eitaa logo
اخبارفوری ومهم 📌
75.6هزار دنبال‌کننده
18.6هزار عکس
11.1هزار ویدیو
445 فایل
☫ خدایا جهان را پادشاهی توراست... ✨#بِسْــــــمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَـنِ‌الرَّحِيــمِ✨ 💢بررسی جدیدترین خبرهای ایران و جهان 🔥 نیازمند ادمین جهادی هستیم🙋 مدیریت ✨ @adminita0 ✨ 🎯✅رزرو تبلیغات ارزان و به صرفه 😍👇 @rooyesh_ads . . . . ‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زیارت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در روز جمعه 🎤 با نوای استاد فرهمند 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🔸 پیشاپیش به بازماندگان روز دوازدهم تیر 1367، سالروز شهادت هموطنان عزیزمان که همگی با شلیک ناو وینسنس به هواپیمای ایرباس، به قعر آبهای جنوب کشورمان رفتند و هیچکدام زنده نماندند، تسلیت عرض میکنیم. 🔹 از مسئولین تقاضا داریم، به خواسته ی خانواده های شهدای ایرباس لبیک گفته و نام فرودگاه بندر عباس را به نام شهدای ۱۲ تیر هواپیمای ایرباس تغییرنام دهند. 🔸 به امید اینکه روز دوازدهم تیرماه، سالروز شهادت شهدای ایرباس، در شهر بندر عباس، در کنار بازماندگانشان، شاهد تغییر نام فرودگاه بندر عباس باشیم. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
⭕️ سه اولویت فراموش‌شده آموزش و‌ پرورش؛ انتصابات، وزرا را در باتلاق غرق می‌کند. 🔹 یک پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش با اشاره به سه شرط ضروری برای موفقیت وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: سوابق استیضاح‌های انجام شده نشانگر آن است که موضوع انتصابات محور اصلی اکثر استیضاح‌ها بوده و همانند باتلاقی است که هر وزیری را می‌تواند در خود غرق کند. 🔗 گزارش تکمیلی 👈 🌐 tn.ai/2036127 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
💢 بعید است نمایندگان مجلس به سیدجواد حسینی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رأی اعتماد دهند. 🔸 محمدجواد ابطحی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید از بدنه آموزش و پرورش باشد و مراتب اداری و آموزشی، آموزش و پرورش را طی کرده باشد، اظهار داشت: وزیری که برای آموزش و پرورش معرفی شود، در ابتدا باید به ما پاسخ دهد که چه تدبیری برای اجرای سند تحول بنیادین دارد؟ 🔹 وی تصریح کرد: ۶ زیر نظام یا رویکرد اصلی برای سند تحول بنیادین وجود دارد که ممکن است در مقام وعده کسی که برای وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌شود، بگوید که بنده هم زیرنظام‌هایی را به سند تحول اضافه می‌کنم که باید گفت شما همین موارد را اجرا کنید و لازم نیست که زیرنظام‌های دیگری را به سند تحول اضافه کنید. 🔸 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر ضرورت اجرای طرح رتبه بندی معلمان، ادامه داد: علی رغم آنکه در این زمینه مجلس مصوبه دارد اما صرفاً دو هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است در حالی که حداقل ۷ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان نیاز است. 🔹 ابطحی بیان کرد: بسیاری از فرهنگیان مدارج عالی علمی چون دکترا دارند و انتظارشان این است که هرچه سریعتر رتبه‌بندی شوند و ۸۰ درصد حقوق هیئت علمی به آنان داده شود اما تاکنون در این راستا اقدامی نشده است. 🔸 وی با اشاره به گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: به احتمال زیاد، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود. 🔹 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره احتمال رأی اعتماد مجلس به سرپرست وزارت آموزش و پرورش در صورت معرفی برای تصدی این وزارتخانه، گفت: بنده فکر نمی کنم که سید جواد حسینی بتواند رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را کسب کند چرا که وی سابقه سیاسی دارد و نمایندگان بیم آن می دهند که ممکن است آموزش و پرورش با مدیریت حسینی سیاسی اداره شود و نگاه سیاسی هم در اداره امور کشور به ویژه آموزش و پرورش سم مهلک است. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ| #دانشمند عارف 🔰 بیانات رهبر انقلاب درباره #شهید_چمران 🌷 انتشار بمناسبت سالگرد شهادت 📢 اخبارِ #فرهنگیان 📩 @akhbar_farhangian
⭕️ ثبت محورهای مختلف ۱۰ هزار میلیاردی فرهنگیان در سامانه بدهی‌های دولت؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با تأیید مطالبات ۱۰ هزار میلیارد تومانی فرهنگیان گفت: محورهای مختلف آن در سامانه ثبت ثبت شده است. 🔹 حجت‌الاسلام‌ تیمورعلی عسگری درباره مطالبات انباشت شده فرهنگیان اظهار‌کرد: لیست مطالبات در اختیار کمیسیون آموزش مجلس قرار گرفته است. 🔸 وی افزود: میزان مطالبات انباشت شده فرهنگیان از سال 82 تا 97 رقمی حدود ده هزار میلیارد تومان اعلام شده است که شامل معوقات ومطالبات معلمان، کارکنان وبازنشستگان به ویژه پاداش پایان خدمت آنان است که درکارگروه مشترک جهت پرداخت باید هرچه زودتر نهایی شود. 🔹 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه لیست این بدهی‌ها در 42 محور از معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش دریافت و تقدیم کمیسیون آموزش مجلس شده است، گفت: محورهای مختلف این بدهی درسامانه ثبت بدهی‌های دولت درج شده است. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🔴 تعیین نحوه تأمین منابع مالی پرداخت پاداش پایان‌خدمت بازنشستگان، مانده مرخصی و بازخرید کارکنان در سال ۱۳۹۸ 🔹 آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور شد. 🔸 در این آیین‌نامه علاوه بر نحوه تأمین منابع مالی پرداخت پاداش پایان‌خدمت بازنشستگان، مانده مرخصی و بازخرید کارکنان، امکان انواع انتقال به همان دستگاه اجرایی و یا سایر دستگاه‌های دیگر به عنوان جایگزین شناخته شده است. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🔰 وقتی آزادی فرد توسط خود او مورد تجاوز قرار می‌گیرد! 🔹 اگر آزادی فرد از ناحیه شخص خودش هم مورد تجاوز قرار گیرد، باید از حق آزادی دفاع کرد. 🔸 اگر در دین اکراه نیست، نه به خاطر این است که اکراه بر خلاف حق آزادی است زیرا در مورد دفاع از حقوق انسانیت و بلکه بسط ارزشهای انسانی هر گونه مبارزه‌ای طبعاً در راه آزادی است هرچند برخلاف میل افراد باشد. 🔹 معنای آزادی، آزادی نیروها و استعدادها و باز بودن راه تکامل بشریت است نه آزادی میلها و شهوتها و عادات و تقالید. 📗 یادداشتهای استاد مطهری، ج۲، ص۳۳۴ 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🔰 سنگ بنای هر کشور را آموزش و پرورش آن خواند. 🔸 در برنامه شبکه آموزش با بیان اینکه سنگ بنای توسعه هر کشور، آموزش و پرورش آن است گفت: «با توجه به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش، انتخاب وزیر می‌تواند بسیار مهم باشد. در حوزه آموزش باید مولفه‌های اساسی را مدنظر داشته باشیم. وزیر جدید باید روی مشکلات این حوزه تمرکز و آن‌ها را حل کند.» 🔹 نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "معلم" و "دانش‌آموز" جزو اولویت‌های اساسی است گفت: «اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان و مشکلات معیشتی و بسیاری موارد دیگر موجب کاهش انگیزه معلمان شده است. همچنین یکی از مباحث مغفول‌مانده اقتصاد آموزش و پرورش است. تامین امور رفاهی، بیمه و بازنشستگی از جمله حیطه‌هایی است که باید برای ارتقای رضایت فرهنگیان به آن‌ها توجه نشان داد.» 🔸 او با اشاره به اینکه اگر وزیر فرد توانمندی باشد و حرفی برای گفتن در هیئت وزیران داشته باشد می‌تواند قدمی برای آموزش و پرورش بردارد، در واکنش به اظهارات عمادی، سرپرست سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در این برنامه تلویزیونیمبنی بر اعمال فشار به وزیر برای انتخاب مدیران و معاونان گفت: «اینطور نیست که وزیر خود را مدیون نمایندگان مجلس برای رای اعتماد بداند. مجلس به برنامه وزیر رای می‌دهد و انتظار است که عملیاتی شود.» 🔹 او در پاسخ به اینکه آیا وزیر از این حیث تحت فشار است؟ گفت: «خیر، اینطور نیست. به عنوان مثال یک سال قبل وزیر آموزش و پرورش برای مدیرکلی یک استان سه نفر را معرفی کرده بود که این سه نفر به جلسه‌ای در کمیسیون آموزش آمدند و برنامه‌هایشان را اعلام کردند. همکاران ما نظر مشورتی دادند ولی وزیر خودش تصمیم گرفت.» 🔸 او در پاسخ به اینکه چرا وزیر باید برای این کار از نمایندگان مشورت می‌گرفت؟ گفت: «این عمل مسبوق به سابقه نبوده و فقط آقای بطحایی نظر مشورتی نمایندگان را خواست بگیرد. مجلس ناظر است و مدیرکل تعیین نمی‌کند. الان هم نماینده مجلس این کار را نمی‌کند. وزیر در آن‌زمان با توجه به وضع خاص استان افراد مطرح را معرفی کرد، البته شخصی که وزیر منصوب کرد هم مورد نظر نمایندگان نبود. ما هم چنین بحثی را با وزرای دیگر نداشتیم.» 🔹 نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «مجلس پیشنهادی به رئیس‌جمهوری نمی‌دهد و ما گزینه‌های مختلف وزارت را در حد گمانه‌زنی‌هامی‌شنویم و آن‌طور نیست که مجلس پیشنهاد‌دهنده باشد.» 🔸 او در ادامه با اشاره به اینکه یک بار باید کمک و مشکل بودجه آموزش و پرورش حل شود گفت: «باید فرد قوی و توانمندی انتخاب شود که مورد وثوق دولت باشد و گفتمان آموزش و پرورش به عنوان گفتمانی ملی مطرح باشد.» 🔹 او در واکنش به اظهارات دیگر عمادی مبنی بر اجرا نشدن برنامه‌های مهارت‌آموزی و توجه نکردن به آن در بودجه‌ریزی‌های کلان وزارت آموزش و پرورش گفت: «ما که در کمیسیون بیشتر نظارت می‌کنیم، بخش اجرا بر عهده وزارت است. به هرحال آقای بطحایی شما را به عنوان معاون انتخاب کرده‌اند. نمی‌دانم شما چطور آمدید و معاون شدید، آیا توصیه‌ای و تحت فشار بوده یا طور دیگری، ولی حالا که آمدید باید برنامه‌های مدنظر ایشان را اجرا می‌کردید.» 🔸 در ادامه در واکنش به این اظهارات گفت: «اینها در حوزه نگرشی، سیاست‌گذاری و بودجه‌ریزی است. تنها یک رکن مهارت‌آموزی، مربوط به بخش اجرایی است.» 🔹 همچنین معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در این باره توضیح داد که خود وزیر و معاونانش در چارچوب قانون بودجه حرکت می‌کنند و اگر بودجه تخصیص یابد می‌توانند فعالیت کنند و اختیارات معاونان وزیر در همین حد است. به گفته او، ابتدا داشتن برنامه ویژه و حمایت نهادها اصل است و بعد خود افراد. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🔰 رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش به انتقادات مطرح شده درباره آزمون زبان انگلیسی 3 پایه داد. 🔹 به گزارش روابط عمومی مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش، خسرو ساکی گفت: «درباره شیوه برگزاری این امتحان مطابق بند 33 دستورالعمل برگزاری امتحانات نهایی خرداد 1398 که 25 اردیبهشت برای همه حوزه‌های اجرای امتحانات ارسال شده است، رؤسای حوزه‌های اجرا، فایل صوتی مربوط به بخش شنیداری (listening) را که شامل 6 پرسش و 3 متن شنیداری است و هر مورد 3 بار تکرار می‌شود باید از طریق سیستم‌های صوتی پخشی مناسب برای دانش‌آموزان پخش کنند و برای مواقع اضطرار برنامه مراقبان امتحانات را به گونه‌ای تنظیم کنند که در روز امتحان زبان، از وجود دبیران زبان انگلیسی استفاده شود تا در صورت اختلال در سیستم صوتی مدرسه به دلیل قطعی برق یا نامناسب بودن سیستم صوتی و ... متن و سوالات بخش شنیداری از سوی دبیر زبان متخصص حاضر در جلسه به همان شیوه‌ای که در فایل صوتی تنظیم شده (سه بار تکرار متن و سوالات) این بخش را برای دانش‌آموزان قرائت کنند. بنابراین با در نظر گرفتن این دو شیوه به نظر نمی‌رسد مشکلی در اجرا وجود داشته باشد و با فرض اینکه در تعداد معدودی از حوزه‌های اجرا به غیر از این روش‌ها، عمل شده باشد قابل تعمیم به سایر حوزه‌ها که تعداد آن‌ها 4273 حوزه اجرا است، نیست.» 🔸 او ادامه داد: «براساس نتایج اوراقی که تاکنون تصحیح شده است عملکرد دانش‌آموزان در این درس نسبت به سال‌های قبل نه تنها کاهشی را نشان نمی‌دهد بلکه 5/1 درصد رشد داشته است و اعتراض برخی از دبیران براساس اختلاف نظرهایی است که به این شیوه آموزش یعنی تاکید بر مهارت‌های گوش کردن و سخن گفتن از بین مهارت‌های چهارگانه (گوش کردن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن) دارند که البته در آغاز هر تغییری مقاومت در برابر تغییر امری طبیعی است.» 🔹 ساکی گفت: «مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی درباره روش‌های تالیف، تدریس و تامین امکانات کمک آموزشی و شیوه ارزشیابی و حتی بارم‌بندی درس زبان انگلیسی دخالتی ندارد و سئوالات مربوط به این بخش را باید با دفتر تالیف و تدوین کتب درسی و مؤلف کتاب در میان گذاشت.» 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
🔰 تفاهم‌نامه‌های مالی و اجرایی مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در تابستان 98 با حضور مدیران کل و معاونان تربیت‌بدنی استان‌های میزبان مسابقات، در وزارت آموزش و پرورش شد. 🔸 به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، پس از بازدید از اماکن ورزشی و تجهیزات ورزشی و خوابگاهی استان‌های داوطلب میزبانی و تعیین استان‌های میزبان مسابقات، با دعوت رسمی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی از استان‌های منتخب میزبانی و با حضور مدیران کل و معاونان تربیت‌بدنی و سلامت استان‌های میزبان در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، تفاهم‌نامه‌های مالی و اجرایی برگزاری مسابقات امضا شد. 🔹 حسین بابویی، رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در این نشست، از مدیران استان‌های میزبان مسابقات تشکر کرد و گزارشی از روند حضور تیم‌های ورزشی دانش‌آموزی ارائه داد. او گفت: «امیدواریم با کمک استان‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استانی مسابقات را در بهترین حد ممکن برگزار کنیم.» 🔸 در ادامه حامد صبوری، مشاور و مدیر مالی و اجرائی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، گفت: «برای هر چه بهتر برگزار شدن مسابقات، تا حد امکان حمایت‌های مالی انجام خواهد شد.» 🔹 در این نشست مدیران کل و معاونان تربیت‌بدنی و سلامت استان‌های چهار محال و بختیاری، اصفهان، اردبیل و سمنان حضور داشتند، پیش از این نیز تفاهم‌نامه مالی و اجرایی برگزاری مسابقات در مجموعه ورزشی شهیدچمران رامسر بین اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و مدیر مجموعه فرهنگی ورزشی رامسر با فدارسیون ورزش دانش‌آموزی امضا شده بود. 🔸 مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش دختران و پسران از اول تا آخر مرداد سال 98 در 9 رشته ورزشی و در 5 استان کشور برگزار خواهد شد. 📢 اخبارِ 📩 @akhbar_farhangian
💎 چند وقت یکبار به بیمارستان ها برویم و از یک یا چند بیماری که عیادت کننده ندارند، عیادت کنیم. 🔹🔶 اگر راز بهترین زندگی را داشتن رو میخواهی بسم الله... 💠 امیرالمؤمنین عليه السلام: 🌺 بهترين زندگى را كسى دارد، كه مردم در زندگى او خوب زندگى كنند. 🌸 إنَّ أحسَنَ النّاسِ عَيشا مَن حَسُنَ عَيشُ النّاسِ في عَيشِهِ. 📗غررالحكم، حدیث 3636 #بهترین_زندگی 📢 اخبارِ #فرهنگیان 📩 @akhbar_farhangian