🔺 امتحانات #نهایی دانشآموزان آغاز شد.
🔸 امتحانات نهایی خرداد ماه دانشآموزان پایه #دوازدهم از امروز با امتحانات دانشآموزان رشتههای ریاضی ـ فیزیک و تجربی و با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی #آغاز شد.
@Akhbar_farhangian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️جزئیات بازگشایی دانشگاهها
معاون آموزشی وزیر علوم:
🔹الويت سلامتی دانشجويان است
🔹اگر دانشگاهی نتواند پروتکل بهداشتی را اجرا کند آزمون غير حضوری برگزار میشود.
@Akhbar_farhangian
🔺 اعلام #نتایج کنکور سراسری #اواخر_مهر_ماه، زمان شروع سال تحصیلی را معاونت آموزشی اعلام میکند.
🔸 رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به بیان توضیحاتی درباره زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۹ و شروع سال تحصیلی پرداخت.
🌐 yjc.ir/00UxkS
@Akhbar_farhangian
🔺 #تصمیم_جدید برای برگزاری آزمونها باید در سطح #ملی باشد.
🔸 مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه #پرسشگر:
آموزش و پرورش برای برگزاری حضوری امتحانات از ستاد کرونا مجوز گرفته و آنجا در این باره تصمیم گرفته شده است و تصمیم استانی نیست که بنده بخواهم درباره آن اعلام نظر متفاوتی داشته باشم.
🔹 امتحانات #نهایی هم در سطح ملی برگزار میشود و اگر قرار باشد تصمیم جدیدی اتخاذ شود باید در سطح ملی باشد.
@Akhbar_farhangian
🔺 معلمان برونسپاری، مفقودالاثرهای آموزش و پرورش
✍️ محمدرضا نیکنژاد، صفحه آخر روزنامه شرق، 17 خرداد ماه 99
(این یادداشت با اندکی تغییر در عنوان و متن روزنامه منتشر شده است.)
🔸 دستاندرکاران آموزش و پرورش برای جبران سیل بازنشستگی در این نهاد، افزون بر بکارگیری گستردهی معلمانِ بازنشسته و افزایشِ ساعتهای آموزشیِ معلمانِ رسمی، به دنبالِ جذبِ دانشآموختگانِ جوان با عنوانهایی مانند معلمانِ آزاد، خرید خدماتِ آموزشی، حقالتدریس و معلمانِ برونسپاری رفتهاند. هدفِ اصلی بکارگیری همهی این معلمان، کاهش هزینهی تمام شدهی آموزش و صرفهجویی است؛ اما این صرفهجوییهایِ تااندازهای افراطی، تا چه میزان بر آیندهی دانش آموزانِ کنونی و آینده سازان کشور و خودِ کشور موثر خواهد بود، پرسشی ست که از آن میگذریم!
🔹 از میانِ این معلمان، معلمانِ خرید خدمات آموزشی و معلمانِ برونسپاری شرایطی بشدت نگران کننده دارند. این معلمان به واسطهی موسسه یا شرکت با آموزش و پرورش ارتباط دارند و از این رو سامانه آموزشی نسبت به قراردادها و شرایط حرفهای و آموزشی آنان پاسخگو نیست. واسطهها قرار است پول را از آموزش و پرورش بگیرند و پس از برداشتنِ سهمِ خود، باقی مانده را صرفِ هزینههای آموزش، از جمله، حقالزحمه این معلمان کنند؛ گرچه این پولها نیز هیچگاه سرِ وقت پرداخت نشده و بنابراین پرداختِ دستمزدهای معلمانِ طرفِ قرارداد، گاه بیش از یک سال عقب می افتد!
🔸 اما چه دستمزدی!؟ معلمانِ طرفِ این قراردادها عموما روزمزد بوده و به ازای حضور در مدرسه حقوق میگیرند؛ تعطیلیهای رسمی و غیررسمی مانند نوروز، کلِ تابستان، روزهای آلودگیِ هوا و ... از حقوق خبری نیست! این معلمان از حداقل حقوق وزارتِ کار نیز محرومند! چرا که ساعتهای آموزشی، یک ربع از ساعتهای عرفی کمتر است و کلِ حضور روزانهی یک معلم در مدرسه، کمتر از هشت ساعتکاریِ وزارتِ کار است. این بهانه باعث میشود که حقوقِ این معلمان گاه تا یک-سوم و حتی یک-چهارمِ حقوق مصوبِ وزارت کار باشد! بیگمان این نگاه به معلمی برآمده از محوریتِ پول و کاملا مادی است! بسیاری از این معلمان در مناطقِ کمبرخوردار کار میکنند و افزون بر هزینههای بالای آمد و شد، گاه کلِ زمانِ روزانهشان برای رفت و برگشت صرف میشود و کاهش چنین رقمی از حقوقشان ستمی باور نکردنی است!
🔹 قراردادهای معلمانِ خرید خدمات و برونسپاری، با کمترین نظارت از سوی آموزش و پرورش همراه است و از این رو در بیشتر موارد قراردادها بسیار یکطرفه و ظالمانهاند. برای نمونه در قرارداد، حقِ فسخ به موسسه یا شرکت داده میشود و معلمان از اعتراض و حتی گلایه به میزانِ دستمزد و تاخیرهای آزاردهندهاش محروم میشوند. در بسیاری از قراردادها سهمِ ماهانهی موسس از پرداختِ حقِ بیمه 15 روزه است و هزینهی روزهای باقی ماندهیِ ماه و البته همه تابستان، بر عهدهی معلم با دستمزدِ اندکش است!
🔸 اما معلمان برونسپاری افزون بر همه موارد بالا یک ویژگی! دیگر نیز دارند و آن نداشتنِ "کد پرسنلی" است! کد پرسنلی شمارهی شناسنامهی حرفهای یک معلم به شمار می آید و نبودش، رسمیت کارِ او را بشدت به خطر میاندازد؛ این معلمان را شاید بشود "مفقودالاثر"های آموزش و پرورش نامید! این نام در دوران جنگ بر اسیرانِ ایرانی نهاده شده بود که نامی در لیستِ اسیرانِ سازمان ملل نداشتند و دور از چشمِ جهان نگهداری میشدند! عراق میتوانست هر جور که میخواهد با آنها برخورد کند و به هیچ کس هم پاسخگو نباشد. گذشته از قراردادهای این مفقودالاثرها، معلمان برونسپاری بهخاطر نداشتنِ کد پرسنلی نه میتوانند از مزایای معلمیشان در آزمونهای استخدامی بهره ببرند نه سالهای معلمیشان سابقه بشمار میآید و البته موسس هم بدون هیچ پیامدی میتواند با آنان رفتار کند. کمترین آسیبِ این مفقودالاثری، محروم شدنشان از بهرهگیری رایگانِ معلمان از نرمافزار شاد در آموزشهای مجازی بود و هست.
🔹 معلمی، حرفهای اخلاقی-انسانیست و پیامدِ ناکارآمدی آن، همه مردم و همه کشور را درگیر کرده و میکند. اکنون 14 میلیون دانش آموز داریم و رضایت و کارآمدی معلمان، سرراست بر آموزشِ نوآموز موثر است. برای آیندهای بهتر نیاز به معلمانِ رضایتمند داریم؛ که شوربختانه سالهاست این واژه در آموزش و پرورش شنیده نمیشود! رضایت یک چیز و ستمهای باور نکردنی یک چیز دیگر! همه موارد بالا و البته اخلاق، حکم میکند معلمانِ برونسپاری، خرید خدمتی و آزاد را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم. امیدوارم چنین شود.
@Akhbar_farhangian
5.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #تشریح نحوه پیادهسازی پروتکلهای بهداشتی ابلاغی در #برگزاری_امتحانات_نهایی دانشآموزان از زبان رئیس مرکز #سنجش آموزش و پرورش
@Akhbar_farhangian
🔺 #بازگشایی مهدهای کودک از ۲۴ خرداد ماه، برپایی نمازهای جمعه و بازگشایی #آموزشگاهها و سینماها
🔸 رییسجمهور:
مهدهای کودک، کلاسهای قرآن و آموزشگاهها مانند آموزشگاه زبان از ۲۴ خرداد ماه با رعایت تمامی دستورالعملها فعالیت خود را آغاز میکنند.
🔹 از ابتدای تیر ماه در تمامی مناطق زرد نمازجمعه با رعایت دستورالعملهای بهداشتی و توافق با ستاد اقامه نماز جمعه برگزار میشود.
🔸 تورهای مسافرتی داخلی از ۲۴ خرداد ماه میتوانند فعالیت خود را شروع کنند اما در زمینه انجام تورهای خارجی باید بررسیهای لازم انجام شود.
🔹 سینماها و کنسرتها هم به شرط حضور ۵۰ درصد ظرفیت سالنها و رعایت کامل پروتکلها میتوانند از ابتدای تیر ماه فعالیت خود را آغاز کنند.
🔸 مراسمات در فضای باز آرامستانها هم میتواند با توافق بخشهای ذیربط بر چگونگی برگزاری و چارچوبها آغاز شود.
@Akhbar_farhangian
7.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حال و هوای سالن های #امتحانات دبیرستانها در نخستین روز امتحان
@Akhbar_farhangian
🔺 عدالت آموزشی با استفاده از سرباز معلم محقق نمیشود!
🔸 مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر:
معلمان مناطق محروم عشایری باید فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و معلمانی از جنس خود عشایر باشند.
🔹 بر اساس قانون، جذب سربازمعلم صرفاً در مناطق تحصیلی محروم و توسعه نیافته امکان پذیر است و تاکید شده است از این افراد نباید در قسمتهای اداری، مدارس مناطق شهری و مراکز استانها استفاده شود که این قانون خودش نیز تبعیض آمیز است و باید اصلاح شود.
🌐 pana.ir/news/1077815
@Akhbar_farhangian
🔺 پرداخت توأمان فوقالعادههای ایثارگری #بلامانع است.
🔸 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به پرداخت هر دو فوقالعاده ایثارگری (موضوع ماده ۵۱ قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران و بند ۲ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری) بهطور همزمان به یک ایثارگر رأی داد.
🔹 بر اساس این رأی، فوقالعاده ماده ۵۱ قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران مشمول کسور بازنشستگی نمیباشد.
@Akhbar_farhangian
🔺 اجازه خطا و غفلت برای شروع سال تحصیلی نداریم!
🔸 وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانها گفت:
شروع سال تحصیلی را بدون هیچگونه خطایی باید آغاز کنیم، اجازه خطا و غفلت نداریم و در پیشبینی پیشگیریها حداکثر تلاش را کنیم.
🔰 متن کامل را اینجا 👇🏻 بخوانید
🌐 moallemirani.com/42121
@Akhbar_farhangian