتفاق بیفتد، باید ملزومات آن فراهم شود.»
🔹 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود روند مدرسهسازی و مشارکت خیرین در استان همدان را رو به رشد دانست و افزود:
«این استان با تدبیر مسئولان و مشارکت مردم در مسیر تکاملی قرار گرفته است.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian