eitaa logo
🕋 ⚘ مُحَمَّد رحمة للعالمین ⚘⚘⚘
252 دنبال‌کننده
13.2هزار عکس
2.7هزار ویدیو
55 فایل
🕋بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ سلام قران وسخنان اهل بیت بهار دلها افتاده باز کار به دست کریم ها ما را نوشته اند گدا از قدیم ها اللهم صل علی مُحَمَّد وآل مُحَمَّدو عجل فرجهم نشر حلال
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹حکایت جالب دنبال نخود سیاه فرستادن ! 🔻نخود سیاه تنها برای تهیه ی لپه کاشته می گردد. همه ی نخودها به همان گونه که درو می شوند استفاده می گردند و آنها را تغییر شکل نمی دهند جز نخود سیاه که هیچ گاه به صورت اصلی برای فروش به بازار نمی برند و چون به عمل آمد نخست آن را در آب می ریزند تا خیس بخورد و به صورت لپه در بیاید سپس می فروختند. 🔻نخود سیاه در هیچ مغازه ای پیدا نمی شود، در گذشته هیچ کس هم دنبال نخود سیاه نمی رفت و در اصطلـاح اگر کسی را به دنبال نخود سیاه می فرستادند، در حقیقت او را به دنبال چیزی فرستاده بودند که در هیچ دکانی پیدا نمی شد. 🍉 @qarpuz
📩 نامه امام صادق (ع) به شیعیان (بخش هشتم) ✍️ بدانيد که جز اين نيست كه خدا به انجام ، امر کرده و از نهى فرموده تا انسانها در ، از خدا کنند و از انجام خوددارى كنند؛ پس هر كس از دستورات و او پيروى كند، از او اطاعت كرده و به تمام خيراتى كه نزد خداست، می رسد و هر كس از که خدا نهى فرموده، خوددارى نكند، از او نافرمانى كرده است و اگر بر همين حالِ نافرمانى بميرد، خداوند او را با صورت به آتش جهنم می اندازد. بدانيد كه ميان خدا و همه بندگانش ارتباطى جز وجود ندارد؛ چه فرشته مقرب باشد، چه پيامبر و چه پائين‌تر، پس اگر براستى می خواهید از مؤمنان حقيقى باشيد، در از دستورات و بكوشيد. 📖 و اِعْلَمُوا أَنَّهُ إِنَّمَا أَمَرَ وَ نَهَى لِيُطَاعَ فِيمَا أَمَرَ بِهِ وَ لِيُنْتَهَى عَمَّا نَهَى عَنْهُ فَمَنِ اِتَّبَعَ أَمْرَهُ فَقَدْ أَطَاعَهُ وَ قَدْ أَدْرَكَ كُلَّ شَيْءٍ مِنَ اَلْخَيْرِ عِنْدَهُ وَ مَنْ لَمْ يَنْتَهِ عَمَّا نَهَى اَللَّهُ عَنْهُ فَقَدْ عَصَاهُ فَإِنْ مَاتَ عَلَى مَعْصِيَتِهِ أَكَبَّهُ اَللَّهُ عَلَى وَجْهِهِ فِي اَلنَّارِ وَ اِعْلَمُوا أَنَّهُ لَيْسَ بَيْنَ اَللَّهِ وَ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ خَلْقِهِ مَلَكٌ مُقَرَّبٌ وَ لاَ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ وَ لاَ مَنْ دُونَ ذَلِكَ مِنْ خَلْقِهِ كُلِّهِمْ إِلاَّ طَاعَتُهُمْ لَهُ فَاجْتَهِدُوا فِي طَاعَةِ اَللَّهِ إِنْ سَرَّكُمْ أَنْ تَكُونُوا مُؤْمِنِينَ حَقّاً حَقّاً. 📚 الکافي , جلد۸ , صفحه۲ 📱 کانال سبک زندگی متقین: @mottagheen
✅ خصلتهای حیوانی انسان در چه صورتی کنترل می شود؟ 🌷 امام خامنه ای: فلسفه ی آفرینش انسان این است که آن استعدادهای برجسته ی مثبتِ مفید و ممتاز از لحاظ ارزشهای الهی، با اختیار خود انسان و با مجاهدت انسانی، غلبه پیدا کند بر آن خصلتهای حیوانیت و سَبُعیت؛ که اگر این غلبه پیدا شد، آن وقت همان استعدادهای حیوانی هم جهتگیری درستی پیدا خواهد کرد. روح تعرض و تطاول اگر چنانچه در خدمت قرار گرفت، از تعرض به حریمهای مقدس - حریمهای انسانی، حریمهای اجتماعی، حریمهای اخلاقی - جلوگیری خواهد کرد؛ در یک جهت درستی به کار خواهد افتاد. (1391/7/20) ✍️ شرح: یعنی انجام و ترک در زندگی فردی و اجتماعی پند 237 📱 کانال سبک زندگی : @mottagheen
💚هوالله النور الهادي ✨اى زن به تو از فاطمه اینگونه خطابست ✨ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است.
🕋هوالله النور الهادی الباقی ٭٭٭ کم گوی به جز مصلحت خویش مگوی چیزی که نپرسند تو خود پیش مگوی گوشِ تو دو دادند و زبانِ تو یکی یعنی که دو بشنو و یکی بیش مگوی ✨گنجور
🕋بسم‌الله الرحمن الرحیم 💚اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم 🌹وصل علی حبيبک الحسین 🌹وعلی علی بن الحسین 🌹وعلی اولاد الحسین 🌹وعلی اصحاب الحسین 🌹کاروان عمر می‌رود منزل به منزل 🌹منزل اول حسین و منزل آخر حسین 💚الحمدلله رب العالمین
تند خوانی جزء 16 قران كريم معتز اقایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌙داستان شب: در یکی از روزها، پادشاه سه وزیرش را فراخواند و از آن‌ها درخواست کرد کار عجیبی انجام دهند. او از هر وزیر خواست تا کیسه‌ای برداشته و به باغ قصر برود و آن‌ها را برای پادشاه با میوه‌ها و محصولات تازه پر کنند. همچنین از آن‌ها خواست که در این کار از هیچ کس کمک نگیرند و آن را به شخص دیگری واگذار نکنند. وزیران از دستور شاه تعجب کردند و هر کدام کیسه ای برداشته و به سوی باغ به راه افتادند. وزیر اول که به دنبال راضی کردن شاه بود بهترین میوه‌ها و با کیفیت‌ترین محصولات را جمع آوری کرد تا اینکه کیسه اش پر شد. اما وزیر دوم با خود فکر می‌کرد که شاه این میوه ها را برای خود نمی‌خواهد و احتیاجی به آنها ندارد و درون کیسه را نیز نگاه نمی‌کند، پس با تنبلی و اهمال شروع به جمع کردن نمود و خوب و بد را از هم جدا نمی‌کرد تا اینکه کیسه را با میوه ها پر نمود. و وزیر سوم که اعتقاد داشت شاه به محتویات این کیسه اصلا اهمیتی نمی‌دهد کیسه را ازعلف و برگ درخت و خاشاک پر نمود. روز بعد پادشاه دستور داد که وزیران را به همراه کیسه هایی که پر کرده اند بیاورند. وقتی وزیران نزد شاه آمدند ، پادشاه به سربازانش دستور داد، ﺳﻪ وزیر را گرفته و هرکدام را جدا گانه با کیسه‌اش در زندانی دور که هیچ کس دستش به آنجا نرسد زندانی کنند و هیچ آب و غذایی هم به آنها نرسانند. پادشاه گفت: این‌ها باید با هرآنچه خودشان از باغ جمع آوری کرده‌اند در زندان بمانند. وزیر اول پیوسته از میوه‌های خوبی که جمع آوری کرده بود می‌خورد تا اینکه مدت زندان به پایان رسید. اما وزیر دوم ، این سه ماه را با سختی و گرسنگی و مقدار میوه‌های تازه ای که جمع آوری کرده بود سپری کرد. و وزیر سوم قبل از اینکه ماه اول به پایان برسد از گرسنگی مرد. در درگاه پادشاه عالَم آن‌کس که توشه خوب بردارد سختی نکشد آن‌کس که عملش ناخالصی دارد سختی کشد آن‌کس که توشه اش بد باشد هلاک شود           کانال امام جواد علیه السلام 👇 لطفاً با ذکر صلوات عضو شوید http://eitaa.com/joinchat/2390163461Cfba74f2ff2
4_5821253619067914889.mp3
46.33M
💚تشریح احلی من العسل 💙شیرینی لذت عبادت  و بندگی 🌴کانال عرفان🌴 @erfane1212
قسمت اول 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه البیان، افتخار و سایر خطبه‌ها می فرمایند که ما را نمی‌توانید وصف کنید و بشناسید. ما به حیث حقیقتمان و نورانیتمان به اشاره در نمی‌آییم. بلکه کسی که می‌خواهد ما را بفهمد، باید در ما فانی شود. باید در آستان ما حلت بفنائک شود. فِناء یعنی آستان. باید در آستان ما حل بشود. نیست بشود تا با ما یکی شود. چو خود را به چشم حقارت بدید صدف در کنارش به جان پرورید بلندی از آن یافت کو پست شد در نیستی کوفت تا هست شد این، تنها راهش است. اما اینکه بخواهی با سخن گفتن، با گفتگو و با لفظ، علی را بشناسی، معنا را بشناسی، کربلا را بشناسی، الطُّرُق مَسدود و الطَّلَبُ مَردود. نه راهی هست و نه تو می‌توانی طلب کنی. راهش سکوت است. رفتن به عالم سکوت است. می‌فرماید: إذا بَلَغَ الكَلام إلي الله فَامسَكُوا. وقتی سخن به معنا می‌رسد، آنجا سکوت است. لفظ و صوت و گفت را بر هم زنم تا که بی این هر سه با تو دم زنم لذا جناب کمیل بن زیاد که از اصحاب سر امیرالمؤمنین بود، محضر آقا رسید و از او سوال کرد که مَاالحَقیقَة؟! او توقع داشت که امیرالمؤمنین علیه السلام، حقیقت و معنا را در قالب لفظ برای او تعریف کند. حضرت به او گفت که ما لَکَ وَالحَقیقَة؟! تو را چه به حقیقت؟! خیلی تشر سنگینی است! کمیلی که صاحب سر است! کمیل که انسان عادی نبوده! کمیلی که جناب امیرالمؤمنین علیه السلام با او در نخلستان های کوفه سخن ها داشته به او می‌گوید تو را چه به حقیقت! کمیل تعجب می‌کند و می گوید: أوَلَس٘تُ صاحِبَ سِرُّک؟ مگر من صاحب سرّ شما نیستم؟! امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرمایند که بلی! وَلَكِنْ يَرْشَحُ عَلَيْكَ مَا يَطْفَحُ مِنِّي. چرا جناب کمیل، تو صاحب سر مایی اما بهره ات از حقیقت، به اندازه ترشح آب است. تازه! رشحه ای که از من سرریز شده، نه حقیقت ما!  طفح یعنی سرریز شدن. یعنی آب را که به این استکان می‌ریزی سرریز می‌شود. تو این سرریز هم نیستی! سرریز به زمین خورد و ترشح کرد. به توی کمیل، یک همچین چیزکی از ترشحات ولایت ما رسیده است! ______________