#معرفی کتاب
راهنمای معلّمان در مورد اختلال نقص توجه ـ بیش فعالی
@eitaanewschannel
✅ رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در سال۹۶
♦️جدول ۳
✅ رشته های درخواستی آزمون استخدامی آموزش و پرورش
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅ رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در سال۹۶(آزمون استخدامی)
♦️جدول ۲
✅ رشته های درخواستی آزمون استخدامی آموزش و پرورش
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅ رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در سال۹۶
♦️جدول 1
✅ رشته های درخواستی آزمون استخدامی آموزش و پرورش
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔵 زیباترین لحظات کاری برای من به عنوان یک معلم، وقتی است که در پایان روز کاری، بعد از کلی نوشتن و پاک کردن و توضیح دادن، برق شادی، رضایت و حس خوب ِ من میتوانم را در چهرهی دانشآموزانم ببینم.
✅ کاشتن بذر امید در دل کودک و نوجوان این مرز و بوم و کاستن از اندوه و نگرانی آنها، نقش نهفته و موثری برای معلم است. این نقش، ارزش درونی و شادی معلم را افزون میکند.
#یاد_بگیریم_به_اشتراک_بگذرایم.
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴موفقیت و صبر 🔴
✅موفقیتهایی که
نصیب افراد صبور میشود،
همانهایی هستند
که توسط افراد عجول رها شدهاند!
امروز در کارهایمان صبورتر باشیم.
🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣
❌ آدرس ما در پیام رسان ایتا (مشابه تلگرام )
👇👇👇👇
🆔 eitaa.com/tarbiyat_talim
👆👆👆👆
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴رقم «وام مسکن» فرهنگیان در سال ۹۷ + نحوه بازپرداخت
گودرز کریمی فر ، درباره اعطای #وام_مرابحه و #مسکن به فرهنگیان توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: برای دریافت وام مسکن #چهار_گروه در #اولویت_اول قرار دارند.
وی افزود: #اولویت_اول زنان سرپرست خانوار، #اولویت_دوم فرهنگیان فاقد مسکن ۲۰ تا ۳۰ سال سابقه خدمت، اولویت #سوم فرهنگیان فاقد مسکن ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت و اولویت آخر فرهنگیان فاقد مسکن تا ۱۰ سال سابقه هستند.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: توزیع وام در سال ۹۷ نیز ادامه دارد. البته هنوز بخشی از متقاضیان وام دریافت نکرده اند و به محض اتمام این پروسه، بودجه مکمل ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد تومانی برای سال جدید تامین و تخصیص خواهیم داد.
به گفته کریمیفر، #مبلغ #وام_مرابحه از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان بوده و #بازپرداخت آن #سه ساله و سود آن ۱۲ #درصد است.
وی افزود: وام #مسکن نیز ۴۰ تا ۵۰ #میلیون تومان است که نحوه #بازپرداخت آن بر حسب #مشارکت در ساخت و یا خرید متفاوت است. بر این اساس بازپرداخت وام برای خرید مسکن ۱۰ #ساله یا ۱۲۰ ماهه با #سود ۱۲ درصد است ولی اگر بنا بر ساخت خانه باشد ۲۴ #ماه به مدت بازپرداخت اقساط اضافه میشود.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
#تفكرسيستمی_درمدرسه
از سالهای اولی که وارد مدرسه شدم نصیحت آزاردهندهای مدام در گوشم تکرار میشد که: "خودت را خسته نکن، هیچکس یک دستت درد نکنه هم به تو نخواهد گفت" بعد از حدود ده سال هنوز هم این فضا بر مدارس حاکم است.
در طول این مدت سوالی برایم پیش آمده بود که چرا تعدادی از همکارانم احساس ارزشمندی در محیط کار خود نمیکنند؟
«احساس ارزشمندی طرز نگاه و باوریست که ما نسبت به خود داریم و میزان ارزشی است که برای خود قائل هستیم. انسان زمانی احساس ارزشمند بودن واقعی را تجربه میکند که خودش را همانطور که هست بپذیرد.»
سوالی که پیش میآید این است که افراد دارای احساس ارزشمندی چه ویژگیهایی دارند؟
«براساس مطالعات، مهمترین ویژگی این افراد این است که خود را مسئول کارهایشان میدانند و تنها روی خود حساب باز میکنند و خود را قربانی شرایط بیرونی نمیدانند.» آنها عاملیت را برای خود قائلند و به عبارتی #تفکر_درونزا دارند.
«بهقول مولانا:
ساعتی میزان آنی ساعتی موزون این
بعد از این میزان خود شو تا شوی موزون خویش»
اما چه عواملی در بالا بردن احساس ارزشمندی معلمان نقش دارد؟
«۱-اینکه یک معلم چه #خودپندارهای (Self-Concept) از خود دارد بسیار مهم است و باید از خود بپرسد: من کیستم و چه کاری دارم انجام میدهم؟ با یافتن پاسخ این سوالات رسالت خود را میشناسد و به راحتی گم نمیشود. معلمی که نداند کارش چه کمکی به دیگران میکند چطور میتواند احساس ارزشمندی بکند.
۲- #خودکارآمدی نکته مهم دوم است. اینکه معلم چقدر به تواناییهای خود باور دارد و خود را اثر بخش می داند، احساس ارزشمندی و رضایت او را افزایش میدهد.
۳- حمایتهای بیرونی نیز بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که آموزش یک مسئله چند بعدی است، ساز و کار حمایتی که معلم را پشتیبانی و حمایتهای گوناگون فکری، مهارتی و روانی میکند بسیار حائر اهمیت است.
۴- اینکه معلم چقدر در تصمیمات مشارکت داده میشود و دیده یا شنیده میشود نیز احساس تعلق خاطر او را به کار افزایش میدهد و در نتیجه فرد احتمالا احساس ارزشمندی بیشتری میکند.»
منبع: بخشی از گفتگوی دکتر علی صاحبی با مجله رشد معلم، شمارۀ ۶، سال ۱۳۹۶، نویسندۀ کتاب «احساس ارزشمندی و راههای تقویت آن» ،انتشارات سایه سخن
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔸بطحایی وزیر آموزش و پرورش:
🔹ساعات دروس دینی و قرآن به هیچ عنوان در مدارس کاهش نیافته است.
🔹اجرای سند 2030 در مدارس کاملا منتفی شده است، در هر جلسهای که با مدیران کل دارم تاکید میکنم به هیچ عنوان نه تنها سند 2030 بلکه آموزشهایی که به نوعی با این سند مرتبط میشوند نیز نباید به دانشآموزان ارائه شود.
🔹حتی NGOها (سازمان های مردم نهاد) اجازه آموزشهای سند 2030 در مدارس را ندارند .
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍