eitaa logo
اخبارفوری ومهم 📌
75.1هزار دنبال‌کننده
19.1هزار عکس
11.3هزار ویدیو
445 فایل
☫ خدایا جهان را پادشاهی توراست... ✨#بِسْــــــمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَـنِ‌الرَّحِيــمِ✨ 💢بررسی جدیدترین خبرهای ایران و جهان 🔥 👑مدیریت👇 ✨ @adminita0 ✨ 🎯✅رزرو تبلیغات ارزان و به صرفه 😍👇 @rooyesh_ads . . . . ‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
سجاد خلفی: ⛱ بهتر است بدانیم 24🌞 🍄مدارس کیفی و سنتی🍄 معلمان سنتی پس از زحمات فراوانی که برای تعلیم مهارت روخوانی متقبل می شوند نمی توانند کار را به آخر برسانند و این مهارت یک امر لذت بخش برای دانش آموزان تلقی گردد. مدارس راهنمایی و دبیرستان ها پر از دانش آموزانی است که می دانند چه طور بخوانند ولی هرگز برای لذت بردن ، کتاب نمی خوانند . نکته ی ظریف در این جا این است که اگر از مهارت روخوانی مانند هر مهارت دیگر به طور مداوم استفاده نکنیم این مهارت ارزشمند به باد فراموشی سپرده خواهد شد . استفاده ی مداوم هم مشروط بر لذت بخش بودن آن است و همان طور که معترف هستیم ، نه تنها دانش آموزان بلکه هیچ یک از ما لذت کتاب خواندن را با کتاب های درسی نچشیده ایم. معلمان کیفی می دانند که در مورد روخوانی هم نباید اجبار کرد. پس باید به یاد داشت که استفاده از متون جذاب بهترین راه برای تعلیم روخوانی است . چنین کتاب هایی وجود دارند فقط باید آن ها را یافت . 🔺 در ضمن به یاد داشته باشید که بدترین کار این است که روخوانی را به یک رقابت تبدیل کنید . 📚 برگرفته از کتاب سونامی کیفیت در مدارس ، براساس نظریه انتخاب ویلیام گلسر ✅گرد آورنده : فاطمه امیربیک ✨دبیرخانه توسعه و تقویت درس پژوهی✨ ┄═══✿✨🌼✨✿═══┄ 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
عکس روی جلد کتاب سوم ابتدائی 👌👌 در این عکس انگیزه و شوق رفتن به مدرسه وجود دارد . اما کتاب های ما اینطور نبود ! هیچ علاقه ای در دانش آموز ایجاد نمیکرد! 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
کتاب راهنمای معلّمان در مورد اختلال نقص توجه ـ بیش فعالی @eitaanewschannel
🍓 برای تقویت حافظه توت فرنگی بخورید 🍓 این میوه سرشار از «فیستین» است که مسیرهای سیگنال دهنده را تحریک نموده و حافظه کوتاه مدت را بهبود میبخشد و از زوال عقل جلوگیری میکند 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅ رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در سال۹۶ ♦️جدول ۳ ✅ رشته های درخواستی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅ رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در سال۹۶(آزمون استخدامی) ♦️جدول ۲ ✅ رشته های درخواستی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅ رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در سال۹۶ ♦️جدول 1 ✅ رشته های درخواستی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔵 زیباترین لحظات کاری برای من به عنوان یک معلم، وقتی است که در پایان روز کاری، بعد از کلی نوشتن و پاک کردن و توضیح دادن، برق شادی، رضایت و حس خوب ِ من می‌توانم را در چهره‌ی دانش‌آموزانم ببینم. ✅ کاشتن بذر امید در دل کودک و نوجوان این مرز و بوم و کاستن از اندوه و نگرانی آن‌ها، نقش نهفته و موثری برای معلم است. این نقش، ارزش درونی و شادی معلم را افزون می‌کند. . 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
اعتماد به معلم ها 👨🏫 نمایه وضعیت جهانی معلم، اعتماد به تدریس معلمان را در چندین کشور سنجیده است. این میزان در فنلاند بالاست. در ایران چقدر به معلم ها اعتماد داریم؟! 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴موفقیت و صبر 🔴 ✅موفقیت‌هایی که نصیب افراد صبور می‌شود، همان‌هایی هستند که توسط افراد عجول رها شده‌اند! امروز در کارهایمان صبورتر باشیم. 🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣 ❌ آدرس ما در پیام رسان ایتا (مشابه تلگرام ) 👇👇👇👇 🆔 eitaa.com/tarbiyat_talim 👆👆👆👆 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴رقم «وام مسکن» فرهنگیان در سال ۹۷ + نحوه بازپرداخت گودرز کریمی فر ، درباره اعطای و به فرهنگیان توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: برای دریافت وام مسکن در قرار دارند. وی افزود: زنان سرپرست خانوار، فرهنگیان فاقد مسکن ۲۰ تا ۳۰ سال سابقه خدمت، اولویت فرهنگیان فاقد مسکن ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت و اولویت آخر فرهنگیان فاقد مسکن تا ۱۰ سال سابقه هستند. مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: توزیع وام در سال ۹۷ نیز ادامه دارد. البته هنوز بخشی از متقاضیان وام دریافت نکرده اند و به محض اتمام این پروسه، بودجه مکمل ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد تومانی برای سال جدید تامین و تخصیص خواهیم داد. به گفته کریمی‌فر، از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان بوده و آن ساله و سود آن ۱۲ است. وی افزود: وام نیز ۴۰ تا ۵۰ تومان است که نحوه آن بر حسب در ساخت و یا خرید متفاوت است. بر این اساس بازپرداخت وام برای خرید مسکن ۱۰ یا ۱۲۰ ماهه با ۱۲ درصد است ولی اگر بنا بر ساخت خانه باشد ۲۴ به مدت بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود. ــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
از سال‌های اولی که وارد مدرسه شدم نصیحت آزاردهند‌ه‌ای مدام در گوشم تکرار می‌شد که: "خودت را خسته نکن، هیچ‌کس یک دستت درد نکنه هم به تو نخواهد گفت" بعد از حدود ده سال هنوز هم این فضا بر مدارس حاکم است. در طول این مدت سوالی برایم پیش آمده بود که چرا تعدادی از همکارانم احساس ارزشمندی در محیط کار خود نمی‌کنند؟ «احساس ارزشمندی طرز نگاه و باوریست که ما نسبت به خود داریم و میزان ارزشی است که برای خود قائل هستیم. انسان زمانی احساس ارزشمند بودن واقعی را تجربه می‌کند که خودش را همانطور که هست بپذیرد.» سوالی که پیش می‌آید این است که افراد دارای احساس ارزشمندی چه ویژگی‌هایی دارند؟ «براساس مطالعات، مهمترین ویژگی این افراد این است که خود را مسئول کارهایشان می‌دانند و تنها روی خود حساب باز می‌کنند و خود را قربانی شرایط بیرونی نمی‌دانند.» آنها عاملیت را برای خود قائلند و به عبارتی دارند. «به‌قول مولانا: ساعتی میزان آنی ساعتی موزون این بعد از این میزان خود شو تا شوی موزون خویش» اما چه عواملی در بالا بردن احساس ارزشمندی معلمان نقش دارد؟ «۱-اینکه یک معلم چه (Self-Concept) از خود دارد بسیار مهم است و باید از خود بپرسد: من کیستم و چه کاری دارم انجام می‌دهم؟ با یافتن پاسخ این سوالات رسالت خود را می‌شناسد و به راحتی گم نمی‌شود. معلمی که نداند کارش چه کمکی به دیگران می‌کند چطور می‌تواند احساس ارزشمندی بکند. ۲- نکته مهم دوم است. اینکه معلم چقدر به توانایی‌های خود باور دارد و خود را اثر بخش ‌می داند، احساس ارزشمندی و رضایت او را افزایش ‌می‌دهد. ۳- حمایت‌های بیرونی نیز بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که آموزش یک مسئله چند بعدی است، ساز و کار حمایتی که معلم را پشتیبانی و حمایت‌های گوناگون فکری، مهارتی و روانی می‌کند بسیار حائر اهمیت است. ۴- اینکه معلم چقدر در تصمیمات مشارکت داده ‌می‌شود و دیده یا شنیده می‌شود نیز احساس تعلق خاطر او را به کار افزایش می‌دهد و در نتیجه فرد احتمالا احساس ارزشمندی بیشتری می‌کند.» منبع: بخشی از گفتگوی دکتر علی صاحبی با مجله رشد معلم، شمارۀ ۶، سال ۱۳۹۶، نویسندۀ کتاب «احساس ارزشمندی و راه‌های تقویت آن» ،انتشارات سایه سخن 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍